Monday, August 10, 2009

Antara MerajuK daN MemUjuk. YanG Mana SatU kamU?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:52 PM
Kamu pernah merajuk? Tipulah kalau tidak pernah. He he he.. Ada sesiapa pujuk atau kamu yang perlu memujuk hati sendiri?


Selalunya orang yang kuat merajuk ini di kategorikan sebagai manja atau mengada-ngada. Setuju? Manakala si tukang pujuk pula mestilah penyabar orangnya, jika tidak berlumutlah kamu di situ bersama muncung yang boleh di simpul!! Ha ha ha ha...


Okey! Kamu kategori yang mana satu? Orang yang merajuk atau orang yang memujuk? Atau kedua-duanya sekali?


Tuliskan di sini dan beri ulasan sedikit. Ceh!! Macam mahu jawab soalan subjektif kertas Bahasa Melayu SPM da....


Nota kakitanganku : Aku kuat merajuk, tetapi bukan mengada-ngada!! Ha ha ha!!

54 kUs-kUs:

azuan on August 10, 2009 at 1:23 PM said...

dua dua bukan..
aku tak suka merajuk..
dan tak suka pujuk orang..
jadi aku kategori mana nie..hu3

Ms.Lilies on August 10, 2009 at 1:27 PM said...

aku merajuk ikut isu, bulih?? ahahaha...

aku jugak tukang pujuk kalo org merajuk...

jadik aku ni kategori ngada2 ke x?? ngeeee

miSs siv on August 10, 2009 at 1:27 PM said...

aku x ta0 cepat merajuk @ x..
tp aku sgt sensitip~
tp, kal0 aku merajok pun, aku x harap ade org pujuk..
sbb maken org pujuk, aku maken merajuk..
n selal0 nye aku akan ok sendiri..
=)

ashie023 on August 10, 2009 at 1:42 PM said...

aku x tau jugak..kekadang merajuk best jugak..ahahha...tp suke pujuk diri sendiri..xde org yg pujuk..

mamai on August 10, 2009 at 1:58 PM said...

dedua aku tak suka pasal dua-dua buang masa

NuR on August 10, 2009 at 2:16 PM said...

kalo berada di kalangan kanak2 ribena sy adalah kedua-duanya skali..
haa..jgn igt cikgu tak leh merajuk dgn kanak2 ribena.. hehe!

itafukada on August 10, 2009 at 2:29 PM said...

ay sorg yg kuat merajuk.dan yg pastinya suke dipujuk.sy jugak bkn org yg suka memujuk.kalo org lain majuk,mtk maap byk2la.jgn hrp akan pujuk.kecuali kalo mmg tu slh sy.tp kdg2 sy pulak yg akan majuk balik sbb org yg dipujuk tu majuk.leh ke gtu?haha..

QieFLy si Dolce on August 10, 2009 at 2:43 PM said...

klu majuk Qief jenis yg memendam....

dah klu orang majuk Qief suka pujuk....

hahahhah

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:44 PM said...

azuan : ko kategori ke 4 yang halimunan.. ekekekekeek... ada bagus ada tidaknya ni.. ekekeek

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:45 PM said...

ekekekekekke.. ms lilies : ko kategori.. give n take.. ekekekekeke.. sbb ko leh merajuk.. dan ko juga leh pujuk org...

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:45 PM said...

miss siv : itu kira jual mahallah tu.. org nak pujuk.. ko makin merajuk.. ekekeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:46 PM said...

dak ashie : kalau x de org nak pujuk... memang sakit hati jek kena pujuk diri sendiri ni... len kali.. kena cari org yg leh pujuk ok? ekekekeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:46 PM said...

mamai : cehh!!! buang masa ek??

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:49 PM said...

BETUL TU NUR.. merajuk dengan budak2 lagi best.. suka tgk reaksi derang.. ekekeekekke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:50 PM said...

itafukada: suka merajuk tetapi x suke memujuk.. isk isk isk.. x leh tu.. kena give n take..ari ni sy majuk awak pujuk.. esok awk majuk.. sy lak pujuk.. ekekekekek

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:51 PM said...

wah!! qief!! bagus-bagus.. suka pujuk orang ek? romantik ni.. ekekekeke

areQue on August 10, 2009 at 3:34 PM said...

rq tk suke org yg ngada2 n kuat majoks...sengaL...kah kah kah..

Liliyuli on August 10, 2009 at 3:37 PM said...

yer! wa kuat majok..then xde sape mau pujuk...wa pujuk diri sendiri jek...sadis!

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 3:40 PM said...

RQ.. ekekekeke.. sengal ek? leh bg dia balm cap harimau :P

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 3:40 PM said...

ekekekekke lili : sabau... bawak bertenang!!

[biru][pink] on August 10, 2009 at 4:08 PM said...

best topik

but dua2 bukan aku.
xske merajuk & xske memujuk.
haha...

-syira-

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 4:18 PM said...

wah!!! kategori halimunan ni!! kategori ke 4 takde dalam senarai :P

sharamli on August 10, 2009 at 4:35 PM said...

sy xsuka 0rg yg suka merajuk sbb xsuka memujuk...

dan sy juga xsuka merajuk sbb xsuka dipujuk...

ekeke..b0leh xmcm tu makcik?

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 4:46 PM said...

wah !bagus-bagu.. tidka menyusahkan diri dan tidak menyusahkan org.. boleh gitu?? ekekekekeke

Snowwhite Zone on August 10, 2009 at 5:09 PM said...

suka merajuk!!!

Wanita Itu on August 10, 2009 at 5:31 PM said...

emm..dua dua saya..

saya ada la majuk @ manja ihiks**

dan saya juga pandai memujuk @ sangat sabar hehehehehe...

tapi ok la kan... saling melengkapi...hehehe..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 10, 2009 at 5:41 PM said...

bukan 2 2..
bila merajuk xsuka di pujuk.. bila ada yg merajuk, xsuka memujuk..

lalala~

aien~s corner on August 10, 2009 at 5:47 PM said...

hm ntah la aien part ne.. hehe.. kdg2 kuat mjuk.. tp kdg aien yg kuat mmjuk gak,..huhu

lupie on August 10, 2009 at 5:58 PM said...

I suka merajuk ... tapi takde yg nak pujuk ....
Kucing I lagi kuat merajuk ...
Pass tak komen I?

ustazah dyLLa on August 10, 2009 at 6:04 PM said...

sy adalah yg suke bg org MERAJUK ok!!!...~wahahaha...

tang bab pujuk2 ni ada cara2nya...kena ngn stail, kena ngn tmptnye sure cpt ilang majuk 2...org yg majuk plak jgn le lelebih majuk...kang xde sape2 nk pjuk kan ke payah je...

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 6:09 PM said...

ekekekkeke anis.. pastikan ada yg pujuk tau!!

tengku_fir21 on August 10, 2009 at 6:09 PM said...

errmm
mencabar minda nie...

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 6:12 PM said...

wanita itu : ye! betul.. saling melengkapi..

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 6:13 PM said...

ekekkeekeke.. ye ke norul?? kamu pasti? ok!! ekekekke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 6:13 PM said...

aiens : ekekekke.. pasrt dua2 lah tu :P

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 6:14 PM said...

ekekekkeke sis lupie.. merajuk yg ini kategori manusia je tau :P

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 6:14 PM said...

ekekekekk dylla... merajuk pun ada kena syarat ke? ekekekeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 6:15 PM said...

elehhh fir : taip je lah yg kamu tu kategori kuat merajuk.. eekekekke

leadleedeea on August 10, 2009 at 6:28 PM said...

saya ngaku saya kuat merajuk...weeehheeheeee~!!

GRuNGe on August 10, 2009 at 6:39 PM said...

Penat merajuk tapi takde orang yang mahu pujuk.

Penat memujuk sebab makin dipujuk, makin merajuk orang yang dipujuk.

Tapi, aku memang seorang yang sensitif dan suka dipujuk.

Mak aku cakap, aku jiwa sentimental.

Kawan aku cakap, muka brutal tapi jiwa-jiwa.

Aiydalela on August 10, 2009 at 6:44 PM said...

dua dua.. :)

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 7:01 PM said...

ekekekke lea.. x pe cik abang ada pujuk tu.. kalau x pun suruh jek kMac pujuk.. ekekekke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 7:02 PM said...

cehhh : grunge.. ko majuk x de org pujuk ke..? okey!! kalau ko merajuk bg tau aku.. aku try pujuk.. ekekekeek.. aku pun nak uji tahap kesabaran aku ni tinggi mana.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 7:02 PM said...

aiyda : dua2 seimbang :P

ZARA 札拉 on August 10, 2009 at 7:40 PM said...

aku malas merajuk, dan takkan memujuk~

tak pandai~

Watierman on August 10, 2009 at 8:05 PM said...

sokmo...tapi hanya pada hb & anak2...sebab mereka tahu cara nak pujuk...memang dia orang dah masak dengan perangai yang cenggeng...sebelum kawin dah maklum..kite cuma 2 beradik...satu lelaki & satu perempuan...take me as is....itu mummy kite dah kasi tau awal2...

messyremo on August 10, 2009 at 8:13 PM said...

aku dua2..

ala,kalau ko merajuk,dak utih leh pujuk..hehe

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:39 PM said...

ekekkekeke dak zara .. kalau x pandai kena belajar.. nanti apa2 senang nak praktikkan.. ekekkeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:40 PM said...

oOOoOo. kakwatie , kira macam dah dapat warning awal2 lah ni.. eekkekeke.. wah! bagus... jadi bila time majuk tu pandai2 lah derang amek peranan ek? ekekekkeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:41 PM said...

ekekekke messy.. pandailah tu..

[z@ck] on August 10, 2009 at 10:09 PM said...

aku suka merajuk..
feeling best bla ad org pjuk..
heheh..
ak xreti nk pjuk org..

Monkey D Luffy on August 10, 2009 at 10:36 PM said...

aku tgh merajuk kat ko

pujuklah aku

pujuklah

pujuklah

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 10:51 PM said...

ekekkeke.. kenabelajar tu zack.. nanti leh praktikkan.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 10:51 PM said...

elehhh.. ngada2 jek.. eh!! ayat tu lak keluar.. ekekekekeke... :P

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting