Saturday, August 15, 2009

BuDak |n| PaL|ng BecOk sekaL|!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:23 PM
Photobucket


Photobucket

Photobucket


Photobucket

Maaflah gambar agak kabur dan tidak jelas. Budak Oyen ini amat sukar untuk di dekati walaupun suka mengekor. Bila cuba di pegang dia akan lari.

Tetapi dari kalangan kucing-kucing aku budak ini paling becok sekali. Kalau mengiaw satu rumah rasa macam mahu terbalik. Suara dia nyaring. Lapar pun bising! Kenyang pun bising!

Tetapi Dak Utih dan Dak Itam jarang mengiaw. Normalkah jika kucing dalam sehari hanya sekali dua sahaja mengiaw? Aku pun kadang-kadang risau takut kucing aku bisu pula. Erk!

Tetapi Si Becok ini memang tidak penat mengiaw. Ada sahaja yang dia ngiawkan. Kalau tiada dia ataupun Dak Kimo pasti orang ingat rumah aku tiada kucing walaupun sekarang sudah berkurangan kepada 6 ekor sahaja.

Nota kakitanganku : Adik Dak Oyen aku belum dapat tengok lagi. Dengar suara sahaja. Manalah ibu dia sorokkan agaknya. Atas siling mungkin!

17 kUs-kUs:

en_me on August 15, 2009 at 5:15 PM said...

becoknyerr.. ehehe

ashie023 on August 15, 2009 at 9:04 PM said...

becok tuh ape?lecah erk?

aien~s corner on August 15, 2009 at 11:10 PM said...

becok cm tedi kot..~~ ngee

c-idah on August 15, 2009 at 11:18 PM said...

suka kucing eh....
comel!

Watierman on August 16, 2009 at 12:42 AM said...

Ni mesti geng dengan Tomei....suka pun bunyi....lapar pun bunyi...nak wiwi or dudu pun bunyi...pendek kata nak kasi laporan jer...berbeza dengan Tomei yang boleh dikatakan membisu seribu bahasa....beranak pun senyap jer!...Jgn terkejut akak yg bidankan!

Snowwhite Zone on August 16, 2009 at 12:44 AM said...

dia pandai bg salam tak Tedi?

Anya on August 16, 2009 at 3:00 AM said...

Very beautiful shots ....
hugs to all


Kareltje =^.^=

Watierman on August 16, 2009 at 8:14 AM said...

ooops baru baca balik...bukan Tomei yang senyap membisu tu mak dia si Jello....

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:41 AM said...

budak ni memang becok gila en_me !

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:41 AM said...

lecah tu apa dak ashie.. becok tu banyak cakap.. non stop!!

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:42 AM said...

aiens .. i pemalu orgnyer :P

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:42 AM said...

TQ c-idah!

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:43 AM said...

kakwatie : saya takut tgk kucing beranak walaupun hany skodengd alam youtube... ngeri...

ibi si oyen ni pun beranak sendiri2 ajek..

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:44 AM said...

banyaklah kau anis.. ekekeke. kang di abg salam.. aku suruh telefon anis dulu.. ha ha ha

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:44 AM said...

TQ anya :)

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:44 AM said...

kak watie .. anak beranak ek? baru tahu ari ni..

ustazah dyLLa on August 16, 2009 at 11:37 PM said...

ok le 2...suke dia mengiaw...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting