Wednesday, October 28, 2009

Yup! Aku MemanG TengaH GataL SekaranG!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:22 AM
Entah apa-apa entah. Tiba-tiba mati akal untuk menulis di pagi-pagi hari ini.

Ringkaskan sahajalah..

1. Malam tadi duduk melopong depan 'lappy' konon mahu tukar 'templete' blog. Tapi sampai ke sudah 'hampeh'!! Aku tambah garis-garis sahaja. Pemalas! Jangan ikut perangai aku. Kalau aku rajin mahu tukar kepala dia sahaja. Kepala? Ha ha ha... Kalaulah...

2. Dak Itam sudah boleh berlari-lari anak walau agak terkedek-kedek dan tidak berapa sempurna. Tapi banyak perubahan. Bersyukur sangat-sangat. Cuma dia bising-bising dengan suara halusnya mahu keluar dari rumah. Tapi aku buat kawalan ketat. Dak Utih pun aku tidak izinkan keluar. Duduklah dalam rumah atau lebih kejam dalam bilik atau lebih kejam lagi dalam sangkar!! Ha ha ha!! Ketawa keji!!

3. Semalam kenyang makan pulut kuning. Eh! Ini sudah di beritahu. Kecohlah Lu!!! He he he..

4. Petang Bos tiada di pejabat. Yey! Boleh berhoye-hoye!

5. Rancang mahu tonton PAPADOM dengan adik. InsyaAllah. Hari ini hari Rabu. RM 5.00 sahaja. Jimat !! Tiada Jagung Pop. Tiada air. Minum dan makan dari rumah kenyang-kenyang. La la la...

6. Bengkak di kaki suduh surut sedikit tetapi sakit dan bisanya masih ada. Gatal jangan cakaplah. Sampai satu tahap macam mahu rabak kulit aku garu di tempat yang bengkak!! Krim yang di sapu tidak memberi kesan yang di ingini. Jadilah aku perempuan yang gatal sedang asyik masyuk menggaru. Ya! Aku tengah gatal sekarang. Pengakuan jujur!!

Nota kakitanganku : Sekian! Eh! Macam tiada penutup sahaja!! Ekekekeke...





43 kUs-kUs:

Ena Qalinsya on October 28, 2009 at 8:17 AM said...

kalo gatal tu maknanye dah nak baik r tu tp jgn dikeruk2 plak nnt jadi lagi truk plak hehehehe

@reLoG on October 28, 2009 at 8:24 AM said...

bahaya tu..xmO garu2 sgt..kang cabut kulit n bulu rOma..hahah!
Ganas tol tEDI ni..hihi

cHeRyNa PiReS on October 28, 2009 at 8:31 AM said...

tedi...aku pon gatal gak nieh. tp gatal yang mengada2 tuh la. nywayz dear, jangan garu2 ye..silalah sapu ubat.

so, kenapa boss ko takde petang nieh?:P

Watierman on October 28, 2009 at 8:33 AM said...

Memang gatal2 sebab dah nak baik tu...kalau silap2 garu terkena kuku boleh menanah pulak...sebab kuku tu berbisa tau...Dah STOP!!! Jangan garu2 lagi...jgn mkan udang, sotong, ikan kembung, cencaru...sehari dua ni...sebab akan menambahkan kegatalan kamu.....you get what I mean..?..Ini SERIOUS...dah macam Wonder Pets la pulak!

oranglidi on October 28, 2009 at 8:33 AM said...

penutup: sekian tima kasut

ber_uwang on October 28, 2009 at 8:42 AM said...

gatal kaki ke gatal nak tengok papadom

farae on October 28, 2009 at 8:48 AM said...

nak ikot g tgk papadom jugak!

Solehah on October 28, 2009 at 8:52 AM said...

uih..sian..kaki tu cam kalo bleh kluar bisa sengat tu ok kot kan..hehe..btl ka?suka suki ja bg cadangan..

||| PöJìé PööH ||| on October 28, 2009 at 8:56 AM said...

ingat kan gatal apa td..
huhuhu!
POjie masih lom bkesempatan nk tgok PAPADOM!
Urggh!

Softtouch [Hanim] on October 28, 2009 at 9:05 AM said...

sian nye kaki tedi...mmg gatal gler tu pastu mcm ade berair kan...cube mintak ubat minum plak kot2 berkesan ker...

ala tedi kalu kurung dak itam dlm sangkar bukan kejam tp terpaksa sbb nnti dia cedera lagi..biar dia betul2 sembuh br lah boleh lepaskan dia tp pun kene tgk2kan jgk...

sy suka laksam, mmg rase sia mcm kuah lemak n mmg berasal dr eklantan..rasenya laksam tu dia letak ikan kot..entahlah yer xtau resepinya...

Alimaz-Kembara Terasing on October 28, 2009 at 9:09 AM said...

try boh minyak merah cap kaki tiga...sure lega..tapi pedihnya bukan main....

dotblogspotdotkom on October 28, 2009 at 9:17 AM said...

kamu picit tempat kene sengat tu hingga keluar bisa nye.. bisa dia tu rupanye macam air kekuningan bercampur darah sikit... picit sampai bisa tu dah habis..... leps tu sure ok nye... jgn di garu.. kang lupa... lepas tu jadi kudis plak.. kang kurang hantaran... muwakakakaka

~0~ on October 28, 2009 at 9:25 AM said...

Garu kak..jangan x garu...hehehhehe

jom kita berhoye

mamai on October 28, 2009 at 9:40 AM said...

cehh aku ingat gatal apa tadi

itafukada on October 28, 2009 at 9:42 AM said...

hahaa..pengakuan jujur,tedi mmg gatal??lalala..~

mier@merr on October 28, 2009 at 9:45 AM said...

hoyeay2.......
dak utih n dak itam kene perintah berkurung...
wakaka.....join ketawa keji~

leadleedeea on October 28, 2009 at 10:08 AM said...

papadom..mmg sgt best..pegi tgk yek..heheheee~!!!

bab gatal plak, lead ingtkan gatal lain..haha~! (kidding~!)

mumy on October 28, 2009 at 10:24 AM said...

nk tgk papadom..lamanya x tengok movie bile dh ade anak2 ni..

aZizoLlaoshii on October 28, 2009 at 10:28 AM said...

nk ikut tgk papadom bley?? ni oetua org dolu2 kalo gatal pi amek gambir pastu ko rebus sket..air die ko sapu..gitu la kot kalo aku xlupe

aNiSa hANg tUaH on October 28, 2009 at 11:32 AM said...

nk join!
cite tu best!

@--- Sueanne ----@ on October 28, 2009 at 2:49 PM said...

eh ted..bukan kamu dh tgk papadom ke??
tgk lagi ke?..hahaha

Ayu on October 28, 2009 at 3:39 PM said...

aku gatal tangan je skang nih.. tp x jugak dapat apa yg nk dapat....

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:53 PM said...

ena : tidak menahan :)

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:54 PM said...

arelog : aduhai... nafsu nak menggaru je

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:54 PM said...

sha : ekekekekke.. bos aku dr pagi rupanya x de.. curi tulang

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:55 PM said...

kakwatie : dah merah dok garu2.. sapu krim pun x jalan gak

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:55 PM said...

oranglidi : kasut bata :)

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:55 PM said...

beruwang : dah tgk dah

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:55 PM said...

farae : dah balik dah :P

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:56 PM said...

solehah : x tau lah.. tp dah enjet

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:56 PM said...

pojie : jgn lepaskan peluang ok

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:57 PM said...

hanim : tahan gak memula.. lama2 garu gak.. ekekekke..

dak itam dah leh jalan die kerek sket

laksam tu cam kuah santan :)

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:57 PM said...

alimaz : pedih? aduhai.

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:58 PM said...

pakcik : sakit wooo picit..

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:58 PM said...

~0~ : mmg tgh garu

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:58 PM said...

mamai : ekkekekeke..

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:58 PM said...

itafukada : jujurkan?

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:59 PM said...

miera : ekekekke.. bengkak je hati derang

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:59 PM said...

lead : dah tgk 2 kali..

ekekekek.. gatal kaki :P

sI tEDI on October 28, 2009 at 11:59 PM said...

mumy : ekekekkeke.. x leh bw sekali?

sI tEDI on October 29, 2009 at 12:00 AM said...

sueanne : a'a.. tgk kali ke 2.. ekekekkeke

sI tEDI on October 29, 2009 at 12:00 AM said...

ayus : jgn putus harap. ekekekek

Fatt Chin Choy on October 29, 2009 at 1:19 PM said...

gatal2 takper
jangan menggatal sudah
kekeke

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting