Thursday, October 22, 2009

WTH!! S|apa yanG BuaT Dak |taM T|Dak BoLeh BerJaLaN?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Yup! Aku memang menuduh. Aku memang tidak nampak! Tetapi ada orang mendengar. WTH kamu!!

Kucing aku belum kebulur untuk memanjat sangkar arnab kamu yang setinggi apartment 20 tingkat itu. Kucing aku belum pernah makan arnab sebab tuan dia sendiri tidak pernah makan arnab!

Kucing aku tidak akan berbuat begitu. Kucing aku cukup makan bukan macam kucing kamu yang kurus melidi jalan pun tidak larat! Yang selalu menepek muka di rumah aku meminta makanan!

Cukup sekali aku nampak dengan mata aku kamu baling kucing aku dengan kerusi. Bodoh kamu mengalahkan arnab yang kamu pelihara! Sebab itulah agaknya monyet-monyet di belakang rumah kamu jadikan anak arnab kamu santapan makan tengah hari mereka!

Jangan salahkan kucing aku. Setakat hari ini kucing-kucing aku belum pernah bawa balik bangkai arnab lagi! Jangan pula aku hilang sabar dan lemparkan bangkai monyet bagi arnab kamu makan!!

Maafkan aku kawan-kawan.Aku cuma hilang sabar dengan manusia yang di anugerahkan otak dan akal tetapi tidak memanfaatkannya.

Aku tidak marah tuan rumah. Tapi aku marah anak-anaknya. Kucing sendiri pun mereka marah-marah dan baling, inikan pula kucing orang. WTH manusia macam itu. Dia pernah baling Dak Kimo dengan kerusi plastik, pernah baling batu. Aku memang sudah tegur.

Tapi semalam bila Dak Itam tidak boleh bangun apatah lagi berjalan. Aku betul-betul hilang sabar. Adik lelaki aku cakap dia dengar sesuatu bising-bising petang semalam pasal kucing dan arnab. Betul! Aku tidak mendengar. Aku tidak pasti. Tapi entah mengapa hati seakan mengiakan.

Nota kakitanganku : huh!












49 kUs-kUs:

Watierman on October 22, 2009 at 7:36 AM said...

Apa dah jadi Tedi..adakah Dak Itam pulak cedera..nahas budak2 tu akak kerjakan karang kalau dia orang apa2kan Dak Itam...perlu Tomei & Jello bantu just give us a call...kami ajak ramai lagi....

Sabar..1st cari tahu..is Dah Itam okay....rawat dia dulu...

Selebihnya..nanti kita fikirkan bersama....dah berasap ni..!!!

Nakamura Kazuki on October 22, 2009 at 7:38 AM said...

dak itam tu cedera teruk ke..nape ko tak ambik je kerusi kasi baling balik sama budak2 tu..

Samaira on October 22, 2009 at 7:47 AM said...

adoyai
benci dgn manusia x de otak mcm tu
bdk2 harus diajar tuk sayang kucing
klu x sayang pun tolong lah ajar spy dorang x mendera kucing iskk

miss jane on October 22, 2009 at 8:03 AM said...

WTH!

giler bodoh!

mmg tak sayang binatang ke hape kan...

bakar je umah org wat naya kat kucing akak tu...

whoaaaaaaaaaa...kejam tak???
muahhahaahhaahahahhahahahahahah


pepun, sabar ye kak...
aku paham ksedihan kamu krana kau tgh berduka juga skrg..huhu

@rE-LonG on October 22, 2009 at 8:08 AM said...

KuraG ajar toL bdk tu..
bg pnyepak skit..
sOund pn xmkn sman..

yg mak dia tu xnsihat ke syg binataG??

messyremo on October 22, 2009 at 8:14 AM said...

lorr~~~

ape kes plak nih...
tedi ,sila panggang tuan arnab tu kasi monyet2 makan..

org cmni patut buat cmtu je..

oranglidi on October 22, 2009 at 8:51 AM said...

berbuat baik dibalas baik.. berbuat buruk , buruk padahnya. lu reporrt je kat pulis.

Solehah on October 22, 2009 at 8:52 AM said...

sabar ya tedi..aku dgr ni pun rasa nak pegi ajar ja budak2 tu...

blueCITY on October 22, 2009 at 8:53 AM said...

ololololo
siannya dak itam
meh meh sini

tedi laling,
jangan marah2 pada org itu
tapi nasihat jerk ok
sebab
kalo kita sama2 bising dan gaduh2
kita pun jadi mcm dia

take care dear

QuEeN Of 2 Heroes on October 22, 2009 at 9:09 AM said...

saya setuju ngan pendapat blueCITY tu tedi....jgn kita jd cam dia udah la...

ZARA 札拉 on October 22, 2009 at 9:11 AM said...

Keji siot!!

Gila betul orang buat camtu~

mamai on October 22, 2009 at 9:13 AM said...

sian dak itam bawa dah bawa ke klinik ker...

cintaAnna on October 22, 2009 at 9:55 AM said...

neraka sungguh!

sape buat menantu aku nih...

najis...keji...

cahayachenta on October 22, 2009 at 10:12 AM said...

ni msti keluarga jiran ko yg meroyan tak menentu tu kan.. gila apa kucing nk mkn arnab.. ishhhh222... ni hdup zman batu kot.. setahu aku kan kucing yg di bela, belum tntu nk mkn tikus sekalipun..

bukan apa, kalo kat blkg umah aku tu byk kucing, burung merpati n ayam... kalo aku buang mknan tu ketiga2 pakat serbu... tak penah lak aku tgk kucing tgkap aym n burung tu.. melainkan ayam yg kejar kucing tu sbb berebut mknan..

seriously la sewel betul org yg buat kucing ni... even aku kalo tgk org tndang kucing ngan kaki pun dh menyirap darah aku dowh... aku pun takut gak kucing.. paling kejam aku buat pun aku curahkan air je kalo yg jenis bergesel2 kat kaki aku kt kedai makan...

arryani on October 22, 2009 at 10:54 AM said...

Ni yg wa hangin nih!!!!

Sape empunyer gerangan yg tak de hati perut tu!!!

Meh aku hempuk kepala dia...

tak pun gegar2 kan otak dia...

Aku mmpu buat gegaran 5.7 skala richter tau!!!

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 22, 2009 at 11:45 AM said...

bagi jer silat kuntau kat orang camni.. buat pengajaran sikit.

Tinie a.k.a Ibu Fatin on October 22, 2009 at 11:52 AM said...

melampau la
aku pun hilang saba kalau jd kamu.. ish ish

@--- Sueanne ----@ on October 22, 2009 at 12:00 PM said...

alaaa siannye dak itam..
rawat elok2x die ted..
heharap dak itam sembuh pas2 ni..

tak paham tul ngn org2 cmtue...
ada ke patut buat dak itam cmtue..
xpikir ke..huh

ashie023 on October 22, 2009 at 1:38 PM said...

aduyai..
dak itam..
get well soon

Softtouch [Hanim] on October 22, 2009 at 2:42 PM said...

siannya dak itam tedi..smapi xboleh ebrjalan...sakit sangatlah tu..

kurang ajarlah org tu tedi...cube sound dia kejap....

Along25 on October 22, 2009 at 3:48 PM said...

kurang ajar budak tuh!!

GiGGLe GaL on October 22, 2009 at 4:33 PM said...

ted..kurang ajar betul org yg belasah dak itam tu..

ape kata ko lempar racun tikus kat dlm sangkar arnab tu.. sangat bangang org tu.. aku lak naik meluap2 nih..

sharamli on October 22, 2009 at 6:40 PM said...

patut jiran tu kena la teg0 anak2 dy...jgn wat cmtu...

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:09 PM said...

kakwatie : terasa sakit hati ni tgk keadaan dia macam tu..

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:09 PM said...

hencek nakamura : aku masih ada sifat kemanusian lagi ..

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:09 PM said...

samaira : kalau emak budak pun 2x5 x boleh ckp apa lah

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:10 PM said...

miss jane : terima kasih. kita harus berfikir dgn waras!

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:10 PM said...

arelong : emak pun 2x5

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:10 PM said...

messy : manusia ni hati lain2

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:12 PM said...

oranglidi : aduhai.. polis pun byk kes2 besar yg lain!

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:12 PM said...

solehah : bukan budak lagi.. dah jd emak budakdah

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:13 PM said...

biru : sekali je aku pernah marah direct bila dia baling batu pada dak kimo.

aku pun x suka gaduh2

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:13 PM said...

queen of 2 heroes : insyaALlah. aku mmg sedaya upaya kawal perasaan marah

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:14 PM said...

dak zara : org x de perasaan

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:14 PM said...

mamai : esok baru sempat!

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:14 PM said...

anna : mmg keji!!

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:15 PM said...

CC : mungkin kucing kampung ada yg ganas2. tapi kucing aku setakat hari ini. kalau dia bawa balik tikus pun dia x makan. buat main2 jek..

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:15 PM said...

arryani : aku boleh upah kO!

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:16 PM said...

kakrina : org mcm ni mmg x paham bahasa

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:16 PM said...

tinie : kdg dgn jiran ni dah byk bersabau

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:16 PM said...

sueanne : mmg x sampai hati nak tgk dak itam. melepek jek. buang air pun x

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:16 PM said...

dak ashie : TQ

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:17 PM said...

hanim : jalan pun macam tergoyong hayang!

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:17 PM said...

along : YUP

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:17 PM said...

mrs giggle : aku masih ada rasa dan sifat kemanusian sesama binatang x kira lah jenis dan spesis apa

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:18 PM said...

sharamli : anak dia dah jd emak budak.. x perlu tegur lg. dah boleh pk

PROFkusut on October 23, 2009 at 1:11 AM said...

sobbsss tediiii
sabo yekk

Alimaz-Kembara Terasing on October 23, 2009 at 9:27 AM said...

org tu pakai otak monyet kot....tu yg dia buat gitu tu...

farae on October 25, 2009 at 7:03 AM said...

eee..tak baik lah die buat begitu!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting