Friday, October 09, 2009

aDuha|!! KaLah 'B|n|' KetuA MenTer|....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:45 PM
Bini? Kasar sangat bahasanya. Kalau orang Melaka, cakap ' Kasau bunyinyer.' He he he .... Apakah kaitan isteri Ketua Menteri dengan aku? Oh! Tidak! Tiada apa-apa hubungan. Cuma kesibukan beliau mungkin sedikit lebih kurang dengan aku. Mungkin ya mungkin tidak!

Hari ini di pejabat memang sibuk Uruskan perakuan naik pangkat Guru Besar dari DGA32 ke DGA34. Dia buat saat-saat akhir. JPM pun hantar saat-saat akhir. Aku memang anginlah sebabnya aku sedang sibuk uruskan cek untuk bayar duit SBT, tiba-tiba dia cakap dia mahu hantar borang itu. Nasib baik seorang sahaja yang layak. Nasib baik juga Isnin petang baru hantar. Jadi Isnin pagi Guru Besar perlulah ke PPD untuk minta pengesahan. Harap-harap sempat. Kalau tidak, sendiri mahu ingat sebab tahun depan dia sudah mahu pencen. He he he

Balik sahaja ke rumah selepas sembahyang Asar kakak aku pula ajak ke Mydin. Dengan gigihnya aku pun pergi. Dekat mahu Maghrib baru balik.

Ini pun dalam pukul 8.00 malam mahu ke rumah sepupu aku. Esok dia ada buat Majlis Cukur Jambul anak bongsunya merangkap rumah terbuka sekalilah dalam tengah hari. Jadi mahu bantu apa yang patut.

InsyaAllah, jika ada kelapangan aku akan membalas komen-komen kamu. Juga berjalan dan bersiar-siar di blog kamu. InsyaAllah. Terima kasih sebab kamu sudi singgah di sini.

Nota kakitanganku : Pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas! Eh! Tiada kena mengena langsung dengan ini 'entry'. Ekekekekke....







30 kUs-kUs:

PROFkusut on October 9, 2009 at 8:14 PM said...

erk..
aku tak suka sebut 'bini'
memang kasar jekkk

suke sebut 'wife'
hihihihihi baru nampak moden sikit...

ashie023 on October 9, 2009 at 8:43 PM said...

korea sebut wifey wifey..hehhe

Nakamura Kazuki on October 9, 2009 at 9:13 PM said...

besh2..ada makang2 lagi esok ye miss tedi

imHepPie on October 9, 2009 at 9:28 PM said...

pagi2 pegi kelas,
ini aku sudah balas..

nEd~Ya on October 9, 2009 at 11:00 PM said...

bini menteri pon ntah2 x se'bz' kamu..
hihi..
jalankan tugas dgn baik ye..chaiyok!=)

Manusia on October 9, 2009 at 11:21 PM said...

aku suka majlis cukur rambut,
tak tau kenapa haha..

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:50 PM said...

ekekeke proffy.. org melaka dah biasa dh

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:50 PM said...

ekekekke dak ashie.. ala2 omputih gak lah

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:50 PM said...

InsyaAllah hencek nakamura ;)

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:50 PM said...

mimie : cehh pantun dua kerat :)

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:51 PM said...

ekekekke nedya : tak ye gak kan? he he he

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:51 PM said...

sebab ada marhaban ko azuan?

miSs siv on October 10, 2009 at 12:26 AM said...

pecah kaca pecah gelas..

tadi coke glass aku pecah~
=p

maiyah on October 10, 2009 at 12:31 AM said...

salam.. wah sibuk cam bini menteri :D

messyremo on October 10, 2009 at 12:50 AM said...

esk menu ape?

mau tumpang deh..

miera a.k.a merr on October 10, 2009 at 12:50 AM said...

yela2...kamu je la yg cbuk.... bini menteri pon x cbuk cm kamu..hahakz...

mamai on October 10, 2009 at 1:07 AM said...

datin utih jemput datang bertandang raya rumah mamai yer..

chipsmore on October 10, 2009 at 1:49 AM said...

bini?? x kasau ponn..ahaks!

klik klik ur nuffnang ;)

[biru][pink] on October 10, 2009 at 7:09 AM said...

hahahhahaha
busy cik tedi???

Softtouch [Hanim] on October 10, 2009 at 9:43 AM said...

sy pun xsuka dgr pktaan 'bini'...

bz nya dari siang bwk ke malam...

sI tEDI on October 10, 2009 at 7:44 PM said...

ekekekeke miss siv.. g dapatkan lg satu :P

sI tEDI on October 10, 2009 at 7:44 PM said...

ekekekek kakmaiyah!

sI tEDI on October 10, 2009 at 7:44 PM said...

messy : kambing!!

sI tEDI on October 10, 2009 at 7:44 PM said...

ekekekeke miera : sabau je lah!

sI tEDI on October 10, 2009 at 7:45 PM said...

mamai : g shah alam jauh sgt.. g merlimau je lah!

sI tEDI on October 10, 2009 at 7:45 PM said...

TQ cik epal..

sI tEDI on October 10, 2009 at 7:45 PM said...

baldi boru pink... ekekekeke.. bz..!

sI tEDI on October 10, 2009 at 7:46 PM said...

kekekekeke hanim.. kasar kan?

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 11, 2009 at 9:38 AM said...

bzee tahap gaban tuh !

ong melaka kalau tak panggil bini dorang panggil orang rumah kan ??

Watierman on October 12, 2009 at 8:21 AM said...

Tak perlu jadi BINI sesiapa yang ternama untuk BZ....sebab setiap wanita ada peranan di dapur dan di rumah....& tak perlu jadi BINI atau Isteri untuk BZ...sebab urusan dapur dan rumah tangga..tak pernah ada batasannya...& tiada kesudahannya...Kalau BINI Menteri...pasti ada pembantu untuk menolong...apa yang nak dibusykan sangat???

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting