Friday, October 02, 2009

Kas|haN D|a.. Mest| D|a Rasa Suny|....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:04 PM
Photobucket

Ini gambar lama. Lama pun tidak lama sangat. Sebulan dua agaknya. Dak Oyen memang susah sangat mahu di ambil gambar. Kucing spesis liar. Dekat sahaja dia akan lari. Tapi sejak dua menjak ini, okey sedikit nampaknya. Walau masih tidak dapat pegang dia akan datang dekat bila kita mahu beri makan. Dia suka makan ikan rebus dari makanan kering.

Kasihan juga tengok dia hari ini. Seekor sahaja tiada berkawan. Kalau selalu sibuk bermain dengan emak dan adik-adiknya. Mereka 6 beradik mewarisi sikap ibu mereka yang suka gesel-gesel kepala dengan kucing-kucing lain. Nampak sahaja Dak Itam, Dak Utih atau dak kimo mereka akan datang menggesel-gesel kepala.

Dak Utih kalau kena gesel terus lari. Takut. Dak Itam pula akan tendang kepala yang menggesel. He he he.. Dak Kimo pula suka. Melayan-layan saling bergeselan. Ha ha ha ha...

Photobucket

Mereka 6 beradik memang cantik. Mungkin berkat susu ibu. Ekor kembang. Badan tegap. Tapi apakan daya. Nasib baik Dak Oyen, emak sendiri yang cakap biar tinggal sini. :)

Esok kemungkinan besar mahu ke SPCA. InsyaAllah. :)

Nota kakitanganku : Hari ini agak sibuk. InsyaAllah jika sempat aku akan melawat ke blog kamu. Terima kasih kerana sudi singgah di sini. :)





37 kUs-kUs:

chotz on October 2, 2009 at 9:36 PM said...

kucing...oh kucing...
rindu mau bela satu, but xleh bela coz my rumah ni xdebenarkan langsung all kind of pet...

haish

PROFkusut on October 2, 2009 at 9:44 PM said...

sobbs
sedey lakk... cian dak oyen mesti windu mak dia...

sobbs nak nanes... :(

Solehah on October 2, 2009 at 9:45 PM said...

takpe..nanti kamu boleh menjenguk dorg kan..jgn layan perasaan sedih eh..

sI tEDI on October 2, 2009 at 9:53 PM said...

chotz kena akur perintah.. :)

sI tEDI on October 2, 2009 at 9:54 PM said...

proffy.. berat mata memandang.. berat lagi bahu memikul...

sI tEDI on October 2, 2009 at 9:54 PM said...

TQ solehah.. InsyaAllah..

Nakamura Kazuki on October 2, 2009 at 9:56 PM said...

comel gak dak oyen..tu...so tedi mung kasi minum jus sunkist ke kat dak oyen tu???

GiGGLe GaL on October 2, 2009 at 10:00 PM said...

ted..ko gi spca untuk pe.. ala.. aku yg gundah gulana.. ko maw hantar siapa pulak ni..ala...

Anya on October 2, 2009 at 10:26 PM said...

its also my
favorite sleeping place
under the table :))))
hugs to all
Kareltje =^.^=

sharamli on October 2, 2009 at 10:26 PM said...

j0m kita bergesel-geselan...

aien~s corner on October 2, 2009 at 10:31 PM said...

hehe.. gesel2..hehe

messyremo on October 2, 2009 at 10:38 PM said...

eh..

mustahil la ko pg spca nk adopt kucen,msti nk tinggal kucen nih...
sape kene tinggal ni?

risau lak aku..

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:45 PM said...

hencek nakamura : dak oyen minum susu ibu lah.. sure x baca entry ni!!

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:45 PM said...

mrs giggle : aduhaiii... x baca entry juga :(

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:45 PM said...

TQ anya. hugs to kareltje too :)

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:46 PM said...

sha : ada kurap tak?

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:46 PM said...

ekekke aein.. siyes lah.. dis suka gesel2 pale

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:46 PM said...

messy : sila semak entry2 sebelum ini. sekian. terima kasih!

ashie023 on October 2, 2009 at 10:49 PM said...

Oyen...i heart oyen..

td kat PKG ader org buang anak kucen 3 ekor, yg sekor warna grey..so cute..cute cute CUTE!!!!

tapi ...tsk tsk..aku nak ambik je, aku mula pikir 2 3 kali..arghhhhhh..kenapalah aku slalu pikir 2 3 kali pasal nak bela kucen..

ZARA 札拉 on October 2, 2009 at 11:03 PM said...

Tedi~

kamu ok sayang?

ween on October 2, 2009 at 11:12 PM said...

erk. Tedi. I'm just wondering, kenapa u keep dak Oyen among all ye? (-_-")

aien~s corner on October 2, 2009 at 11:20 PM said...

aien br baca n3 b4 ni.. dia rndu mak dia n adik2 dia.. ciaann diaa.. kalu dia bleh ckp, mst dia minta mak n yg lain balik..hehe

sI tEDI on October 2, 2009 at 11:37 PM said...

dak ashie,.. mungkin kau perlukan masa lagi.. arnab kat rumah kakak ko kan?

sI tEDI on October 2, 2009 at 11:37 PM said...

ALhamdulillah dak zara. bertambah ok. Terima kasih!

cahayachenta on October 2, 2009 at 11:38 PM said...

tedi... jgn la sedey... ko sedey.. aku pun mcam sdey gak.. aku sensitip tau...

sI tEDI on October 2, 2009 at 11:39 PM said...

ween : 1. sbb dak oyen jantan dewasa.
2. sbb dak oyen dah besar x perlu susu ibu.
3. kalau aku jaga ibu si oyen otometik aku kena jaga 3 anak kecik dia yg lain.

4. kucing aku dak kimo sudah tua jd oyen kuing yg dapat jaga rumah dr serangan tikus perosak sbb dia kucing liar.

sekian. TQ atas soalan

sI tEDI on October 2, 2009 at 11:40 PM said...

aien : dia x de kawan. kucing2 lain semua bawa hal sendiri.. kalau ada adik2 dia dia leka main2

sI tEDI on October 2, 2009 at 11:40 PM said...

CC terima kasih. aku tambah ok skang. :)

azman shah on October 2, 2009 at 11:41 PM said...

sukanya kamu pd kucing

sI tEDI on October 3, 2009 at 12:06 AM said...

ALhamdulillah azman.. itu sahaja penghibur kala suka dan duka.. :)

mamai on October 3, 2009 at 12:52 AM said...

adakalanya kita harus buat keputusan yang sukar...

sI tEDI on October 3, 2009 at 9:09 AM said...

yup! Betul tu mamai!

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 3, 2009 at 9:12 AM said...

nak pergi jengok ehh... bwk ikan kembung segar2 sikit yer..
(boley bwk ker?)

sedih lakk...

Softtouch [Hanim] on October 3, 2009 at 10:29 AM said...

mesti dak oyen terasa kehilangankan..dia nak tanya xboleh..
nnti peluk cium kat bdk2 tu yer..

ashie023 on October 3, 2009 at 11:20 AM said...

tak..arnab kat umah aku..aku dah jaga skrg..tp aku slalu x balik ngah ari nak bagi dier mkn,...bile aku balik ptg tuh, mesti dier dah cepat2 panjat sangkar sebab nak suh beri dier kangkung...dier ske beno kangkung ngan salad..ahaha..

ambe nak silau2 kalu anak kucen tuh ada lagik...tapi pg td pegi, kucen tuh dah xde...kalu kat skolah ni, manyaklah org yang buang kucen, cute cute plak tuh..

Fatt Chin Choy on October 3, 2009 at 11:37 AM said...

jadi anak yatim dah... huhuu

Naff said...

Cumilnye die...tp isk isk isk

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting