Friday, August 14, 2009

aKu sanGkakaN Panas h|ngga kE MaLam....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:30 PM

Photobucket

Aku selalu berfikiran positif bila buat sesuatu.

Macam tengah hari tadi bila telefon TMNet mengadu pasal sTreamyx yang macam kura-kura aku fikirkan ianya akan berterusan okey! Bila letak sahaja telefon lampu hijau di modem milik ADSL tidak berlip-lap lip-lap lagi. Tetapi kesabaranku teruji apabila petang ianya mula kembali ke perangai asal. WTH!!

Bila bayar bil lewat si telefonis sudah menelefon bertanyakan bilakah kiranya aku dapat menjelaskan bil yang tertunggak? Macam mana aku nak bayar? Dalam masa 24 jam belum tentu aku dapat menggunakannya 1 jam tanpa gangguan!!! Kamu mahu untung tetapi perkhidmatan?? Hampeh!!!

Bila telefon Juruteknik di Streamyx, dia cakap ada pembaikan sedang di lakukan di Melaka Utara!! Apa kejadahnya dah hampir sebulan macam ini? Dia salahkan kotak kecil yang menyambungkan talian telefon dan talian internet pula! Sudah.....

Aku sedang menaip ini pun lampu ini masih lip-lap-lip-lap! Entah bila pula aku dapat 'publish'kan 'entry' ini!!!

Aku akan menulis di suratkhabar sekiranya aduan aku tadi akan di caj RM10.00 di dalam bil akan datang! Kerana aku pernah di caj RM 10.00 bila bertanyakan mengapakah modem aku tidak berfungsi satu ketika dulu!!

Nota kakitanganku : Terima kasih kerana kamu singgah di sini. Maafkan aku, bila kura-kura ini sudah pandai berlari nanti, aku akan me'nyekodeng' kamu pula!!!


37 kUs-kUs:

areQue on August 14, 2009 at 10:46 PM said...

kak...salam

huahuahuahuahau...

line rq pon tgh tk ok nie..tak tau leh pblish tak komen nie...

khas tuk akak..ku abadikan namamu dlm entry ku hari ni..

xoooxoxoxoxox...
huahuhauahuah

Watierman on August 14, 2009 at 10:59 PM said...

Salam tedi...akak tak de lah masalah tu hari ni
tapi 2 hari lepas....dan sepagi semlam.
..mau hilup manyak susah...mau mati...pun...
ingat senang ke
tambah kalau jadi cam kura2 tu
...berat tau nak bawa cengkerang tu.
..dah tu...kalau lambat jer
kait2 kan dengan dia...
Apa dosa kura2 itu....
nape akak...membebel panjang ni...dah ngantuk agaknya...
Selamat malam Tedi, Dak Utih, Dak Itam...Dak Kimo...dak oren tecik...dan Dak Kure2...

ustazah dyLLa on August 14, 2009 at 11:46 PM said...

melampo laa streamx 2...kt umah sy jrg lak berlaku...tpi sejak akhir2 ni org2 dikmpg dh pandey pakey streamx tau...kacau line sy je...

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 12:02 AM said...

rq! WAH! promosi hebat ek link aku? ekekekkee// aku dah baca :P
tQ

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 12:03 AM said...

ekekekkeke.. kakwatie : bukan salah kura-kura.. :P

selamat malam buat dak tomei ngan jello gak :)

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 12:03 AM said...

dylla pakai waireless ke? boleh set password kan?

aniszshahira on August 15, 2009 at 12:49 AM said...

aah..
btul2..
sejak akhir2 ni streamyx selalu wat hal..
daa laa slow..
pastu ttbe terdisconect sendiri..

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 12:52 AM said...

yup anis.. beliau memang kura-kura!

mamai on August 15, 2009 at 1:02 AM said...

memang patut pun kau komplen kat surat khabar tu...aku pun nak buat komplen juga pasal TM nie....mcm mana la orang nak maju

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 1:36 AM said...

mamai : memang macam hampeh.. duit nak.. perkhidmatan tak nak bg yg terbaik!!

Raihanna on August 15, 2009 at 2:07 AM said...

adeyh2..
rai pun selaLU Mengamuk + naik hangin kalau internet lembab...
rasa cam nak makan je kura2 tu..
alamak terleby sudah...
hahahahaha...
xpe..sabar ek...

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 2:42 AM said...

ekekekeke.. sabar rai.. sabar...

DaliaLiyana on August 15, 2009 at 3:10 AM said...

yer ke cam tu?? dalia nyer laju je cam kilat...hihihiih...

Monkey D Luffy on August 15, 2009 at 6:56 AM said...

tulis jangan x tulis

komplen jangan x komplen

haha

en_me on August 15, 2009 at 7:12 AM said...

cuber pakai broadband wireless ghitewww.. ehehe, salamm

aien~s corner on August 15, 2009 at 8:11 AM said...

xyah call, dtg terus ofis dia..hehe

♥Itajeff♥ @Something To Share on August 15, 2009 at 8:15 AM said...

biasalah tu cik tedi oiiii....sekali namanya streamyx ia akan tetap sinonim dengan sang kura-kura....

Watierman on August 15, 2009 at 8:40 AM said...

Alahai ita...jgn la salahkan kure2 tu...sian dia....nape kait2 kan kure2 tu...salahkan the stream...that got so mixed up...dah bersimpul lah tu...jawabnya...nak kena potong lah tu!!!!Tul tak Dak Tedi???

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 9:57 AM said...

DALIA : AKU NAK PINDAH SEBELAH RUMAH kamu lah! :P

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 9:58 AM said...

luffy : kdg2 syarikat macam ni kalau kita komplen pun dia wat tak tau jek.. macam ASTRO lah ni..

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 9:59 AM said...

ws en_me : aku duduk dalam utan.. beruk bang ada lah.. broadband susah lak.. xde line.. kekekkeke

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 9:59 AM said...

aeins : pernah pergi TM point nak bayar bil.. kaunter untuk stremyx ada 1.. yg menunggu punyalah banyak org

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 10:00 AM said...

kakita : MACAM kura-kura.. ekekekekeke

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 10:01 AM said...

ekekekkeke kakwatie .. namapun MACAM.. kura-kura x salah.. dah siafat kejadian dia jalan lambat.... ekekekekekek.. itu yg jadi mangsa :P

GRuNGe on August 15, 2009 at 10:36 AM said...

Betul la, mutu perkhidmatan servis di Malaysia ni memang cam hampes. Pastu bila bayar lambat sikit, mulalah telefon bising-bising.

ashie023 on August 15, 2009 at 11:17 AM said...

smalam kenapa ntah, semua line slow je..aku tgk org masuk bagi komen kat aku mesti ter post 2 kali..ahhaha..

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 11:31 AM said...

grunge : jom kita pindah luo negara.. ekekekek.. apekehallak aku ajak dak grunge.. ekekekek :P

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 11:31 AM said...

ekekekekke dak ashie.. rasa macam tak submit... ending2 2-3 kali.. ekekekek.. bukti tu.. stimiq mmg ko :P

sharamli on August 15, 2009 at 11:38 AM said...

kura2 dgn siput babi mn lagik lambat?

GiGGLe GaL on August 15, 2009 at 12:01 PM said...

streamyx sucks!

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 2:17 PM said...

sha : siput babi :P

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 2:17 PM said...

mrs giggle : ekekekekke...

Siti Nurul Jannah Fital on August 15, 2009 at 3:37 PM said...

stemix mmmg mcm cipan!...Ko tau dulu aku duk Pahang ade laa sampai habis cuti sem aku 2 bulan...masalh stemix tak setel2..Hari2 aku tepon...TMnet tu...Hbis dah air liur aku nak marah2...ado last skali aku ckp smapai nak saman..mcm cipan betol..2 bulan beb..tak setel2.AlaSAN sama je mcm yg ko dpat..tgh upgrade laa...ade masalah kat pencawang lee...Taik! Itu sbb sekarang aku tukau guna maxis brdband je...hohoho...puas hatiiiiiiii

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 3:54 PM said...

alahai.. broadbandaku takut x de line je. aku duduk kg.. dlm pokok kelapa sawit.. ha ha ha..

anak_singa on August 15, 2009 at 9:29 PM said...

call tmnet 100 kn? kenapa perlu caj rm10. as what as i know..any call foc.. heran betoi. ada apa2 roger singa je k...i'll try help if i can..

p/s: anak singa keja 100 juga bhgian fault management fixed line:D

Snowwhite Zone on August 16, 2009 at 12:49 AM said...

anis br je dpt comment kat blog korang kalu xx leh td..line celcom xbgs td.. huhuhu nasib bekk

eh tedi tukar broadband lak.. celcom

ustazah dyLLa on August 16, 2009 at 11:33 PM said...

ha'ah kak...pakey password lee...kalo x, dorg berhoye2 lee ngn wireless sy...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting