Tuesday, September 22, 2009

Khabar T|Dak s|haT Dar| MereKa BerDua :(

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:05 AM
Dugaan datang di waktu cuti yang panjang. Tiada klinik yang buka. Aku jadi hampa. Sangat-sangat hampa dan kecewa. Rasa menyesal menyelubungi kerana tidak dapat mengesan sedari awal.

Photobucket

Ini bahagian depan ekor Dak Utih. Masih berdarah dan bernanah sesekali. Bulunya juga sudah tanggal dengan sendiri.

Photobucket

Ini bahagian belakang ekor pula. Juga seperti berlubang dan berdarah. Bulu juga sudah luruh. :( Ya Allah! Betul-betul dugaan. Dak Utih hanya tidur di bilik. Ekornya sakit.

Malam tadi pula aku bau sesuatu yang amat busuk. Aku kirakan Dak Utih 'membuang' di dalam bilik. Aku ternampak cairan kekuning-kuningan di atas lantai. Setelah di periksa rupanya itu nanah. Nanah yang keluar dari bahu Dak Itam.

Aku 'mengerjakan' nanah Dak Itam sehingga habis sekotak tisu. Memancut-mancut keluar nanah kuning bercampur darah. Maafkan aku Dak Itam! Aku tidak mengesannya sedari awal. Aku juga tidak tahu apa puncanya.

Klinik tutup. Aku betul-betul buntu! lambat sangat untuk sampai hari Rabu. Itupun jika ada MA yang bertugas. Aku tidak tahu kenapa kedua-duanya berlaku serentak. Apa puncanya?

Nota kakitanganku : Doakan mereka sihat!!





29 kUs-kUs:

ashie023 on September 22, 2009 at 9:02 AM said...

aigoooo...a'ah..memang x bukak lagik klinik raya ketiga nih, rabu bukak...tp ank sedara aku ngan abah dier yg veterinar nih, masuk keje ahad depan..kalu ader kucing ke, lembu ke yg sakit, x dpt nak nolong...tp klinik haiwan agaknye bukak awal kan???

sian nye....dak utih ngan dak itam kene penyakit yg sama ke?ape kes nih?ke bisul?

sI tEDI on September 22, 2009 at 9:09 AM said...

tue lah dak ashie.. aku tepon klinik 2-2 x angkat. swasta pun x.. kerajaan pun x...

x tau lah.. dak utih ni ekor dia ada lubang kecik kuo darah..

dak itam nanah. punyalah banyak.. menangis2 aku memicit nanah dia... sampai tak keluar lg...

alahai... aku lak yg penin ni.. tp derang nak makan lagilah. nasib baik..

dak itam leh gi jalan2 raya lagi. dak utih je dah 2 hari duduk dalam bilik x keluar2...

teuku@ceh on September 22, 2009 at 9:35 AM said...

try je pegi klinik manusia...
aku rasa dengan sifat belas kasihan dokter sebagai seorang manusia ...
pastinya diorang akan merawat kucing tu jugak...

pape pun selamat hari raya,,,
maaf zahir batin untuk tedi dan kucing2 nya...

PROFkusut on September 22, 2009 at 11:45 AM said...

hukkkk keciannn nyerrrrrrrr sobss :(
ke kene patuk serangga berbisa??
atau dowang gadoh sesama sendiri?
sobbbsss...

Anya on September 22, 2009 at 4:27 PM said...

Oops....
It looks not good:(
I hope you can quickly to the VET !!
Take care .....

Alimaz-Kembara Terasing on September 22, 2009 at 7:11 PM said...

salam...dah bawak ke klinik ker.....

farah on September 22, 2009 at 7:23 PM said...

err,

kasihan.
saya yg memiliki kucing juga tak sedap duduk kalo perkara camnie terjadi pd kucing saya.

huu.

nanti klinik dah bukak,
cepat2 pegi check mereka berdua tu ye tedi.

:(

Wanita Itu on September 22, 2009 at 8:16 PM said...

hadoi cian mereka..

kiter doakan diorang oke ye..

bsok cari klinik cepat2 kay..

@--- Sueanne ----@ on September 22, 2009 at 10:15 PM said...

salam ted..
sok pagi2 cepat2 g klinik tau..kt situ xde klinik non malay ke?..klu malay confirm cuti lagi meka2 tue..

tengku_fir21 on September 22, 2009 at 10:26 PM said...

owwhhh...sunguh...
hahaha

sI tEDI on September 22, 2009 at 10:34 PM said...

aceh ; payah sket/ sbb mereka x tau sgt pasal binatang ni.

sI tEDI on September 22, 2009 at 10:34 PM said...

tak taulah prof.. kenapa.. :(

sI tEDI on September 22, 2009 at 10:35 PM said...

thank you so much anya :(

sI tEDI on September 22, 2009 at 10:35 PM said...

alimaz : klinik tutup!

sI tEDI on September 22, 2009 at 10:36 PM said...

terima kasih farah. memang tak senang duduk. nak jalan2 pun terfikir2...

sI tEDI on September 22, 2009 at 10:36 PM said...

terima kasih te. memang nak bawa klinik. dah seminggu still keluar darah lagi.. x kering luka.

sI tEDI on September 22, 2009 at 10:37 PM said...

sueanne : selalu pergi klinik kerajaan. mmg semua melayu.

sI tEDI on September 22, 2009 at 10:37 PM said...

kenapa apakah kau tertawa di saat org berduka nestapa fir? kompius di situ

Snowwhite Zone on September 23, 2009 at 12:50 AM said...

anis doakan dak utih n dak itam sihat...

chipsmore on September 23, 2009 at 3:31 AM said...

alololo...siannya..sy harap sume sehat2x ok ;)

sI tEDI on September 23, 2009 at 10:09 AM said...

TQ anis

sI tEDI on September 23, 2009 at 10:09 AM said...

TQ cik epal

capri on September 23, 2009 at 12:03 PM said...

lololoolo..
sian utih n itam..
dakni nye momok ip ade luke n tade kinik bukak,,
luke camtu letak myk gamat dulu..
ok laa..
tp apter tet kejakan ke hospital..
kekkeke..
tp letak myk tu gune katen bat la..
tade die rase sgt..
but kompem2 die akan jilat..
biakan je..
myk tu tade pape effek kat die..
asal letak kat luke tu..
kehh..

sI tEDI on September 23, 2009 at 9:07 PM said...

TQ capri.. Dah bawa ke klinik

QieFLy si Dolce on September 24, 2009 at 10:46 AM said...

so mcm mana result dia kak???

apa sebb jadi mcm tu???

sI tEDI on September 24, 2009 at 11:39 AM said...

qief : doktor cakap kesan gigitan masa bergaduh

umi_e on September 25, 2009 at 10:57 AM said...

kesiannya... harap dah pulih ya...

sI tEDI on September 26, 2009 at 1:35 AM said...

terima kasih kak e

capri on September 27, 2009 at 9:36 AM said...

die gado??
iskk..
mesti die kalah..
hikhikkk..
bg lawan ngan momok propp..
mesti menang..
momok propp mesti gedik2 cam tuan die..
so lawan2 tak layan..
kakakaka
taktak..
guro je..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting