Wednesday, October 21, 2009

|n| D|a staFf BarU yanG BuaT aKu ang|n saTu BaDan. S|La MaafkaN KejenGKeLan Peranga|nya, sEperT| Mana KamU Harus MemaaFkaN akU aTas PenDeDahaN |n|!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:25 AM
Okey! Atas permintaan ramai, aku paparkan wajah-wajah staff baru aku yang tidak berdisiplin itu. Yang buatkan aku naik angin satu badan. Rujuk sini jika kamu tertinggal cerita semalam. Beliau memang betul-betul staff cap ayam. Ayam pun tidak macam beliau. Tapi tolong jangan buat laporan kepada Bos aku!!Jom!! Mari kita terjah!!!


Photobucket



Photobucket

Tengok! Akukan sudah cakap. Kerjanya asyik tidur memanjang!! Kerja satu pun tidak mahu buat!!

Photobucket

Apa pandang-pandang? Ada hutang? Aku sudah 'cop' duduk sini. Kamu main jauh-jauh!

Photobucket

Bekalan makanan yang di bawa. Bukan mangkuk tingkat. Macam mangkuk hayun! Siap makan dalam bilik aku lagi!!! Warna-warni memang tidak menahan!!

Photobucket

Nyum-nyum sini...

Photobucket

Nyum-nyum sini pula... Fuh... Nikmat!!

Photobucket


Amacam? Ada potensi jadi model bulu tidak?

Photobucket

Kita minum dulu....

Photobucket

Perut sudah kenyang. Mata macam berat sahaja.

Photobucket

Masa untuk tidur.. Memang makan gaji buta!!

Photobucket

" Kamu percayalah cakap tuan blog ini. Akulah staff baru itu. Dia boleh bungkus barang-barang dia masuk kotak. Ini bilik aku yang punya sekarang. Ha ha ha ha (ketawa keji)"


... Allah menguji aku dengan kehadiran kucing jantan ini di pejabat semalam. Syukur ada makanan di dalam kereta untuk beliau makan. Beliau sangat manja. Pertama kali bertentang mata beliau sudah mahu duduk atas riba. Tengok bulu dia. Cantikkan? Sekali pandang macam kucing bengal. Tapi apakan daya aku. Aku nyaris membawanya pulang semalam. Mahu berpura-pura kucing ini datang sendiri. Tapi aku tidak tergamak melakukannya. Atau lebih tepat lagi, melakonkannya. Kerana Allah itu Maha Mengetahui. Terasa ingin sahaja aku meletakkannya di luar pagar pejabat. Tapi aku tidak sanggup. Tidak mahu kucing secantik ini akan mati sia-sia di tengah jalan. Ada yang berminat? Beritahu aku okey? Sudah 2 hari beliau di sini......

Nota kakitanganku : Yup! Betul! Mula-mula aku rasa rimas sebab dia asyik meleseh sahaja. Lama-lama timbul perasaan kasih dan kasihan....







68 kUs-kUs:

chekdenoor on October 21, 2009 at 7:33 AM said...

Salam,

hmmm...staf baru ni.... mahal ker gaji bulanan nyer..... kalau mahal...terasa pulak...chekdee nak ganti tempat dia....best gak...keje...makan...tito.....hmmm....dunia bagaikan syurga......

ZARA 札拉 on October 21, 2009 at 7:39 AM said...

amboi~

ni ke staf baru~

dush3!!

Watierman on October 21, 2009 at 7:45 AM said...

Tedi......ko ni kan..beria-ia akak kasi kutbah panjang lebar...kalau dekat2 Akak dah piat2 telinga ko...eh...ada aura yer Tedi dengan kucing jantan....cabut!!!!!!

Manusia on October 21, 2009 at 8:01 AM said...

uit!!kerja la..
maen kucing pulak hehe

Samaira on October 21, 2009 at 8:05 AM said...

haha ingat btol2 la staff manusia ekeke
alahai tomeynyerrr mmg x sampai ati hehe

♥ItaJeff♥ @Something To Share on October 21, 2009 at 8:19 AM said...

Salam..
kucing tu mmg tau dlm ofis tu ada sorang yg sure sayang kat dia..tu sbb dia apply keja kat situ...hehehe...

leadleedeea on October 21, 2009 at 8:34 AM said...

arghhh...ingtkan sape tadi...huhu~! tau tak, lead x sabo tunggu entry nehh..muahahahaa~!!!

comel..nak bela..tapi..da ader KMac..tu pon x larat lead nk jaga..haha~!

Solehah on October 21, 2009 at 8:36 AM said...

kucing tu punya expression muka mcm2 laaa..sesuai jadi model..tp aku tak boleh nak ambik beliau, sebab aku pun menumpang kat rumah orang..

dotblogspotdotkom on October 21, 2009 at 8:37 AM said...

jiran sebelah rumah pakcik nih ada 2 ekor kucing.... 2² suka melepak kat rumah pakcik.. kalu tak buka pintu... di cakarnye pintu rmh.... mmg tak menahan... lps tu plak.. bila tuan dia panggil... dia tak layan.... emm susah juga nak buat.. nak ambik kang... bising plak jiran.. tapi jiran tu macam tak jaga je.. agaknye dia merajuk kot... @ pakcik nih hensem sgt.. tu yg dia suka ....muwakakakak

blueCITY on October 21, 2009 at 8:52 AM said...

heeeeeeeeeeee
terharu jer baca
tedi ni mesti penyanyang
manja2 gitewwwwww
ekkekekke

i pun cepat kesian kat binatang2 ni, apa lagi tucen

asilahmuhajer on October 21, 2009 at 9:00 AM said...

sitedi memang catlogger sejati la..

Tirana on October 21, 2009 at 9:10 AM said...

hensem jugak staff baru ni ye..gerenti ramai yang tergoda..hehehe

itafukada on October 21, 2009 at 9:15 AM said...

hikhik..kalo bwk balik, mau hangin satu bdn dak utih.haha..

flygurl on October 21, 2009 at 9:21 AM said...

dush! dush!
tedi ni kannn
wat kasi suspen org je...
cet...ku ingatkan orang
rupe2nye....
huh...
naseb baek comel...

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 21, 2009 at 9:51 AM said...

alahaaaaaaaaai.....

tertipu mak cik...
mula2 cam dah agak tp 50-50 jer..akhirnya betul gak...mmg nak kena piat niy....hehehe..

memang comei... suka meleseh mcm Adiq lakkk...

Softtouch [Hanim] on October 21, 2009 at 9:55 AM said...

meow rupenya...kucing pun tau sape yg sygkan dia...sihatlah bdn kucing tu nnti sbb tedi rajin bg makan...murah rezeki dia...n murah rezeki tedi...

Liliyuli on October 21, 2009 at 9:55 AM said...

sayang betul tedi pada kucing ye..

respek!

Ries Lee on October 21, 2009 at 10:07 AM said...

macam kucing aku...

oranglidi on October 21, 2009 at 10:07 AM said...

rase nak terajang plak.

Tinie a.k.a Ibu Fatin on October 21, 2009 at 10:17 AM said...

aku berminat membela kucing namun apakan daya, rumahku tu=ingkat 17. aku takut kucing itu mati jatuh dari tingkat 17 ataupun hilang turun lif. boleh terima tak alasan aku?

LuVidA^^ on October 21, 2009 at 10:19 AM said...

mmg suke kucen ek? hehhee....

ni ke staf nye?? aloh2...

Alimaz-Kembara Terasing on October 21, 2009 at 10:32 AM said...

ceh.....hampeh ingatkan betoi2 la staff baru......hheheheheh huhuhu hoooo dah terkena....ekeekekk...

zeqzeq on October 21, 2009 at 11:03 AM said...

baik hati ..U

cik ian@aH Lian~ on October 21, 2009 at 11:04 AM said...

tedi,
rasa mahu cium kamu
kerana nakal....
eh, neh zara yg ajar tau!

lupie on October 21, 2009 at 11:26 AM said...

Hahahaha - super funny!!

Naniey on October 21, 2009 at 11:33 AM said...

alalal...siannyer kucing tu

miera a.k.a merr on October 21, 2009 at 12:08 PM said...

kakak tedi!!!! dush dush..... kamu nih...
nakal yek...

tipah tertipu... auuuww...xkuase mak...

aien~s corner on October 21, 2009 at 12:12 PM said...

bulu cntek n mnja.. mmg syg nk d tggl kan..

farah on October 21, 2009 at 12:32 PM said...

ahhaha.

kucing rupanya.

:P

capri on October 21, 2009 at 2:06 PM said...

alololoo..
jgn buang la..
huhuu..
sian die..
betol2..
takan nk bia kucen mati kan..
hukk..
tade tempat jage kucen ke kat sane??
anta la..
huhuh

GiGGLe GaL on October 21, 2009 at 5:20 PM said...

gila gelak guling2 aku..ingatkan betul ko kutuk orang..rupanya kocen..

erm.. ko perli aku ke dak ted.. aku pon rajin mengucen..ekekeke..hari2 aku makan gaji buta..wakakakak

ASYIQ on October 21, 2009 at 5:22 PM said...

Rasa nak cubit jer budak tu....haha.

Faarihin on October 21, 2009 at 6:54 PM said...

hahaha...
dapat staff ni.. saya cubit2 pipi dia bley.. hahaha..
tertipu akoo.. (^__^)

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:20 PM said...

chekdee : ekekekekke.. x mahal... upah dia tu hah makanan kucing jek. eekekekke

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:21 PM said...

dak zara : itulah dia..

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:21 PM said...

kakwatie : janji lain jantina. ha ha ha ha.. i bukan less yu.. :P

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:21 PM said...

azuan : dia yg kacau aku lah.. :P

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:22 PM said...

samaira : ekkekekeke.. betul. mmg x sampai hati

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:22 PM said...

kakita : ekekkeke.. tau2 je dia kan...

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:22 PM said...

solehah : aku pun menumpang!

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:23 PM said...

pakcik : kau bagi makan apa? pizza hut ke?

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:27 PM said...

biru : terima kasih. itu mmg sifatku... ha ha ha

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:29 PM said...

asilah : ekekekkeke.. agaknye lah..

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:30 PM said...

tirana : saingan ni..

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:30 PM said...

lead : ekekekekke.. im corry...

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:30 PM said...

itafukada : yuP! dak utih pun kuat meleseh gak..

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:31 PM said...

gadis terbang : ekkekekeke.. corry... suspender ek? :P

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:31 PM said...

kakrina : terror lah tu dapat teka.. ekekkekekek...

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:32 PM said...

hanim : InsyaAllah.. semoag kucing itu juga berdoa untuk aku!

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:32 PM said...

liliyuli : ALhamdulillah lili.. ALlah kurniankan perasaan tu..

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:32 PM said...

ries lee : sesekali tayanglah kucing kau!

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:33 PM said...

oranglidi : jgn mare..mare.. nanti lekas tue...

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:44 PM said...

tinie : erk! ye.. relevan alasan ko!

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:45 PM said...

luvida : yuP! staff baru

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:45 PM said...

alimaz : ekekkekekeke... corry.. :)

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:45 PM said...

zeqzeq : maceh

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:45 PM said...

cikgu ian : i rela jek..

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:46 PM said...

sis lupie : ekekekekke... macehh

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:46 PM said...

naniey : apakan daya...

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:46 PM said...

miera : ekekekkeke.. i.m corry... :P

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:47 PM said...

aien : yup! bulu dia cantik sgt

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:47 PM said...

farah : ekekekekkeke.. yup! hanya seekor kucing

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:47 PM said...

capri : dia dah hilangkan diri :(

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:48 PM said...

mrs giggle : x lah.. kucing semata-mata.. :)

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:48 PM said...

cikgu asyiq : cubit jek

sI tEDI on October 21, 2009 at 10:49 PM said...

fAarihin : im corry. ekekekekke

miSs siv on October 22, 2009 at 2:43 AM said...

ted|!!
hahaha
sengal~
mati2 aku ingt staf baru tuh manusia..
haishhh~~
=D

capri on October 23, 2009 at 8:58 AM said...

da ilangkan diri?
die tau dak utih n dak itam marah la tuh..
kkekkeke..
tape la..
da rase kesian taley tgk kucen terbia camtu pon da di kire sifat kemanusiaan..
byk pahala dpt kumpol ngan kucen je..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting