Thursday, October 01, 2009

Aku Hantar| MereKa D| |r|ng| HujaN Dan PecahaN Mata BerKaca!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:50 PM
Aku meminta izin penolong Bos untu balik 30 minit awal dan masuk jam 3.00 petang. Aku tidak mahu bertangguh lagi. Tengah hari ini aku hantar mereka ke SPCA.


Photobucket

Di dalam kereta.

Photobucket

Perjalanan di iringan dengan hujan lebat dan hujan airmata. Masing-masing membisu seribu bahasa. Aku menjadi kaku dan mereka menjadi kelu terpinga-pinga.

Photobucket

Lorong masuk ke SPCA Melaka di Semabok.

Photobucket

Ketibaan di sambut sahutan berpuluh-puluh ekor anjing. Aku melalui pintu masuk belakang di mana terdapat sebuah 'rumah' kucing.

Photobucket

Salah satu bilik yang terdapat di situ.

Photobucket

Ibu SI Oyen dan anak-anaknya di rumah baru.

Apek itu amat baik hati dan memuji anak-anak kucing itu sangat cantik. Yup! Adik-adik si Oyen memang berbulu cantik dan ekor mereka juga berbulu tebal.

Suasana memang membuatkan hati ini begitu sayu. Melawat dari satu bilik ke satu bilik kucing yang lain airmata tiba-tiba tumpah tidak dapat di tahan. Apek tua itu hanya tersenyum kerana aku tidak mampu berbual dengan lancar.

Aku berjanji untuk datang Sabtu ini membawa sedikit buah tangan untuk kucing-kucing di sini dan memberi sedikit sumbangan. Aku tidak boleh menunggu lama kerana dada begitu sebak sekali.

Selamat tinggal Ibu Si Oyen. InsyaAllah aku akan datang melawat kamu nanti.

Nota kakitanganku : Balik ke rumah hati menjadi sedikit tenang. Melihat kucing-kucing di situ gemuk-gemuk dan mendengar penerangan penjaga yang baik hati membuatkan aku dapat mengawal perasaan. Alhamdulillah.





41 kUs-kUs:

Wanita Itu on October 1, 2009 at 3:35 PM said...

ted|

jgn sedey2..

semua nmpk sihat...oke la tu...jgn riso yer...

Watierman on October 1, 2009 at 3:37 PM said...

Salam Tedi...Alhamdulillah....segalanya dipermudahkan Olehnya...memang sebu dan sayu di dada Akak...yang membaca catatan ini..tetapi berat lagi bahu Tedi yang menghanrunginya...Sabarlah yer Dik...moga Kamu menjadi Anak yang lebih baik di hati Bonda...dengan keadaan ini..Cinta & Kasih Sayang perlukan pengorbanan..Itu yang telah kamu lakukan!

neezareef on October 1, 2009 at 3:44 PM said...

sian lakkk

[z@ck] on October 1, 2009 at 4:29 PM said...

npe ko anta ibu Oyen g SCPA?

Alimaz-Kembara Terasing on October 1, 2009 at 4:37 PM said...

salam tedi awat ni pasai pa....

joegrimjow on October 1, 2009 at 5:19 PM said...

pernah jumpa seko kucing yg harga dia 16 ribu

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on October 1, 2009 at 5:44 PM said...

cuaca mcm memahami perasaan akak...

sabar yer kak...

arnamee on October 1, 2009 at 5:47 PM said...

Salam tedi syg...

alolo.. sebak anem baca, Anem pun baru "hantar" kucing ke tempatnya minggu sebelum raya. Jika kita mampu memeliharanya dgn baik, kita unya lebih masa, dan semua dalam rumah kita senang dgn kucing, pstinya kucing itu tetap di sisi kita.

Wwallahualam, ALLAH menentukan semuanya.
dia tahu apa dalam hati kamu.

Oyen yg comey dan anak2nya pun tahu apa ada dalam kotak jiwa kamu.

senyum... :)

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 1, 2009 at 6:47 PM said...

Alaa...Sedih nyer ...KRina dah baca tiga3 n3 tu...

Sebak pon ada ...kena pisah dari yang kita sayang ...


sowi yer..lambat baru jengok..TM kat ofis problem...

cHeRyNa PiReS on October 1, 2009 at 7:54 PM said...

sedihnya! sudah pasti sha tak sanggup wat jenab begitu. skang sha menghargai jenab:(

nape name dia oyen ek?

DaliaLiyana on October 1, 2009 at 7:56 PM said...

ala..ciannyer...jgn sedey kay tedi...
hope everything ok...

sI tEDI on October 1, 2009 at 7:58 PM said...

Alhamdulillah te..

sI tEDI on October 1, 2009 at 7:58 PM said...

kakwatie : terima kasih. kdg2 dalam hidup ini kita perlu berkorban. harapnya si ibu kucing itu faham akan perngorbanan ini. :)

sI tEDI on October 1, 2009 at 7:58 PM said...

neeza :)

sI tEDI on October 1, 2009 at 7:59 PM said...

zack : keadaan dan tempat tidak mengizinkan

sI tEDI on October 1, 2009 at 7:59 PM said...

salam alimaz

sI tEDI on October 1, 2009 at 7:59 PM said...

joe : erk!! kucing emas?

sI tEDI on October 1, 2009 at 8:00 PM said...

terima kasih yanie :)

sI tEDI on October 1, 2009 at 8:01 PM said...

anem : terima kasih. ini mmg satu kepututsan yg sukar

sI tEDI on October 1, 2009 at 8:01 PM said...

terima kasih kakrina : apakan daya.. :)

sI tEDI on October 1, 2009 at 8:02 PM said...

terima kasih dalia . sekarang sudah agak reda

sI tEDI on October 1, 2009 at 8:02 PM said...

cheryna : ada kucing a? jenab! Klasik nama.

ibu kucing tu panggil putih besar jek. x de nama..

dEwIchEnta on October 1, 2009 at 8:56 PM said...

den nanes :| sedih :( kucen yg cantek :( kan besh kalo den ado umah sendiri..leh bela diorg :( tp den x mampu sbb menumpang kat umah mama papa :( tp den suko tgk kucen kek sinun gomok2.. harap2 adek2 dak oyen tuh gomok2 cam dirog gak nnt :)

sI tEDI on October 1, 2009 at 8:59 PM said...

terima kasih leha. dak oyen 6 beradik memang cantik2. bulu lebat dan ekor kembang. berkt susu ibu. :)

ada 3 kali kelahiran :

dak oyen den bela.

2 ekor sudah jiran den adopt.


3 lagi ikut emak dia ke SPCA.

PROFkusut on October 1, 2009 at 9:23 PM said...

:(

siyes rase sebak jugak skang bace entry ni

sI tEDI on October 1, 2009 at 9:58 PM said...

proffy terima kasih kerana berkongsi perasaan :)

ustazah dyLLa on October 2, 2009 at 1:13 AM said...

aduhai...hidup memerlukan pengorbanan...

..::..ein..::.. on October 2, 2009 at 4:11 AM said...

salam tedi....

sblm 2, ein minta maaf dl takut komen ni agk sedikit marah

ein dh baca entry2 yg lepas psl oyenn kucing2 kamu yg lain..bg ein..2 lumrah la kucing wat prangai..bg ein, kucing kamu xla sebanyak kucing ein..wat masa ni, ein ade hampir 20ekor...2 pun dh byk yg hilang (kena curi+kena mkn dgn anjing)..stp kali kucing2 ni wat prangai, mmg sakit ati...abh ein byk kali ugut utk hntr kat mana2..tp kasih syg ein amat menebal dlm ati ein...jgn harap sape2 leh usik anak2 ein ni...ntah la, ein jd marah bila ade org yg tgl kan kucing...suma kucing yg org buang depan rumah, suma ein bela smpai mereka blh bergelar atok dh...tp ein senang ati...2 rezeki dr Allah..di murah kan lg rezeki kami sekeluarga...

bila baca entry ni, ein mmg marah + sedih..x smpai ati tgk kucing awk 2 di hntr ke SPCA...tp 2 kptsn awk..ein hormat kan awk..lgpun awk tidak menghantar nye ke pasar or ke tempat2 yg x sepatut nye...ein harap, kucing2 awk 2, sihat sahaja di SPCA

*maaf kan ein andai ade terkasar bahasa disini...dan maaf kan ein kerana komen dgn begitu pnjg*

NuR on October 2, 2009 at 6:29 AM said...

huhu..sedih kan bila dah bela lama tapi terpaksa biar dia jauh dr kita. kalau nur ni tak jadi penakut kucing, rasanya nur pun bela kat umah. cik tedi jgn sedey2 tau..

asilahmuhajer on October 2, 2009 at 9:16 AM said...

tedi jgn sedih lagi ok? esok gi jengok kucing2 tu.

Softtouch [Hanim] on October 2, 2009 at 10:13 AM said...

sy dah berlinang dah ni tp tahan jgn smpai nnagis yelah nnti org igt sy gaduh ngan suami kang..he he he

tulah kan kalu kat spca ni kene ade org beri sumbangan nnti kesian 'bdk2' tu...xpelah lepas ni tedi pg melawat mereka yer..ubat rindu tedi

Fatt Chin Choy on October 2, 2009 at 11:30 AM said...

sabar jer lah dak tedi

harap2 diorang sehat2

messyremo on October 2, 2009 at 10:45 PM said...

mak aih..

aku tgk sume kucen2 tu sihat jer...

masti takde pe2 punye~~

moga2 dia dpt tuan yg baik..hehe

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:56 PM said...

betul tu dylla. ini pengorbanan aku.

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:56 PM said...

ein : saya sudah jawab di kotak komen kamu!

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:56 PM said...

terima kasih nur :)

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:57 PM said...

terima kasih asilah. InsyaAllah...

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:57 PM said...

betul tu hanim. SPCA ni selalu di pandang sepi.. :(

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:58 PM said...

terima kasih FCC. InsyaAllah

sI tEDI on October 2, 2009 at 10:58 PM said...

InsyaAllah messy.. :)

aien~s corner on October 2, 2009 at 11:12 PM said...

xmo sedih2 tw.. mby dia lg selamat kat sne.. tp npe tedi anto dowg kt sne??

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting