Tuesday, October 06, 2009

S|La |kut Aku J|ka |ng|N TurUT SerTa DaLam ku|Z |n|.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:27 AM
( 'entry' terlajak panjang. Maaf!!)

Syarat-syarat umum:

1. Jadi 'Follower' aku.
2. Tepekkan 'banner' kuiz/pertandingan di 'side bar'
3. Buat link blog aku di blog kamu.
4. Tempoh kuiz sehingga sebulan dari sekarang.

Cara-cara :

1. Pertandingan bergambar.
-Hantar gambar yang sekian-sekian. Buat 'entry' di blog kamu.
- Minta rakan-rakan kamu beramai-ramai membuat undian kepada kamu.
- Kempen kepada rakan dengan cara pergi blog ke blog untuk meminta mereka mengundi.
- Bla... bla.. bla...

Okey!! Maafkan aku, Ini bukan kuiz anjuran aku hari ini. Bukan! Jauh sekali. Ini salah satu cara kuiz yang aku dapati dari para bloggers. Itu topiknya. Maafkan aku dengan 'entry' ini. Ini sekadar pendapat dan luahan aku. Maafkan aku.

Kuiz bagi aku adalah mudah, senang dan ringkas. Pertandingan juga begitu. Itu bagi aku. Mungkin kerana hadiah atau cendermata yang aku sediakan tidak selumayan orang lain.

Kuiz bagi aku adalah untuk menghargai kamu yang hari-hari datang menziarahi blog aku. Yang hari-hari mendengar keluh resah aku. Bukan untuk mereka yang tidak pernah menjenguk tetapi demi kuiz sanggup menjadi pengikut. Maafkan aku. Ini tidak salah sama sekali. Tetapi aku agak kurang setuju. Bila sudah turut serta 'contest'. Kamu kalah. Kamu terus hilang. Cari lagi blog yang buat 'contest'. Hanya itu sahaja yang berulang-ulang. Bukan semua. Yup! Bukan semua. Sebahagian.

Aku tidak berapa gemar membuat kuiz yang perlu undian ramai. Contohnya : Gambar siapa paling cantik? Kamu perlu berkempen kepada rakan-rakan untuk mengundi kamu. Nah!! Kamu menang tapi sayangnya ada orang lain yang lebih layak tetapi kekurangan undian.

Aku tidak mahu begitu. Sesekali tidak mahu. InsyaAllah. Aku mahu buat sesuatu yang boleh kamu turut serta tanpa perlu tekanan. Tanpa perlu kamu meraih undian. Tidak perlu. Aku tidak mahu menyusahkan kamu begitu sekali.

Aku buat kuiz bukan untuk meramaikan lagi pengikut atau menaikkan 'rating' blog aku. Aku buat kuiz untuk menghargai kamu. Kerana kadangkala aku tidak terkejar untuk membuat lawatan balas kepada kamu. Kadangkala ada yang terlepas pandang. Kadangkala aku tidak terkomen. Tidak sempat bertanya khabar kamu.

Ini salah satu caranya aku menghargai kamu walau hanya dengan cenderhati yang tidak layak di panggil hadiah. Walaupun ada yang menerima cenderhati aku dalam kadaan yang pecah berderai. Maafkan aku. Aku hanya ingin kamu berasa seronok. Walau tidak menang aku mahu kamu rasa gembira.

Maafkan aku andai ada yang kurang senang dengan 'entry' ini. Lain padang lain belalangnya. Aku harap aku menggunakan perumpamaan yang betul!!

Nota kakitanganku : Adakah 'entry' ini bermaksud akan ada kuiz selepas ini? Ekekekekeke...






47 kUs-kUs:

LuVidA^^ on October 6, 2009 at 8:27 AM said...

bile la kuiz tu ek? ade ke x de ni? hee

cheryna zamrinor on October 6, 2009 at 8:33 AM said...

alhamdulillah...akhirnya ada gak yang menyuarakan perkara nieh. pada sha...hari2 membalas kunjungan dan berkunjung lagi mudah dr kuiz. at least kita ikhlas kan:)

Softtouch [Hanim] on October 6, 2009 at 9:01 AM said...

tedi sy pun berpendapat mcm tu..kalu kuiz yg suruh promote kita utk meraih undi mmg sy xkan masuk..betul sy xbape senang ngan cara mcm tu..sy suka kuiz yg simple mcm tedi buat..xde tekanan...thanx tedi...

Along25 on October 6, 2009 at 9:04 AM said...

btol2...bagi quiz ya simple... go tedi!

Solehah on October 6, 2009 at 9:07 AM said...

next quiz plzzz...ehehe..setuju jugak dengan tedi..tp setiap orang lain la matlamat berblogging or apa..so dorg ada langkah sendiri utk mencapai matlamat dorg tu..btl kan??

♥S@R@♥ on October 6, 2009 at 9:22 AM said...

cam da kuiz je jap lg..hehe

Alimaz-Kembara Terasing on October 6, 2009 at 9:25 AM said...

salam tedi....monin...akak sokong tu tedi...ada sesetengah org suka masuk kuiz macam2....saya terus terang kuiz yg memerlukan undian org saya reject awai2 lagi....

kRina on October 6, 2009 at 9:31 AM said...
This comment has been removed by the author.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on October 6, 2009 at 9:33 AM said...

betul2
aku setuju pendapat ko

aku setujum gak kalau ko buat kuiz lagi hehehehe

imHepPie on October 6, 2009 at 9:40 AM said...

cpt2 wat kuizz..aku mmg suka adiah2 neh..

imHepPie on October 6, 2009 at 9:40 AM said...

cpt2 wat kuizz..aku mmg suka adiah2 neh..

@reLong on October 6, 2009 at 10:02 AM said...

Perh..muLa2 bace..igtkan ada kuiz mCm tu..da pk..hmm..xdpt join la..sb xkreatif bab gmbr2 n undian keGkawan nie..sb xfemes..hihi

Owh..rupeY luahan tntg kuiz ek..huhu..
tp betul..betul..betul..
kT stuju pndapat awak..ble renung2kn bLik..sUme pndaGan awk tu ada benarY..

ehem..ehem..ada kuiz ker?hihi =)

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 6, 2009 at 10:06 AM said...

idup Ted ! setuju sesangat..


rasanya mcam ari niy nak join contest gak... pemenang dari yg byk undi tapi KRina takkan raih undi.
untuk saja....cuba nasib

kalah menang adat kan...

sueanne on October 6, 2009 at 10:25 AM said...

sependapat ngn kamu ted..

banyak nooo yg buat contest cmtue..
nak membanyak kan followers + meramaikan orang terjah blog die..
tapi tuela..macam kamu kate..lain padang lain belalangnye..lain orang lain pandangannye..hehehe..

macam kite, xminat lahh join contest cmtue..byk lak procedure nye..kecuali satu ni..rase nak join sebab die ade keep intouch kt blog kite..lagipun xsusah pun kuiz die..just

" teka besday die bila bulan ni + wat slogan kenapa suka blog die "..

itu je..xperlu wt kempen2 raih undi berbagai2..hehhe

[z@ck] on October 6, 2009 at 10:33 AM said...

ni gimik ko nak bt kuiz coming soon ek..
hehehe..setuju dgn ko..kdag2 kita g blog dia just nk masuk contest je..pastu senyap trus..dah x pernh jejak dah

ryna on October 6, 2009 at 10:37 AM said...

salam perkenalan..

messyremo on October 6, 2009 at 11:22 AM said...

hoyeah...

aku sokong tedi!!!

cepat2 vote tedi..hehe
bagus punye entri..
aku sokong...
aku malas nk ckp byk,sbb apa yg ko cakap,same dgn ape yg aku nk cakap walaupun aku tak pernah buat kontezzz..hehe

Anem Arnamee on October 6, 2009 at 12:24 PM said...

Salam.

betui2.. kite nak org yg ikhlas utk tidak lelah selalu singgah ke blog kita. kuiz memang utk tarik trafik dan populariti (secara semulajadi, itu fungsinya), namun tak ramai yg berniat ikhas dan menghargai mcm kamu syg tatkala buta kuiz.

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on October 6, 2009 at 12:37 PM said...

hehhee~


aku dah malas masuk contest yang kena vote bagai~

benci~

PuanPepel on October 6, 2009 at 1:35 PM said...

tak suke juge~~
lagi sonok jalan2..guling2 di blog laen ..tanpa rasa itu satu kemestian..melainkan satu kepuasan..~

kuina on October 6, 2009 at 1:41 PM said...

tak semestinya ada kuiz & contest fofulur tau. kekadang ziarah menziarhi & kunjung mengunjung begini dah mamadai.. tp kena la selalu update.. bila tetamu dtng ada cerita .

farah on October 6, 2009 at 3:45 PM said...

apakata ko buat kuiz.

pertandingan kucing cantik.

konfem aku join.

hehe.

:P

Ayu on October 6, 2009 at 4:21 PM said...

aku plak.. tgk la contest tu.. kalu leh wat entry .. aku wat la.. sbb kenkadang xder ide kan nk wat entry apa.. so bila tgk ada contest yg berkenaan ngan diri aku n sesuai dijadikan entry aku wat la.. join la..

hehhhe.. anyhow.. aku ingat kan memula tadik ko pun nk wat contes jugakk.. suh tepek banner ke apa ke.. upanya intro jekk..

umi_e on October 6, 2009 at 5:19 PM said...

Mula2 tu ingatkan kuiz anjuran tedi - baca syarat2nya terus hati bekata "tak payahlah..." sebab kak e bukan pandai nak tepek2 banner atau jenis yang rajin nak minta orang undi atau vote untuk diri sendiri... :p

* kuiz yang mudah2 je lah...

myQza on October 6, 2009 at 9:11 PM said...

Luvida : InsyaAllah...

myQza on October 6, 2009 at 9:11 PM said...

betul tu cheryna pires ... he he he.. a.k.a sha :)

myQza on October 6, 2009 at 9:11 PM said...

ekekekekke Hanim. Terima kasih juga haniM!

myQza on October 6, 2009 at 9:12 PM said...

he he he ALong 25!! ada pernah juin tak kuiz kat sini!!

myQza on October 6, 2009 at 9:12 PM said...

betul tu solehah.. masing2 punya cara. dan aku hormati mereka. :)

myQza on October 6, 2009 at 9:13 PM said...

ekekekekek sara : Tunggu!!

myQza on October 6, 2009 at 9:13 PM said...

alimaz : undian ni macam rancangan realiti gak. nyanyi x bagus pun boleh menang :)

myQza on October 6, 2009 at 9:14 PM said...

ekekek tinie : insyaAllah...

myQza on October 6, 2009 at 9:14 PM said...

mimie : hadiah aku selalunya simple je.. :P

myQza on October 6, 2009 at 9:16 PM said...

terima kasih are long : InsyaAllah..:)

myQza on October 6, 2009 at 9:16 PM said...

betul tu kakrina : x salah mencuba..

myQza on October 6, 2009 at 9:17 PM said...

yup sueanne : terus terang aku mmg payah ske nak juin contest yg macam tu.. sbb makan berhari2... he he he

myQza on October 6, 2009 at 9:18 PM said...

ekekekek zack : pernah buat cenggitulah tu...

myQza on October 6, 2009 at 9:18 PM said...

salam kenal ryna :)

myQza on October 6, 2009 at 9:18 PM said...

messy : watlah kontez... sape menang dapat mr messi ekekekeke

myQza on October 6, 2009 at 9:19 PM said...

TQ arnamee... seperti kata aku. lain padang lain belalangnya..

myQza on October 6, 2009 at 9:19 PM said...

hidup dak zara : kamu masuk mest ada org vote!

myQza on October 6, 2009 at 9:20 PM said...

wah miera : betul!! janji kita happy masuk blog org tu!

myQza on October 6, 2009 at 9:20 PM said...

kuina : betul. kadang2 masuk blog org sebulan x update. ekekekke

myQza on October 6, 2009 at 9:21 PM said...

farah : aduhai.. kucing aku x meriah sangat. kucing kampung katakan...

myQza on October 6, 2009 at 9:22 PM said...

ekekekek ayus.. intro macam gempak je kan? ekekekeke

myQza on October 6, 2009 at 9:22 PM said...

aduhai.. kak e.. minta maaf di atas kejadian yg tak di ingin hari itu.. :(

Anonymous said...

br nak buat kuiz... cancel lah
haha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting