Saturday, August 29, 2009

|kaN Pun sUDah PaNda| mOgOk seKaranG!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:12 PM
Photobucket

Kakak Pasar di Tambak Paya menelefon aku. Beliau ada menyimpankan beberapa kilogram ikan untuk aku. Katanya sekarang ikan susah mahu dapat. Mogok agaknya. Siapa yang mogok? Ikahkah? Nelayankah?

Photobucket

Alhamdulillah. Dapat dalam 8kg. Cukuplah untuk seminggu dua ini. Eh! Ini ikan untuk kucing aku okey!

Photobucket

Apa pandang-pandang??

Photobucket

Di masukkan ke dalam plastik. Ini belum rebus. Aku tidak menyiang ikan ini. Di rebus tanpa di siang. Senang dalam plastik. Mahu rebus, keluarkan rendam terus masuk periuk.

Photobucket

Okey! Duduk elok-elok dalam ini bersama-sama dengan ikan dan ayam emak aku. Sabar menunggu giliran okey?

Nota kakitanganku : Aku memang beli sekali banyak. Senang! Kalau ketandusan ikan, aku sudah bersiap sedia. Kucing sekarang mengada-ngada. Lain tidak mahu, ikan sahaja yang dia nampak!!

44 kUs-kUs:

[z@ck] on August 29, 2009 at 2:14 PM said...

8 kilo untuk kucing saja??
ingtkan nak bt kenduri..
hehehe

sharamli on August 29, 2009 at 2:21 PM said...

igtkn nk wt laksa....

heee

tokder on August 29, 2009 at 2:51 PM said...

kalaulah ada 100 tuan punya kucing kat atas dunia ni mcm si tedd ni, memang aman dunia kucing..heheh

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 3:27 PM said...

ekekekeke zack.. kenduri kucing!

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 3:27 PM said...

eh mana tau ni nak buat laksa.. sha?

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 3:28 PM said...

tok : kalau ko tolong bantu dr segi kewangan.. lagi aman.. ha ha ha

Hazrey on August 29, 2009 at 3:31 PM said...

Tedi, leave ur number at my email pls. Nk tau pasal gerai makan tu. Tq

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 4:08 PM said...

orait!!

triple x malaya on August 29, 2009 at 4:22 PM said...

kucing lu makan ikan erk...apsal kucing aku x mau makan ikan ar...dia nak makan siakap je..

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 4:30 PM said...

ceh... triple x... ko jgn layan.. kalau dia nak makan piranha baru ko layan.. ekekekekek

Ayu on August 29, 2009 at 4:33 PM said...

erkk... x busuk ke simpan lama2..? wat penuh peti ais je la ko ni ted.. bagi mkn ikan bilis sudah la..

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 4:41 PM said...

ayus.. namapun dalam peti ais.. mana nak busuk weyyyy.. ko letak setahun pun x busuk.. eh ye ke? ekeekekekek


kang derang mogok lah..

farah on August 29, 2009 at 5:14 PM said...

ouh kucingmu makan ikan rebus digaul sama nasi ya?

:)

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 5:32 PM said...

farah : Ikan rebus semata-mata :)

anak_singa on August 29, 2009 at 6:18 PM said...

nasib baik singa ni mkn daging..boring mkn ikan hari2..hahaha

mamai on August 29, 2009 at 6:28 PM said...

wah meriah lah dak uith ngan dak itam tu...

bob aku cuma makan makan yangd alam plastik tu...hai kucing pun pandai memilih

miSs siv on August 29, 2009 at 7:00 PM said...

humang haih!!
giler banyak...
ingt ade kenduri doa selamat..
=p

Siti Nurul Jannah Fital on August 29, 2009 at 7:05 PM said...

tedi aku nak tanya..berapa kos ikan tu kucing ko sebulan??8 kilo tu bape kosnye?
Aku tak pernah bagi ikan..aku bagi Iams...yang harganya lagi mahal dari beras ku..RM28 tahan 2minggu jee weh..Dulu sekor leh tahan sebulan..skang 2 udah tak tahan..

syalizahanim on August 29, 2009 at 9:06 PM said...

Ingat nak bt kenduri ape.huhu
kenduri utk kucing upe nye..
untung kucing2 tu dpt tuan cm tedi.huhu
nk jd kucing tedi juge laaa..hehe

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 9:36 PM said...

anak_singa.. ko makan ikan ke... anak-singa kalau makan ikan.. sekapal pun tak cukup.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 9:37 PM said...

mamai : kibble tu yek.. dak utih x jalan keropok kecik tu.

dia makan benda basah.

dak itam dua2 jalan. ekekekek

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 9:37 PM said...

miss siv! kenduri kucinG

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 29, 2009 at 9:42 PM said...

adehh.. bnyak nyer.. huhu.. melantak ko kucing :D

ikan apa tu nama nye.. haha, sy mmg xtau nama2 ikan.. bukan ikan je.. kuih pun sama.. lalala~

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 9:43 PM said...

anna : kalau iams bg kat kucing, aku yg kurus tak makan. ekekekeke.. 8 ekor makan iams aku makan apa? ekekekek

baru sebulan 2 aku ambil ikan dgn harga murah. Ikan ni bukan tak elok tapi ikan yang gred ke 2 lah.. tadi jek 8kg ni dekat rm 30 gak. tahanlah dalam 2 minggu kalau aku catu... ha ha ha..

sebelum ni kalau beli kat tesco maunya kembong sekilo rm 5.99-6.99

bukan ikan jek.. dak itam kuat makan jadi sebagai makanan tambahan beli gak kibble yg kopok tu kan. yg tu sebulan maunya 4kg je. dalam rm30 gak.

dulu dak utih makan whiskas tin. dia kan bantut dulu. makan dia mmg special sket. tapi tu lah sampai ke sudah tak mahu makan makanan kering. tukar lah ikan rebus.

kira kesimpulannya dalam sebulan makanan kucing tak masuk litter dia dalam RM 100 lah..

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 9:45 PM said...

syalizahanim.. ekekekeke.. baik kita jadi manusia tau..

dengan kucing ni kena sabar syaliza. kat rumah ni pun yg xcited gila dgn kucing aku sorang jek. x de pembantu nak tolong uruskan 8 ekor kucing. ekekeke

<< s| tED| >> on August 29, 2009 at 9:46 PM said...

ekekkeke norul : yg tu ikan kembong :P

teuku@ceh on August 29, 2009 at 11:02 PM said...

baik betol ko tedi...
ko boleh jadi menantu yang baik...

Snowwhite Zone on August 29, 2009 at 11:09 PM said...

tedni mmg pjuang kucen. bgs la mcm tu. adik anis sama jgkminat jaga kucen, dulu anis la ni dia lak jg.. kucing dia mkn ikan sardin

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 12:39 AM said...

ekekekkeke.. jauh ke situ lak dak aceh ni

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 12:40 AM said...

anis.. ikan sardin lebih murah lg dr whiskas tin

ustazah dyLLa on August 30, 2009 at 1:18 AM said...

rezqi murah...insya'ALLAH

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 1:23 AM said...

InsyaAllah Dylla.. amin

Fia Batrisya on August 30, 2009 at 2:57 AM said...

ye ar kan cik tedI..
kalu x nanti dia mogok..
da terbiase makan ikan rebus si miow mioww nieyh..

bgusla..makan ikan rebus nanti bulu mioww mioww tue x gugur kan..

hehe.. mesti ade siap periuk khas atau kuali khas tuk kucen2 tercinta tuh.. tau da..
hehe

:))

Siti Nurul Jannah Fital on August 30, 2009 at 3:01 AM said...

oh jap2...kalo ko 8kilo..untuk 8 ekor kucing..tahan seminggu dua..maknanye..sekor makan sekilo..
Kalau aku 8 kilo tu mahu tahan sebulan kan...ahaksss...sebulan 30hengget...Iams sebulan 56hengget...jimat oiiii...
kekekek...lebihan tu leh aku beli benda lain..kekeeke..

mRs.jUkoGYu on August 30, 2009 at 8:16 AM said...

aku kat sini nak cr ikan tu punyer la azab.....sekali jer aku jumpe....ko slambe jer bg kucing...aku nk jd kucing ko la...hehehehehe

eyena on August 30, 2009 at 11:53 AM said...

isk takotnyee tgk mata ikan tu merah, dia nangis ka.. huhuhu

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 12:01 PM said...

InsyaAllah dylla.

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 12:02 PM said...

x de nye fia... rebus ikan pakai periuk mak je.. ekekekek

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 12:03 PM said...

anna... yg makan ikan 3 ekor jek.. lain3 tu aku bg kibbles tu jek.. lagi 3 ekor tu kan baby dia munum susu mak dia jek.. ekekekeke

so habis dalam rm100 je lah sebulan

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 12:04 PM said...

ha ha ha mrs jugokyu.. ekekeke.. org oman tak tangkap ikan ke? ekekekek

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 12:04 PM said...

aina : sedih kot... ekekekke

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 12:04 PM said...

aina : sedih kot... ekekekke

Solehah on August 30, 2009 at 9:20 PM said...

wah, mewahnya kucing cik tedi..nyummmm..

GiGGLe GaL on September 1, 2009 at 10:48 AM said...

gila banyak aku tertinggal... 3 hari je aku balik kampung..tak online.. ko nye apdet macam air tsunami..ekekek..

wei.. ko bilang sama dak utih ngan dak dak lain.. jimat sket... bulan puasa nih... hagak2 ler.... ekekek..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting