Monday, August 10, 2009

|n| cer|ta Bas| SemaLam, Baca pag| |n|!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Semalam perancangan ke JAKEL telah terbantal. Aku baru teringat bukankah di MITC ada Kota Fesyen? Aku belum pernah pergi lagi. Jadi kami mengambil keputusan untuk ke sana sahaja. Lebih dekat!

Photobucket

Bangunan dah susunatur kedainya saling tidak tumpah seperti di Nilai. Tempat membeli kain-kain ela yang paling meriah itu. Cuma di sini masih banyak kedai yang belum di buka.

Photobucket

Okey! Ini dia pelanggan pertama yang berjalan masuk berlenggang-lenggok Mak Limah!

Photobucket

Memang rambang mata di buatnya.

Photobucket

Ini juga!

Photobucket

Aku memang tidak pernah membeli apatah lagi memakai tudung jenis ini!

Aku tidak membeli sebab mungkin pening asyik terdongak-dongak melilau melihat kain-kain tersebut. Hanya emak yang membeli 2 pasang kain ela.

Seterusnya ke Mydin

Photobucket

"Siapa mahu naik kereta bersama-sama saya? Angkat tangan?"

Budak ini paling penat aku melayan dia.

Photobucket

Ini makanan aku. Makanan orang lain aku tidak ambil. Ini menu 2 dalam 1. Kue tiaw Goreng dan Mee Goreng dalam satu pinggan. RM 2.00. Ekekekekeke..

Photobucket

Cuba teka air apa ini. Kalau kamu kata air tebu. Itu silap. Ini Air Jambu Batu Madu. RM 1.90

Photobucket

Kolar ini untuk siapa? Mari kita teka? Dalam banyak-banyak kucing aku, hanya beliau yang 'berani' pakai kolar ini. Yang lain bila di pakaikan akan berjalan undur ke belakang. Ekekekekek...


Nota kakitanganku : Betullah!! Nelayan sudah mogok sekarang. AKu beli Ikan Sardin sekilo
RM 6.50. Mahal! Kalau aku beli kat kedai selalu tu RM 4.50


44 kUs-kUs:

Precious on August 10, 2009 at 8:18 AM said...

Eh, ko perasan tak kat baris first tu ko tulis 'terbantal'. Itu gabungan bantut n batal, eh! sungguh kiut! Hih hiiii ...
Oh, thanks kerana mengibar bendera kita ... Yeay Malaysia!!

neezareef on August 10, 2009 at 8:28 AM said...

wuiii..rambang mata nengok nye klu aku pn jenuh arrr

ladymiaka86 on August 10, 2009 at 8:59 AM said...

uish cik tedi.. seronoknyer nengok tudung2 tu.. rambang mata wooo..

||| PöJìé PööH ||| on August 10, 2009 at 9:00 AM said...

Uiks, Tedi baru nk bli kain buat baju raya ker??
Sempat ker??
Kang ada yg pakai baju kurung lengan singkat sblh kang..
Hehehe..

Nakamura Kazuki on August 10, 2009 at 9:04 AM said...

baju raya color apa?...hahaha...puasa pun belum tapi baju dah siap dah ye....hahaha..tapi tak pe yang penting semangat tu mesti ada...

Ayu on August 10, 2009 at 9:14 AM said...

x jadi nk gi pc fair smlm sbb panas sangat.. aku x larat.. huhu..

aku dari ari tu nk gi Mydin x pegi2 lagi sbb x tau jalan.. laki aku pun x tau jalan gak... hehhe

gi beli kain ke ted?

ZARA 札拉 on August 10, 2009 at 9:18 AM said...

hehehe~

aduyai..

Mydin MITC juga?

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:29 AM said...

precious : buwekkkk!! :p ekekekekeke.. terbantal mungkin sbb aku bwak bantal mucuk sekali.. ekekeekekke..
TQ nampak! tolong betulkan ek? ekekekeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:29 AM said...

itu lah neeza.. rambang mata punya pasal.. satu pun aku x beli! kena g sorang2. x de siapa yg nak kondem nanti kalau pilih x cantik.. ekekeeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:30 AM said...

ekekeekkke.. cik sue.. mmg ar.. nak pergi kena time pokok penuh lah!! :P

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:30 AM said...

pojie nye baju dah siap ke?/ wah!! lagi cepat lah ni.. raya dulu lah awak.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:31 AM said...

hencek nakamura : org perempuan bukan maam org lelaki. semua beli dah siap.. atau ko dok jahit songkok sendiri? ekekekeke..
x beli pun lagi.. semlm cuci2 mata udlu .. ekekeke.. x de org nak blanje lah! :P

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:32 AM said...

ko nak g mydin mana dah ayus?? mydi melaka ke? sennag je jalan dia..// ekekekeeke..
aku x beli pun.. :P

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:32 AM said...

yer dak zara : dokek jek dr rumah.. ekekekeke

Watierman on August 10, 2009 at 9:50 AM said...

Salam Dik Tedi....mesti molot dah baik tu sebab boleh makan 2 in 1...akak suka beli baju ready made sebab maleh nak pilih kain...rambang mata...& kolar itu pasti buat Dak Utih yg brutal!!!...kalau Tomei & Jello...pun jalan berundur...sebab nak tangkap loceng tu...sebab tu En Hb tak kasi seksa dia org!hihihi!

GiGGLe GaL on August 10, 2009 at 9:52 AM said...

aku rasa.. kolar tu untuk dak utih.. betul tak? ekekeke..

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:52 AM said...

ekekekekeke.. tau x pe kakwatie.. bila ulser dah baik.. balas dendam lah ni.. ekekekekek

a'akan.. kenapa derang jalan berundur.. nak tangkap kolar tu ek...? ekekeekeke...

selalu pakaikan longgar2.. sampai adik cakap x cantik langsung! takut sangat tercekik! ekekeekeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 9:53 AM said...

ye ke Mrs Giggle ..? sesuai ke??

NuR on August 10, 2009 at 10:21 AM said...

biarpun hanya tgk gamba, tetap rambang mata...haha! selalu cenggitu kan.. org lain dah pilih byk kain kite ni dok tercangak sana sini..pastu cuak sesorg sbb org lain dah nak blk.. haha!

NURA on August 10, 2009 at 10:23 AM said...

salam sobat,,wah macam-macam nich ada tudung ,baju ,makanan dan minuman,,lengkap . siip fotonya bagus-bagus,,difoto sendiri sobat?

mamai on August 10, 2009 at 10:36 AM said...

aku masih lom sampai lagi ker MITC tu hahahaha nama ajer orang melaka

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 11:13 AM said...

ekekekeke nur! ending2 x beli apa pun! ekekekeke

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 11:14 AM said...

ye kaknura!! Amik sndiri je gambar tu! :P

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 11:14 AM said...

ekekekekeke mamai.. sesekali balik. jenguk lah..! :P

intan on August 10, 2009 at 11:29 AM said...

wah..teruja btui...kne cube gi tgk nih....huhu...

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 11:35 AM said...

ekekekekeke.. meh cuba2.. :P

s@yangh@sni on August 10, 2009 at 11:50 AM said...

MITC melaka yer..

dulu aku pegi rasa cam kat padang luas..
lenkali pegi sana boleh singgah nie

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 12:02 PM said...

ekekekekek.. sekarang dah macam2 ada hasni :)

tengku_fir21 on August 10, 2009 at 12:05 PM said...

huhuh
shopping2 rayer

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 12:15 PM said...

ekekekek fir.. shopping pra raya!!

Softtouch [Hanim] on August 10, 2009 at 12:50 PM said...

sy pun kalu byk2 sgt xreti nk memilih...sama lah kita weeken ari tu pg beli kain2..he he he
kolar tu tuk dak kimo kot...sbb xnmpak dak ituh pakai pun..he he he

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 1:12 PM said...

ekekekkeke.. hanim.. kolar tu baru beli semalam :)

sharamli on August 10, 2009 at 1:26 PM said...

ikan mhl ssh la nak mkn laksa..uhuk3

miSs siv on August 10, 2009 at 1:32 PM said...

pink itu kamukah?

eh same lah kite..
aku pun x pena pakai tudung yg da siap tuh~
=p

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:51 PM said...

ekekekekke sha : boleh pakai ikan sardin dalam tin :P

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 2:52 PM said...

bukan miss siv.. itu adik aku.. aku tidak secomel itu.. tp.. aku lebih 'comel' dari itu.. ekekekekeke...

rizz on August 10, 2009 at 3:17 PM said...

kain wat bju rye ye hehehe

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 3:31 PM said...

ekekekekek.. rizz nye dah siap ek?

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 10, 2009 at 5:43 PM said...

adeh.. kenapa ada makanan lg.. terliur je masuk blog ni :D

wah.. byk nyer kain pasang.. ermm.. raye ni beli jubah je la.. best lg pakai jubah time angin kuat melanda.. hehe

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 6:08 PM said...

ekekkekeke norul... berangin je ek? :P

ustazah dyLLa on August 10, 2009 at 6:09 PM said...

jahit bju sndiri ke?

<< s| tED| >> on August 10, 2009 at 7:00 PM said...

x de maknenye dylla.. anto kedai :P

Monkey D Luffy on August 10, 2009 at 10:00 PM said...

awalnya ko survey tempat beli persiapan raya yer

<< s| tED| >> on August 11, 2009 at 12:14 AM said...

awalnya aku nak ke Jakel.. ending2 ke sini lak.. sket lebih kurang jek..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting