Thursday, October 15, 2009

AkU KaguM MeL|haTnya....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:27 AM
Yup! Secara jujur aku begitu kagum terasa inginkan sebuah berada di rumah. Sila jangan cemburu melihat keindahan bangunan ini.

Photobucket

Rekabentuknya, buatannya, keindahannya. Semuanya menenggelamkan identiti sebenar apakah ia sebetulnya. Gambar ini di ambil semalam ketika aku berhenti di sebuah kedai makan.

Yup! Ini adalah sebuah tandas contoh yang terletak di Taman Muhibbah, Jasin. Mulanya bila aku pandang sekali imbas aku kirakan sebuah surau. Namun abang yang berniaga itu berkata ianya adalah sebuah tandas. Tandas contoh! Contoh di sini bermaksud ia adalah satu-satunya tandas seperti ini di Daerah ini mungkin.

AKu harap keindahannya akan berkekalan. Jangan indah khabar dari rupa. Bila sudah di guna kotor segala.

Nota kakitanganku : Pernah jumpa tandas yang boleh di buat tidur dan baring!! :)








44 kUs-kUs:

aZizoLlaoshii on October 15, 2009 at 7:37 AM said...

tandas ke nih? membazir duit betol

Nakamura Kazuki on October 15, 2009 at 7:42 AM said...

ada tandas dekat masjid dekat area2 rawang..first time tandas terbersih yang penah ambe masuk...bau pun wangi je...lebih bersih drpd tandas masjid putrajaya...

ashie023 on October 15, 2009 at 8:25 AM said...

kalu tandas cengini seluruh Mesia kan bagus..(tp lepas tuh, haram xnak jaga kebersihan...)

ashie023 on October 15, 2009 at 8:26 AM said...

kalu tandas cengini seluruh Mesia kan bagus..(tp lepas tuh, haram xnak jaga kebersihan...)

F a N T a S Y on October 15, 2009 at 8:43 AM said...

hoh.
klu la sume tndas best cmtu..

:)

Watierman on October 15, 2009 at 9:04 AM said...

Tandas awam ker tu?...Ingat kan neighbour baru buat rumah kat area rumah Tedi...

Betul ke tandas...ke orang tu silap ingat Tedi bercakap tentang bangunan yang lain kot...

Masih lagi tak percaya...betul ke tu tandas awam...???

sI tEDI on October 15, 2009 at 9:11 AM said...

Azizol : aku tak tahu lah nak kategori membazir ke apa

sI tEDI on October 15, 2009 at 9:12 AM said...

huH! Hencek nakamura : kalau AJK masjid putrajaya dengo ni.. tensen jek.. ekekekeke

sI tEDI on October 15, 2009 at 9:13 AM said...

dak ashie : cantik macam mana pun kalau x jaga x guna gak

sI tEDI on October 15, 2009 at 9:13 AM said...

fantasy : kalaulah..

sI tEDI on October 15, 2009 at 9:13 AM said...

ekekekekek kakwatie : tandaslah tu kak.. ekekekekekek... mewah gila tandas!!

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 15, 2009 at 9:28 AM said...

tak payah tunggu balik umah nak carik tandas bersih dan cantik camni..

Ted tolong tanya kat en Nakamura tu masjid kat Rawang tu kat mana eh ?..nak tau jugak...umah kan kat sana.timaseh.

Along25 on October 15, 2009 at 9:32 AM said...

ha???? tandas????? canteknyerrrr

Solehah on October 15, 2009 at 9:32 AM said...

ya kagum jugak denga ndesign tandas sebegini..harap pun akan terus dijaga sampai bila2..

Samaira on October 15, 2009 at 9:46 AM said...

susah nk jumpa tandas awam yg betul2 bersih huaaaaa sgt susah bila kuar jln2

mamai on October 15, 2009 at 9:53 AM said...

harap ia masih boleh di guna pada masa-masa akan datang

itafukada on October 15, 2009 at 10:05 AM said...

pnh gak jumpe tandas yg cantik di luar tp aram jadah di dalam.huhuuh..

btul3..jgn indah kabar dari rupa.huhuh..

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:07 AM said...

KAKRINA : NANTI I AKAN USAHAKAN.. EKEKEKEKE

zeqzeq on October 15, 2009 at 10:09 AM said...

besaunyaa..

siti murni on October 15, 2009 at 10:10 AM said...

harap2 jgn setakat cantik di luar saja..yg penting fungsi & kebersihan di dalam nya..

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:11 AM said...

along25: sila wujudkan 1 di rumah!

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:12 AM said...

solehah : jangan hangat2 tahi ayam je kan. lepas guna kotor..

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:12 AM said...

samaira : betul tu! jgn ckp luar. kat opis ni pun. tensen jek!!

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:13 AM said...

mamai : insyaALlah

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:13 AM said...

itafukada : mmg selalu jumpa

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:15 AM said...

zeqzeq : yuP! besay sangat bagi sbuah tandas awam!! :P

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:15 AM said...

siti murni : yup! Itu yg utama!

relevan on October 15, 2009 at 10:22 AM said...

Boleh lepak2 dlm tandas ni..

cik ian@aH Lian~ on October 15, 2009 at 10:25 AM said...

tgk dari tingkap
dah nmpk macam tandas pun.
bagus jer kalo semua
tandas mcm neh.
tp, tak guna kalau akhirnya
tak bersih mana...

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:34 AM said...

relevan : ya! cadangan yg relevan.. he he he

sI tEDI on October 15, 2009 at 10:34 AM said...

cikgu ian : yg utamanya kena jaga kebersihan.. cantik x cantik perkara ke dua.. betul tak?:)

neezareef on October 15, 2009 at 10:53 AM said...

woooo..tandas ke..msti bersih klu x bersih harap cantik mmg x ley jd contoh

ZARA 札拉 on October 15, 2009 at 10:53 AM said...

lawa gila tandas~

niesz on October 15, 2009 at 11:46 AM said...

wah!ade gak tandas cun cm tu ek..
mc uma pon ade..
nice design die..
jgn ade yg tdo dlm toilet tu suda..
hihi..

niesz ade pnh jumpe gak..
bkn la bngunan but lebey kurg cam uma batu kecik la..
cantik mmg cantik la dinding die..
tgk2 tmpat buang sampah..
pergh!ingtkan ape td..
mmg design mcm tu kot skang ni..

farah on October 15, 2009 at 12:24 PM said...

sungguh cantk..
mcam rekaan utk sebuah rumah.

:)

chotz on October 15, 2009 at 12:42 PM said...

pasti akan bau hancing selepas sebulan ianya beroperasi

Alimaz-Kembara Terasing on October 15, 2009 at 12:48 PM said...

laaaaaaaaaaa ingatkan rumah sapa tadi....

sI tEDI on October 15, 2009 at 1:12 PM said...

neeza : betul tu! macam manusia juga. kalau muka cantik hati itam pun x guna

sI tEDI on October 15, 2009 at 1:12 PM said...

dak zara : bg aku 1

sI tEDI on October 15, 2009 at 1:13 PM said...

niesz : semua nak dapat standard.. tpi kena pandai jaga

sI tEDI on October 15, 2009 at 1:13 PM said...

farah : kalah rumah aku

sI tEDI on October 15, 2009 at 1:16 PM said...

chotz : nanti aku lawat!

sI tEDI on October 15, 2009 at 1:17 PM said...

ekekkeke alimaz : tandas da...

ustazah dyLLa on October 16, 2009 at 12:22 AM said...

wah, port menarik 2...bikin ni talak tahan punya...hahaha...

debush...debush...apsal haku sengal mlm ni...debush...debush...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting