Monday, October 19, 2009

TeguraN PaDa MereKa yanG |ng|n MenOntON waYang!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:23 PM
Habis taklimat tadi dalam pukul 5.00 petang. Kemudian ke Mahkota Parade untuk membeli kasut baru. Kasut lama aku telah di jilat api. Zalim! Ha ha ha... Kaya benar aku hingga kasut pun di bakar! Kemudian aku ingin berkejar ke MBO untuk menonton wayang. Oleh kerana waktu puncak makan terperangkaplah aku dalam kesesakan lalulintas.

Ok! Baik. Kawan aku sudah setia menunggu. Jam sudah pukul 6.00 petang. Masa untuk membeli tiket 6.15 petang. Abaikan pukul berapa aku menonton.

Photobucket

Ini BUKAN aku dan pasangan. Ini adalah manusia yang beratur di hadapan aku. Jika kamu baca ini, aku ingin menegur sedikit sikap kamu berdua.

Pertama : Sila fikirkan terlebih dahulu cerita apa yang kamu ingin tonton. Jangan waktu kamu mahu beli tiket waktu itu baru tersengeh-sengeh mahu bersoal jawab dengan pasangan cerita apa yang ingin di tonton. WTH!!

Kedua : Sila pilih kerusi yang ingin di duduki dengan kadar segera. Jangan kamu berbincang selama 5 minit dan sempat bertukar-tukar fikiran pula tentang kesesuaian kerusi yang kamu ingin duduk nanti. Selepas itu bila sudah memilih, tiba-tiba kamu ingin kerusi yang lain pula. WTH!!

Ketiga : Sila keluarkan duit seawal kamu beratur lagi. Kamu pasti sudah tahu berapakah harga tiket atau sudah dapat mengagak. Jadi tidak perlu waktu itu baru kamu terhegeh-hegeh keluarkan dompet dan mengeluarkan wang dan bila tidak cukup kamu keluarkan syiling-syiling sekali untuk di kira. Eh! Ini tidak boleh cakap WTH sebab aku pernah keluarkan RM 1 sebanyak 30 keping untuk di kira juruwang stesyen minyak.

Okey! Cukup 3 sahaja teguran.

Photobucket

Okey!! Aku ringkaskan cerita ini. Memang sakit kepala aku ketawa. Adegan Miasara tidak lulus mendaki bukit dan gagal ujian memandu. Kawan aku di sebelah juga mengalami nasib yang sama hari ini. Jadi, secara tidak langsung aku ketawa bagai tidak ingat!! Ekekekeke.... Betul-betul terkena batang hidung rakan di sebelah.

Adegan yang amat menyentuh hati aku ialah sewaktu Miasara sedar dari pengsan pertama kali di bilik ayahnya. Aduhai.. Menitis airmata. Adegan kedua ketika Miasara menyampaikan persembahan projek filemnya. Yup! Dua adegan buat aku menangis.

Secara jujurnya aku katakan. Aku lebih sukakan Filem Setem dari Papadom. Ini pendapat aku sahaja. Apapun Filem Afdlin Shauki memang tidak pernah menghampakan.

Photobucket

Rantai kunci dari Bali. Orang lain yang pergi orang lain pula yang beri. Terima kasih!!

Nota kakitanganku : Aduhai kepalaku!! Sakit lagi!!







34 kUs-kUs:

DaliaLiyana on October 19, 2009 at 9:50 PM said...

bila nak tgk wyg lagi?? jom r ajak akak....heheheh...

PuanPepel on October 19, 2009 at 9:53 PM said...

ekeke... sy pon nangis part presentation psl ayah dia tu....
abes tacin lah...

mamai on October 19, 2009 at 9:54 PM said...

memang aku setuju dengan kamu bab yang terhegeh-hegeh kat depan kaunter tu memang tak boleh sabar...pernah juga la aku sound satu kapel..balak dia tak puas hati. aku cakap nak tengok wayang atau nak buat wayang...atau aku antar di pie klinik

aku benci orang macam nie..perasan romantik

Nakamura Kazuki on October 19, 2009 at 9:54 PM said...

tedi..thats why ambe ske filem2 aflin...memang lawak spontan kan..walaupun ambe belum tengok papadom dan entahla tak terasa nak tengok pun..hehehe..mungkin sume pelakonnya ambe tak suke kecuali aflin je....

Unknown on October 19, 2009 at 10:08 PM said...

tak tgk lagi papadom..
huh!

Samaira on October 19, 2009 at 10:08 PM said...

waaa dua org dah kata setem lagi besh dr papadom wuhuu

Amal on October 19, 2009 at 10:12 PM said...

oiii~
aku benci org lambat2 time nak beli tiket.
hahaha

miasara?
ouh afdhlin mmg guna nama anak sendiri..

;p

Unknown on October 19, 2009 at 10:24 PM said...

ishhh... ni sah2 baru pertama kali kuar dating kot... kalo aku jd ko kan tedi, rs kan nak je aku laga2 kan kepala dioorang tau.. geram sih.. dah tu yg korag dok beratur awal2 tu buat apa.. bincang la awal2 kan..

Cetusan on October 19, 2009 at 10:26 PM said...

paling tak best buat sendiri tengok sendiri..ehhe

Anisa on October 19, 2009 at 10:28 PM said...

HA..
mmmg!
setuju sgt2 dgn teguran ni
lagi2 la yg menceceh lame2 nak pilih tmpt duduk.
ah,,,


emm
best eyk cite papadom??

nak tgok jgkk

dah lame tak lepak MP ngn dataran pahlawan

imHepPie on October 19, 2009 at 10:34 PM said...

uih gambo aku ngan my bf masuk page ko la haha

Maiyah on October 19, 2009 at 10:36 PM said...

huhuu.. tak dpt nak tgk wayang

un on October 19, 2009 at 10:48 PM said...

haha..
awek tu lawa tak..ha3..

ko beli tiket lama tak,.?
takut orang belakang amik gambar ko pastu buat entri macam ko gak ni..ha3

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on October 19, 2009 at 10:57 PM said...

alahai~

tadi ku pergi Melaka~

uhuks~

Liliyuli on October 19, 2009 at 11:07 PM said...

sama! kita sama! part nanges tu... 2 kali...hahaha

Ayu on October 19, 2009 at 11:23 PM said...

erkk.. aku pnh buat ar dulu time bercinta.. hehe.. tp bila kena kat aku.. direct je aku sound .. kalau nk berbincang ke bercakap ke .. pi blakang la.. jgn duk halang org.. sampaikan husband aku marah akan kelaseran mulut aku nih.. hehhe..

Aida Lela on October 19, 2009 at 11:30 PM said...

PAPADOMMMMMM??? nak tengok gakkkkk...
Tedi, nak itot.. he he he..

:: eyeNa :: on October 19, 2009 at 11:40 PM said...

heeeeh.. memula ak ingatkan..gambar tedi ngan pakwe beliau.. haha

yusuf mujahidin ™ on October 20, 2009 at 12:06 AM said...

bgs nasihat ni
=)

KiFli MaLLy on October 20, 2009 at 12:06 AM said...

huhuhu mmg sedey sngt citer tu kan kak....but not bad la...kawan Qief yang tak suka tngok citer malay pown gelak2 jer wkkakakaka

amie on October 20, 2009 at 12:32 AM said...

setem lg best dr papadom..
yeahhh..
hehe

Unknown on October 20, 2009 at 12:46 AM said...

ooo..aku paling menyampah org beli tiket camni..plus aku menyampah kalu nak amik duit kat BSN,..sampai kat mesin, baru nak amik kad lam pulse..pahtu tak hengat no pin...oiiiii..aku menyampah lah...sebab kalu aku duk kat mesin BSN tuh, aku akan peruntukkan masa yg amat singkat..xde eh nak mebelek-belek dolu...kalu nak belek2 , balik umah baca surat kabo ah..uishhh

myQza on October 20, 2009 at 12:50 AM said...

dalia : kamu belanja

miera : yup! tgk dia menangis bersungguh2

mamai : kawan aku dah hangin. nasib baik aku penyabar orgnya

hencek nakamura : x kenal maka x cinta

ries lee : tgk jgn x tgk

samaira : yup! Jujur dr hati :)

miss siv : yup! nama anak dia sendiri. mungkin itu yg buat dia tacing sgt

CC : kawan aku mmg dah hilang sabar td. sebbaik aku relekskan.. x menahan betul..

zeqzeq : janji duit masyuk.. ekekekeke

fantasy : sesekali tu lepaklah..

mimie : itu bukan fahrin ahmad

maiyah : tgk dvd okey kak?

unwanted : aku sampai kaunter.. ckp cite yg aku nak tgk, pilih seat dalam 10 saat. bayar dgn duit genap. done!

dak zara : aku kecik ati sbb ko x jawab emel aku :(

liliyuli : yup! tacing gila kat situ

ayus : ekekekek.. kira hubby ko penyabar...

aiyda : dah balik pun. ekekek :P

eyena : sila jgn berfikiran begitu, ekekekeke

yusuf mujahidin : TQ

qief : org ckp x kenal maka x cinta

capri : yup! itu yg aku rasa :)

myQza on October 20, 2009 at 12:51 AM said...

dak ashie : aku sokonglah. apa sahaja yg kita nak buat. kena prepare awal. supaya semuanya lancar je.. senang jek..

LuVidA^^ on October 20, 2009 at 12:58 AM said...

ngee.....x pasal2 couple tu masuk blog tedi...
cian dorg... =p

emhh x de mase lagi nk tgk cte ni..alahai...agak2 ida ngs ke x ek...

Unknown on October 20, 2009 at 1:00 AM said...

Ala...Tedi tu baru 5 minit...kami n the geng bese 15 minit duk situ. Tu kalu dah tak tahu nk tengok citer ape sangat dar...cari tempat duduk yang sikit orang dan cari citer yang ala2 sedap skit walaupun dalam list memasing sumer sedap. Lagipun, ada banyak lagi kaunter kat situ..xkan la sumer org amik maser 15minit kot duk kat situ jer...hehe. Orang yg menunggu belakang leh pegi ke kaunter yang satu lagi..unless kat wayang tu ader satu kaunter jer...ponat le menunggu..huhu. Dan unless jugak barisan yang dibuat 2 atau 3. tapi besenyer..barisan kat pangung wayang hanya satu barisan saje..ikut line dan akan kearah semua kaunter...kan...

cheryna zamrinor on October 20, 2009 at 8:24 AM said...

aku setuju ngan ko. setem ada impact dr papadom. tp nilai2 murni plak lagi byk kat papadom nieh.

* aku cepat hangin ngan kapel yang macam ko jumpa tuh. pernah aku sound,

"dah habis beli tiket ke belum ni?"

terus tersipu2 dan bla.

* shanie sudah mengamuk, mungkin itu kata mereka...hahaha...

Cetusan on October 20, 2009 at 9:17 AM said...

lagi satu dua, klau boleh duduk kerusi yang berjauhan dgn pasangan sejoli, nanti salah dengar bunyi..tertukar bunyi.

leadleedeea on October 20, 2009 at 11:00 AM said...

papadom..tak tgk lagi...huhu~!!! lead tgk citer kartun dulu...heheheee~!! Cloudy with a chance of meatballs....best gilossss...

ted, gi laaa tgk citer tuh...heheeheh~!!

@reLong on October 20, 2009 at 11:23 AM said...

Uhuk..seb baik psGan couple tersbut bkn kT..hahah!

Yup..sabar je la dgn praGai couple tsbut yg thegeh2 kn..isk..isk..

[z@ck] on October 20, 2009 at 12:26 PM said...

ingt kaunter tu mak bapak dorang punya kot...haish..annoyed gila ngn orang2 macam tu..

white rose on October 20, 2009 at 3:42 PM said...

agaknye, nk tgk PAPADOM kena makan nasi briani sama papadom bru syiok kan...

Alimaz-Kembara Terasing on October 20, 2009 at 7:55 PM said...

tadi kami plan nak tengok papadom....tak jadi ...malas plak nak pi jitra...perlis tak dak huhuhuh.....

messyremo on October 22, 2009 at 12:49 AM said...

aku baru nk tgk esk papadom..hehe

mmg citer afdlin tak pernah mnghampakan...
i lap u afdlin..haha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting