Monday, August 17, 2009

PuLang kE Desa BukaN Berhar| Raya!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:19 AM
Photobucket

Rumah pusaka arwah datuk sedang di ubahsuai. Jadi aku tidak tahu mahu duduk di mana kerana keadaan rumah yang agak bersepah. He he he.. Itu yang berjalan-jalan ke pantai! Sila rujuk entry semalam!

Aku bukan pergi ke Tanjung Bidara. Tetapi balik ke Tanjung Bidara. Ada bezakah? Di sini tempat tumpahnya darah ayahanda tercinta. Kampung sebelah ayah.

Photobucket

Rumahnya hanya bersebelahan dengan sekolah agama ini. Kalau dahulu mahu mandi pun terasa di 'skodeng' sebab bilik air di luar dan asrama mereka sehingga 4 tingkat!! Sekarang tidak lagi. Bilik air sudah di ubah ke dalam rumah! Selamat!

Photobucket

Dusun buah-buahan milik makcik aku. Jadi aku seganlah ingin memetik buah-buahan seperti yang Kakwatierman minta itu. Ekekekekke!! Alasan! Eh! Betullah! Hak orang!!

Photobucket

Cuma budak ini sahaja yang ingin memetik buah pisang! 'Eh Mak Lang! Mana buahnya?'
He he he!!

Photobucket

'Okeylah! Jom rempit bersama saya!'
Basikal arwah datuk aku yang masih ada walaupun sudah tidak boleh di gunakan!

Photobucket

Halaman rumah yang rumputnya sudah naik sekaki tinggi!!

Nota kakitangaku : Walaupun kedua-duanya sudah tiada aku harap kami akan selalu balik ke sini!!! InsyaAllah....

34 kUs-kUs:

Nakamura Kazuki on August 17, 2009 at 7:41 AM said...

beshnyer tedi...memang mengimbau nostalgia....paling besh merempit dengan basikal..pastu sepanjang jalan nyanyi lagu sudirman Basikal tua..wah...memang sume orang kat situ akan terpukaukan...hahaha..windunya nak gi sana balik

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on August 17, 2009 at 8:26 AM said...

>> rindu nyer kampung halaman atuk di perlis....

huhuhuhu.....

Ayu on August 17, 2009 at 9:18 AM said...

aku dah pos komen tadi napo x kuar?????????????????

nanti ko dah kawen.. ko je la tinggal kat situ ted.. takpun sewakan umah tu jadikan homestay.. dekat ngan pantai kan.. so.. is it the best idea u ever had???

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:18 AM said...

ekekekeekek.. hencek nakamura .. terpukau dengan kau ke dgn basikal ko tu jek.. ekekekeke

ntah2 ko pun teman sepermainan aku dulu.. manalah tau ek? ekekekeke

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:19 AM said...

baliklah selalu dak yanie :P

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:20 AM said...

dak ayus.. kat sana x besh lah.. ekekekeke...

Precious on August 17, 2009 at 9:37 AM said...

Uhhh .. best tuh! Balik kampung!! Tak sabar ..

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 9:48 AM said...

precious : ekekekekeke.. aku jarang balik. itu yg nampak macam best je tu.. ekekekeke

s@yangh@sni on August 17, 2009 at 10:13 AM said...

aku pun rindu gak nak balik Serkat...
tapi musti aku nangis jer teringatkan arwah atuk ngan nenek...

Wanita Itu on August 17, 2009 at 10:14 AM said...

sonoknya balik kg kak...

te takdo kg ihiksss.. ^_^

sodey...

sharamli on August 17, 2009 at 10:27 AM said...

bestnya ada dusun...kal0 time musim je la best,,,hik3

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 10:27 AM said...

hasni : itulah.. kalau org tua2 dah x de... balik pun dah tak berapa meriah!

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 10:28 AM said...

te org bando ke? ekekekeke.. alahai.. sama saja.. kalau ada rasa harmoni. tu.. kalau ada kg pun.. x seronok nak balik.. x guna juga :)

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 10:29 AM said...

ekekekeke sha.. betul tu...!! kalau xde musim.. tgk je lah poko dia..

GiGGLe GaL on August 17, 2009 at 10:42 AM said...

ted.
apsal ko tak bwk utih? ko nak kene nih..bliaw kan icon blog nih..

erm.. tumpang tanya.. sape budak kecik nih? cumil..ekeke

messyremo on August 17, 2009 at 10:45 AM said...

rumah tu dah jdi umah tinggl ke?

best tu de dusun~~aku sgt jeles~~

cahayachenta on August 17, 2009 at 11:23 AM said...

ko raya kat situ ke nanti.. nak ikuutttttttt..........

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 12:35 PM said...

mrs giggle : kat kg pun berlambak kucen pakcik ak nye.. tp x terjaga lah.. terbaru.. kaler hitam pekat n putih.. 2 ekor.. comot gile... aku x sanggu nak tgk..

eh ! itu Kanak-kanak ribena.. anak sedare aku..! :P

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 12:35 PM said...

messy : ada penghuni. tetapi bujang.. paham2 je lah.. itu yg runtuh buat umah bawah jek..

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 12:36 PM said...

cahayachenta : aku balik situ setahun tahun raya ke 2 :)

asilahmuhajer on August 17, 2009 at 12:56 PM said...

best ek umah tu..
lagi2 part kena skodeng. hahaha.

ashie023 on August 17, 2009 at 1:07 PM said...

huhuhu..balik ke kg halaman..hengat kan bercuti di tanjung bidara..ahahha..

walau dah xde, tapi kene slalu balik melawat kg..

tengku_fir21 on August 17, 2009 at 1:45 PM said...

balik kampunggg

GRuNGe on August 17, 2009 at 1:46 PM said...

Sekolah agama tu sekolah SHROD ker?

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 2:36 PM said...

ye lah asilah.. bilik air pesen lama yg pintu sekerat. bumbung lebih tinggi dr pintu.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 2:37 PM said...

betul tu dak ashie.. kalau tidak.. nanti dah x ingat jalan pulang!

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 2:37 PM said...

fir ; oOoooOOo balik kampung :P

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 2:38 PM said...

grunge : sherod tu jalan nak ke umbai.. sekolah agama ni maahad ehya al-karim :) atau nama glemer time aku sekolah.. sekolah lapis.. ekekekeke

itafukada on August 17, 2009 at 3:29 PM said...

beshnyer blk kampung.yg paling besh sbb masih ade kampung yg btul2 kampung.syok tul.huhu..

ustazah dyLLa on August 17, 2009 at 8:30 PM said...

nk merempit laa kak...hahaha

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 10:15 PM said...

betul tu ita.. cuma sedikit berbeza.. tiada datuk dan nenek yg menyambut :)

<< s| tED| >> on August 17, 2009 at 10:15 PM said...

ekekekekeke .. ko lumpa dgn budak kecik tu dylla...

ZARA 札拉 on August 18, 2009 at 8:58 AM said...

kampung ku jauh mana jer~

hahaha~

Snowwhite Zone on August 18, 2009 at 9:18 AM said...

cantiknye kpg tedi,, teringat kpg aku!!! wuaaa

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting