Friday, October 09, 2009

AntarA Ya aTau T|Dak... MeneNtuKan Masa DepaN!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:27 AM

Aku harap aku memberi jawapan yang betul. Yang membuatkan orang lain dapat meneruskan niat suci mereka. Aku gembira dengan jawapan yang aku beri.Alhamdulillah. Tiada kesal beraja di hati.

Okey! Situasinya begini:

Kira-kira 11 tahun yang lalu seorang lelaki yang lengkap berbaju melayu, bersamping dan segak bersongkok nun di hujung talian mengungkapkan kata-kata ini .

" Saya di masjid. Sudah siap sedia untuk akad nikah. Masih terus dengan jawapan awak?"

Aku:

"Ya!

Helaan nafas yang deras di hujung talian.

Aku :
"Selamat pengantin baru." Lantas memutuskan talian. Menarik nafas panjang-panjang dan lepaskan. Alhamdulillah.

Sehingga kini lelaki yang segak lengkap berbaju melayu itu masih sesekali bertanya khabar. Aku tersenyum. Tidak menyesal.

Aku membuat keputusan yang tepat. Meneruskan pembelajaran tanpa apa-apa gangguan.


Nota kakitanganku : Tidak perlu menyesali atas apa yang terjadi.







44 kUs-kUs:

Nakamura Kazuki on October 9, 2009 at 7:39 AM said...

kalau ambe...kome still dengan kata semalam...?

ya....

takpe kalau kome tukar fikiran 3 lagi kosong...take ur time..in case u dah ready..kita on je ...hehehe

[z@ck] on October 9, 2009 at 8:15 AM said...

ko tolak cinta lelaki tu ke..
aaaarrgghh..cinta kdg2 bt org terseksa..

ZARA 札拉 on October 9, 2009 at 8:41 AM said...

kalau menyesali, tidak akan dapa memajukan diri~

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 9, 2009 at 8:43 AM said...

past is past ok.. chewahh..


bina hidup baru.

QieFLy si Dolce on October 9, 2009 at 8:58 AM said...

bagus la klu mcm tu kak...tak perlu lagi kita terus dikejar bayang2 kekesalan....

chekdenoor on October 9, 2009 at 9:26 AM said...

Ikut gerak hati ..... keputusan tanpa paksa.... itulah hak rakyat demokrasi.......

@rE-LonG on October 9, 2009 at 9:40 AM said...

Yup..kt pn pnah wat kpstn lbih kuraG mcm tu..
insyaallah sb ape yg tEDI wat tu da di pk msak2 kn..jd xpe..ada hikmahY..

yg pentiG, truskan khdpan n insyaallah ada teman yg lebih baik mnanti awak nnti ^_^

Ms.Lilies on October 9, 2009 at 10:13 AM said...

jwpn yg pasti! elok camtu...sekurg2 masing2 lega ;)

Softtouch [Hanim] on October 9, 2009 at 10:19 AM said...

setiap ape yg berlaku ade hikmahnya...

QuEeN Of 2 Heroes on October 9, 2009 at 10:26 AM said...

setiap yg berlaku ada hikmah...ade baik dan buruknya...

~0~ on October 9, 2009 at 10:39 AM said...

biarkan masa lalu itu berlalu kak...mungkin ada baiknya...

mEiZ SHA on October 9, 2009 at 10:50 AM said...

gud!!
:)

yoro okino on October 9, 2009 at 10:54 AM said...

ko reject dier ek?
ke dier jumpa orng len?
ke dier kena paksa kawin?
haahhaah

yoro okino on October 9, 2009 at 10:55 AM said...

ko reject dier ek?
ke dier jumpa orng len?
ke dier kena paksa kawin?
haahhaah

cHeRyNa PiReS on October 9, 2009 at 11:12 AM said...

kadang2 banyak lagi perkara yang perlu difikirkan kan?
kalau hati dah nekad, biarkanlah...teruskanlah...teruskanlah (eh, apa macam lagu agnes monica nieh?)

cik ian@aH Lian~ on October 9, 2009 at 11:30 AM said...

perghhh,
pertanyaan di hari pernikahan.
sadis!

eyena on October 9, 2009 at 11:47 AM said...

huh tak sangka aku tedi ada pengalaman gini.. sabar eh

bagus kamu tak menyesal..hidup mesti diteruskan.. chayookkkk!!!!!

itafukada on October 9, 2009 at 1:22 PM said...

wah tedi..kamu telah melukakan hati lelaki itu.oh sadisnya..~

berkorban utk kehidupan yg lbh bermakna..aiceh..~

niesz on October 9, 2009 at 1:36 PM said...

tul tu...jodoh kan d tgn tuhan..
biar la mase yg tentukan..
tul x.
life must go on..
jgn salah kan takdir..
ade hikmah mungkin..

Ayu on October 9, 2009 at 2:21 PM said...

tedddd!!!

11 tahun lampau mmg ko kat bangku skolah lagi kan.. gila ar mamat tu ajak kawen plak..'

aku sokong ko sambung blaja.. iskk..

** apsal aku emosional sangat nih?? *

@--- Sueanne ----@ on October 9, 2009 at 3:00 PM said...

takdir yang menentukan segalanya..:p

Alimaz-Kembara Terasing on October 9, 2009 at 4:11 PM said...

ada yg lebih baik menanti...

Fatt Chin Choy on October 9, 2009 at 11:09 PM said...

boleh plak nak kawen kena tanya org lain dulu... ish3

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:30 PM said...

aduhai hencek nakamura.. 3 ke 2 ni? kata dah ada jhr ngan perak.

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:30 PM said...

zack : cinta? bukan kot..

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:30 PM said...

dak zara : yup!

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:31 PM said...

kakrina : betul tu. yg lepas biar lepas

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:31 PM said...

Thanks qief

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:31 PM said...

chekde : yup! demokrasi buat pilihan sendiri

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:32 PM said...

TQ are long

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:32 PM said...

ms lilies : yup!! lega dan syukur

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:32 PM said...

hanim : ada baik dan buruknya..

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:33 PM said...

queen of 2 heroes : yup. Allah mentakdirkan sesuatu itu pasti ada sebabnya

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:34 PM said...

~0~ : yup! yang pergi ttp pergi :)

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:34 PM said...

meiz sha : TQ

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:35 PM said...

yoro akino : dia akur pd pilihan org tua ;)

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:35 PM said...

cheryna pires : ha ha ha... terikut2 ni!

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:36 PM said...

cikgu ian : cam drama minggu ini

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:36 PM said...

aina : jgn menoleh ke belakang

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:36 PM said...

itafukada : tak rasa bekorban.. mungkin sbb masa tu mentah lg

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:37 PM said...

ayu : aku belajar tp bukan kat bangku sekolah. ha ha ha ha

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:37 PM said...

sueanne : terima dgn redha :)

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:37 PM said...

alimaz : insyAllah

sI tEDI on October 9, 2009 at 11:38 PM said...

FCC : mungkin dia takut antara kami akan menyesal :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting