Monday, October 05, 2009

Buat PertaMa KaL|nya DaLam 2 TahuN |n|....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 AM
Photobucket

Dak Utih kali terakhir aku nampak Jumaat malam sehinggalah pagi Ahad. Balik dengan keadaan diri yang amat comot terkena tanah merah kerana hujan. Kali terakhir aku mandikan beliau ialah dalam bulan Disember 2007. Okey! Hari ini jom kita mandi Dak Utih!!

Photobucket

Aku kurung dia dalam sangkar. Sapukan cecair mandian dan sembur dengan air yang sederhana laju sambil tangan aku meraba-raba menggosok badan beliau. Terjerit-jerit dia marah!

Photobucket

Dak Utih : Bos!! Ada kucing ejek aku!!
Aku : Siapa?
Dak Utih : Pakcik Kimo!!
Aku : Dia juga baru mandi tadi. Sudah bersih. Sudah wangi!
Dak Utih : Tekanan aku kalau hari-hari mandi Bos!

Photobucket

Sementara aku mengambil kain kering, sangkar telah kosong. Dak Utih telah melarikan diri dan terjun masuk ke bilik.

Photobucket

Aku memerhatikan beliau mengeringkan diri, tiba-tiba beliau melompat ke dalam pangkuan aku.

Photobucket

Mungkin beliau merasa sejuk, lantas terus tidur bergulung dalam keadaan yang menggigil. Cuak juga aku tengok.

Akhirnya, berjaya juga aku memandikan beliau dengan gigihnya. He he he he...

Nota kakitanganku : Tidak sempat mandikan Dak Itam!





52 kUs-kUs:

Ayu on October 5, 2009 at 11:04 AM said...

lamanya dak utih x mandi.. iskk..

dak Nana last mandi sebelum puasa tu ari..

alah kalu mandi pun lps tu duk bergelumang lagik ngan boyfren dia.. tensen aku.. ari2 nk mandi wajib plak dak NaNa..

ZARA 札拉 on October 5, 2009 at 11:42 AM said...

hehehe~

asal sempat amndi udah kira bagus deh~

asilahmuhajer on October 5, 2009 at 11:42 AM said...

bestnya ada orang mandikan..

Solehah on October 5, 2009 at 11:55 AM said...

syok la dia boleh tido selepas mandi..isk2...ngantuk tgk dia berselimut bagai tdo nyenyak..

Softtouch [Hanim] on October 5, 2009 at 12:01 PM said...

baru ensem dak utih..cutenya dia melompat kat tedi..sejuk sgt tulah dia mcm tu..cian dia..lenkali tedi keringkan dia ngan hairdryer..panas aket n cepat kering..

Ms.Lilies on October 5, 2009 at 12:04 PM said...

makin gebula dak utih...huhuhu

itafukada on October 5, 2009 at 12:06 PM said...

sejuknyerrr..grrr..

GiGGLe GaL on October 5, 2009 at 12:25 PM said...

tahniah dak utih..sempat juga ko mandi sunat aidilfitri..ekekeke.. ekekeke... senang ati aku..

tahniah juga kat ko ted sbb berjaya ko mandikan dak utih..pasni, selang seminggu elok ko mandikan.. sbb memandangkan ko selalu peluk2 dia kan.. buang hama la wei... kang ko lak sakit..

dak kimo ngan dak itam tu..waiting list.. tolong la mandikan.. :P

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 5, 2009 at 12:30 PM said...

mesti terpercik2 masa mandi tuh..

lama betul Dak Utih tak mandi... ??

Tinie a.k.a Ibu Fatin on October 5, 2009 at 12:54 PM said...

rajin nyer..kucing kalau dimandikan akan mencakar2 kulitmu yang mulus itu..adeii

imHepPie on October 5, 2009 at 12:58 PM said...

ko meraba2 dia??isk2...dpn kucing len lak tu..

leadleedeea on October 5, 2009 at 1:03 PM said...

what? mandi tahun 2007 n now baru mandi balik? huuuuuuuuu....baguuus~!!! haha~! serius scary..haha~!!!

miera a.k.a merr on October 5, 2009 at 1:04 PM said...

dak utih suda wangi~!!!

sharamli on October 5, 2009 at 1:14 PM said...

uish..da lma la xmndi..ni msti dy sengaja c0m0tkn ni..sbb nk s0h mkcik tedi mndikn...

ashie023 on October 5, 2009 at 1:16 PM said...

HUHAHHAHHA......mandi 2 tahun sekali...sudah wangi..walaaa..

Liliyuli on October 5, 2009 at 1:37 PM said...

terkejut dak utih tu tetibe je kena mandi..hehe

ibu_umairah on October 5, 2009 at 2:22 PM said...

syooknyaaaa kucing itu org mandikan........

farah on October 5, 2009 at 2:36 PM said...

wanginya dak utih.

:)

Watierman on October 5, 2009 at 3:23 PM said...

Kalau kucing akak...bawa jer masuk bilik air..terus tutup pintu....lepas tu jirus jer air...trus letak syampoo dia orang...then bilas.....ada le jerit sekali sekala...so musim hujan tak boleh mandikan..kalau musim panas 2 atau 3 minggu sekali okay lah...sebab dia org tak keluar rumah pun...!!!

ber_uwang on October 5, 2009 at 3:53 PM said...

bila nak mandikan beruwang lak

aien~s corner on October 5, 2009 at 5:14 PM said...

hei btol ke last mnd thun 07??

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:34 PM said...

ha ha ha dak ayus... kena mandikan tu.. kalau x ko pegang dia batal lah air semayang. ekekkekeke..

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:34 PM said...

betul tu dak zara . nak mandi betul2 x de lah...

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:34 PM said...

ekekeke asilah.. kalaulah ada alat untuk mandikan kucing, aku nak beli. ha ha ha

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:35 PM said...

solehah : a'a. lepa smandi belum kering bulu dia dah tdo. ekekekekke

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:35 PM said...

hanim : x terfikir pun nak keringkan dia dulu. boleh pulak aku letak kat laman . nasib baik dia curi2 keluar sendiri..

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:36 PM said...

ms lilies... ekekekekek... kejap je tu.. dah g keluar balik.. kuning balik..

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:36 PM said...

itafukada : ekekekekek.. dia sejuk sampai ngigil2. aku yg cuak. ekekekekke

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:37 PM said...

mrs giggle : gigih betul aku mandikan dia.. dak kimo dah mandi. sebab ari jumaat kena taik ayam punai..

dak itam je belum lagi. sbb dia itam. aku tak nampak kotornya. ha ha ha

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:37 PM said...

kakrina : dak utih mandi sekali je masa kecik2 dulu...

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:38 PM said...

tinie : aku mandikan dia dalamsangkar. x boleh pegang dia lari punya.

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:38 PM said...

mimie : aku terpaksa. ekekkeekke

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:39 PM said...

betul lead : aku ada sejarah hitam mandikan kucing. trauma!

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:39 PM said...

miera : wangi kejap jek.. ekekekekeke

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:39 PM said...

sharamli : aduhai.. dia kalau boleh lg x mo mandi...

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:40 PM said...

dak ashie : ekekekekekek.. 2 thn sekali.. lepas ni tahun 2011 baru mandi. ha ha ha

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:40 PM said...

liliyuli :a'a.. mendengus2 dia.. terkujat agaknya. x pernah mandi..

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:41 PM said...

ekekeke ibu umairah : kalau ada mesin mandikankucing aku nak beli.

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:42 PM said...

alahai kakwatie : baiknya 2 beranak tu. dah biasa agaknya. ini kenamandi selalu gak. sbb jenis yg suka merayap.

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:42 PM said...

beruwang : mehlah dekat sikit.

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:42 PM said...

yup aein : aku ada sejarah hitam mandikan kucing. ada aku tulis kat sini. dulu :)

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:44 PM said...

tinie : tahankan aje. ekekekeke

@--- Sueanne ----@ on October 5, 2009 at 7:10 PM said...

uikkk..gler lama die xmandi ted??
biar betull..hehehhe

PROFkusut on October 5, 2009 at 9:31 PM said...

wahhh gila lama dak utih tak mandi..
momok aku paling lama tak mandi pon sebulan sekali... ekekkeeke
tedii cemana ko bagi mandi dia?
siram je ke dalam sangkar tuu?????

mane leh mcm tu weh... :)

PROFkusut on October 5, 2009 at 9:35 PM said...

cara nak mandikan kucing..
mula2... lap badan dia dgn air... jgn mengejut.. tak boleh mengejut.. pelan2.. pastu letak shampoo kucing... pelan2 jugak... tak leh mengejut.. pastu usap badan dia pelan2.....
jirus pun pelan2... sambil usap2 badan dier.. kepala sume.. :)
towel kene sedia awal2.. :)
hihi

miSs siv on October 5, 2009 at 10:23 PM said...

giler lame tak mandi dak utih nih~
haha
nih sekali dgn mandi wajib ke?
=p

sI tEDI on October 5, 2009 at 11:09 PM said...

betul suanne... aku trauma mandikan kucing!!

sI tEDI on October 5, 2009 at 11:10 PM said...

proffy... ekekekekeke.. aku buat cara ko buat tu lah.. cuma bab towel tu aku lupa.. aku biokan dia dalam sangkar tu dalam 10 min. itu yg dia gigil.. cuak aku!!

sI tEDI on October 5, 2009 at 11:11 PM said...

merangkap lah tu miss siv!! :P

Fatt Chin Choy on October 6, 2009 at 12:22 AM said...

lepas mandi bermanja plak
bahagianya dunia
adededede

sI tEDI on October 6, 2009 at 12:38 AM said...

alahai FCC!!

ustazah dyLLa on October 8, 2009 at 5:57 AM said...

akak dh mandi???

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting