Wednesday, August 05, 2009

r|ndu DatanG...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:25 PM
Photobucket

Nota kakitanganku : Sudah masuk pertengahan Sya'aban!! Esok 15hb! Tapi aku pernah baca yang Nisfu Sya'aban itu hanya Adat Resam. Betul ke? Yang arif tolong jawab!! Bagi aku yang penting niat kita untuk menambah pahala selagi ianya tidak memesongkan akidah!

20 kUs-kUs:

ustazah dyLLa on August 6, 2009 at 12:31 AM said...

sila baca disini ye...ini bkn adat resam...ini adalah SUNNAH nabi Muhammad...http://sktanjongbidara8230.blogspot.com/2009/08/nisfu-syaaban.html...xpun akak clik jee laman sekolah sy diblog sy ek...

hysMan.. on August 6, 2009 at 12:31 AM said...

salam S| TeD,
ko rase adat resam kaa??
hahaaaa..

Syaaban bulan Allah SWT
Rejab bulan Rasulullah SAW
Ramadhan bulan Manusia..

peace yaoww..
:p

ustazah dyLLa on August 6, 2009 at 12:33 AM said...

owh...terlupa...pasal kerinduan tuh...mmg slalu menjelma smula dikala kesepian melanda...bkn krana kemahuan kta, tpi mmg dia sngaja snggah sebntar...adakala rindu itu menyenangkan, adakala menyedihkan, adakala menyakitkan, adakala menggembirakan...

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 12:35 AM said...

dylla : terima kasih... nanti aku klik!

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 12:36 AM said...

hysman : pembetulan di situ.. bukan aku RASA!! tapi aku BACA!!
dua perkataan yang jauh bezanya...

sebab itu aku tanya. inginkan penjelasan...

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 12:37 AM said...

dylla : rindu hanya di fahami oleh orang yang sedang merindu sahaja. tetapi orang yang di rindu tak rasa apa2.. ha ha ha

cahayachenta on August 6, 2009 at 12:41 AM said...

tak la tedi.. bukan adat resam tp salah satu amalan Rasulullah.. di mana nisfu syaaban ni di kira mlm buku amaln kita di ttp dan di ganti buku baru.. sebab tu kita di suruh bertaubat dan meminta maaf kpd mak bapa..

aku pn tak arif... tp td je aku ada terbaca,,, hehe..

ingat2 lupa..

ustazah dyLLa on August 6, 2009 at 12:42 AM said...

sdap dgr lagu rindu serindu rindunya dr kumpulan spoon...

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 12:50 AM said...

yup cahayachenta!! terima kasih!

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 12:51 AM said...

dylla : aku tak boleh dengo lagu tu.. naik bulu roma.. sbb penyanyi dia kan dah meninggal...

sharamli on August 6, 2009 at 1:25 AM said...

bt0l..niat yg pnting

imam on August 6, 2009 at 2:59 AM said...

yang aku tau kat masjid ada baca yasin dan yg paling best ADA KENDURI..hehehe

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 6, 2009 at 3:06 AM said...

kak tedi rindu sape.. rindu pd yg telah pergi ke..

klu betul.. samala ngan saya.. tp, kehidupan perlu diteruskan.. :D

Watierman on August 6, 2009 at 5:22 AM said...

Teruskan beramal...untuk kepentingan diri sndiri....rindu pada pencipta...& rindu pada siapa saja yang patut dirindui....Selamat Berpuasa & Beramal.....Akaun kita dengan DIA...!!!!

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 9:35 AM said...

BETUL TU SHA : kalau buat amalan sebab nak ikut2 dan menunjuk2.. baik x payah.. :)

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 9:36 AM said...

imam : tak sesuai dgn nama tau! ingat makan je ek?

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 9:36 AM said...

norul pula rindukan sapa??

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 9:37 AM said...

betul tu kakwatie : setujuk!!

Softtouch [Hanim] on August 6, 2009 at 10:13 AM said...

sy pun tau pasal baca yasin tu...bukan adat rasenya..tp ia tetap mndatangkan pahala kan....

<< s| tED| >> on August 6, 2009 at 10:43 AM said...

betul tu hanim. yang penting kita buat amal dan dapat pahala!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting