Tuesday, October 13, 2009

Maaf En. GarFu, Pn. SuDu Dan KawaN-KawaN!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Aku suka basuh pinggan. Basuh cawan. Basuh gelas. Basuh periuk belanga. Basuh Periuk kawah. Basuh barang-barang plastik.

Tetapi dengan ikhlasnya aku akui aku malas untuk membasuh garfu dan sudu. Juga sudip, senduk dan rakan-rakan!! Normalkah aku?

Mereka yang aku tidak suka itu aku tinggalkan di dalam besen kecil dekat sinki.

Tetapi bila aku ingin gunakan garfu atau sudu dan aku tidak berjumpa mereka, aku akan merungut-rungut. MasyaAllah.

Apa yang perlu aku buat untuk mendatangkan sifat kasih sayang aku untuk garfu dan sudu serta rakan-rakan? Yang dapat buat hati aku terbuka untuk turut membasuh dan membersihkan mereka?

Nota kakitanganku : Harap soalan aku relevan!!

Ekekekeke...






40 kUs-kUs:

Nakamura Kazuki on October 13, 2009 at 7:35 AM said...

the best way..guna je tangan tak kira nak makan mihun,mee keow tiew ,atau apa2 je la..that confirm lepas ni akan apprct la si sudu garfu

Watierman on October 13, 2009 at 7:59 AM said...

ha...guna chopstick pun okay gak..!Akak ada seorang adik ipar....yang pada satu ketika dulu...sejak dia di bangku sekolah(akak baru kawen masa tu...)asyik merunggut...tak suka basuh pinggan..dia kata..nanti kalau ada dish washer baru dia basuh...sebab dia tak minat..(hahaha...dia ingat orang lain minat ka!)...sekarang bila dah bergelar ISTERI...cuba ko tak minat tengok...apa nak jadi...kat dapur rumah ko tengok!....Moral of the story...selagi ada org lain kat rumah tu...tak ada masalah besar lah Tedi...once you are on your own.....kalau malas...makan kat kedai jer lah jawabnya!!!

dotblogspotdotkom on October 13, 2009 at 8:18 AM said...

huhuhu.. kalau bab membasuh nih.. pakcik mmg suka... habis pinggan mangkuk bersih pun pakcik basuh... dan pinggan mangkuk jiran sebelah pun pakcik tolong basuh kan sekali..huhuhu... mmg tak menahan pakcik nih...huhuhuhu rajin tahap dewa kaoooo

cHeRyNa PiReS on October 13, 2009 at 8:20 AM said...

kalau malas, apa kata kau campak sudu garpu tuh dalam besen berisi air sabun...pastu ko rendam kejap. masa ko nak pakai...ko bilas...luru2kan lah sudu tuh kasi bersih.

(eh, tips aku nieh sama macam membasuh kan).

ko suka basuh mende besar je ke?

itafukada on October 13, 2009 at 8:45 AM said...

erkk..ita guna tgn je..
sonang.pastu sunat.dpt pahala.hikhik..
tp kalo makan berkuah, angkat pinggan or mangkok, tonggang je.lalala..sopannyer ank dara ni.haha..

ween on October 13, 2009 at 8:54 AM said...

erk.
mcm weird je,
unique btul ah tedi ni :D

alaaa,
pakai tgn je.
kalau yg berkuah,
gune straw.
pas pakai, buang.
hik ;p

sI tEDI on October 13, 2009 at 8:55 AM said...

hencek nakamura : kalau nak cedok kuah?

sI tEDI on October 13, 2009 at 8:56 AM said...

ekekekek kakwatie : kdg2 bila dah ketepikan tu adik atau emak yg basuh! ekekekeekek.. kena rajinkan diri ni!!

sI tEDI on October 13, 2009 at 8:56 AM said...

pakcik : bg aku alamat! aku nak pos sudu!

sI tEDI on October 13, 2009 at 8:57 AM said...

ekekek cheryna pires a.k.a. sha : it u pesen basuh baju org malas. ekekekeke..

aku lebih ske basuh periuk belanga :P

sI tEDI on October 13, 2009 at 8:57 AM said...

oik itafukada : serius ke tonggang je dr mangkuk.. aku kena bgtau bakal mak mertua ko ni!! ekekeekekke

sI tEDI on October 13, 2009 at 8:58 AM said...

ekekekek.. ween : gila gaban pakai straw!

Solehah on October 13, 2009 at 9:15 AM said...

ehehe..tedi, aku paling best basuh sudu ngan garpu la..sebab kecik dan senang..kalau malas basuh mereka berdua tu, ko beli disposable punya..hehe..bernas x?

@rE-LonG on October 13, 2009 at 9:27 AM said...

alahai..cianY sudu garpu n snduk sume tu..hihi

xpe2..cara terbaik..mkn guna tgan..sodap owh..nikmat..n puas guna tangan..hihi =)

mamai on October 13, 2009 at 9:31 AM said...

pakai sudu plastik pakai buang dah abis beli baru senang hehehehe

sI tEDI on October 13, 2009 at 9:35 AM said...

ekekekekek solehah : maunya patah sudu plastik tu nanti!!

sI tEDI on October 13, 2009 at 9:36 AM said...

ekekke arelong.. kalau nak cedok kuah?

Precious on October 13, 2009 at 9:36 AM said...

Nampak gaya kena makan pakai original sudu garfu - use your fingers leh. Tp kalau nak malas gak nak basuh yg ini, tak tau nak kata laaaa ...

sI tEDI on October 13, 2009 at 9:36 AM said...

ekekekek mamai! nampak sangat pemalas aku ni!

sI tEDI on October 13, 2009 at 9:39 AM said...

aduhai.. itu mmg pemalas tahap gaban lah tu. tgn pun x mo basuh.ekekeke

GiGGLe GaL on October 13, 2009 at 9:48 AM said...

aku rasa ko perlu beli lesung batu baru buat teman kepada sudu dan garfu ko..lepas tu baru ko besemangat nak basuh..ekekek...

ala ted.. pakai tangan je la ko klu malas bebenor..ekekek..cedok je milo..kaco milo dalam air panas..wakaka... sila abaikan cadangan aku nih..

Uruchimaru @ kf on October 13, 2009 at 9:55 AM said...

emm mkn guna tgn aje lah klu mcm tue lagi berkat taw..!!!

ZARA 札拉 on October 13, 2009 at 10:06 AM said...

muahahhaa~

cam adik2 aku~

aku sgt tensen bila dorg cuci pinggan mangkuk dorg, sudu, garpu memang tinggal je~

guna yang plastik punya je lain kali, pas makan, buang~ ngee~

Softtouch [Hanim] on October 13, 2009 at 10:17 AM said...

beli mesin cuci pinggan..sbb mesin tu boleh guna untuk sudu garpu skali...

sy plak xsuka basuh cawan/gela n senduk sudip jgk..he he he

zaradgreat on October 13, 2009 at 10:22 AM said...

hohooh.guna tangan cik tedi. senang citer.klo nak senduk kuah, tuang je dari mangkuk kuah tuh.tak payah cedok2. hahaha.

ashie023 on October 13, 2009 at 10:52 AM said...

saya mencadangkan supaya sudu dan garfu umah cik puan dikurangkan ...letak lam bekas sudu dan garfu tu..sudu satu, garfu satu..gerenti,kalu nak pakai jugak, terpaksalah basuh ..ahahha...

cadangan ditutup....

Samaira on October 13, 2009 at 10:55 AM said...

hakhakhak aku paling benci membasuh barangan plastik yg berminyak aduyaiii huhu

QieFLy si Dolce on October 13, 2009 at 11:35 AM said...

heheheh kena gak rajin basuh....kang kita nak guna susah...

tak pown g beli baru tiap kali nak makan hehehhe...

kuina on October 13, 2009 at 12:29 PM said...

tak payah pakai sudu garfu.. pakai tangan aja...

sI tEDI on October 13, 2009 at 2:49 PM said...

gilo ko mrs giggle aku nak kacau milopanas pakai tangan. ekekekekekeke

sI tEDI on October 13, 2009 at 2:50 PM said...

uruchimaru " berkat ek? pastikan tgn bersih. ekekeekeke

sI tEDI on October 13, 2009 at 2:50 PM said...

ekekekekek dak zara : ada pun geng. kem salam kat adik.

sI tEDI on October 13, 2009 at 2:51 PM said...

ekekekeke.. bape sen mesin tu hanim?

sI tEDI on October 13, 2009 at 2:51 PM said...

zaradgreat : bakal mak mertua nampak.. rejek!!!

sI tEDI on October 13, 2009 at 2:52 PM said...

ha ha ha dal ashie.. tensen gila bila dah pakai x jumpa siapa yg pakai! :P

sI tEDI on October 13, 2009 at 2:52 PM said...

wah qief! sudu besi pakai buang .. bankrap!! :P

sI tEDI on October 13, 2009 at 2:53 PM said...

kuina : ok.. tuang kuang dr mangkuk jek.. :P

Alimaz-Kembara Terasing on October 13, 2009 at 3:09 PM said...

hehhee senang2 tedi pakai ja sudu dan garfu pakai buang tu...hhehhehehe

::[si putihpurple]:: on October 13, 2009 at 4:47 PM said...

hahaha;D
daku mgkin mghadapi permsalahan yg same.ahaks >.<

tp persoalan anda tu xrelevan ye..haha;D

ustazah dyLLa on October 13, 2009 at 10:22 PM said...

kalo kuah, hirup je...sy mkn laksa hirup kuah guna straww...hahaha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting