Monday, October 12, 2009

Sekep|ng SuraT BerHarga RM 90,000.45! Mas|hkah kamU |ngaT?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:01 PM
Ya!! Harga sekeping surat rasmi itu ialah RM90,000.45. Aku tidak kelentong! Jika tidak percaya baca Surat Rasmi Tersebut di sini. Dan kamu nilaikannya sendiri.

Okey! Petang tadi selepas waktu kerja aku ke Mydin MITC untuk berpoye-poye dan berhoye-hoye. Aku bersama seorang kawan duduk berbual di medan selera di tingkat bawah. Tiba-tiba aku terasa ingin makan sesuatu lantas menoleh ke belakang untuk menyekodeng menu. Eh!! Eh!! Aku nampak Encik Sameon Bin Seputih Tepung Gadum sedang makan bersama keluarga. Aku tidak jadi bangun dan duduk semula.

Aku tidak takut untuk berdepan dengan dia. Aku tidak gentar. Aku tidak rasa bersalah. Aku cuma malas untuk melihat mukanya. Malas untuk berbalas senyum sedang dalam hati masing-masing menyampah antara satu sama lain. Yup! Meluat!! Aku tidak mahu hipokrit!!

Aku menahan kelaparan sementara menunggu Encik Sameon sekeluarga selesai makan. Okey! Mereka sudah bangun! Bagus! Giliran aku pula makan!! Jika kamu ingin tahu apa yang terjadi antara aku dengan Encik Sameon itu, silalah baca surat yang berharga RM 90,000.45 ini.

Oh ya! Aku juga terjumpa seorang lagi guru di tempat kerja lama aku dahulu. Eh!! Hari ini warga SMK Serindit Mati Tersepit buat rombongan ke Mydinkah? Sebab jarak antara Mydin dengan sekolah itu agak jauh juga. He he he..

"Terima kasih Cikgu, sebab tegur saya tadi. Walaupun saat-saat akhir sebelum saya bertukar, antara kita ada terasa hati ala-ala manja sedikit" Ekekekekeke...

Nota kakitanganku : Esok InsyaAllah ada kuiz kecil-kecilan!!! Tunggu..... Ekekekeke...






45 kUs-kUs:

ashie023 on October 12, 2009 at 8:59 PM said...

ohhh..ini cite yg dolu tuh, pasal guru tuh yang bising2 sgt pasal gaji dier nih kan...
nama dier betul ke en sameon??ahaha

Ayu on October 12, 2009 at 9:09 PM said...

ala.. ko suka wat kuiz x tunggu aku.. uwaa...

erk... aku masih x tau jalan nk ke mydin sebenarnya.. hehhe..

azzaliena suziantie feisal on October 12, 2009 at 9:15 PM said...

salam ziarah :)

Watierman on October 12, 2009 at 9:20 PM said...

Salam Cik Mah Binti Che Tom Tom Bak...Akak suka nama tu...!!!Kelakar pun ada gak...walau apa2 pun kamu memang tegas orangnya Tedi...mesti...Encik Sameon...sedang berbelanja dengan RM90.45...di Mydin agaknya...dunia ni kecik jer!

cik ian@aH Lian~ on October 12, 2009 at 9:25 PM said...

tedi,
surat apekah itu?
daku suka surat centa jer.
gedik ouh!

Uruchimaru @ kf on October 12, 2009 at 9:33 PM said...

emm cik tedi cikgu ker?

miera a.k.a merr on October 12, 2009 at 9:36 PM said...

wakaka.... mcm2 la cik tedi kite nih....

yeay..mahu tunggu kuiz esok...~~

al-lavendari on October 12, 2009 at 9:37 PM said...

dalam kes ini daku memilih untuk diam sahaja !

Nakamura Kazuki on October 12, 2009 at 9:41 PM said...

adakah cikgu itu juga tersepit di celah keluarga encik sameon..hahaha

umi_e on October 12, 2009 at 9:45 PM said...

ada kuiz lagi ekkkk ;)

mamai on October 12, 2009 at 9:55 PM said...

sameon tu macam pernah dengar ajer nama dia hahahaha

Solehah on October 12, 2009 at 10:09 PM said...

owh cikgu sameon..isk3..berbahigilah en sameon sekeluarga ya..
kuiz esok gitau aku..tolong panggil samai aku join ya..hehe..

ASYIQ on October 12, 2009 at 10:24 PM said...

Salam tEDI....asal akak masuk blog ko ni sure terlepas beberapa entry dah....aktifnya ko mengupdate blog.

Bukan sekadar tertinggal utk update blog malah akak juga tertinggal utk baca entry2 orang....ekekeke (ayat ko)

Kak long dh merdeka esok....ibunya juga merdeka sampai guling2.....hoooyey (ayat ko jugak)

ZARA 札拉 on October 12, 2009 at 10:25 PM said...

sila sms gua kalau kamu buat kuiz!

daku mau juga!

@--- Sueanne ----@ on October 12, 2009 at 10:46 PM said...

cik mah.
en sameon tue guru tmpat keje lama kamu ker?..ke satu school ngn kamu skang ni?..hihihi..en sameon..en sameon..:p

imHepPie on October 12, 2009 at 10:55 PM said...

alaa bsok bz cmna nak join kuiz neh..

arryani on October 12, 2009 at 10:59 PM said...

Sejak bila ko kenal jiran aku tu???

Itu...En Sameon la....

Cumanyeee, aku lupa plak nk tnya Sameon bin apa..

p/s usaha ko nak wat kuiz harus dipuji...ramai yg dh ternanti2 nih...ngeh3X

tengku_fir21 on October 12, 2009 at 11:04 PM said...

sameon...
dia yg tertinggal di mydin kan..??/

CATS 4 MEOWS on October 12, 2009 at 11:10 PM said...

Hey cute, Come get your stamp purrss

syaf on October 12, 2009 at 11:21 PM said...

salam..meh singgah
my blog..4 sure x nyesal punye...
http://daniel-syaf7788.blogspot.com

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:53 PM said...

dak ashie.. ekekekek.. nama timang2an!

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:53 PM said...

ayus : kacang je nak ke mydin..

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:54 PM said...

azzalien : TQ

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:54 PM said...

ekekekke kakwatie : itu yg kawan saya kata td.. ha ha ha ha.. dia tgh guna duit tu makan nasik ayam! ekekeke

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:55 PM said...

cikgu ian.. klik utk tau. ekkeekke

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:55 PM said...

uruchimaru : oh tidak!! pegawai besar je.. ekkekeke.. tak tak.. kerani jek..

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:56 PM said...

miera : tunggu jangan tak tunggU!

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:56 PM said...

al-lavendari : kadangkala diam adalah lebih baik

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:57 PM said...

hencek nakamura : cikgu yg kedua tu jumpa di kawsan yg berlainan.

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:57 PM said...

InsyaAllah kak e :)

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:57 PM said...

ekekekekke mamai : nama samaran!

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:58 PM said...

ekekekek solehah.. esok skodeng kuiz ok!

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:58 PM said...

ekekekek solehah.. esok skodeng kuiz ok!

sI tEDI on October 13, 2009 at 12:00 AM said...

cikgu asyiq: alhamdulillah.. kak long dah nak habis exam :) InsyaAllah dia sudah buat yg ter baik :)

sI tEDI on October 13, 2009 at 12:00 AM said...

ekekekekke dak zara :)

sI tEDI on October 13, 2009 at 12:00 AM said...

sueanne : tempat keje lama dulu.. :P

sI tEDI on October 13, 2009 at 12:01 AM said...

mimie : passing kat org lain

sI tEDI on October 13, 2009 at 12:01 AM said...

arryani : InsyaAllah esok ek

sI tEDI on October 13, 2009 at 12:02 AM said...

ekekekekek fir : dia dah balik rumah dah

sI tEDI on October 13, 2009 at 12:02 AM said...

cats for meow : TQ

sI tEDI on October 13, 2009 at 12:02 AM said...

syaf : InsyaAllah

maiyah on October 13, 2009 at 12:19 AM said...

mahal nyer harga tu

farah on October 13, 2009 at 1:08 AM said...

wah, ada kuiz?

best nie.

Alimaz-Kembara Terasing on October 13, 2009 at 3:38 PM said...

heheheheh lawak tul nama dia...Encik Sameon Bin Seputih Tepung Gandum,
SMK Serindit Mati Tersepit,

ustazah dyLLa on October 13, 2009 at 10:24 PM said...

mydin wat promosi besar-besaran 2...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting