Saturday, October 24, 2009

Cuaca YanG MenDuga kesaBaraN!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:03 PM
Pejalanan hari ini adalah amat memenatkan. Dari Tanjung Bidara ke Masjid Tanah terus ke Rembau.

Cuaca adalah amat panas. Berjalan kaki ke rumah pengantin perempuan dari tempat meletak kereta amat jauh. Terus aku bergaduh dengan orang yang jaga jalan itu. Jalan adalah sempit yang mana hanya boleh di lalui sebuah kereta sahaja. Dia asyik suruh kami berundur ke belakang untuk memberi laluan kereta di hadapan. Sedangkan kami hampir tiba di simpang tiga jalan kecil tersebut. Undur ke belakang bermakna berundur menuruni bukit. Di belakang kereta juga sudah ada 2 buah kereta lagi. Jadi masing-masing berundur tanpa tujuan sebabnya di kiri kanan sudah penuh dengan kereta!! WTH lah!

Aku malas mahu cerita sebab sampai ke sudah tidak berjumpa orang yang kena maki dengan aku itu selepas majlis selesai. Kalau dapat mahu sahaja aku belasah dah suruh dia pergi temuduga jadi Polis Trafik dahulu sebelum mengarahkan kereta yang sudah hampir tiba ke destinasi berundur memberi laluan kepada kereta yang baru masuk ke simpang!!

Berjalan kaki masuk ke rumah pengantin yang jauhnya 500meter. Kasihan dekat emak yang sakit lututnya. Sampai sahaja masing-masing terus ke balai hidangan untuk meneguk air. Ha ha ha.. Gila haus sebab berpanas mengiringi pengantin. Sudahlah paluan kompang lama gila. Masing-masing yang pergi penuh bergaya sudah basah dek peluh!


Okey! Kami ke Rembau pula. Di Sename. Kalau di kampung aku, kami selalunya akan mengadakan satu sahaja majlis kenduri kahwin. Tapi tadi, kami tersilap masuk ke rumah pengantin. Rupanya rumah sasaran adalah rumah yang satu lagi jarak dalam 100 meter sahaja. Boleh macam itu ya? Nasib baik belum makan. Ha ha ha ..

Dak Ayus.. Aku amat berbangga kerana dapat melihat papan tanda SK Bongek. Ekekkekeke... Berbangga juga lalu di Bongek dan Kota. Ha ha ha... Gila Bonngek sungguh aku ini. Selalu dengar nama sahaja. Bila nampak papan tanda Bongek, teruja gila!

Dak Zara. Minta maaf sebab tidak dapat jumpa kamu hari ini. Balik sudah hampir Maghrib. Sudah penat dan letih memandu, lepas sembahyang terus pengsan!! Maaf ya!!

Nota kakitanganku : Berapa gelen sudah aku minum hari ini...






51 kUs-kUs:

flygurl on October 24, 2009 at 10:33 PM said...

sk bongek tu nama sekolah ke??

mEiZ SHA on October 24, 2009 at 11:09 PM said...

bongek tu mmg nama kampong kat n9 kan tedi?
:)


ehehee..
sampai silap umah pengantin ye..;)

en.alierostam on October 24, 2009 at 11:24 PM said...

masjid tanah tu da kampung gua ...huu..relax..jgn marah2 sis

ber_uwang on October 25, 2009 at 12:07 AM said...

sabo ye .. nanti my twin kawen kita kasi kete my twin jalan dulu...

Nakamura Kazuki on October 25, 2009 at 12:13 AM said...

minum banyak air takpe..bagus untuk kesihatan...

Al Quds Travel on October 25, 2009 at 12:14 AM said...

PROMOSI MUSLIM TOUR
"mari pakat gi jale"

TIANJIN-BEIJING 6H5N
HARGA DARI RM340

sharamli on October 25, 2009 at 12:58 AM said...

ad erk sign b0ard b0ngek...hu3..
memang b0ngek..

F a N T a S Y on October 25, 2009 at 1:37 AM said...

wa..
padatnye jadual anda,,,

sabar la yerpp

cahayachenta on October 25, 2009 at 1:54 AM said...

pstikan ko tak kncing tilam mlm ni...ekekeke.. haha~~

farah on October 25, 2009 at 2:21 AM said...

kalau panas sgt tu petanda mahu hujan.

hehe

mier@merr on October 25, 2009 at 5:10 AM said...

my besfren from bongek...
dia sgt bangga hokeh dgn nama itu...
ada gmbar signboard tu kt fb dia..ihik....

ashie023 on October 25, 2009 at 7:59 AM said...

pemes nye SK Bongek...skolah mama Ayus..hehe
aku dolu kan masa kat maktab aku mintak nak mengajo Melaka..kenapa ntah dapat dekat je , kat umah aku nih..aduhai..aku kalu jauh2 skit cam swrk ke, ok gak...

zai on October 25, 2009 at 8:14 AM said...

sekarang ni cuaca mmg tak menentu..

adakalanya panas terik, adakalanya seharian hujan tapi rasa2nya dah lama tak kemarau teruk..dunia akhir zaman agaknya..

Manusia on October 25, 2009 at 8:40 AM said...

bongek pon boleh hihi

Ayu on October 25, 2009 at 9:02 AM said...

nam je bongek.. sian kat org2 kampung bongek .. selalu jadik bahan kutukan n bahan ketawa..

anyhow.. this 31st.. bekas pelajar nya nk wat satu dinner kat skul.. and bekas pelajar sk bongek plak bukan calang2 orang.. majistret..profesor..pengarah..CEO..dato' .. sumer nya bekas pelajar SK BONGEK.. so.. xder plak depa ni malu ke apa ngan kutukan tu..

** nk kena wat entry jugak psl ni ..

ASYIQ on October 25, 2009 at 9:27 AM said...

Dengar cerita pun dah terasa letih...

Akak ni bukan ape, tension sbb hari ahad pun duk rumah aje....haha.

Nak masak sedap2 then nak tidur.

yusuf mujahidin ™ on October 25, 2009 at 9:28 AM said...

Aslmualaikum..

ade eh name skolah bongek?

unik sgguh..hehe

wh0se on October 25, 2009 at 9:48 AM said...

wah3...sangat menguji kesabaran betul...nasib awak seorang yang penyabar kan..hehehe

cHeRyNa PiReS on October 25, 2009 at 9:58 AM said...

teruja nampak tanda kampung aku ke? hehehe...best kan. nama dia kelakar gila:P

nywayz, aku pernah kena salah kenduri nieh...lagi la sakit ati, konon naik teksi tak sesat. rupanya teksi pakai berentikan je kat mana2 kenduri berdekatan..hohoho...

azman shah on October 25, 2009 at 10:18 AM said...

sdp lagu pengantin

Samaira on October 25, 2009 at 10:40 AM said...

isk bio beno mana bley suruh org undur isk pelik je org tu kan
mmg patut dilempang adoyai

fiD on October 25, 2009 at 10:46 AM said...

bongek? dulu sy pon pernah pegi.. mm, citer pasal kawen, sy dulu pon pernah termakan kenduri orang,ohohhohoh

imHepPie on October 25, 2009 at 11:47 AM said...

xpe minum air byk baek utk nkesihatan hehe

GiGGLe GaL on October 25, 2009 at 8:25 PM said...

ted,
KOTA @ KOTO tu, kampung den.. tapi arwah wan da lamo tak do... rumah pusako pon da runtuh..dopan kilang gotah busuk tu yo... omak den dah bangunkan buek jadik kobun..ekekek

banggo jap den ekau dapek nengok papan tando tu dan lalu kek KOTO.. ekekek..caya la ted!

sI tEDI on October 25, 2009 at 9:58 PM said...

gadis terbang : a'a

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:50 PM said...

meiz sha : yup! kek nogori :)

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:50 PM said...

en alierostam : org melaka ek?

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:50 PM said...

hencek nakamura : kalau air manis?

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:51 PM said...

beruwang : elehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:51 PM said...

a;-quds : TQ

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:51 PM said...

sharamli : ekekekkeke.. apa yg bongeknye

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:52 PM said...

fantasy : kdg2 ilang gak sabar tu

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:52 PM said...

cc : :P

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:52 PM said...

farah : selalu mcm tu lah

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:55 PM said...

miera : wah!! sbb nama tu unik...

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:55 PM said...

dak ashie : nanti mohonlah lago. g sabah :)

sI tEDI on October 25, 2009 at 11:58 PM said...

kak zai : mungkin!

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:00 AM said...

manusia : ekekekek.. apa ntah yg boleh

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:01 AM said...

cikgu ayus : Org bongek je tahu menghargai nama tu :P

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:03 AM said...

cikgu asyiq : dah masak sedap2 tu terus makan jek

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:05 AM said...

yusof : mmg unik :)

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:09 AM said...

whose : x de sabar mana pun

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:09 AM said...

sha : kg kat bongek ke?

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:10 AM said...

azman : mcm dengar jek

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:10 AM said...

samaira : sebbaik aku dlm kete

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:10 AM said...

fid : dahs edawa baru sedar salah rumah ek

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:10 AM said...

mimie : air manis

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:11 AM said...

mrs giggle : org bongek juga ke?

miSs siv on October 26, 2009 at 12:13 AM said...

aku ade kawan name bongek..
hahaha

dan org yg arahkan supaye undur kerete juge macam bongek!

sI tEDI on October 26, 2009 at 12:23 AM said...

miss siv : ekekekekekke... lecik ati org bongek kalau dengo statement ko ni.. ha ha ha

Watierman on October 26, 2009 at 9:18 AM said...

Mak aii letihnya mengikuti rombangan tu!!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting