Sunday, October 04, 2009

MeLayaN TeaTer D| PanggUng Ser| Taman BudaYa, Ayer KerOh!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:06 PM
Photobucket

Petang tadi dalam pukul 2.30 petang aku menonton teater. Tajuk teater itu sebenarnya Rebab Berbisik dan Teater Mini 15 minit Bidan Ketujuh. Masuk adalah percuma. He he he he...

Photobucket

Ada perempuan yang duduk di atas bangku itu. Teater Mini 15 minit Bidan Ketujuh. Mengisahkan tentang seorang bekas bidan sebelum zaman merdeka.

Photobucket

Teater Rebab Berbisik. Yang ini bahagian pertama. Aku agak bosan di sini kerana beliau 'kecek klate' sepanjang dialog. Jadi agak tidak faham.

Photobucket

Bahagian kedua ini sangat menghiburkan. Aku ketawa bersungguh-sungguh. Pelakon itu membawa watak Mak Nyah. Seorang lagi lelaki adalah penonton yang di jemput ke pentas. Memang kelakar habis. Kedua-dua teater ini merupakan monodrama. Iaitu pengucapan secara monolog. Seorang pelakon sahaja yang ada di atas pentas di iringi dengan mainan rebab, gong dan rakan-rakan. :)

Selesai dalam pukul 4.30 petang.

Photobucket

Singgah sebentar di Mydin MITC untuk mencari makanan kucing.

Photobucket

Beli ini juga. Kali ini warna biru pula. Hari itu kamu semua gelakkan Dak Utih pakai warna merah jambu, kali ini aku tukar warna sedikit. Harap-harap Dak Utih tidak kunyah kolar ini hingga cemamai seperti yang lepas-lepas.

Sudah pun di sarungkan ke leher beliau.

Nota kakitanganku : Masih hujan gerimis.





31 kUs-kUs:

virou on October 4, 2009 at 7:56 PM said...
This comment has been removed by the author.
pari pari syurga on October 4, 2009 at 7:57 PM said...

aku sendri penah berlakon di pentas itu...


beberapa tahun yg lepas..


teater tun perak.. bersama serina redzuan dan razak ahmad. arahan yalal chin.

:)


p/s: mana alamat? tidak sudi hadir kiranya...hehe.

Ayu on October 4, 2009 at 7:58 PM said...

aku suka tengok teater.. dan aku suka pergi tgk teater free..

mn gamba dak utih pakai mende alah biru tu??

ahh... miss my hubby.. (napo tetiba plak nih??????????????????)

cHeRyNa PiReS on October 4, 2009 at 8:02 PM said...

best ke teater nieh tedi? sha tak pernah tgk teater...yang masa sekolah dulu ade lah:)

sharamli on October 4, 2009 at 8:04 PM said...

kaler biru lgik c0mel dr pink...hee

ZARA 札拉 on October 4, 2009 at 8:05 PM said...

mana gambarnya wei?

nak tengok~

ashie023 on October 4, 2009 at 8:10 PM said...

ambe ske weh teater...

sI tEDI on October 4, 2009 at 9:09 PM said...

anim : teater tu aku terlepas lah. ko berlakon sbg apa? dayang ke? he he he...

sI tEDI on October 4, 2009 at 9:09 PM said...

ayus : kat melaka ni setakat aku pergi dah lebih namblas kali mmg xberbayo. ekekekke...
dak utih x sempat nak amek gambo.. dia dah loncat keluar ujan2 ni..
sabau je lah ayus.. jumaat ni jumpa lah..

sI tEDI on October 4, 2009 at 9:10 PM said...

ekekekek sha.. teater ni best sebenarnya.. tp kebestannya tu lambat sket... dah hujung2 baru ada feeel.. ekekekeke

sI tEDI on October 4, 2009 at 9:11 PM said...

ekekekekekeke sharamli : sbb dak utih putih.. semua kaler macams esuai.. dak itam mmg kena cari kaler sesuai..

sI tEDI on October 4, 2009 at 9:11 PM said...

gambar apa dak zara? gambar porno ke? ekekekekeke

Fatt Chin Choy on October 4, 2009 at 9:11 PM said...

dak utih nakal ye bg rosak mende tu... rantai kan tu

sI tEDI on October 4, 2009 at 9:11 PM said...

dak ashie.. ganu ada teater tak?

cik ian@aH Lian~ on October 4, 2009 at 9:17 PM said...

tedi,
tengok teater tidak meng'hajak'
sedih di situ...sob2...!

leadleedeea on October 4, 2009 at 9:28 PM said...

yeah...teater mmg best~!! cayalah ted..hehe~!! nak tgk gambo dak utih pakai kolar biru tuuuuuu

Precious on October 4, 2009 at 9:31 PM said...

Uuuu .. best dapat tengok teater. Haku yg idup dah lama ni pun tak pernah merasa ... eeee, malu!

Nakamura Kazuki on October 4, 2009 at 10:36 PM said...

ambe tak pernah tengok teater..sebab kalau tengok confrim teater yang tengok mabe..hehehe

sI tEDI on October 4, 2009 at 11:09 PM said...

cikgu ian.. ekekkeke.. kita pun baru perasan dalam paper ahad..

kat Melaka ni akalu ada teater payah sgt nak buat promosi..

kena call tanya.. 'minggu ni ada teater tak?'
ekekekeke

sI tEDI on October 4, 2009 at 11:09 PM said...

ekekekeke lead.. nanti aku amek. :P

sI tEDI on October 4, 2009 at 11:10 PM said...

ekekke precious.. tak nak merasa macam mana nak rasa.. ? eekekekek

sI tEDI on October 4, 2009 at 11:14 PM said...

hencek nakamura : org x minat teater je akan jd macam tu. ekekekekek

arnamee on October 4, 2009 at 11:40 PM said...

salam..

erm, beshnyer tedi . anem dah lme tak nengok teater scra live.. selepas setahun meninggalkan usm. huhu.. rindu

lanun terlampau on October 4, 2009 at 11:51 PM said...

teringin jugak nak tengok teater
tp tak kesampaian

farah on October 5, 2009 at 1:19 AM said...

pernah tgk teater sekali je dalam seumur hidup.

best gak tgk teater nie.

:)

Alimaz-Kembara Terasing on October 5, 2009 at 10:54 AM said...

hehehehe tak suka tengok teater....nenong3....

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:13 PM said...

arnamee : sesekali tu pergilah...

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:19 PM said...

lanaun terlampau.. boleh punya... jd sampai sampai. ekekekkee

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:19 PM said...

farah.. jadikan ia namblas kali oke?

sI tEDI on October 5, 2009 at 5:19 PM said...

alimaz : ekekekekekke..

ustazah dyLLa on October 8, 2009 at 6:06 AM said...

thn lps tgk teater sinbad kt istana budaya...best giler...nk g je lgik...cantek rantai...leh pinjam jap...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting