Tuesday, August 11, 2009

D|a...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:53 PM


Photobucket



Malam yang mendatangkan kelam,
mengundang resah dan gundah dalam hati,
aku mengharapkan,
redup matanya hadir waktu sepi,
aku mengharapkan,
gemersik suaranya jadi unggas,
berlagu merdu menemani lena,
aku mengharapkan,
tawa mesranya bergendang gempita
di cemburui pungguk yang merindu.

Aku jadi takut pada ketiadaannya,
bila unggas berbicara tanpa sahutan,
daun-daun akan bertemu sesama sendiri,
memahami rentak isyarat hati,
dan hutan rimba jadi sunyi sepi,
bagai tiada penghuni untuk berkata-kata dan bernyanyi.

Cahaya bulan jadi sayu dan pilu,
kala redup sinar matanya tak ketemu,
atau aku perlu menjadi pungguk,
atau bintang yang tak berkelip-kelip mata,
menahan rasa hati dari menangis,
atau bisakah dia tahu,
harapan yang di susun indah tidak terusik,
bagai bintang memagar langit,
indah tak terluah,
bisu tak terucap apa-apa.

Aku mengharap,
dia jadi daun hijau yang mengintai,
dari celah-celah ranting patah,
bersembunyi tetapi ada rindu di hati,
atau aku mengharapkan,
agar redup matanya meluah kata,
meleraikan kebisuan hati yang tak terdaya,
atau aku akan terus menjadi pungguk,
menjadi bintang yang tak berkelip menahan tangis,
hanya kerana tiada terlafaz kata-kata dari dia...?

28 Disember 2004

Nota kakitanganku : Photobucket

32 kUs-kUs:

miSs siv on August 11, 2009 at 10:17 PM said...

kamu puitis ye..
=)

faridmw on August 11, 2009 at 10:35 PM said...

salam... lama betul yer.. hehehe.. salam ziarah..

ashie023 on August 11, 2009 at 10:41 PM said...

awesome tedi!!!!

hysMan.. on August 11, 2009 at 10:44 PM said...

terkesima ku tatkala membaca coretan tersebooot..
sungguh ku tak sangka si tedi pandai juge mengarang puisi yg sungguh puitis..
cheeewahhh!!
hahahaaa..

mesti bangga si dia..
:p

messyremo on August 11, 2009 at 10:49 PM said...

oo..

rindu aku eh dak tedi..haha~~

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 11:03 PM said...

TQ Miss sivv! Biasa2 saja!

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 11:06 PM said...

terima kasih faridmw :)

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 11:11 PM said...

TQ Dak ashie :)

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 11:11 PM said...

hysman : semua ni dah lama berlalu.. zaman2 jepun dulu... ekekekekek

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 11:12 PM said...

rindu kat aku ke messy.. mishh yUu tuUU!! ekekekekeke!!

Watierman on August 11, 2009 at 11:19 PM said...

Salam tedi....puisi tu about 13 years back...mesti tentang cinta yang tak kesampaian...but you are really gifted with that talent...not everybody is able to write something as poetic as that...and I'm touched by it!...Akak pun jiwang...coz my hb suka tulis puisi gak....

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 11:21 PM said...

wah!! besh lah akan.. banyak dapat puisi akak? ekekekeke

saya tulis hanya untuk suka2. dengan menulis dapat luah semua rasa! :)
terima kasih kakwatie!

NuR on August 11, 2009 at 11:26 PM said...

cik tedi
cantik alunan kata2 mu
tersusun jadi madah indah


aaaa..
takat tu je dpt buat..
abis idea sudah...
hikhik

azuan on August 11, 2009 at 11:29 PM said...

wah puitis jugak yea..hu3

pu3 balqis on August 11, 2009 at 11:33 PM said...

hurm.. mantapnya penulisan..
ada banyak maksud di ctu..
kamu sgt pandai berpuitis ya..

semangtnya pu3 nak copy..
huhu
takley la plak..

but this is really good..
;)

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 11:36 PM said...

ekekekke nur .. Terima kasih walau hanya sekerat jalan. :P

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 11:36 PM said...

TQ Azuan!

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 11:37 PM said...

copyright pu3 :)
terima kasih pu3!

anak_singa on August 12, 2009 at 12:10 AM said...

jiwang berkarat-karat..kui3...

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 12, 2009 at 1:04 AM said...

huhu.. lama dah x berpuisi.. xder idea..

camne kak tedi terer ni.. hmm.. lama nyer tarikh wat puisi ni.. akak lahir tahun bila?? :D

flip on August 12, 2009 at 1:38 AM said...

cik tedi berpuisi???

flip on August 12, 2009 at 1:38 AM said...

btw,,its nice,,

ZARA 札拉 on August 12, 2009 at 8:06 AM said...

siapa yang lahir 1976 tu?

ladymiaka86 on August 12, 2009 at 9:55 AM said...

uish.. best giler puisi tu..

tersentuh jua hatiku ini tatkala mengalunkan puisi itu.. teringat pula zaman dulukala tatkala cinta tak kesampaian.. (takde la lama mcm zaman hitam putih tu..wakaka)

p/s: si dia ke lahir 1976 tu??

Softtouch [Hanim] on August 12, 2009 at 10:04 AM said...

dia?sape dia tedi...kreatifnya tedi karang puisi[puisi ke?]...

<< s| tED| >> on August 12, 2009 at 1:19 PM said...

anak_singa : berkarat boleh di kilatkan :)

<< s| tED| >> on August 12, 2009 at 1:20 PM said...

ekekkeke norul : puisi lama yg jadi bacaan sendiri jek.. aku lahir tahun monyet :)

<< s| tED| >> on August 12, 2009 at 1:20 PM said...

TQ flip!!

<< s| tED| >> on August 12, 2009 at 1:20 PM said...

dak zara : siapa ek? nanti aku tolong tanyakan :)

<< s| tED| >> on August 12, 2009 at 1:21 PM said...

cik sue : si dia yang sudah tiada :)

<< s| tED| >> on August 12, 2009 at 1:21 PM said...

ekekekekeke hanim.. puisi lah ni :P atau lebih tepat sajak :P

ustazah dyLLa on August 12, 2009 at 9:11 PM said...

1976???mak aih...lamanye ni...2009-1976=33thn yg lps...urm...musykil...sila perjelaskan...


~anyway, stiap kata2 itu membuatkan orglain bahagia,sedih,pilu,rindu,syg,cinta,benci n mcm2 lagi laaa...

indah kata2 itu...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting