Friday, August 14, 2009

tOLong Lera|kan KekusutaN |n|!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:00 PM
Okey! Begini!

Seseorang telah meluahkan rasa ketidaksenangngannya kerana hubungan yang baru di bina di ganggu oleh insan ketiga. Luahannya hanya di catat di dalam blog.

Aku membantu memberi kata-kata semangat walaupun hanya melalui ruangan komen selama ini.
'Semoga kamu bahagia selamanya'
"InsyaAllah, niat baik kamu Allah akan membantu'.
'Jangan fikir yang bukan-bukan, si dia akan tetap bersamamu.'
'Niat orang yang ingin meruntuhkan kebahagian orang lain tidak akan di makbulkan'.

Baik! Aku memang amat baik hati, pemurah, suka tolong menolong. Tapi kali ini tidak kena pada tempatnya. Aku baru 2-3 hari ini perasan bahawa 'si dia' itu adalah sama jenisnya dengan manusia yang berkeluh resah ini.

Maksudnya selama ini aku membantu mendoakan satu hubungan yang terlarang. Aku beristigfar. Mengapa aku begitu lurus tetapi tidak telus? Tidakkah orang lain juga perasan akan perkara ini? Dan tidakkah ada perasaan malu si penulis terhadap orang lain apabila penulisannya terang-terangan menyatakan bahawa 'kekasih' hatinya itu adalah kaumnya juga?

Dunia memang sudah sampai akhir zaman. Manusia sudah tiada sifat segan atau malu. Sudah tidak tahu membezakan hukum yang mudah.

Si penulis pernah mencoret 'Semoga hubungan kami di lindungi dari segala gangguan dan di berkati!'

WTH!! Sudah terang lagi bersuluh!! Berkatkah? Allah memberkati?

Bantu aku untuk meleraikan kekusutan ini!!

Nota kakitanganku : Maafkan aku andai kamu terasa aku menulis mengenai kamu! Aku hanya mahu kamu berfikir. Kemanakah hala tuju hubungan kamu yang aku pasti tiada berpenghujung? Walau apapun yang kamu lakukan, selain Allah Yang Esa, ingatlah ibu dan ayah!!

42 kUs-kUs:

pu3 balqis on August 14, 2009 at 1:18 PM said...

astaghfirullah.. zaman skang
macam2 da yang terjadi..
la ilang asa malu agaknya..

seolah benda itu perkara biasa lak
hurm

ashie023 on August 14, 2009 at 1:36 PM said...

oMG..how come..

Watierman on August 14, 2009 at 1:42 PM said...

Salam Dik Tedi...moga Allah sentiasa memelihara kita...kalau kamu sudah menegur...kamu dah terlepas dari tanggung jawab yang sepatutnya....terpulang pada yang empunya diri...jgn kamu kusutkan fikiran memikir masalah di akhir zaman...mereka juga makhluk Allah yg diberi akal fikiran...tetapi tetap memilih kehidupan penuh noda & dosa...sedang kan mereka mengambil mudah akan permasaalahan ini...

GiGGLe GaL on August 14, 2009 at 1:47 PM said...

oii..dak ted.. ko dah tegur tu..sudah2 ler.. jgn buang masa pikior pasal deme tu..

baik ko tolong pikiorkan cemana nak carikkan jodoh terbaik untuk dak utih..ekekeke..

dak utih a.k.a jantan hot dipasaran..

jgn lupa, lantik aku jadik presiden dak utih FC ye.. wakakaka...

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 2:01 PM said...

pu3 : terima kasih komen. itu lah yg sedihnya. bangga menulis!!

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 2:02 PM said...

dak ashie : how come!! How long!!

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 2:02 PM said...

kakwatie : cuma terkilan dengan gelasagt manusia kini. bangga dengan hubungan songsang!

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 2:03 PM said...

ekekekkek mrs giggle : silap2 hb.. kita 2 je ahli.. ko presiden .. aku naib presiden.. ekekekek.. ahli dak kimo dengan dak itam... dak nemo x leh sbb x dapat di kesan :P

Softtouch [Hanim] on August 14, 2009 at 2:12 PM said...

astagfirullah tedi..ye ker tedi...xtaulah skrg ni macam2 hal yang xelok timbul....takut dengornya

Watierman on August 14, 2009 at 2:14 PM said...

Jgn Risau...akak pun nak daftar jadi ahli gak...siap bawa suku sakat lagi...Tomei...Jello...Reena...tubuhkanlah dulu...mesti meriah!!!

birU on August 14, 2009 at 2:29 PM said...

yuhuuuuuuuuuu tedi? kehkehkeh...

if u anggap dia kawan or sahabat, terus lah dampingi dia, terus lah beri nasihat pada dia, terus lah selami hatinya dan ajak dia kearah kebaikan. tunjukkan dia yg mana salah n betul..

semoga usaha tedi itu diberkati..

miowwwwwwwwwwwww, choet kim salam kat dak teh. leh ngorat tak? ekekkeek

ashie023 on August 14, 2009 at 2:30 PM said...

ahli ape nih?ahli kelab dak utih ke?aku nak jugak masuk..aku jadik AJK Makanan..

[z@ck] on August 14, 2009 at 2:36 PM said...

baik jgn masuk cmpur..
=X

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 2:37 PM said...

betullah hanim.. semakin berani membuat pendedahan!

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 2:38 PM said...

ekekekekek kakwatie .. alahaii...

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 2:38 PM said...

biru.. dah choet tu jantan ke tino :P

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 2:39 PM said...

dak ashie : ajk makanan kena sponsor makanan.. ekekek setuju? :P

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 2:39 PM said...

zack : sebagai seorang kwan kita kena menegur sepatutnya. bila kita tahu..kita tak tegur..sama macam bersubahat!

ashie023 on August 14, 2009 at 3:11 PM said...

aik..kata fan club..aku sponsored pehal??kutip yuranlah ..aigooo..wae wae???...nak jadik persatuan tingkap, kenelah aktif bab kutip duit..ahahhha(gelak jahat)

Siti Nurul Jannah Fital on August 14, 2009 at 3:14 PM said...

tedi oiii dak tedi oi...adakah ko sudah mula berjinak2 menjadi penasihat kelab cinta sejenis...hahahhahaha...
Leh aku rekemen ko kat blog aku..hahhaha

mamai on August 14, 2009 at 4:32 PM said...

padat dan ringkas....berundur
sebelum terlambat

Faarihin on August 14, 2009 at 4:48 PM said...

salam cik tedi.. ish.. memang dasat zaman skang ni.. macam dah tak ada segan silu psl ni.. sy teringat kat kawan sy.. kes cam ni gak.. saya haraplah dia berubah.. macam mana ek dia org ni leh berprasaan sesama sejenis... smoga kita dijauhkan daripada perkara yang terlarang..

out of topic--> tq bagi sy web tu.. sy sdang mencuba.. tlg tgkkn readmore sy tu.. jadi tak?

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 5:27 PM said...

ekekkekek dak ashie.. kutip duit kita kompol byk2.. pastu wat rombongan g Kuching! ekekekeke

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 5:27 PM said...

ekekkeke anna.. x lah.. aku tak terdaya nak jd penasihat. sbb aku pun suak yg jenis.. tp jenis kucing. ekekekek

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 5:30 PM said...

betul tu mamai.. tapi siapalah aku nak paksa2 org.. org kalau dah sayang ni payah!

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 5:31 PM said...

faarihin : sbg kawan sesama kawan kita nasihat. tapi dah besar panjang.. fikir sendiri...

readmore tu nanti aku skodeng!

aien~s corner on August 14, 2009 at 6:39 PM said...

huhu.. zmn skg dh prh..huhu

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 8:35 PM said...

aiens .. yup!

Chem5007 on August 14, 2009 at 10:20 PM said...

Tedi... sape lah buat statement berani mati tu? Amboi! ni mesti gara2 terpengaruh dengan si Azwana Alia la ni..hehe.

<< s| tED| >> on August 14, 2009 at 10:41 PM said...

ekekkekeke chem!! azwana alia tu mmg x dapat di kawal lg.. tapi tgk dalam filem setem ok jek.. nampak sangat dia memang nak jadi bapuk!

NuR on August 14, 2009 at 10:53 PM said...

setuju dgn bro mamai ckp..
berundur..
tapi cik tedi..
kita hanya mampu menasihati..
selebihnya di tangan mereka..

GRuNGe on August 14, 2009 at 11:43 PM said...

Wah, tak tahan tu. Masih nak gunakan perkataan "diberkati".

Aku pun tak faham dengan mereka yang sebegini.

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 12:04 AM said...

betul tu nur... aku tak putus asa.. cuma dah nasihat.. then.. pandai2 lah pk!

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 12:06 AM said...

grunge : bila sayang dah menguasai.. tak hengat apa da... ingat yg indah2 jek..

ustazah dyLLa on August 15, 2009 at 12:07 AM said...

ade pegangan agama,tpi terlalu taksub payah jugak, lari dr landasan syariat...bgitulah umat di akhir zaman...bile ditegur, kata kta ni suke jga tpi kain mereka...bile xtgur dikatakan kta ni xde sikap kemasyarakatan...ape nk jdi???

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 12:57 AM said...

dylla : kalau tak tegur kita di kategorikan sebagai bersubahat ke?

DaKoSue on August 15, 2009 at 1:33 AM said...

apa la nak jadi manusia skrg nih dah hilang akal dan pertimbangan agaknya...apa nak buat tegur kang melenting tak tegur berdosa aku rase aku plk yg kusut pkir benda nih,,,ermm apa nk buat erk ngan spesis mangkuk ayun nih ah terlebih sudah!!!!

Raihanna on August 15, 2009 at 2:09 AM said...

hurmmm
terkedu seketika...
isk2

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 2:43 AM said...

dakosue : aku pun x paham..apatah yg dia cari.. nak kate kawen.. x boleh kawen..

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 2:43 AM said...

ekekekek rai..

Monkey D Luffy on August 15, 2009 at 5:25 AM said...

ish3... hubungan sama jenis mana blh dapat baby

<< s| tED| >> on August 15, 2009 at 11:32 AM said...

boleh lah luffy... x cuba mana nak tau.. kalau tak wat pe nak bercinta.. eekkekekeke

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting