Thursday, October 22, 2009

Aduha| Dak |tam...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:05 AM
Ini gambar malam tadi. Dak Itam masih belum dapat berjalan secara sempurna.AKu sendiri tidak tahu mengapa. Bila aku tekan-tekan dia tidak mendengus. Betul atau tidak jika kucing tidak mendengus bila kita raba-raba badan dia maknanya dia tidak berasa sakit?

Photobucket

Tetapi apabila melihat Dak Itam masih berselera makan, hati menjadi sedikit lega . Sekurang-kurangnya beliau ada tenaga untuk di gunakan nanti.

Photobucket

Photobucket


Aku pakaikan Dak Itam kolar yang sudah cemamai. Kolar kecemasan sebab tidak sempat beli baru. Kolar ini aku pakaikan bila emak nampak Dak Itam di rumah jiran yang agak jauh dari rumah. Dia sedang mengurat kucing berbulu empuk jiran tersebut.

Photobucket



Photobucket

Aku takut nanti bila dia asyik bergaduh orang yang tidak tahu Dak Itam bertuan akan membuangnya.

Photobucket

Sekurang-kurangnya orang akan berfikir dua kali untuk membuangnya jika terlihat kolar merah jambu itu. Kadang-kadang manusia ini sifatnya lebih teruk lagi daripada yang bukan manusia. Setakat pagi ini Dak Itam masih jalan mengensot! WTH siapa yang buat ini!!!!

Nota kakitanganku : Hanya Tuhan yang tahu..








46 kUs-kUs:

Watierman on October 22, 2009 at 11:20 AM said...

Syukur nampak Dak Itam okay....moga Allah balas pada perbuatan keji mereka...sabar Tedi..yer!

mEiZ SHA on October 22, 2009 at 11:30 AM said...

EEE SAPE WAT DAK ITAM TUH???
xde perasaan tul ar..
g veterinar laaa chek tedi..;)

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 22, 2009 at 11:36 AM said...

sapa lah yang buat tu !!
kan binatang kesayangan nabi tu...

kesian dak itam..

farah on October 22, 2009 at 11:42 AM said...

alahai,

kesian dak itam,
tak berapa sehat ye.

isk, mesti dia pegi mengurat kucing comel jiran nie.

how sweet!

:)

[biru][pink] on October 22, 2009 at 11:44 AM said...

sabarr2.
cepat sembuh hitam!

Tinie a.k.a Ibu Fatin on October 22, 2009 at 11:46 AM said...

ish ish saper la punya keja tu..
anjing kut


wei wei..hadiah mu telah selamat sampai ke rumah ku..
menyesal plak guna alamat rumah, kalau guna alamat opis kan senang..

terima kasih banyak2 tau!! tak sabar aku nak balik rumah..hehhe

atyn on October 22, 2009 at 11:48 AM said...

BANYAK KUCING !?
NAK SATU BOLE ?

t_t

Liliyuli on October 22, 2009 at 12:02 PM said...

dak itam buas sgt mengorat kot kat si kucing empuk jiran...hahaaa

@--- Sueanne ----@ on October 22, 2009 at 12:04 PM said...

smoga dak itam semakin sembuh lepas ni..

elok gak kamu pakaikan kolar tue ted..baru org tau dak itam tue ada tuannye..

selain dak itam n dak utih, kucing2x kamu yg lain xpakaikan kolar tue gak ke ted??..

Wanita Itu on October 22, 2009 at 12:14 PM said...

nak kena diorang nih!!

tak tau ke aku tgh marah nih!!

wat orang marah lagi!!

haih kena pi melaka nih!!

ihiks ihks.. ko melaka kan ted|? ihiks..

mamai on October 22, 2009 at 12:23 PM said...

kau kena kurung dak itam dalam rumah bila malam hari

..::..ein..::.. on October 22, 2009 at 12:28 PM said...

cian nye dak itam...ish..x smpai lak ein nak baca psl dak itam ni...sedih je bila tgk dia xleh jalan..mmg kejam tul sape yg wat kat kucing mcm 2..mendera binatang kesayangan nabi...

miera a.k.a merr on October 22, 2009 at 12:32 PM said...

aish dak itam..
tu la.. kuat merayau lg..
da jd gini bru taw dok umah...





hish...tp aku nk mrh gk sape wat dak itam cmtuh.....

piap..piap....

Solehah on October 22, 2009 at 1:42 PM said...

sian dak itam..kan2..tak baik tau budak ka mak budak ka bapak budak yg buat gini..

umi_e on October 22, 2009 at 1:57 PM said...

kalau selera dak itam masih ada, jangan risau sangat tapi kalau selera makannya maenurun, cepat2lah pergi bawa ke klinik... harap2 dak itam cepat sembuh...

* ada orang yang kak e kenal, dia pakai buang je kucing orang yang dtg 'berperang' kat rumah dia tau...

Softtouch [Hanim] on October 22, 2009 at 2:44 PM said...

betul jgk tedi kalu pakaikan dia kolar org tau kucing tu ade tuan..nasib baik dak itam nak pakai...semoga cpt sembuh dak itam

dotblogspotdotkom on October 22, 2009 at 2:59 PM said...

tu la pasal.... depa tu pelihara rimau kot.... huhuhu mmg tak menahan..

Along25 on October 22, 2009 at 3:42 PM said...

siapa g usikk dak itam????? eiii!

niesz on October 22, 2009 at 3:45 PM said...

kcian dak itam..da x macho cam selalu..huhu..dak itam kene kuat yer..cepat sembuh yer dak itam..

GiGGLe GaL on October 22, 2009 at 3:47 PM said...

sian dak itam.. ko bawak la dak itam g kenet... check..mana patut...

kadang, klu dia tak mendengus tu..ada berkemungkinan tak terasa langsung deria tu..dah ilang.. baik ko check..

cik syazni on October 22, 2009 at 4:33 PM said...

kucing aku penah jd cmtu, pinggang dia lari..

bwk gi VET, dokter tu urut2.. seminggu pastu leh lari balik..

sbb nye, dia jatuh tangge..hehe

relevan on October 22, 2009 at 8:48 PM said...

Comel nya kucin Tedi..dia orang gaduh ke Tedi..?

sI tEDI on October 22, 2009 at 10:58 PM said...

kakwatie : dia dah rsa sakit. itu yg selalu buat sy hilang sabar.. :(

sI tEDI on October 22, 2009 at 10:59 PM said...

miez sha : yup! esok aku bawa

sI tEDI on October 22, 2009 at 10:59 PM said...

kakrina : manusi ani hati x sama kak

sI tEDI on October 22, 2009 at 10:59 PM said...

farah : dah tergolek j eni..

sI tEDI on October 22, 2009 at 10:59 PM said...

baldi biru pink : TQ

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:00 PM said...

tinie : sama-sama. terimalah seadanya ya?

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:00 PM said...

atyn : boleh.. :)

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:01 PM said...

liliyuli : x pasti lah tu

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:01 PM said...

sueanne : dak itam dgn dak utih jek. dak itam pun baru biasa. yg lagi 2 ekor tu x pakai.

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:02 PM said...

te : :) a;a.... org melaka ni agaknya bukan kasar tutur kata je kot.. kasar perbuatan?

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:03 PM said...

mamai : kucing kampung ni payah nak kurung. nanti dia bising. satu lagi dia membuang di luar rumah

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:04 PM said...

ein : yup!! aku lg tak sabggup nak tgk dia x leh jalan :(

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:04 PM said...

miera : kucing kampung mmg macam tu! suk amenjelajah

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:04 PM said...

solehah : hanya Allah yg tahu...

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:05 PM said...

kak e : Alhamdulillah bila dia nak makan tu mmg rasa lega sket.. esok baru bawa g klinik.

betul tu kak e. sbb tu pakaikan derang colar

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:06 PM said...

hanim : mula2 dia pelik juga dgn collar tu.. lama2 dia biasa... InsyaAllah hanim. TQ

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:06 PM said...

pakcik : rimau kalau jinak x pe. kalau tuan dia yg lebih2 tu takut

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:07 PM said...

along : hanya ALlah yg tahu

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:07 PM said...

niesz : TQ! InsyaAllah

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:07 PM said...

mrs giggle : esok aku bawa. di adah mula rasa sakit

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:08 PM said...

cik syazni : pinggang dia lari ? ngeri lak aku dengo

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:08 PM said...

relevan : x taulah gaduh ke apa.. tapi macam org pukul

Alimaz-Kembara Terasing on October 23, 2009 at 9:25 AM said...

org yang buat mesti jalan macam dak itam nanti...

ustazah dyLLa on October 23, 2009 at 6:29 PM said...

alahai keciannye dak itam...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting