Sunday, August 16, 2009

HeNcek NakamUra : Aku TahU KamU r|Ndu! |n| UntuK KamU!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:32 PM
Photobucket

Hencek Nakamura
, aku lupa di mana aku baca yang kamu katakan kamu rindu akan Kem Terendak dan Tanjung Bidara serta rakan-rakan sepermainan! Ini untuk kamu!! Maaflah aku tidak dapat cari rakan-rakan sepermainan kamu!

Photobucket

Ustazah dyLLa
, di Melaka juga ada Tanjung Bidara okey!!

Mari kita layan gambar....
Pantai Tanjung Bidara terkenal dengan batu-batuan yang besar!!

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Boya! Bukan buaya! Itu panggilan aku masa kanak-kanak dulu. Nama sebenarnya pelampung!


Photobucket

Batu belah...


Photobucket

Batu bertangkup.. Telanlah aku. Aku kempunan nak mandi laut!!

Photobucket

Kasut siapa paling comel? 'Saya!' Budak kasut warna merah jambu angkat tangan!


Photobucket

Di situ ada sesi karaoke! Tapi suara MasyaAllah! Sumbang!!!

Photobucket

Aku lepak situ sambil makan-makan.

Photobucket

Keropok Lekor...

Photobucket

dan ABC! Maaf! Memang tak sedap! RM 2.00 mahal!!

Photobucket

Tetamu tidak di undang! Aku bagi dia keropok lekor. Tengok badan dia. Mungkin di simbah minyak atau air panas.

Photobucket

Eh! Eh! Aku tiada buat kenduri keropok lekor. Kawan dia pula mahu turut serta!

Okey Hencek Nakamura!! Harap rindu kamu sedikit terubat!!

Nota kakitanganku : Nanti akan aku ceritakan kisah di rumah pusaka arwah atuk pula!



33 kUs-kUs:

Faarihin on August 16, 2009 at 10:03 PM said...

wah.. pi mandi kat tanjung ke.. dah lame ceq tak bermandi manda kat tanjung bidara tu.. wah cam cantek pemandangan tu.. tapi bile pi.. cam dot..dot.dot.. hahaha..

Nakamura Kazuki on August 16, 2009 at 10:08 PM said...

Thank You so much..muchi..muchi Tedi....
terkenang di waktu dulu...
hatiku merasa sayu...
pada mu dewi mustika hatiku(ok i mean kem terendak ye..dan tanjung Bidara..kekeke)...
Jelous ambe mung dapat gi sana Tedi.ambe berhijrah ke Penang tahun 1988..selepas arwah ayah berhenti askar...so lepas tu ambe masuk kem balik tapi kali ni kem kecik..berek polis Tasek gelugor..hahaha..arwah jadi polis sampaila arwah meninggal tahun 2000...apapun InsyaAllah ada masa ambe agak berhoye2 di Melaka..Miss Tedi...tungguuuuuu ye...kekeke

Precious on August 16, 2009 at 10:27 PM said...

ehhh ... kite pun nak mandi pantai gakkk!! Nanti ler coti skolah dah dekat ... debush debush kita mandi pantai tauuu!!

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 10:37 PM said...

faarihin : aku tak mandi.. jalan2 jek... mmg x sesuai tok mandi..air berkeladak!! :P

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 10:38 PM said...

hencek nakamura : ayah ko askar ek? samalah ayah aku.. entah2 derang kenal..

kg aku mmg dekat sini. so pantai dan aku macam x leh di pisahkan.. ceh!! ayat tak menahan!! ha ha ha ha!!

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 10:38 PM said...

precious : debush2 ek?? waktu cuti sekolah ni bulan pose dah.. debush debush... lapo x leh makan.. ekekekekeke

ashie023 on August 16, 2009 at 10:57 PM said...

ahhaha..tetiba ada kasut pink yang kecik...

warghhh..best nye g pantai..lama nye aku dok mandi laut..

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:12 PM said...

x mandi pun dak ashie.. jalan2 cuci mata jek.. budak kasut pink tu hangen gila.. jerit2 nak mandi.. aku buat x layan jek.. :P

ustazah dyLLa on August 16, 2009 at 11:26 PM said...

kehkeh...mmg sy tau kt melaka ade tg.bidara laaa...smpaikan sume ingt sy ngaja ditg.bidara melaka tau...ahaks...lamanye xmkn abc kt marina couf dilumut...sedap rasanye...nyum...nyum...

<< s| tED| >> on August 16, 2009 at 11:38 PM said...

ekekeekekke.... ingat tak tau.. aku mula2 pun ingat kau ngajo kat situ :P

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 17, 2009 at 12:14 AM said...

jalan2..
mmg best :D
nak jalan ngan kak tedi la nnt, bila dah balik nnt.. hehe
boleh ke??

messyremo on August 17, 2009 at 12:28 AM said...

gambr muzium2 takde ke?

gambr UiTM lendu xde ke?

haha~~itu jer tmpt2 yg aku pnh prgi dulu2~~

anaklaut on August 17, 2009 at 12:56 AM said...

salam..

wah gambar di pantai yang sangat menarik..saya memang suka pantai..:))

tq singgah bagi komen di anaklaut.:)

meo188 on August 17, 2009 at 1:00 AM said...

nice pic!

nj on August 17, 2009 at 3:39 AM said...

sitedi...
seronok jenjalan kat Tanjung Bidara tu.
Teramat lama sejak kali terakhir jejak di situ...

lupie on August 17, 2009 at 8:13 AM said...

Great fun eh!!!

Ayu on August 17, 2009 at 8:26 AM said...

aku x pnh sampai tanjung bidara.. mcm tu ke rupa nya?? bukan kat pantai puteri tu ekk??

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on August 17, 2009 at 8:27 AM said...

fuh....melepak di tepi pantai...amat best...!

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:14 AM said...

EKEKEKEKkek norul .. boleh.. dengan syarat kena belanja makanlah.. ekekekek

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:15 AM said...

messy : buat masa ini tak dapat nak pergi muzium... UITM tu jauh di hulu alor gajah.. ha ha ha

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:15 AM said...

TQ juga anak laut!

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:15 AM said...

tQ meo!

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:16 AM said...

nj.. kalau jalan2 ok lagi.. mandi tu x sanggup.. sebab air dia keruh!

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:16 AM said...

yeah sis lupie!!

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:17 AM said...

itu tg bidara dak ayus.. pantai puteri xde batu2an..nanti aku g pantai puteri aku snap2 gambo tok ko.. kang kempunan lak.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:17 AM said...

ekekekekek melepak je yanie.. xde adegan mandi manda!! :P

Softtouch [Hanim] on August 17, 2009 at 10:22 AM said...

ade ke selain Melaka ada tanjung bidara?sory sy xtaulah plak tedi...bestnya tgk laut tu..

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 10:30 AM said...

dekat perak hanim.. sekolah ustazah dylla tu. Tapi ejaan tanjung dia tanjong! :)

aku pun baru tahu.. ekekekeke

GiGGLe GaL on August 17, 2009 at 10:44 AM said...

aku fokus kat kocen tu.. macam nemo aku..huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

cahayachenta on August 17, 2009 at 11:30 AM said...

tedi, ko ni memang ada aura kucing la.. di mana2 msti ada kucing yg terpikat kat ko... ko pkai jampi apa ni.. nape bila kucing nmpak aku semua pakat lari.. nape.. nape??

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 12:36 PM said...

ye ke? yg itam putih tu ek? ekekekeke.. bersepah2 kucing kat pantai... aler sepesen jek.. itam + putih

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 12:37 PM said...

ekekekke cahayachenta .. kau pakai minyak wangi banyak sangat kot.. tu yg derang x tahn kot.. ha ha ha

ZARA 札拉 on August 18, 2009 at 8:59 AM said...

rindu mau mani manda~

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting