Sunday, October 25, 2009

Har| MembuanG LemaK...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:05 PM
Eh! Bukan lemak ayam atau lemak haiwan-haiwan ternakan. Tetapi lemak di badan sendiri. Aktiviti hari Ahad yang mendung ini ialah sesi mengemas-ngemas dan basuh membasuh. Ekekekekeke..

Badan rasa segar sedikit sebab dapat tidur dalam jangkamasa yang lama. Hari ini tiada perancangan mahu ke mana-mana. Tengoklah petang nanti kalau bosan-bosan boleh pekena Sundea sambil menikmati keindahan tasik yang tidak berapa indah di Ayer Keroh. Ekekekeke...

Dak Itam masih kelihatan sakit. Masih tidak dapat berjalan dengan sempurna walaupun aku lihat ada juga perubahannya. Dia senang untuk makan 3 jenis ubat itu. Ubat tahan sakit, ubat urat saraf dan antibiotik. Tetapi melihatkan selera makannya ada, aku jadi seronok juga.

Cuma pergerakkannya aku pantau bimbang bertembung dengan Dak Kimo yang garang macam singa itu!

Kamu ada atau tidak simpan keinginan untuk pergi atau melawat tempat di negeri kamu sendiri? Aku selalu berkeinginan untuk menjejakkan kaki di Zoo Melaka. Kali terakhir aku ke sana adalah lebih kurang 20 tahun yang lalu. Aduhai.. Malu sungguh mahu mengaku zoo itu terletak hanya 10km dari rumah. He he he he..

Jom buat rombongan ke Zoo Melaka. zaradgreat boleh jadi ketua rombongan. Ha ha ha..

Nota kakitanganku : Taman Buaya masih ada buaya lagikah?






59 kUs-kUs:

i.am.belle on October 25, 2009 at 12:13 PM said...

malas pergi zoo. haiwan semuanya asyik sangap tido. baik tgk discovery channel xD

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on October 25, 2009 at 1:13 PM said...

kamu sememangnya pecinta haiwan yerk?

lebih2 lg kucing..

geli la ngan kucing huhu..

xtau dh cna nk wat bg brani ngan kucing..

farah on October 25, 2009 at 1:13 PM said...

err,

alangkah indahnya kalo lemak di perut sudah tiada.

takdelah perut tu nampak buncit.

ekkeke.

malu*

cHeRyNa PiReS on October 25, 2009 at 1:14 PM said...

aku nak sangat ke pilah besok. tak pernah tgk majlis pertabalan dan sewaktu dengannya sejak aku lahir. nieh baru nak tukar raja...jd aku cam excited nak tgk apa yang bestnye?

* take care dak itam...

F a N T a S Y on October 25, 2009 at 1:33 PM said...

ha,,
badan aku dh byk lemak.
tp tade mase utk buang2

eii..rindunye dgn zoo melaka

Ms.Lilies on October 25, 2009 at 2:08 PM said...

aku punya agenda ada gak nak ke zoo melaka bwk kekanak...dah bape kali lalu stopnya idok gak...hahaha...tgkla cuti sek ni nnt

Manusia on October 25, 2009 at 2:35 PM said...

x pernah pergi zoo melaka lagi hehe

chipsmore on October 25, 2009 at 2:40 PM said...

zoo melaka?? hee..lama dah x pergi zoo..

emm..nak mintak tolong leyh?? leh ajarkan tak macam mana nak letak "total posting dan komen" tu??
huhu

chipsmore on October 25, 2009 at 2:41 PM said...

klik iklan digi anda ;)

ASYIQ on October 25, 2009 at 2:54 PM said...

Kalau akak ke Zoo Melaka nnti bolehlah minta tEDI siapkan makan tengahari......dkt ngan rumah ye!

hihi...melawak je.

Penah pi Taman Buaya....buayanya boleh dikira ngan jari. Itu masa 2006. Lama dah...

imHepPie on October 25, 2009 at 3:08 PM said...

alaa syg la nk buang lemak da lama bela taw...

Koyuki on October 25, 2009 at 3:49 PM said...

tak ada lemak utk dibuang..

(~__~!)

huhu~

selamat membuang lemak ye!!

=D

Noorlaila Mohamed Nor on October 25, 2009 at 3:56 PM said...

hee biasa la ahad
hari menguruskan rumah yang tak bertangga
:)

zaradgreat on October 25, 2009 at 3:57 PM said...

uit tedi!
okeh
set!
boleh2.
meh aku lead ko tourist guide.
last year kot aku bru pegi.
hoho

nanti bawak skali kucing2 ko berjalan2 tengok kawan dia(harimau & singa)

okeh?

**kalau nak pergi weekend sila pergi pagi2 buta. selalu ramai orang weekend. hohoho

ashie023 on October 25, 2009 at 4:09 PM said...

oooo....ahahha..ko cakap budak kimo lah yang garang tuh ari?ahah....

best lah kome cuti ari nih ye...hehe..

ashie023 on October 25, 2009 at 4:09 PM said...

oooo....ahahha..ko cakap budak kimo lah yang garang tuh ari?ahah....

best lah kome cuti ari nih ye...hehe..

cahayachenta on October 25, 2009 at 4:21 PM said...

sama la mcm aku... zoo taiping tu dkat je dgn umah aku.. dlm 10 minit je... tp aku sndiri tak ingat bila kali terakhir aku pergi... haha~~~

mamai on October 25, 2009 at 4:32 PM said...

kau lagi teruk dari aku hahaha aku lima tahun yang lalu melawat zoo melaka itu pun anak aku yang nak pie...

taman buaya yang tinggal hanya buaya jantan ajer

sharamli on October 25, 2009 at 5:36 PM said...

baru je g zo0 joh0 bru2 ni..under club k0Q..bkn melawat..tp mencuci taik2 dlm kandang..hua3

oranglidi on October 25, 2009 at 5:55 PM said...

lemakkk ooh lemakkk

dotblogspotdotkom on October 25, 2009 at 6:01 PM said...

buaya?... jgn kata kat taman buaya.. kat sini bersepah buaya darat bersidai.... muwakakakaka

Samaira on October 25, 2009 at 6:22 PM said...

hoyeee dak itam dah sehat ckit ehehe
erkk zoo melaka
adoyai blom penah sampai lg uhuk3
nk ikut bley ekekke

miss jane on October 25, 2009 at 7:53 PM said...

yessssszzzzzaaaaaaaa...

rq cheeeeeeeeennnntaaa hari ahad!!!!!! n sabtuuuuuuu...muahahahahah

sabtu leh gi jln2..ahd tdo puas2....muhahahahah

@--- Sueanne ----@ on October 25, 2009 at 8:08 PM said...

last time g zoo melaka thn 2006 kut..
masa tue tgh study lagi..
plan last minte ngn kengkawan..
tghari dah time tue..stlah mendapat persetujuan kengkwn, terus mendezup g ayer keroh..sampai sane dlm kul 5, kite xigt sagt tmpt ape yg kitorang xleh masuk..sebbb dh ttp..zoo or rumah tradisional melaka kut..

heheh..slalunye cmtue la ted..
yg dekat xterpegi, yg jauh berkobar2x nak dtg..

macam menara bukit nenas KL tue la..walaupun dkt ngn umah kite, tapi xpernah pegi pun..pakcik kite yg duk kelate dah brape kali g situ dah..kite ni yg xterpegi..hahaha

ermm..terpanjang pulak comment ri ni..maaf ye bosss...hehehe

GiGGLe GaL on October 25, 2009 at 8:22 PM said...

ted,
aku rasa..buaya sme dah boring dok kat zoo... katanya.."asik tido dan round2 kat sini je..bila la nak tengok dunia luar tu..haihh"

wakakaka.... banyak la dunia luar..

DaliaLiyana on October 25, 2009 at 8:30 PM said...

ada lagi la tedi..tak cyae??
jommm....hehhee..

leadleedeea on October 25, 2009 at 10:20 PM said...

lead pegi zoo melaka last year..hehe~!! n kat taman buaya still ader buaya..buaya darat~! hehehehee~!!!

dari umah ted ke zoo..10km? kalau dari pernu ke zoo? baper km? hehehe~!!

Faarihin on October 26, 2009 at 12:10 AM said...

salam..
cik tedi...
kite nak iku rombongan itu.. hehehe.. (^__^)

kali terakhir pergi.. entah.. tak ingatlah plak.. adeh..

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:11 AM said...

belle : ha ha ha... sabau je lah aku!

miSs siv on October 26, 2009 at 12:11 AM said...

nak ikutt!!!!

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:12 AM said...

GKSB : aduhai.. geli kucing?

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:12 AM said...

farah : camne nak buek... ? :P

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:12 AM said...

sha : jadi ke pergi?

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:13 AM said...

fantasy : jom ikut rombongan ekekekeke

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:15 AM said...

ms lilies : bw jgn x bw :P

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:18 AM said...

azuan : jom. ko blanje aku

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:19 AM said...

cik epal : aku pun dah lupa. ekekekek.. nanti aku tgk...

kalau aku lupa sila ingatkan aku
TQ

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:23 AM said...

cikgu asyiq : taman buaya sy lom pernah masuk lg..

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:24 AM said...

mimie : ko belalah lemak aku pulak
ko mmg penyayang

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:24 AM said...

koyuki : aku dapat bayangkan kelangsinganmu

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:25 AM said...

zaradgreat : aku lalu pun aku tahu ramai. tensen gila haiwan2 kat zoo tu asyik nak tunjuk muka bila org dtg lawat

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:25 AM said...

dak ashie : ekekekeke.. lupe ko keje..

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:26 AM said...

CC : baik ko pergi.. nanti monyet tu x kenal lgkat ko :P

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:28 AM said...

CC : baik ko pergi.. nanti monyet tu x kenal lgkat ko :P

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:34 AM said...

mamai : ha ha ha... ye lah.. nanti aku pergi

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:34 AM said...

sharamli : pengalaman tu

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:34 AM said...

oranglidi : ko ada lemak tak?

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:36 AM said...

oranglidi : ko ada lemak tak?

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:40 AM said...

pakcik : ko salah satunye?

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:47 AM said...

samaira : kena tanya ketua rombongan

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:47 AM said...

RQ : seronoknye ko cuti!

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:48 AM said...

sueanne : ekekekkeke.. a;a ek.. kenapa cam tu kan. yg depan mata tak teringin pun. kekekekek

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:48 AM said...

mrs giggle : bayangkan buaya di lepaskan ke dunia luar? ha ha ha

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:49 AM said...

dalia : aku takut kena ngap :P

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:49 AM said...

lead : dar pernu ke zoo dalam 30 km kot..

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:49 AM said...

faarihin : sila rujuk kepada ketua rombongan. ekekekekke

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:50 AM said...

miss siv : ko bawah umur. ekekekeke

Fatt Chin Choy on October 26, 2009 at 1:23 AM said...

zoo x best ler... haha

Watierman on October 26, 2009 at 9:15 AM said...

Anak2 dah besar...nak lagi ke dia orang ke zoo..nanti akak tanyakan Reena...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting