Friday, August 28, 2009

ALamak!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:54 AM
Isk!! Itulah... Harus aku kikis sikap buruk ini!!

Sahur tadi bangun sekejap dalam pukul 4.30 pagi menjengah emak di dapur. Emak cuma menggoreng kobis! Kata emak 'baringlah dahulu.'

Okey! Aku sedar-sedar sahaja sudah pukul 6.00 pagi. Ha ha ha.. Sekejaplah sangat aku baring. Terlepas sahur. Walaupun aku biasanya hanya sahur dengan membancuh air Quaker Oat dan melebihkan air suam.

Emak ingatkan aku sudah bersahur. Sebab selalunya aku akan bangun dengan sendirinya. Ekekekekeke...

Aduhai... Nasib baik dari semalam hingga ke hari ini hujan tiada berhenti. Mungkin suasana sejuk dapat membuatkan aku selesa berpuasa hari ini. InsyaAllah....

Nota kakitanganku : Selalunya baring sekejap akan jadi lama apabila mata sudah tutup dan tidak ingat apa-apa!! Hik hik hik...

44 kUs-kUs:

ZARA 札拉 on August 28, 2009 at 8:20 AM said...

hehehe~

nasib baik bangun pukul 6 kamu tak makan lagi~

hahaha~

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on August 28, 2009 at 8:29 AM said...

>> acu yanie hari2 sahur kurma 3 biji...air masak segelas...

hehhehe

tu la kan...hujan rahmah di bulan puasa....sejuk terasa.....

=)

Jard The Great on August 28, 2009 at 8:44 AM said...

best kan hujan ari neh.... =p

mRs.jUkoGYu on August 28, 2009 at 8:44 AM said...

aku kan...kalo puase time ujan..rase nak makan megi jer...cik ted...jom makan megi nak?ekekekekeke....

Solehah on August 28, 2009 at 8:51 AM said...

isk..rasya berpuasa sejuk-sejuk ni lagi mencabar..rasa teringin nak makan tu lain macam..hehe..

Ayu on August 28, 2009 at 8:59 AM said...

tulaa.. derhaka ckp makk.. x nk tolong mak masak kan dah x sahur..

dotblogspotdotkom on August 28, 2009 at 9:13 AM said...

bukan je sahur....tp solat subuh @ solat malam.. kalu terjaga.. jangan la kata.."..nak tido kejap la..".. alamatnye tinggal terusss....

kononnye rasa 5 minit tapi dah 30 minit.. ambik kao...huhuhuhuuh

kalu terjaga.. terus je bangun... jgn nak berlenggah2 lagi....

GiGGLe GaL on August 28, 2009 at 9:21 AM said...

dak ted.. lengkali jadi cam aku.. genggam je hempon kat tangan.. jgn lupa buat vibrate dan alarm kuat2..bunyi tu, biar yg annoying supaya tak tahan dengar dan terus bangun..

sabar ye dak ted.. kejap je lagi buka..ekekeke [kang kene lempang aku ni..br taw..ekekeke]

eh..jap..aku tau..sape perlu dipersalahkan dlm hal ni.. ni sme dak utih nye pasal.. sbb dia tak kojut ekau mangkit sahur.. nak kono dak utih nih..

shi3la on August 28, 2009 at 9:30 AM said...

hakhakhakk..eh silap gelak plak..amponnnnn..hiksss

a'ah sehari dua nie redup jerkk..ujan lagikk..tak sempat raser dahaga dn laporr...

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:38 AM said...

dak zara : boleh takkalau kita buat2 macam tak nampak jam pukul 6? ha ha ha

soalan budak tdika :P

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:39 AM said...

acu : huh!! berbuka pun sama ke? kuruslah acu ni klu cenggitu.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:39 AM said...

jard : sojukkk!! isk isk.. x de org leh peluk!!! ha ha ha..

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:40 AM said...

mrs jukogyu : ko dari ari tu masak megi jek ek? ko jgn.. kecik hati hubby ko.. penat dia beli beras tau!!

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:40 AM said...

solehah : tapi rasa haus tu ilanglah.. lapo tu leh kontrol lagi.. hik hik hik

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:41 AM said...

ayus : mak aku goreng sayur jek.. kuah asam pedas ikan tenggiri beruka semalam ada lagi. ekekekeke.. so.. itu yg terlena tu...

@--- Sueanne ----@ on August 28, 2009 at 9:41 AM said...

hahah..cian kamu ted..
xper2x..klu lapar..telan air liur byk2x..Insyallahh kenyang..hihihi..

psst : a'ah btul ckp GiGGLe GaL tue..xpun wat 2 alarm..satu kul 430 n satu lagi 5.30 tuk last call..
klu xbagun gak xtau la nk kate ape..hahaha

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:41 AM said...

betul tu pakcik : sbb berlelangah lah jadi macam tu... isk isk isk..

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:43 AM said...

mrs giggle : aku set alarm phone.. bila bunyi aku tekan.. dia buny lagi aku tekan.. sampai ke sudah aku tekan.. aku tak bangun2 gak.. malam td kan hujan.. budak2 tu tdo tak sedor diri..

masa aku tdo ada sekor.. aku bangun ada 2 ekor.. ha ha ha

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:44 AM said...

shi3la : dush!! dush!! betul tu.. kalau hari biasa hujan kita rasa laparrr je. time puasa ok!! :)

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:44 AM said...

sueanne : aku suka delay2 kan alarm tu lah.. ekekekekeke

Tinie a.k.a Ibu Fatin on August 28, 2009 at 9:45 AM said...

set la dalm hp tido 10 minit..ish ishh rogiiiii tak makn sahur

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 9:53 AM said...

tinie : aku set macam mana pun x jalan. tangan gatai ke depankanlagi masa tiap kali bunyi alarm.. ha ha ha

itu namanya takde pasal cari pasal

tokder on August 28, 2009 at 10:01 AM said...

lawok..lawok.

Watierman on August 28, 2009 at 10:03 AM said...

Salam tedi....sedapkan tarik selimut...nape tak bangun makan sama2..semua orang?...kalau kat rumah akak siap hidang..terus kejut semua orang...even kat rumah PIL ke rumah mummy akak pun cam tu jugak...even mummy akak just minum susu dengan biskut jer kebiasaannya!

neezareef on August 28, 2009 at 10:11 AM said...

lor siannye ko ted...kah kah kah...last2 kol 6 ko sado

a.z.r.i.n.a.03.07 on August 28, 2009 at 10:20 AM said...

tahan eh ..quaker oat jer..

maintain fit camni..

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 10:24 AM said...

tok : aku tak sahur pun lawak ek? dush!! dush!!

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 10:25 AM said...

kak watie : ekekekeke... selalu kalau sahur memang sorang-sorang sampai meja makan. dapat2 yg lelaki. liat sangat.. ekekekekek

kalau berbuka, 10 min sebelum dah hadap masing2. ha ha ha ha

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 10:25 AM said...

neeza : aku telan air liur je lah...

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 10:26 AM said...

kakrina x tgk saiz saya.. fit apanye.. fat ada lah.. ha ha ha

messyremo on August 28, 2009 at 10:36 AM said...

hehe..

dulu mase aku kat matrik bgn pukul 8 terus~~

sahur entah ke mane,subuh entah ke mane..hehe

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 10:41 AM said...

messy!! Yg tu lg dasyat.. ha ha ha.. ko kena subuh gajah tu!

miSs siv on August 28, 2009 at 11:49 AM said...

hahah!!
betul~
tadi pagi, tgh2 makan roti sambil bace buku...
lepak jap..
baru nak minum air, dgr azan...
isk!!
haus~~~
=(

*sejuk==>lapor*

Along25 on August 28, 2009 at 12:37 PM said...

bleh plak terlajak... ahahahaha

Softtouch [Hanim] on August 28, 2009 at 12:42 PM said...

alahai ciannya..nape xpesan kat mak...nasib baik cuaca ok kan...

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:08 PM said...

miss siv : nasib baik ko tak tercekik. kalau x sape nak buat cpr.. ekekekekeke

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:08 PM said...

along : dah nasib ari ni..

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:09 PM said...

hanim : selalu mmg bangun sendiri.. ekekekek.. so.. makpun anggap dah bangun.. ekeekekke

sharamli on August 28, 2009 at 1:11 PM said...

bt0l3..alarm bunyi sampai nk dkt 1o kali p0n xsedar2 gk kdg2

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:19 PM said...

sha : aku juga begitu.. ekekekek

ikiqzana on August 28, 2009 at 2:52 PM said...

mmg pun tido..tambah2 lg skrg ni time ujan.. x sedar abis...zzzzzzz

ustazah dyLLa on August 28, 2009 at 4:14 PM said...

ada gstrik...xleh xsahur...huhuhu

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 5:43 PM said...

betul kakzana.. sejuk2 edap tdo.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 5:44 PM said...

betul tu dylla. kesihatan yg utama.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting