Friday, August 28, 2009

KeNaPa Kam| t|Dak BOLeh BersaHabaT SeLePas Berp|sah?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 AM
Kami pernah bersahabat. Pernah sama-sama mengharungi suka dan duka. Dari hanya sekadar kawan biasa, sahabat seterusnya ia jadi benih-benih kasih yang tidak terlafaz.
Kami tetap terus bersama. Hanya hati yang mampu bicara. Tentang rasa kasih, sayang dan cinta yang tumbuh mekar bagai kelopak mawar yang tidak mahu layu.

Bukan sehari dua namun hampir sedekad bersama menyulam rasa cinta di hati. Perbezaaan jarak jauh yang begitu ketara bukan penghalang malah jadi azimat penguat semangat. Segalanya berjaya di tempuh. Syukur.

Namun seperti ada sesuatu yang tidak kena. Jika sebelum ini jarak bukan pemisah kali ini jarak pula di jadikan alasan. Sunyi dan sepi bukan bermakna kita lupa. Sering teringat. Namun apakan daya alasan tipis menjadi penyebab terlerai kasih sayang yang kononnya ikhlas bersemi.
Sampainya hati. Luluh rendam jiwa bila dua hati sudah menjadi terasing. Jika dahulu sama-sama menongkah arus kini sudah berpisah memilih hala muara yang berbeza.

Kami sudah tidak sama. Sudah jauh terpesong dari rasa cinta.

Katanya 'Cukup sampai di sini. Hatiku selalu rasa sepi dan sunyi kerana kamu jauh di sana'.

Aku terkesima lantas bertanya.' Mengapa bukan 10 tahun yang dulu kamu melafazkan ini?'

Dia menjawab 'Baru kini aku rasa seperti itu'.

Alasan! Bisik aku dalam hati.

Dia. 'Kita nokhtah setakat ini. Jangan ada apa-apa lagi. Cukup di sini sahaja.'

Okey!!
Soalan aku. Mengapa kami tidak boleh bersahabat setelah berpisah? Mengapa perlu terus hilang tanpa mahu berkawan?

Kamu dengan dunia kamu mengapa tidak mahu aku walau hanya sebagai seorang kawan?

Nota kakitanganku : 'Kami' hanya rekaan. Tiada kena mengena dengan sesiapa!! Serius!! Tidak tipu! Ha ha ha ha...


56 kUs-kUs:

Nurhayati on August 28, 2009 at 11:08 AM said...

slalunye camtu.. tak leh berkawan balik pas berpisah.. ntah kenapa..

eh eh 'kami' tu mmg rekaan ke?! :p

pari pari syurga on August 28, 2009 at 11:13 AM said...

cettt.. baru lah nak feeling2 baca.

tp ye ke "kami" tu rekaan jer?

ye ke?
ye ke?


hehehehee...


tp lebih baik dr dgr jwpan "jangan ditanya kenape...biarlah sy sorang je yg tau"


saya melaluinya..
pedih..
perit.

a.z.r.i.n.a.03.07 on August 28, 2009 at 11:25 AM said...

potong lar.... ingatkan betol2 tadi..


dah sedih dah tadi.. huissshh..

~ نورحياتي ~ on August 28, 2009 at 11:28 AM said...

sedeyhnyeww prasaan lau dbuat camtuh..
biarla..
dia tak nak kwn ta cr kwn len..

hahahaha!!

azuan on August 28, 2009 at 11:28 AM said...

kami tue hanya rekaan...
ye la tue..
ho3

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 11:30 AM said...

nurhayati : memang begitu ya..??
erk! ya ya!! betul! ekekekeekke

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 11:31 AM said...

anim : ekekekeke.. tak jawab soalan tol.. 'kenapa tidak boleh bersahabat selepas berpisah?'

ekekkekeke

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 11:31 AM said...

kakrina : isk isk isk...
kena buat selalu macam ni.. bagi suspen sket..

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 11:32 AM said...

ekekekeekke yati: betul! orang dah tak sudi.. tak kan nak terhegeh2 pulak :)

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 11:32 AM said...

azuan : yelah!! tu tu tu!! :)

ekekekeke.. tak jawab soalan ni...

ZARA 札拉 on August 28, 2009 at 11:39 AM said...

aku akan tetap percaya juga!

tak kira!

mamai on August 28, 2009 at 11:47 AM said...

sebab kau ada rasa benci dan marah hehehehe

miSs siv on August 28, 2009 at 11:52 AM said...

utk mengelakkan perasaan suka dari terus membelenggu, elok jauhkan diri..

ehh ade kaitan ke?
ahakz!

sdey la ted| bace ayat2 ko...
huhuh~~~

Ayu on August 28, 2009 at 12:15 PM said...

elehh.. nk kaber la tuhh.. aku knl hujung baju kurung yg ko pakai masa gi pd tu la ted.. huhuhuhh.. ;p

ashie023 on August 28, 2009 at 12:24 PM said...

ko ni nak buat novel ke hape?ahahha...

ye, aku cam dak zara gak...nak caya gak, x kira..hehe

farah on August 28, 2009 at 12:24 PM said...

perasaan cinta dimulai dengan persahabatan,
hubungan cinta yg terputus tidak mungkin akan berakhir dengan persahabatan..

melainkan kalo mereka berputus dengan cara baik,
mungkin bleh kot?

:D

MisZrOxZy on August 28, 2009 at 12:29 PM said...

yer ker rekaan??xkisah la btol ke x.ada kaitan ke x..nk jwp gak persoalan tue..sape kata xble berkawan lepas bepisah??ble jer..silaturrahim sesama manusia xble dipisahkan..kita hnya hamba allah..kalo org tu nk putuskan gk org tu mmg rugi..berkawn niar ramei.tp berkasih tetap 1 ok!xslh kwn ramei..nti byk pengalaman yg kita dpt kongsi2 wlaupn jauh dimata..tul x??

sharamli on August 28, 2009 at 12:30 PM said...

waktu kapel..janji..nnt kal0 kite clash..kite tetap kawan sampai mati kn..
bila clash..trus xm0 kawan langsung...

lagik tr0k kn?

Watierman on August 28, 2009 at 12:39 PM said...

Salam Tedi..betul ke rekaan..terasa macam berdenyut-denyut jer kat tangkai hati tu....tak pelah kalau yer pun...bukan dibawah umur pun...kan lebih mematangkan pengalaman hidup...tu kan...tapi kalau lelaki & perempuan...memang susah sikit le..sebab nanti libat pihak ketiga & keempat...ada pulak rasa cemburu...tapi kalau ada pihak ketiga saja lagi ler cemburu...cemburu tu tanda sayang..itu dah lepas..pihak ketiga tu...yang present...so..which one nak kena diutamakan???Kawan...ok..tak yah declare le...

Softtouch [Hanim] on August 28, 2009 at 12:41 PM said...

ye ker rekaaan?he he he..
tp betullah tedi, kalu sy, sy rase elok xyah berkawan...buat sakit ati jer...kalu kita teruskan berkawan, buatnya dia jmpe pengganti dulu, haruslah kita jeles...xnaklah...

Along25 on August 28, 2009 at 12:44 PM said...

lorr.... nape rekaan... ishhhh

@--- Sueanne ----@ on August 28, 2009 at 1:07 PM said...

biar p la ted..
ramai lagi nak kawan ngan kamu..
tgk kamunye comment..
bykkk bebbbb..hihiih

psst : xcaya dehh citer ni hanye rekaan semata2..hikhikhikh..

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:09 PM said...

dak zara guling2. ...... percayalah!! ini serius! ekekekeke

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:10 PM said...

mamai : bukan aku...bukan...

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:10 PM said...

miss siv : ye ke takut berduka lagi.. yg penting niat! :P

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:11 PM said...

hampagas dak ayus... usah di ungkit kisah aku berbaju kurung di tepi pantai.. ha ha ha

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:12 PM said...

dak ashie... jangan dak zara guling2 tu mmg cenggitu... ko kena ikut hati sendiri dak ashie.. ekekekekek

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:12 PM said...

farah : kalau cara tak baik tak boleh ek? isk isk isk

ya betul tu.. mula dgn persahabatan, berakhir tidak boleh begitu..

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:14 PM said...

miszroxzy : kadang2 org suka salah tafsir niat kita. Putus tak semestinya bila baik untuk bersatu kembali. berkawan bg aku tidak salah. tetapi jika org tidak sudi. siapa kita nak paksa.

terima kasih atas pandangan

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:15 PM said...

betul tu sha.. sellau macam tulah.. bila sedang kapel.. semua iey jek.. bila putus.. ko .. ko.. aku.. aku...

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:16 PM said...

kakwatie : oOooo OK! masing2 kan kak.. tapi rasa terkilan sbb kita akan kehilangan seorang kawan..

tapi betul juga. takut nanti pihak ketiga mana2 pihak serang bawa parang pulak! ekekekeke

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:17 PM said...

ekekekekke hanism... harus.. ha ha ha.. org yg pernah caring kita tiba2 kita terkontang kanting.. dia caring org lain lak.. harus.. harus.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:17 PM said...

along!! dush!! dush!! tak jawab soalan!!

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:18 PM said...

sueanne : percayalah... nanti aku surug ct nyanyi kat kamu.. ha ha ha

imHepPie on August 28, 2009 at 1:27 PM said...

kami mmg xle kawan pas bpisah..wat saket ati je kalo kwn..

lgik2 kalo tau dia ada org len..dem!!!wuuuuu

Wanita Itu on August 28, 2009 at 1:30 PM said...

dak tedi ~

ni aku nak serius nih heee *_*

sebenarnyer te setuju la..lpas dah pisah mmg takleh kawan dah..

cuba bayangkan..kita dah lama dgn si dia..alih2 berpisah..tetiba nak kawan..

senang ke nak lupa perkara2 yang kiter dah wat ngn dia...
andai kata bersembang ngn dia,nak sembang apa...sembang menda2 yang kita dah wat bersama2 tuh?

bukankah susah tu,konflik diri tuh...camne nak move on,kalu si dia masih berada di sekeliling kita...

wah, aku emo la tedi, siap ada lagu latar belakang nih hee...

barang lepas jangan dikenang ihiks...

p/s ~ tipu ar 'kami' tu rekaan hahahaahahahaa..

Faarihin on August 28, 2009 at 1:36 PM said...

salam.. lame ceq tak mai sini..
aikk.. btul ke rekaan semata-mata.. cam ada kisah yang tersirat aje ni.. huhuhu.. (^__^)

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:38 PM said...

imheppie : ooooo! Ok... mesti kita akan rasa cemburu!!

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:39 PM said...

te : ekekekek .. rekaan.. tol!! erkekekeke..
masing 2.. betul juga. nak sembang apakan? formal sgt nanti? dia diam, kita diam. alahai....

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 1:40 PM said...

ekekekeke faarihin : selamat kembali... rekaan.. rekaan... ekeekkeke

imam on August 28, 2009 at 2:10 PM said...

KURENG ASAM KO TED...
aku baru nak layan feel kisah cinta ni..tetiba ko kate x da kene mengena ngan sesape..hampeh..

imam on August 28, 2009 at 2:11 PM said...

KURENG ASAM KO TED...
aku baru nak layan feel kisah cinta ni..tetiba ko kate x da kene mengena ngan sesape..hampeh..

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 2:18 PM said...

ekekekekke imam.. bagilah jawapan pada soalan aku.. ko org lelaki!!

- jinggo - on August 28, 2009 at 2:34 PM said...

kita disini bukan untuk dihukum...
dan dihakimi
kita belajar
dan diajar...

[]--M!z F4t!N--[] on August 28, 2009 at 2:41 PM said...

tedi..stp org punye alasan dan pndpt masing2.sama ade slps berpisah itu hbgn mesti diteruskan sbg kwn atau x,terpulang kpd org yg ibgin melaluinye.sama ada insan itu kuat utk melaluinya dan boleh melupekan perkara yg lepas.itu satu bonus kan??? tp kebiasaannya akan mengambil masa yg lama.tp percayalah~~~Masa ubat yg terbaik buat hati.






p/s:eleh!!! ye ye aje"kami" tu rekaan..uweekkk!!:P:P

ikiqzana on August 28, 2009 at 2:50 PM said...

lorr.. tipah tertipu..huhuhu..

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 3:57 PM said...

jinggo :tetapi manusia cepat menjatuh hakum!!

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 3:58 PM said...

fatin : :) yup! masa adalah ubat yang paling mujarab. Andai luka dan sembuh parut tetap ada dan sesekali berdenyut bisa juga :)

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 3:58 PM said...

sabau kakzana.. sabau!

ustazah dyLLa on August 28, 2009 at 4:13 PM said...

eleh...xnk ngaku...bln pose ni tau...!!!

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 5:43 PM said...

dylla : pandailah dylla tu ugut2 bulan pose lak :P

anak_singa on August 28, 2009 at 5:53 PM said...
This comment has been removed by the author.
anak_singa on August 28, 2009 at 5:58 PM said...

'kami' hanya rekaan..tetapi kisah 'kami' itu pernah terjadi pd diri ini..dan diri ini juga tidak faham kenapa 'si dia' itu terus menyepi seolah-olah menyembunyikan diri.. adakah mungkin kerana rasa bersalah atas kata putus yg dibuat olehnya dulu???

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 7:07 PM said...

anak_singa.. telajak perahu boleh di undur... terlajak kata... ??

Siti Nurul Jannah Fital on August 28, 2009 at 7:21 PM said...

alahai..ko tipu arr ted..Ko nak cover kan kan???jejejeje
Aku dulu Tedi...putus dgn bf aku sbb jarak gak..Alasan lelaki beb...mcm bengong je..hahaha...
Pi laa mati..skang aku ade Mr Wan..hehehe

<< s| tED| >> on August 28, 2009 at 7:47 PM said...

ampeh jo anna.. aku tukang cerita jek.. bukan cerita aku.. :P

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting