Friday, October 30, 2009

Ya! Aku akU|. AKu MemanG LemaH B|La BerhaDapaN S|Tuas| |n|...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:30 PM
Segalanya di luar jangkaan. Menukar perancangan di saat-saat akhir. Ya! Inilah akibatnya. Tiada pendirian. Aku sedari itu.

Aku ke rumah kawan juga petang tadi.Asalnya ingin pergi di waktu malam. Tetapi risau tidak ketemu rumah, pergi waktu siang.

Balik hampir pukul 6.50 petang. Meletak kereta di tempat yang jauh sedikit.

Tiba-tiba seseorang menegur 'Kak, kereta akak pancit!' Ya Allah! Terasa gempa sekejap dalam hati. Baru teringat tadi terlanggar bucu tangga simen di tepi balai raya itu. Kuat hentakkannya sampai buat tayar koyak dan pancit.

Seorang kawan memberi nombor telefon mekanik berdekatan. Alhamdulillah. Walau dalam keadaan gelap semuanya berjalan lancar. Aku memang tidak tahu menukar tayar kereta. Itu aku akui. Kelemahannya di situ.

Tapi perancangan untuk esok ke Ampang tidak tahu lagi. Tiada bengkel kereta yang buka malam-malam begini. Mungkin aku tidak pergi. Sob sob sob!!

Nota kakitanganku : Coooobaan!!

24 kUs-kUs:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on October 30, 2009 at 8:55 PM said...

cobaann....

sabo jer la ye cik tedi..

imHepPie on October 30, 2009 at 9:04 PM said...

nmpak duit melayang2....

Unknown on October 30, 2009 at 9:08 PM said...

tayar spare xde ke?

sharamli on October 30, 2009 at 9:13 PM said...

jgn nanges

Samaira on October 30, 2009 at 9:34 PM said...

iskk
sabo cik tedi ekk

Watierman on October 30, 2009 at 9:35 PM said...

Tika begini perlu pada AAM...RM100 setahun..rasanya berbaloi kamu memilikinya...syukur kamu selamat...tayar kempis..beg duit pun mengempis....itu yg sob...sob..sob...

Anisa on October 30, 2009 at 9:36 PM said...

ha...
sabar la yer,,
dugaan Tuhan

Unknown on October 30, 2009 at 9:58 PM said...

mesti ganeh ko bawak keta sampai langgar bucu simen kan..
ish..ish..ish...

bungacahaya on October 30, 2009 at 10:17 PM said...

Jgn bawak keta sehingga langgar bucu simen...hehhehehe. carefullllll!!!!

PuanPepel on October 30, 2009 at 10:27 PM said...

cobaannnnnnn.......
sabo yek..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on October 30, 2009 at 10:27 PM said...

sayang~

alahai~

tabah2~

aku rindu kamu!!!

mamai on October 30, 2009 at 10:34 PM said...

esok masih ada jgn risau kat melaka ada banyak bengkel dan kedai tayar

ŝŐŦĩŷĂ ʷˡͭʱ♥♥ on October 30, 2009 at 11:20 PM said...

heheh..klu saya,saya sggup tgglkn kete dan blk naik teksi..ini krn gara2 tdk pandai menukar tayar..eheheh..

Nakamura Kazuki on October 30, 2009 at 11:57 PM said...

biasala la tu bila bawa kereta...namun kena berhati2 jugala len kali...

Unknown on October 31, 2009 at 1:12 AM said...

ko penah tuko tayar sendiri tak???aku penah...tp skali jelah..ahaha..lepas beberapa kejadian lain, aku suh org je tuko...x pong mekanik..letih dowh tuko tayar..keje laki...

ah, tedi ..sabo yek..cobaan semua tuh///...

Amal on October 31, 2009 at 7:11 AM said...

alaaa!
baru nak soh ko dtg bangi..
sempat la tukar tayor tuh..
roger aku tau~

wanita mutalib on October 31, 2009 at 7:51 AM said...

cian kawan kiter ni..
sabor eh..

nak mai ampang ker..

meh jumpo jom hehehe..

[s][u][e][h][a][n][n] on October 31, 2009 at 9:10 AM said...

mmm sabo la ted..dugaan tu.. :( hope sumenya akan ok huk huk huk

Softtouch [Hanim] on October 31, 2009 at 9:55 AM said...

mmg cobaan betul..samalah sy kalu tayar pancit xreti nk tukor..nasib baik ade no mekanik kalu tak bermalam lah tedi kat situ..he he he

kuina on October 31, 2009 at 10:09 AM said...

sama lah kita..

kalau terjadi mcm tu mulakan aksi gedik manja.. menggoda... pujuk memujuk...

cheryna zamrinor on October 31, 2009 at 10:41 AM said...

tak dapat kubayangkan betapa kiutnya engkau dengan tayar pancit tuh! huhhh..sure cuak kan? pernah kena di kawasan gelap...takde org. mau nak nangis aku masa tuh. nasib ada orang tolong. itupon nasib dia baik.

aku pon tak pandai tukar tayar.

take care tedi.
alhamdulillah ko selamat.

Murni Alfathunnisa on October 31, 2009 at 11:51 AM said...

Hurm...cobaaannn...
same la kite..cuma tau bawak..tk tau tukar tayar yg pancit...huhu. mintak simpang...takut emergency cmni..

leadleedeea on October 31, 2009 at 5:23 PM said...

mcmana sampai leh terlanggar bucu tuh ted oi? takpelah dear..sabar yek?

DramaQueen on October 31, 2009 at 11:07 PM said...

la ted.. tu la..lengkali berhati2 yek.. erm.. wiper ko bila nak tukar? aku da taw tuka wiper..meh la aku tukarkan..ekeke..

erm..tayar pon aku tau tukar.. nak bajar ngan aku? ehchehh..tunjuk terar lak..wakakak..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting