Saturday, August 01, 2009

PaPa| chOkO & chOk|... JanGan NakaL-NakaL!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Semalam, sebelum menziarahi kematian, aku mengambil keputusan yang amat berat untuk aku buat. Secara jujurnya aku memang terpaksa. Bukan aku tiada daya. Tetapi aku akur pada perintah. Aku tidak ingin jadi anak derhaka. Aku tidak ingin orang lain tidak senang dan tidak selesa dengan apa yang menggembirakan aku. Tidak mengapa. Mungkin besar pahalanya jika aku akur cakap emak.

Photobucket

Akhirnya Choki dan Choko aku lepaskan dengan hati yang begitu berat.

Photobucket

Ibu mana yang tidak sayangkan anak. Sentiasa di sisi apabila melihat anak seolah-olah di dalam kesusahan cuba melepaskan diri dari sangkar. Tetapi aku terpaksa demi kebaikan.

Photobucket

Ya! Aku menangis. Tapi aku gagahkan diri seolah-olah aku biasa-biasa sahaja. Pesan abah yang berulang-ulang kali buat aku bertambah sedih. "Makanan dia jangan lupa. Bekas makanan bagi sekali. Hantar dengan sangkar-sangkar sekali. Jangan lepaskan dulu. Nanti dia lari." Ulang-ulang abah cakap pasal 'Makanan dia jangan lupa." Ya Allah!! 'Ingat abah!!'. Abah juga seperti aku, kasihkan kucing.

Photobucket

Aku hantar sendiri Choko dan Choki di rumah baru. Alhamdulillah. Tuan baru dan anak-anaknya gembira menyambut. Begitu juga dengan Si Hitam kucing tunggal tuan rumah. Apabila mendengar riuh rendah suara Si Budak Oren 2 ekor itu, turun mencuri-curi pandang.

Papai Choko dan Choki, bukan aku tidak sayang. Cuma keadaan yang tidak mengizinkan. Jangan nakal-nakal. Jangan bagi orang marah. Jaga diri elok-elok. Kawan baik-baik.
Maafkan aku!!

Nota kakitanganku : Ya! Aku menaip sambil menangis!! Pasti rumah tidak riuh lagi tanpa Budak Oren 2 ekor ini :((

33 kUs-kUs:

[z@ck] on August 1, 2009 at 8:56 AM said...

brapa banyak ekor kucing u ada?

Ayu on August 1, 2009 at 9:26 AM said...

ted apsal x anta kat aku jekk?? siap ngan sangkar tuh.. lenkali aku nk.. atleast aku leh bwk dia jumpa ko kalu ke melaka.. sob..sob..sob..

lupie on August 1, 2009 at 9:50 AM said...

{{{hugs}}}
Choko & Choki say ...
"Bos, Bos, don't worry, we big kitties now! We'll be good! Thank you for loving us. We'll think of Bos Bos all the time..."

~ نورحياتي ~ on August 1, 2009 at 9:58 AM said...

alalala cik ted..jgn la sedeyh..krg miaw tu pon ikut sedeyh..cik ted kn ada laek miaw len??
:))

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 11:17 AM said...

zack : semua sekali ada 7 ekor :)

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 11:18 AM said...

alahai dak ayu... bila pula msa aku nak ke sana.. lagi satu ko tak bg tau pun.. satu lagi.. nanti ko dah ade baby x sesuai..

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 11:18 AM said...

thank's lupie :)

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 11:19 AM said...

alahai yati.. sejak lahir depan mata.. lain lak rasanya..

ashie023 on August 1, 2009 at 11:42 AM said...

oo..tu pasallah ko sedih sgt smalam..xpelah tedi mungkin lepas nih, dier duk umah baru, dier bleh kebahagian dan makan pakai yang cukup..(bukan aku ckp ko x bagi mkn..hahaha)...sedih nye kalu dah kita sayang, tp terpaksa berpisah...wah!!!ashie...madah berhelah plak...

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 11:53 AM said...

InsyaAllah dak ashie. moga dia heppy kat sana. :)

mamai on August 1, 2009 at 11:57 AM said...

aku juga suka kucing tapi wife aku dan anak aku takut kucing kecuali bob ajer pasal dia pandai bermanja

Snowwhite Zone on August 1, 2009 at 11:58 AM said...

tedi- sabar ye tedi, jgn sedih2. kan ada byk lg kucen2 tu..

Faarihin on August 1, 2009 at 2:56 PM said...

alahai cedihnye.. nape tak bela je.. memang sedih gile ble beri sesuatu yg kite syg pd org lain kan.. papai choko n choki.. jangan sodeh2 agi cik tedi.. kuceng lain manyak agi.. huhuhu.. (^__^)

ustazah dyLLa on August 1, 2009 at 3:20 PM said...

sedih.....wwooooooooooo...

NuR on August 1, 2009 at 3:46 PM said...

aduh..sayu lak nur baca entry tedi nih.. byk ke kucing kat umah tedi?ish kalo nur gi umah tedi sure tak gerak mana dah.. nur kan takut kucing.. cian saya...

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 4:30 PM said...

kalau kucing garang x de sape yg suka mamai..

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 4:31 PM said...

alahai anis.. seko ilang pun dah x leh tdo malam :(

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 4:31 PM said...

alahai farihin tiada keizinan untuk bela lebih..

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 4:32 PM said...

sob sob sob dylla..

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 4:32 PM said...

terima kasih nur.. 7 ekor je.. tolak 2 tinggal 5.. tp seko ni bila2 masa je akan beranak.

Naff on August 1, 2009 at 5:34 PM said...

Isk..sik..aku tumpang sedih sekaki sebab aku pun penah rasa apa yang tedi rasa...sehinggakan aku makan tengahari sambil nangis dan nangis..dan nangis.....sob sob sob... sekarang ni pun rumah sunyi sepi..tanpa 3 eqor kucinku..warghhhh

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 7:32 PM said...

wah naff.. ku turut merasai apa yg aku rsai.. sob sob sob....

umi_e on August 1, 2009 at 8:39 PM said...
This comment has been removed by the author.
<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 8:49 PM said...

kak e.. saya x buang.. saya orang.. ibu kucing ni datang rumah.. kucing liar.. x leh dekat.. disembur kite..

umi_e on August 1, 2009 at 8:53 PM said...

sorry... kak e dah delete statement tu...

* kak e sedihlah... bayangkan anak2 kena pisah dengan ibunya... tapi takpe... dapat tuan baru - semoga tuannya penyayang seperti tedi ibunya...

** kucing kak e semua kak e mandulkan - betina/jantan sebab tak mau perkara seperti itu berlaku...

*** sorry ya...

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 8:55 PM said...

x pe kak e :)

bg jiran yg umah dia x sampai 1 km dr umah :) harap2 x jumpa budak 2 ekor tu.. takut sedih :(

Raihanna on August 1, 2009 at 11:00 PM said...

jangan sedih2 yerp...
suke tgk kamo ceria2....

miSs siv on August 2, 2009 at 5:01 AM said...

uisshhh~
aku yg x bape ngam dgn kucing pun jadi sedey dgn entry ko yg nie~
=(

GiGGLe GaL on August 2, 2009 at 11:05 AM said...

dak ted...

i m speechless.. aku nanges ni dak ted.. aku lak over sedih..

<< s| tED| >> on August 3, 2009 at 2:08 AM said...

TQ Rai!

<< s| tED| >> on August 3, 2009 at 2:09 AM said...

terima kasih miss siv atas simpati!

<< s| tED| >> on August 3, 2009 at 2:10 AM said...

mrs giggle : terima kasih banyak atas sokongan yg tidak berbelah bahagia, ceehh! Macam raih undi. ekekeke

Siti Nurul Jannah Fital on August 5, 2009 at 6:26 PM said...

uwAAA TEDY...hanya org2 mcm kite jerk kan yg faham.Hurmm aku nangis siang mlm bila coobee tak balik2 Aku naik gile bila coobee mati...
Aku bwa diri bila roomate aku tak selesa akan kehadiran Puteh...aku hilang kwan sbb kucing...hahah..sbb biarla...hanya insan yg penuh kasing sygnya pada haiwan..yg memahami kita kan..

p/s:nasib baik bakal lagi aku...suke kucing kalo tak aku buang dia gak!hahahaha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting