Saturday, September 05, 2009

D|skeT oOOoH D|skeT!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:18 AM
Semalam aku ke hulu ke hilir mencari benda alah ini. Susahnya mencari bagai mencari emas di lombong batu!! Ekekekeke

Dari Jusco ke Stigix di Bukit Beruang. Semua deretan komputer bersebelahan juga aku tanyakan. 'Tiada stok'. ' Itu jawapan mereka. Katanya sudah tiada orang yang pakai disket lagi.

Huh! Terasa betul aku bila mereka berkata begitu. Nampak sangat macam aku ketinggalan zaman.

Di sekolah cikgu-cikgu masih lagi menggunakan disket. Jika pihak JPM atau PPD memerlukan apa-apa maklumat mereka akan menyimpannya di dalam disket dan menghantarnya. Guru HEM juga bila murid berpindah segala data murid akan di simpan di dalam disket dan di serahkan kepada sekolah baru mereka.

Staff juga jika berpindah segala data EMIS akan di simpan di dalam disket dan di bawa ke tempat baru. Aku juga tidak tahu mengapa mereka tidak mahu menggunkan CD. Mungkin setakat menggunakan ruang yang tidak begitu banyak, disket lebih mudah. Dengan saiz yang kecil senang di masukkan ke dalam sampul surat.

Aku masih belum bertemu disket. Semalam cuma membeli 50 keping CD sahaja. Jika kamu tinggal dan berada di Melaka jika tahu di mana boleh aku dapatkan Disket. Sila beritahu okey?

Ada ke lagi orang yang pakai disket selain aku?

Nota kakitanganku : Aku tidak tahu sepayah ini mencari disket sehingga aku sendiri yang mencari.

43 kUs-kUs:

DramaQueen on September 5, 2009 at 10:55 AM said...

ted, sorry ye.. jarang dapat jumpa disket skang nih.. tapi, slalunya kedai2 cam kedai peralatan komputer pasti ada jual lagi.. try la pegi.. klu tak pun, aku slalu gak nampak kat tesco setia alam ni.. mungkin tesco outlet masih ada kot... apa kata ko jalan2 cari pasal ari nih..ekeke..

Azuan on September 5, 2009 at 11:11 AM said...

memang susah nak cari pun..
tp member aku ad beli kat kedai komputer..

memang jarang dpakai pun skang n..hi3

myQza on September 5, 2009 at 11:25 AM said...

mrs giggle : semalam tu aku cari kat kedai pc lah!! x jumpa gak

myQza on September 5, 2009 at 11:25 AM said...

azuan : aku mmg cari kat kedai pc.. x jumpa!! g pasar kot baru ada. ekekekek

Unknown on September 5, 2009 at 11:28 AM said...

laptop aku tak da tempat nk jolok disket.. hak2...

apa la susah bebenor nk cari benda alah tu...

senang2 ko pakai cd je.. tunjuk sikit kat cg2 lain ko lagi up-to-date.

sharamli on September 5, 2009 at 11:30 AM said...

sbb xramai yg pakai k0t...tu yg susah nak carik..

messyremo on September 5, 2009 at 12:00 PM said...

kat sini ade disket..

mehla dtg kuantan..

bwk dak utih sekali..haha

myQza on September 5, 2009 at 12:03 PM said...

cahayachenta : disket tu bukan aku nak pakai. cikgu cikgi yg nak pakai.. aku pakai pendrive jek.. ekekekeke

myQza on September 5, 2009 at 12:03 PM said...

a'a sha : bila kita tanya derang ckp.. dah takde org minta disket lgi.

myQza on September 5, 2009 at 12:03 PM said...

ekekekekek messy.. jauh bebenor disketnye.. siap nka bawa dak utih.. ada udang di sebalik mee goreng lah tu

Cikgu Ije on September 5, 2009 at 12:39 PM said...

erk.. wujud lagi ke disket tu? haha

cintaAnna on September 5, 2009 at 12:46 PM said...

aduhai...sekolah mana tu ye??Cikgu2 sila update..ekekek...
Tak pernah nampak la lak org jual disket lagi...

p/s:giggle gal selalu pi tesco setia alam..tapi ku tak pernah jumpa kamu pon..hahahaha

Unknown on September 5, 2009 at 1:01 PM said...

betul3..kalu nk anto data, mesti import ke disket dolu..lama doh ambe dok wat keje gini, Tok ni pakar ah mende2 nih..tu pasal Tok nye stok disket dari London....ahhahha

skolah xde bekalkan ke disket?kan ke setiap tahun skolah kene beli bekalan cd, disket, kertas2 A4..dan bla bla bla...

len kali suh Guru besow belikan..ahahha

khasyikelvin_ on September 5, 2009 at 1:10 PM said...

hohoho...
susah cari disket ya?
gi ler merantau jejauh sket.
tuh kat kuantan, dak messy
ade tuh...larikkkkk!!!

myQza on September 5, 2009 at 1:18 PM said...

ije : kat melaka da x wujud dah..

myQza on September 5, 2009 at 1:19 PM said...

anna : sekali sekala berjanjilah dengan mrs giggle tu jumpa kat tesco. bawak sekali dak qaseh dengan suci. mau pengsan mak orang tu. ha ha ha

myQza on September 5, 2009 at 1:21 PM said...

dak ashie : sekolah aku ni sekolah UE atau lebih di kenali dgn SKM.

sekolah bantuan modal kerusi meja cikgu pun beli sendiri. kerusi cikgu kerusi kayu murid tau tak pun kerusi plastik. komputer pun sumbangan org ramai.

myQza on September 5, 2009 at 1:22 PM said...

cik ian : banyak lagi kerja aku dr nak g kuantan beli disket.. ekekekekke

Suriati Suhaimi on September 5, 2009 at 1:40 PM said...

wah..de lg rupenye org mcm abg kite..
abg cari notebook yg bleh msukkan disket..
pelik kn..
huhuhhuhuhu..
seriously ssh dh nk jmpe disket skang..

myQza on September 5, 2009 at 1:41 PM said...

ekekkeke sue pinky : aku ada genglah.. ingat aku sorang je yg guna disket. ekekekekke..

Jard The Great on September 5, 2009 at 1:58 PM said...

peh.. carik disket.... ehehehe...

white rose on September 5, 2009 at 3:01 PM said...

sy angkat tgn...msih guna lgi kak...nk hntr data ke ppd...

Watierman on September 5, 2009 at 3:02 PM said...

Kesian...Tedi....Kepada Kementerian Pelajaran Malaysia...sila sediakan pen drive pada semua kakitangan...sebab dah merdeka 52 tahun..

farah on September 5, 2009 at 3:38 PM said...

susah nak cari disket skrg nie.

p.s. kat umah saya ada disket nie.

:D

Anonymous said...

tedi..last ambe guna disket rasanya sekitar tahun 2003...awal2 masa blajar dulu..pastu ..kalau ada apa2 burn guna CD RW...so space besar dan bleh guna banyak lagi..lagi satu guna disket...banyak probs..kekadang lepas 2 3 kali buka nanti akan ada format error..time tu...menangisla..so tedi suggestkanla guna CD kalau lagi advance pendrive ke, atau apa2 yang portable

mamai on September 5, 2009 at 4:48 PM said...

kalau setakat fail kecik tak payah la nak pakai disket email ajer la. lg pun mmg disket dah tak ada orang pakai la...

heran sungguh gomen nie kata nak ajar IT selalunya ketinggalan...

kau beli ajer thum drive lagi mudah dan comel

Queen on September 5, 2009 at 6:00 PM said...

nak disket ke?saya ada banyak...
tapi yang terpakaila...
kalau u nak..i boleh pos..amik jerla...just bayar duit pos je sikit.....

nak?
nanti pape email at nikhakimah@yahoo.com

myQza on September 5, 2009 at 7:58 PM said...

jard : disket dah banyak gula..

myQza on September 5, 2009 at 7:59 PM said...

kakwatie : disket ini untuk save dan hantar.. kalau pakai pen drive pokailah KPM... ekekekekeke

myQza on September 5, 2009 at 7:59 PM said...

farah : disket ni nak guna banyak.. dalam 50 keping

myQza on September 5, 2009 at 8:00 PM said...

adehhh.. hencek nakamura.. kalau nak save benda yg sikit nak pakai n drive n nak bg terus pendrive pada org t... pokailah...

myQza on September 5, 2009 at 8:00 PM said...

mamai : derang nak dua2.. hard copy n soft copy...

myQza on September 5, 2009 at 8:01 PM said...

Quenn : terima kasih. Saya cari disket yg baru. takut yg terpakai kena virus abesh semua dokumen.. apa2 pun nanti sy emel awak kalau betul2 nak guna n x de

myQza on September 5, 2009 at 8:02 PM said...

dylla : guna ek? ade geng!!

anak_singa on September 5, 2009 at 8:19 PM said...

dh lama xtgk disket..huhuhu.. dgr cm brg antik la plak..he2.. (^_*)

Solehah on September 5, 2009 at 9:01 PM said...

haah ek..dah lama x dengar pasal disket..skg ramai main bawak pendrive je..lagi senang dibawak ke mana2..erk, soalan di atas tu x dijawab la kan..sorry la, tak tau..jgn marah k nak numpang komen je.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on September 5, 2009 at 10:52 PM said...

disket?

last aku guna~ 1st year~

4 tahun sudah~

myQza on September 5, 2009 at 11:47 PM said...

ceh anak _singa... aku terasalak aku yg antik. ekekekke

myQza on September 5, 2009 at 11:48 PM said...

solehah.. kalau nak save benda peribadi boleh pakai pendrive.. tapi kalau nak save dokumen untuk hantar kepada pegawai, disket selalu di gunakan sbb dia amek terus. takkan nak bg pendrive terus.. kayap lah aku, ekekekekek

myQza on September 5, 2009 at 11:48 PM said...

sabau je lah aku dak zara ni!!

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 6, 2009 at 6:55 AM said...

xsangka ada yg guna lagi yek...

sbb prnah cuba masukkan disket yg lama-lama..memang xboley..asek2 suh format..malehlah...

Karbon Kopie on September 7, 2009 at 2:58 PM said...

aku rasa di oman ni masih ada kedai yg menjual disket...

kuina on September 8, 2009 at 1:12 PM said...

rasanya dh lama x guna disket nie...

guna aje CD yg kecik tomel tu... kecil lg dr disket

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting