Tuesday, October 13, 2009

ApakAh PunCa sak|T kepaLa Bag| akU?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:11 PM
Okey! Lupakan Jamu Herba yang buat aku tidak tidur 2 hari 1 malam itu. WTH!! Mungkin aku silap beli. Mungkin ini memang Jamu untuk kurus semata-mata bukan seperti yang ada di label untuk mengurangkan senggugut.

Photobucket

1 sudu besar! Gila!! Kamu boleh membunuh!! Bukan Jamu Orang Kampung kerana aku tengok di labelnya keluaran dari Pantai Timur sedangkan Syarikat Orang Kampung dari Melaka.

Aku memang sudah tidak sentuh lagi kerana serik berumahtangga di tandas.

Okey! Kembali kepada tajuk! Aku mudah di datangi sakit kepala yang teruk sehingga sampai satu tahap aku rasakan kepala aku berdenyut-denyut dan ingin muntah. Aku tidak boleh berada dalam situasi yang panas. Panas di sini bukan bermaksud 'hot'. H ah ha ha.. Tetapi cuaca!!

Sudah lama tidak sakit kepala yang teruk. Sudah lama tidak bertemankan 'Ponstan'. Sudah lenyap 'Ponstan' dari kamus hidup. Kini seolah-olah memerlukannya kembali.

Kenyataan ini bukan mengada-ngada. Tetapi betul. Bila berpindah ke pejabat baru yang suasananya agak tidak meriah. Habuk-habuk berterbangan walau selalu di lap, tiada penghawa dingin, suara kanak-kanak yang terjerit-jerit bermain buatkan aku terasa pening kepala.

Okey! Itu punca sakit kepala bagi aku seperti semalam yang masih membawa ke hari ini.

Nota kakitanganku : Uphamol 650 makan sebiji tetapi tidak jalan. Perlukah 2 biji?







20 kUs-kUs:

Watierman on October 13, 2009 at 8:22 PM said...

Salam Tedi..you might have migraine..dulu akak pun kena...but medication healed...dengan izinnya lah...try jumpa Doktor...moga diberi ubat yang sesuai...jangan ambik ringan Dik...it's your head..we ar talking about!

sI tEDI on October 13, 2009 at 8:56 PM said...

terima kasih kakwatie : dulu masa zaman2 belajar memang doktor kata migrain. tapi lepas tu hilang. ok sekejap.

sebab dalam 7-8 tahun keje tempat yang nyaman.. ekekkekeek.. sejuk.. tenang... itu yg reda sakit kepala.

kat opis skaranaf.. sakit balik. ekekekekke..

yup! kena g check juga kak. TQ

miera a.k.a merr on October 13, 2009 at 9:35 PM said...

ye btol2.. sila pegi cek.....

demand kpala cik tedi nih..nk tmpat nyaman n tenang..hehe

Ayu on October 13, 2009 at 9:41 PM said...

kalu x leh kena panas tu n nk muntah .. migraine namo eh.. sbb musabab.. penagliran udara x berapa nk betul.. maybe keadaan opis yg agak x berudara tu kot??

Solehah on October 13, 2009 at 9:46 PM said...

sama la kita..pegi tempat panas saja, kepala mcm nak pecah..tp aku punya penyakit kadang2 saja..dulu ada ambik supplement then hilang sekejap penyakit tu..

Fatt Chin Choy on October 13, 2009 at 10:17 PM said...

aku pernah tgk dokumentari...

ada orang yg dibedah dan dikeluarkan otaknya atas sebab2 tertentu pastu diletak semula hilang masalah sakit kepala ni...

sanggup cuba? hahaha...

Nakamura Kazuki on October 13, 2009 at 10:26 PM said...

jaga2 tedi..bukan pe jangan cam ambe sakit2 kepla biar begitu sampai satu tahap hingga tak tertahan hingga pengsan...

ZARA 札拉 on October 13, 2009 at 10:26 PM said...

better pergi check~
lagipun, bahaya giloks ahh~

sI tEDI on October 13, 2009 at 10:29 PM said...

tue lah miera... ekekekekekeke kena letak aircond dalam kepala nampaknya

sI tEDI on October 13, 2009 at 10:30 PM said...

betul tu ayus.. opsi aku bahang jek.. budak2 memekak lagi!

sI tEDI on October 13, 2009 at 10:30 PM said...

solehah : aku pun lama juga dia hilang. ini dah mula balik!

sI tEDI on October 13, 2009 at 10:30 PM said...

FCC : ERK!! gRrrrr!!

sI tEDI on October 13, 2009 at 10:31 PM said...

hencek nakamura : minta di jauhkan.

sI tEDI on October 13, 2009 at 10:31 PM said...

dak zara : bahaya bila gilos? ekekekekekeke :P

leadleedeea on October 13, 2009 at 10:58 PM said...

ted ko ader migrain ke? or stress kot? or depression? gi laaa jumpa doktor...k?

Along25 on October 13, 2009 at 11:25 PM said...

Tedi, mu ada migrain ker??? along rasa ni mesti sebabb migrain nii....

mamai on October 13, 2009 at 11:31 PM said...

kau pasti ker itu punca sakit kepala tu jgn terover dos udah

mamai on October 13, 2009 at 11:31 PM said...

kau pasti ker itu punca sakit kepala tu jgn terover dos udah

Tinie a.k.a Ibu Fatin on October 14, 2009 at 9:50 AM said...

mungkin perlu ko makan 2 biji untuk tidur 4 jam

Alimaz-Kembara Terasing on October 14, 2009 at 11:28 AM said...

awak mighrain kot tedi...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting