Thursday, October 08, 2009

k|Ta NampaK SeruPa... Tetap| t|Dak SamA....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:39 PM
Kalau dahulu orang akan cakap 'Rambut sama hitam, tetapi hati lain-lain'. Tapi sekarang rambut sudah tidak sama hitam, pelbagai warna, hati apatah lagi.

Photobucket

Kami mempunyai kaki. Tapi kami mempunyai saiz kaki yang berbeza. Mempunyai warna kasut yang lain dan bentuk kasut yang tidak sama.

Namun itu bukan bermakna kita perlu iri hati dengan kecantikan kasut orang lain. Iri dengan kecomelan kaki mereka.

Berpijaklah di bumi nyata. Usah menyimpan hasad dan dengki, iri hati sesama manusia apatah lagi kita sesama Islam. Belajar menerima kelebihan dan kekurangan diri kita. Bersyukur seadanya dengan apa yang Allah S.W.T telah kurnia. Segala yang berlaku pasti ada hikmahnya.

Nota kakitanganku : Melayan kerenah orang yang pandai bermuka-muka....






35 kUs-kUs:

cHeRyNa PiReS on October 8, 2009 at 8:11 PM said...

arituh gi blog ili,gambo kaki.
nieh blog yang ini plak ade gambo kaki.
trend ke?

hmmm...hati boleh masak macam2 resepi. mmglah lain2...hehehe

Ms.Lilies on October 8, 2009 at 8:14 PM said...

correct!
makin maju manusia ni makin pelbagai pe'el deme..
yg dah pelbagai tu dipelbagaikan lagi dengan mcm2 punya phd...aiyohhhh...ngeri

imHepPie on October 8, 2009 at 8:28 PM said...

belog sama femes..ati laen2...

QieFLy si Dolce on October 8, 2009 at 8:37 PM said...

taw takper....napa perlu ader rasa dengki di atas kelebihan orang lain....klu boleh kita amik yang +ve...kang kita ader kelebihan karang mesti ader juga yang tak puas ati dekat kita....tetiba emo kejap hehehe

Nakamura Kazuki on October 8, 2009 at 8:37 PM said...

kekdang ambe ske gak muka tembok jalan..sebab baru tau oooo ni jalan pe..kekeke

ashie023 on October 8, 2009 at 8:46 PM said...

aku ske kasut warna pink, tuan empunya kasut tuh nampaknye ske bebeno pink...bleh tak beri dier sepasang warna ijau plak...(lari tajuk)

[z@ck] on October 8, 2009 at 9:08 PM said...

kaki aku tak comel..
besaq macam gajah..
huhuh

miera a.k.a merr on October 8, 2009 at 9:09 PM said...

kalau pisang leh wat masak kicap...(masih guling2 tingat ksah kt blog zara).... hati lg la leh wat msk mcm2... kn kak sha..

hmm... emo sketika bunyinya cik tedi kite... sabar yer..besela..adat donia...

papepn.. betulkn yg biasa... biasakn yg btol.. yg baek berterusan..

sI tEDI on October 8, 2009 at 9:19 PM said...

cheryna pires : gambo kaki ni mmg pemes.. tp gambo kaki aku ni mengikut peringkat umur, ha ha ha ha

sI tEDI on October 8, 2009 at 9:19 PM said...

ms lilies : manusia ni kadang2 tak pernah bersyukur dgn apa yg dia dah ada

sI tEDI on October 8, 2009 at 9:19 PM said...

mimie : belog kamu pemes.. :P

sI tEDI on October 8, 2009 at 9:20 PM said...

ekekekek qief : betul tul.. pk positif..

sI tEDI on October 8, 2009 at 9:20 PM said...

ekekekeke hencek nakamura.. muka tembok beri maklumat ok lagi..

sI tEDI on October 8, 2009 at 9:21 PM said...

ekekkekeke dak ashie.. minta sorry.. kasut dia x de kaler lain selain pink.. nak ijau., tolong belikan ye.?

sI tEDI on October 8, 2009 at 9:21 PM said...

zack : kita serupa :)

sI tEDI on October 8, 2009 at 9:22 PM said...

miera : anak dara yg nak buat posang masak kicap tu mmg memalukan. ha ha ha ha..

eh eh.. aku komen topik lain ni. ekekkeke

Wanita Itu on October 8, 2009 at 9:28 PM said...

mmg penat...

tumpang baring jap ted|..

penat......

sI tEDI on October 8, 2009 at 9:58 PM said...

uiks te.. buat apa penat tu??

@--- Sueanne ----@ on October 8, 2009 at 10:03 PM said...

ted..

stakat ni yagn kite kenal, orang yg mempunyai sifat PHD ni kan, rezki dorang makin bertambah sempit + bermacam masalah yang timbul dalam hidup mereka..

oleh ituuuu...
wahaiii jemaah2x sekalian...

jauhilah anda dari sikap PHD..
kerana..
kerana semakin tinggi PHD kamu, semakin sempit la ruang rezeki untuk kamu..

heheh

bungacahaya on October 8, 2009 at 10:38 PM said...

Kaki ekk...

AKu ingat nak letak gambo telinga plak la.

ZARA 札拉 on October 8, 2009 at 10:49 PM said...

aku mau buat wewiit bleh?

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 9, 2009 at 12:11 AM said...

kaki KRina muat kasut saiz 6 yer..
hehehe.. out of topic..



bersyukur sudahlah kann..

Fatt Chin Choy on October 9, 2009 at 1:09 AM said...

keciknya kaki berkasut merah jambu tu.. ko ker?

Faarihin on October 9, 2009 at 1:20 AM said...

suka tengok kaki yg tengah2 tu je.. cangat comey.. huhuhu..

luar nampak baik.. tapi dalam siapa yang tahu.. karenah manusia, ragam dunia..

@rE-LonG on October 9, 2009 at 9:42 AM said...

Yup..kT kne mnerima n redha dgn sgala2Y..n mensyukuri ape yg ada..

Softtouch [Hanim] on October 9, 2009 at 10:39 AM said...

manusia kan mmh ade je sifat PHD tanpa kita sedari n dgn kita sedari..ape2 pun kita kene bsyukur ngan ape yg kita ada walapun kdg2 tu mcm ade je komplen2 kan mcm sy..he he he

Alimaz-Kembara Terasing on October 9, 2009 at 4:12 PM said...

manusia pun ada yg macam talam.....

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:21 PM said...

he he he sueanne : terima kasih atas nasihat dan pandangan..

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:22 PM said...

bungacahaya : jarang org buat . silalah :)

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:22 PM said...

betul tu kak rina

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:23 PM said...

FCC : aku lah tu.. :P

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:23 PM said...

faarihin : itu kaki aku! ekekekek

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:23 PM said...

are long : ye. betul tu

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:24 PM said...

hanim : mmg sepatutnya kita kena bersyukur dgn segala apa yg ada..

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:24 PM said...

alimaz : macam dulang. hehehhe

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting