Thursday, September 10, 2009

KU|z Kec|L-Kec|LaN RamaDhaN BahagiaN Akhir!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:30 PM
Kuiz kembali lagi. Aku hampir tidak tidur malam memikirkan apakah soalan yang akan aku tanyakan kepada kamu. Aku kekeringan idea. Fikir punya fikir punya fikir. Maka ini adalah hasilnya.

Maafkan aku andai kuiz kali ini agak menyusahkan dan rumit. Kamu boleh jadi pemerhati sahaja jika kamu tidak mahu turut serta. Tiada masalah. Kuiz ini hanya untuk orang yang sabar, teliti dan tekun sahaja. Ekekekeke..

Okey begini. Jawapan bagi soalan kuiz ini terdapat di dalam 'entry' Bulan Ogos. Kamu boleh rujuk dalam 'entry' Ogos.

Soalannya ...

1. Apakah jawapan bagi Kuiz Belajar Mengira?
2. Apakah nama 2 ekor kucing yang telah di 'adopt' oleh jiran aku?
3. Berapakah jumlah komen dalan 'entry' yang bertajuk ' Pagi-pagi Muka Sudah Macam Ta**'?
4. Siapakah pengomen kedua dalam 'entry' 'Aku punya 244. Kamu pula?'

Soalan terakhir rasanya cuma ada klu dalam 'entry' Ogos.

5. Berapa ekorkah kucing yang aku ada sekarang?


Kelakar atau tidak soalan aku? Mohon maaf jika menyusahkan kamu. Kepada sesiapa yang sudi, aku harap kamu 'enjoy' untuk mencari jawapan. Kuiz ini lebih kepada ' Siapa cepat dia dapat'.
Penyertaan akan di tutup pada pukul 7.30 petang.

Seperti biasa, jawab sekali sahaja. Pemenang akan di kira berdasarkan jawapan yang tepat bagi kelima-lima soalan. Jika ada persamaan jawapan aku akan pilih siapa yang terpantas.

Kita akan semak pemenangnya bersama-sama nanti.

Nota kakitanganku : Semoga berjaya :)

42 kUs-kUs:

dotblogspotdotkom on September 10, 2009 at 2:42 PM said...

huhuhu nampak nye pakcik bukan le yg terpantas...huuhuhuhuh

dotblogspotdotkom on September 10, 2009 at 2:53 PM said...

soklan no 1 -- 2 ekor ikan x 3 ekor kucing x 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari !

soklan no 2 -


soklan no 3 - 76 kUs-kUs:

soklan no 4 - Snowwhite Zone August 5, 2009 2:09 PM

anis 51

soklan 5 - Oyen, Choko, Choki dan 3 budak baru itu. :) ada enam la kot

jawapan no 2 tu nanti pakcik cari...huhuhuhu blh ke?...on hold kejap

@--- Sueanne ----@ on September 10, 2009 at 2:59 PM said...

1 - 24 ekor sehari

2 - Choko choki

3 - 76 kus kus

4 - Snowhite zone, 4

yg ke last hantam je la..

5. 8 ekor kut..

susahlak kamu nye kuiz kali ni ted..berpinor2 mata kite nak mencari nya..

slmt mencuba tuk semua gak!!

flygurl on September 10, 2009 at 3:10 PM said...

ok ni jawapannye

1. 2 ekor ikan x 3 ekor kucing x 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari!

2. Choki dan Choko

3. 76 kus-kus

4. Snowwhite Zone

5. 6 ekor.

Liliyuli on September 10, 2009 at 3:11 PM said...

alamak tedi..tak sempat la nak buka entry ogos tu..

len kali ada tak kuiz lagi?

huhuhu

imHepPie on September 10, 2009 at 3:13 PM said...

1. a

2. b

3. c

4. d

5. smua diatas...

dotblogspotdotkom on September 10, 2009 at 3:17 PM said...

ha ah la Choki dan Choko tapi tak pe le.. dah tak de rejeki..huhuhuhu...

tu je yg termampu pakcik bikin..huhuhuhu

Ms.Lilies on September 10, 2009 at 3:18 PM said...

ohhh aku tidak gigih orgnya...maka tak bleh join ahahaha

Solehah on September 10, 2009 at 3:26 PM said...

alamak..banyak lak keje kat office harini..len kali buat kuiz lagi yeh..huhu..

"myheart"-abieyazaly- on September 10, 2009 at 3:29 PM said...

1. 24 ekor ikan sehari!

2. Choki dan Choko

3. 76 kus-kus

4. Snowwhite Zone

5. 6 ekor.

ok tedi ni jawapanyer....betul tak idak nih.

♥S@R@♥ on September 10, 2009 at 3:40 PM said...

ini jawabnya :

1) 2 ekor ikan X 3 ekor kucing X 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari !

2) Choki & Choko

3) 76 kus-kus

4) Snowwhite Zone

5) 3 ekor kucing

sekian terima kasih..hehe

Alimaz-Kembara Terasing on September 10, 2009 at 3:53 PM said...

ish..tak dan nak jawab...sat g depa kata kami tiru depa plak...len kali la kami jawab...

Tinie a.k.a Ibu Fatin on September 10, 2009 at 4:15 PM said...

1 - 24 ekor sehari

2 - Choko choki

3 - 76 kus kus

4 - Snowhite zone, 4

5. 7 ekor

sharamli on September 10, 2009 at 4:17 PM said...

ala.......s0k ad kuiz lagik x?
s0k la jwb..

areQue on September 10, 2009 at 4:26 PM said...

1. 24 ekor ikan sehari!

2. Choki dan Choko

3. 76 kus-kus

4. Snowwhite Zone

5. 6 ekor.

Wanita Itu on September 10, 2009 at 4:27 PM said...

YEAY SEMPAT JAWAB!!!!HAHAHAHA..~

soklan 1 = 24 ekor ikan sehari..

soklan 2 = choko dan choki..

soklan 3 = 76 kus kus..

soklan 4 = snowwhite zone..

soklan 5 = 5 ekor

yeay menang!! pakcik menang moto ^_^

azuan on September 10, 2009 at 4:28 PM said...

udah lambat rasenya..
tapi tetap gigih menjawab!!

1...2 ekor ikan X 3 ekor kucing X 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari


2...Choko dan Choki

3...76 kus kus

4...Snowwhite Zone

5...5 ekor

mamai on September 10, 2009 at 4:56 PM said...

aduhh susahnya soklan

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:40 PM said...

ekekkeke pakcik... cuba trylah...

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:42 PM said...

jawapan pakcik dot :

1. soklan no 1 -- 2 ekor ikan x 3 ekor kucing x 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari !

soklan no 2 - choki dan choko


soklan no 3 - 76 kUs-kUs:

soklan no 4 - Snowwhite Zone August 5, 2009 2:09 PM

anis 51

soklan 5 - Oyen, Choko, Choki dan 3 budak baru itu. :) ada enam la kot

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:43 PM said...

jawapan sueanne :


1 - 24 ekor sehari

2 - Choko choki

3 - 76 kus kus

4 - Snowhite zone, 4

yg ke last hantam je la..

5. 8 ekor kut..

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:43 PM said...

jawapan flygirl

1. 2 ekor ikan x 3 ekor kucing x 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari!

2. Choki dan Choko

3. 76 kus-kus

4. Snowwhite Zone

5. 6 ekor.

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:44 PM said...

ekekkeke liliyuli.. cuba lain kali yek? TQ

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:44 PM said...

ekekekek imheppie... sabar je lah

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:44 PM said...

ms lilies... cuba kuiz yg mudah lain kali ok. TQ

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:45 PM said...

ekekekekek solehah.. InsyaAllah...

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:45 PM said...

jawapan abiey :

1. 24 ekor ikan sehari!

2. Choki dan Choko

3. 76 kus-kus

4. Snowwhite Zone

5. 6 ekor.

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:46 PM said...

jawapan s@r@ :

1) 2 ekor ikan X 3 ekor kucing X 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari !

2) Choki & Choko

3) 76 kus-kus

4) Snowwhite Zone

5) 3 ekor kucing

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:46 PM said...

ekekekke alimaz.. cuba lain kali okey ! TQ

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:46 PM said...

jawapan tinie :

1 - 24 ekor sehari

2 - Choko choki

3 - 76 kus kus

4 - Snowhite zone, 4

5. 7 ekor

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:47 PM said...

ekekekek sha.. InsyaAllah...

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:47 PM said...

jawapan RQ :

1. 24 ekor ikan sehari!

2. Choki dan Choko

3. 76 kus-kus

4. Snowwhite Zone

5. 6 ekor.

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:48 PM said...

jawapan Wanita Itu a.k.a te :

soklan 1 = 24 ekor ikan sehari..

soklan 2 = choko dan choki..

soklan 3 = 76 kus kus..

soklan 4 = snowwhite zone..

soklan 5 = 5 ekor

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:48 PM said...

jawapan azuan :

1...2 ekor ikan X 3 ekor kucing X 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari


2...Choko dan Choki

3...76 kus kus

4...Snowwhite Zone

5...5 ekor

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:48 PM said...

mamai : soalan ini untuk org yg rajin. ekkekeke

en_me on September 10, 2009 at 5:57 PM said...

apa hadiahnyerrr..

umi_e on September 10, 2009 at 6:49 PM said...

kak e pun nak cuba nasib ni ;)

dok buat revision tau... kalau tak pass gak kena cuba lagi :P

1. Apakah jawpan bagi Kuiz Belajar Mengira?

2x3x4=24

jawapannya:

2 ekor ikan x 3 ekor kucing x 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari!

2. Apakah nama 2 ekor kucing yang telah di'adopt' oleh jiran aku?

Nama 2 ekor kucing yang telah di'adopt' ialah Choko dan Choki

3. Beapakah jumlah komen dalan 'entry' yang bertajuk 'Pagi-pagi Muka Sudah Macam Ta##?

Jumlah komen dalan 'entry' yang bertajuk 'Pagi-pagi Muka Sudah Macam Ta## ialah 76 kUs-kUs

4. Siapakah pengomen kedua dalan 'entry' Aku punya 244. Kamu pula?

Pengomen kedua dalan 'entry' Aku punya 244. Kamu pula? ialah Snowwhite Zone

5. Berapa ekor kucing yang aku ada sekarang?

Kucing yang si tEDi ada sekarang ialah 3 ekor

* kak e tk boleh go through jawpan sebab dah nak dekat mahgrib oooooo

selamat berbuka puasa untuk tEDi sekeluarga :)

sI tEDI on September 10, 2009 at 6:50 PM said...

en_me : apa yg kamu mahu? ekekekekke

sI tEDI on September 10, 2009 at 6:50 PM said...

jawapan kak e :



1. Apakah jawpan bagi Kuiz Belajar Mengira?

2x3x4=24

jawapannya:

2 ekor ikan x 3 ekor kucing x 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari!

2. Apakah nama 2 ekor kucing yang telah di'adopt' oleh jiran aku?

Nama 2 ekor kucing yang telah di'adopt' ialah Choko dan Choki

3. Beapakah jumlah komen dalan 'entry' yang bertajuk 'Pagi-pagi Muka Sudah Macam Ta##?

Jumlah komen dalan 'entry' yang bertajuk 'Pagi-pagi Muka Sudah Macam Ta## ialah 76 kUs-kUs

4. Siapakah pengomen kedua dalan 'entry' Aku punya 244. Kamu pula?

Pengomen kedua dalan 'entry' Aku punya 244. Kamu pula? ialah Snowwhite Zone

5. Berapa ekor kucing yang aku ada sekarang?

Kucing yang si tEDi ada sekarang ialah 3 ekor

sI tEDI on September 10, 2009 at 7:35 PM said...

kuiz sudah di tutup!!

ustazah dyLLa on September 10, 2009 at 11:21 PM said...

sy bru nk jawav, akak dh tulun jawabkan...bgus tul...~wahahaha

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:21 AM said...

ekekekekke.... yo lah..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting