Monday, August 03, 2009

Kata Laluan KotaK KomeN, BoLeh taK JangaN Letak?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:10 PM
Okey!
Aku akui, selalu gagal untuk memasukkan kata laluan untuk kotak komen apabila di minta. Masalahnya aku tidak dapat membaca tulisan dan huruf yang bersambung-sambung sedangkan tulisan aku sendiri tulisan sambung. Nampak sangat tulisan sambung aku memang tiada pengiktirafan.

Separuh 'blogger' memang tidak setkan kata laluan di kotak komen. Ada pula yang set. Kotak komen juga berbagai-bagai gaya.

Kalau di beri pilihan aku suka yang jenis 'pop up box'. Eh! Betul ke? Yang mana bila kita klik akan keluar kotak komen kecil, kita mengomen dan terus klik sahaja tanpa meletakkan kata laluan. Senang dan mudah! Tidak perlu bila klik untuk mengomen, akan keluar semula paparan blog kita yang mengambil masa lama untuk 'loading'.

Bagi aku kata laluan di perlukan untuk mengelakkan kita mendapat komen-komen 'spam' yang aku tidak pernah dapat sejak ber'blogging' ini. Kalau kamu setkan untuk menerima atau menolak komen, itu aku setuju. Maksudnya bila sudah mendapat persetujuan barulah di paparkan. Kamu boleh tidak paparkan komen yang kamu rasakan tidak sesuai untuk bacaan ramai.

Sebabnya, bila ingin mengomen, masa habis dengan mengisi kata laluan dan menekan 'submit' berkali-kali, sedangkan selepas itu komen kita masih belum dapat di paparkan sehingga mendapat persetujuan tuan blog.

Kamu set kotak komen yang bagaimana?

Nota kakitanganku : Eh! Kotak komen aku jenis 'pop up box' kan? Perlu kata laluan? :p

48 kUs-kUs:

Unknown on August 3, 2009 at 5:32 PM said...

aku ase kalo bos ko suh ko taip pe yg di drafkan kompom ko FAILED tedi sbb ko tak reti baca tulisan sambung melainkan bos ko tulis cam bebudak tadika ekekekeke

myQza on August 3, 2009 at 5:55 PM said...

tue lah ena.. tp aku tulis pun sambung2 gak..

pari pari syurga on August 3, 2009 at 6:00 PM said...

weeeeeeeee.... saya bersetuju sama kamu. hehehe. kenape perlu menyusahkan pengguna. kan? ceewwaah. hahahaha.

myQza on August 3, 2009 at 6:10 PM said...

ekekekekke.. bukan susah... erhMmm.. tp leceh.. ekekeke.. x sama kan maksud perkataan tu..

Ayu on August 3, 2009 at 6:44 PM said...

aku nya komen camno haa.. ado x password ko verification ko mende ko..??

:: eyeNa :: on August 3, 2009 at 6:54 PM said...

camne eh nak wat kotak komen cam u? i tak reti laa.. huhu leh ajarkan? nak set camna eh?

myQza on August 3, 2009 at 8:08 PM said...

ko nye ado ayus.. tolong tolong jgn set kata laluan.. ha ha ha

myQza on August 3, 2009 at 8:08 PM said...

aku dah letak kat shoutbox ko dak eyena...

GRuNGe on August 3, 2009 at 8:10 PM said...

Cemana ko baca tulisan sendiri ek? Hehehehe. Cuba kau tulis, pastu simpan. Lagi 3 tahun, ko cuba baca. Lalalalala.

Owh, lari topik. Aku pun dah tak letak verification. Tapi lain orang, lain la caranya. Maybe dia orang ada sebab mereka sendiri.

Faarihin on August 3, 2009 at 8:29 PM said...

salam cik tedi.. slalu sy lah letak kotak komen dengan menggunakan pop up box.. akan tetapi dgn layout baru.. secara auto ia menjadi di bawah setiap entry.. errr.. adakah kotak komen sy menyusahkan anda juga.. kerana ada kata laluan itu.. huhuhu.. jika menyusahkn pengomen2.. sila nyatakan.. kerjasama amat sy hargai.. sekian trima kasih.. huhuhuhu.. (^__^)

Unknown on August 3, 2009 at 8:36 PM said...

aku nye pop up..huhuhu..

DramaQueen on August 3, 2009 at 8:56 PM said...

ye.. kotak komen kamu pop up.. nasib tak di cakar dek dak utih.. ekeke..

erm. aku dlu..letak spam words tu..pastu..aku save comment approval..lama2 dah komfiden..baru aku kasi open terus.. tapi still kene ada blogger id ler..

erm..hairan aku..ngape kamu tak leh baca tulisan anti spam tu eh..

myQza on August 3, 2009 at 9:09 PM said...

ekekkeke grunge : kadang2 aku tulis pun aku tak faham. mungkin tulisan aku lebih kpd tulisan malas.

betul masing2 ada carasendiri

myQza on August 3, 2009 at 9:10 PM said...

ekekekeke farihin. jika ada kata laluan. dia tidak menyusahkan. cuma dalam erti kata yg lebih sopan. leceh! ekekekeke
.. leceh bg org yg malas untuk menaip. :p

myQza on August 3, 2009 at 9:11 PM said...

ye dak ashie : ko punye pop up tanpa kata laluan!

myQza on August 3, 2009 at 9:11 PM said...

mrs giggle : kadang2 dia bersambung antara huruf fan nombor. jika l dan 1.. aku agak kompius.. 5 dan s.. itu lah antaranya..

asyraf on August 3, 2009 at 9:28 PM said...

aku nye tak de ...
kalau tak caye cube pasni komen..
betul tak de...

myQza on August 3, 2009 at 9:37 PM said...

apa yg x de asyraf.. kotak komen pun kau x de ke?

hysman on August 3, 2009 at 9:54 PM said...

coba try test ke blog aku..
hahaha..
pasti masyukk..seperti kamu..
ku juga tidak bape gemar tapi apekan daya..mmbr pnya pasal kan..
hahaha...

ezanykun on August 3, 2009 at 9:58 PM said...

setuju sgt2..

mmg popup box yg terbaik.. sng nak komen lbh dr satu entry..

pastu xyah la set captcha code tu.. mmg menyusahkan org nak komen sket kot.. nnt lama2 malas dah org nak komen.. hehe..

BumiOrangAsing on August 3, 2009 at 10:08 PM said...

haha... btul3... sama laa kite...
tu yg jd mls nk komen kt org tuh byk2
klau ada code tuh...

myQza on August 3, 2009 at 10:12 PM said...

ekekekkeke hysman.. ko punye kotak komen jeni top up...

myQza on August 3, 2009 at 10:12 PM said...

ekekekek ezany. terima kasih kerana setuju :)

myQza on August 3, 2009 at 10:13 PM said...

ekekkeke nina. kalau jenis pop up.. mana2 blog pun tekan sekali je,, terus tukar kat situ.. jek.. x banyak box yg keluar dan tutup.

Papa meow on August 3, 2009 at 10:16 PM said...

Salam ... good idea, lepas ni nak tuka...

T kasih komen respon dan takziah itu

myQza on August 3, 2009 at 10:21 PM said...

okey papa meow.. saya juga pernah merasainya :)

lavidalabelle on August 3, 2009 at 10:23 PM said...

pop up without verification is user friendly :} lagi 'cool' kan haha

MyaFiza on August 3, 2009 at 10:31 PM said...

ermm...
saya punyer bloggy cmner ye?
menyusahkan x? or menyenangkan?
hehehe...

mamai on August 3, 2009 at 10:50 PM said...

tak pernah terpikir pun dari dulu dah macam tu kotak komen aky tak terpikir nak tukar sebab tak pernah ambil kisah siapa yang nak komen kot

Unknown on August 3, 2009 at 10:54 PM said...

aku rs aku cam kena mngena je dgn apa yg ko ckp ni.. hehe.. aku dh tukar setting utk memudahkn ko dan pengkomen2 lain mengomen itu ini di blog aku..

Aida Lela on August 3, 2009 at 10:55 PM said...

saya setuju dengan cik tedi kite!
hapuskan kotak kotak..eh silap! hapuskan kotak komen...bertukarrr!!!

myQza on August 3, 2009 at 11:03 PM said...

betul tu belle.. ekekekke.. kadang2 dok ulang2 taip pass.. sampai tertdo.. ekekekek

myQza on August 3, 2009 at 11:17 PM said...

gadis terbang : ko punya yang jenis yang loading semula page dan guna pass

myQza on August 3, 2009 at 11:18 PM said...

okey mamai.. masing2 kan...

Precious on August 3, 2009 at 11:19 PM said...

Pop up! Pop jer die kuar! Tak derk kata laluan ... jalan jer ..

myQza on August 3, 2009 at 11:20 PM said...

cahayachenta : ini hanya luahan rasa.. ekekekekke x perlu ubah andai ko selesa begitu..

myQza on August 3, 2009 at 11:21 PM said...

eh .. jgn hapus terus aiyda.. nanti x boleh komen.. hapuskan pass jek.. ha ha ha

myQza on August 3, 2009 at 11:22 PM said...

ha ha ha ha.. lili.. jalan jek.. tapi hati2 lampu merah!

Unknown on August 4, 2009 at 1:09 AM said...

jjejejejeejej...tedy...aku shoubox keee kotak komen ke...sume pakai kata laluan...hahahhaha
Ko ade masalah eh mcm tu...hhahahahha...

myQza on August 4, 2009 at 2:32 AM said...

yo lah anna.. tp ,masing2 lah...

Softtouch [Hanim] on August 4, 2009 at 8:42 AM said...

sy pun suka kalu komen yang kuar pop up box tu..mcm tedi punya..sy punya pop up jugak kan?:)

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 4, 2009 at 11:20 AM said...

haha.. ku tidak.. lalala~

sharamli on August 4, 2009 at 12:15 PM said...

kdg2 xsuka jgk dgn verifcti0n w0rd..melmbatkan

myQza on August 4, 2009 at 12:52 PM said...

ekekkeek.. hanim.. nanti aku check.. ekekekek

myQza on August 4, 2009 at 12:52 PM said...

ekekekkeke.. norul punye jenis loading rasanya

myQza on August 4, 2009 at 12:52 PM said...

setuju itu sha

white rose on August 4, 2009 at 7:16 PM said...

masuk umah ustzah pun sng kan...kan...

myQza on August 4, 2009 at 7:23 PM said...

ekekkekekeke.. nak masuk umah betul2 lah.. nak dtg raya.. ekekeekek

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting