Friday, October 23, 2009

Rasa sayU menyeNtak haT|....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:45 AM
Hari ini lepas Maghrib terus tidur. Rasa penat sangat sebab cuaca hari ini panas dan kerja di pejabat juga banyak. Kepala jadi sakit seperti biasa. Sedar tadi bila ada seorang kawan telefon dan aku melayannya dalam keadaan diri yang mamai.

Menjawab sepatah -sepatah sahaja lantas beliau terasa hati. Meletakkan telefon dan seminit kemudian memberi mesej :

Photobucket

Aku lantas terkebil-kebil di atas katil . Terus memandang ke bawah dari katil dan melihat Dak Itam :

Photobucket

YuP! Kakinya sakit. Aku sudah tidak boleh pegang! Dia akan mendengus marah. WTH!! Aku rasa sakit hati sangat. Dak Itam sudah tidak boleh bangun dengan sempurna. Dari pagi tadi dia hanya duduk dan tidur serta makan dan minum juga dalam bilik. Maghrib tadi abah ada tanya keadaan Dak Itam dan abah suruh bawa ke klinik esok. InsyaAllah.

Melihatkan Dak Utih masa belum balik sejak Subuh tadi aku jadi risau juga.

Kemudian melihat pula di bloglist dan terus ke sini . Aku rasa hiba sangat dari semalam lagi membaca 'entry' beliau. Aku juga mengalami keadaan yang sama cuma soalan sahaja berbeza. WTH manusia ini. Bersyukurlah kamu dengan apa yang kamu ada usah menyakitkan hati orang lain dengan soalan-soalan bodoh yang amat sensitif.

Aku memandang ke syiling. Merenung. Hati jadi sebak. Tanpa aku aku mula menaip sambil menyapu airmata. Entah! Aku tiada alasan yang kukuh. Yang pasti hati rasa sayu dengan kejadian-demi kejadian ini !!

Lantas bangun dan mengambil air sembahyang......

Nota kakitanganku : Sesekali hati juga turut teruji kekuatannya. Terima kasih Allah. Tanpa ujian aku pasti tidak akan sedar...





27 kUs-kUs:

ashie023 on October 22, 2009 at 9:49 PM said...

aku ada baca belog lead tadi..well, sungguh kureng asam kawang dier cakap camtu..

aigoo..dak itam..
sakit hati tullah sape yang buat kat dak itam camtu..
damn u people!

Ayu on October 22, 2009 at 9:53 PM said...

kenkadang org-org ni x pikir apa yg diorang cakap tu menyakitkan hati ke apa ke.. dan kenkadang kita x terpikir cakap2 kita ni bley diterima org ke tidak..

niesz on October 22, 2009 at 9:57 PM said...

cian dak itam..sape yg wat dak itam tu mmg patut terima hukuman..

sI tEDI on October 22, 2009 at 10:41 PM said...

betul tu dak ashie.. manusia ni kadang2 selfishlah..

sI tEDI on October 22, 2009 at 10:42 PM said...

ayus.. org kata.. cakap siang pandang2.. cakap malam dengar2..

tapi kalau dah buta dan tuli.. x boleh nak buat apa lah

sI tEDI on October 22, 2009 at 10:42 PM said...

niesz : yup! dia asyik tdo jek..

ZARA 札拉 on October 22, 2009 at 10:43 PM said...

Ciannya Dak Itam~

Cian Kak Lead juga~

Kejam org penyibuk gitu~

sI tEDI on October 22, 2009 at 10:46 PM said...

betul tu dak zara... kita x dapat nak tutup mulut org..

mamai on October 22, 2009 at 10:53 PM said...

aku rasa kaki dak itam tu patah la baik bawa pie x-ray esok

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:21 PM said...

mamai: yup! esok aku g!

zaradgreat on October 22, 2009 at 11:22 PM said...

haish.
pat tedi!
bawak itam g spital.
get well soon itam!
cepat2 bleh jalan.
cepat2 bleh lompat2!!

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:34 PM said...

zaradgreat : InsyaALlah.. esok aku bawa :) TQ

DaliaLiyana on October 22, 2009 at 11:42 PM said...

eee...sape la yg jahat sgt tu....hantu tul...hempuk kang...
nnt bwk g spital k..

sI tEDI on October 22, 2009 at 11:46 PM said...

dali : tq.. InsyaAllah..

sharamli on October 23, 2009 at 12:40 AM said...

alahai sian makcik tedi....nah tisu..lap air mata tu...xm0 nanges2

sI tEDI on October 23, 2009 at 12:46 AM said...

sharamli : dah okey dah.. :) maceh

PROFkusut on October 23, 2009 at 1:07 AM said...

olohhhhhhhhhhhh dak itam sakit kaki kewwww???
uhukkkk

sI tEDI on October 23, 2009 at 1:18 AM said...

aduhai proffy... a'a// xbleh jln

farah on October 23, 2009 at 2:05 AM said...

nanti bawak dak itam ke klinik ye ted.

kesian kat dia.

:(

Tirana on October 23, 2009 at 3:22 AM said...

Semoga dah itam cepat sembuh

ije on October 23, 2009 at 7:16 AM said...

cian dah itam sakit kaki..

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on October 23, 2009 at 7:35 AM said...

cian si itam...cakit eh?
semoga cepat sembuh

kak tedi..kenaper nangis2?

=[

tak mo sedeh2 k

Watierman on October 23, 2009 at 8:19 AM said...

Salam Tedi..kamu insan terpilih..sebab tu ujian datang kepada hambanya...yang pasti kamu harus tabah menghadapinya...senang bercakap dari menanggung nya..betul tak???...Apa-pun...kita berkongsi kekuatan minda dan akal kita berkat doa...& sokongan dari insan2 tersayang yang dekat di hati kita....Terus tabah yer Dik!

Jaga Dak2 tu elok2...get Vet. to check on Dak Itam's injury...itu juga sumber kekuatan kamu....we are hear to support you...!!!

oranglidi on October 23, 2009 at 9:01 AM said...

kesian kucing tu.

Alimaz-Kembara Terasing on October 23, 2009 at 9:21 AM said...

hai sapa la yang rajin dok buat kianat kat dak itam nih...

Faarihin on October 23, 2009 at 12:38 PM said...

Salam cik tedi.. kenapa dak itam jadi macam tu? dah bawak pi klinik ke blom? smoga dak itam cepat smbuh.. (^__^)

ustazah dyLLa on October 23, 2009 at 6:21 PM said...

kcian akak kan...kecian dak itam kan...kecian gak kawan akak dlm blog 2 kan...teruk kan manusia yg xjaga org ni kan...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting