Friday, October 16, 2009

S|La P|L|h A,B,C aTau D..!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:27 AM
Bila buat tajuk pasal perkongsian tadi, aku ingin buat satu soalan sensitif untuk kamu. Sebelum itu aku mohon maaf andainya soalan ini kurang di senangi atau buat kamu tidak selesa. Jika begitu sila abaikan. Ianya sekadar perkongsian rasa dan pendapat. Soalan ini hanya untuk kaum wanita sahaja. Selain daripada kamu yang di nyatakan jika ingin menjawab juga di alu-alukan.

He he he he...


Okey! Soalan aku ialah :

" Jika di beri pilihan, sanggupkah kamu bermadu?"


A . Sanggup dengan sukarelanya.


B. Tidak sanggup sama sekali


C. Boleh di pertimbangkan.


D. Buntu. Tidak tahu jawapan


Terima kasih. Jika ingin ulas jawapan juga di alu-alukan.


Nota kakitanganku : Aku pilih jawapan B!! La la la la....










56 kUs-kUs:

pecinta_Islam on October 15, 2009 at 8:29 PM said...

jika ramai yg pilih B maka setiap lelaki hnya akan mempunyai seorng istri seluruh dunia.cbe bayangkan betapa ramainya wanita diluar sne yg x kn kawen.kerna nisbah wanita dngn lelaki jauh lbh bnyk wanita.sbb tu la Allah bnrkan lelaki kahwin plng bnyk 4orng..namun harus ditegaaskan jika mampu berlaku adil dan mampu zahir dan batin..itu lah indah nya manusia ciptaan Allah..x mungkin semua wanita akan pilih b jwpnnye..stiap orng ada jwpnnya dan sbbnye yg tersendiri..mungkin pd asas naluri wanita kebanyakkannya akan pilih b..tp bila dh sampai pd suatu situasi yg x dapat duga akhirnya mereka akan memilih jwpn2 yg selain dr b jg..
:)

Unknown on October 15, 2009 at 8:34 PM said...

kalo aku pun pilih B dan aku yakin kalo lelaki yg mnjawab...

pe ingat senang nk kongsi suami.. ohhh.. aku tak sebaik tu.. aku yakin kalo aku bermadu, aku akan lebih byk mengumpul dosa dr mngumpul pahala.....

ItaJeff on October 15, 2009 at 8:40 PM said...

Salam Cik Tedi..

B

Ms.Lilies on October 15, 2009 at 9:16 PM said...

jawapan aku biarla rahsia ehehehe

MisZrOxZy on October 15, 2009 at 9:29 PM said...

kalo miszroxzy pilih c..
mmg la kaum pompuan xsanggup utk berkongsi..miszroxzy pn xsanggup..
tp bila dipikir secara rasional..andai kata sorang pompuan tu bermasalah n xdpt nk berikan generasi utk kaum suami.pe kata kaum pompuan pertimbangkn utk berkongsi.pe yg kaum pompuan korbankn tue dpt pahalanya di akhirat..aku bukanla yg terbaik utk berkata sebegitu.tp sume tu dtg dari pikiran yg mendalam..

PuanPepel on October 15, 2009 at 9:49 PM said...

buntu....huhu...

sy pilih C... mmg klu diikutkan sy pn nk jugak plh B.. tp perancangan Allah utk kita..sape taw kn...
tgk keadaan... klu itu yg tbaek utk sy ..dia... dan dot dot dot....hehe...insyaAllah...sy trima seadanya...

>>tapi lg... klu sblm kawen pon ko nk madukan aku... kem salam ar...hahakz...tersirat d ctu...

Samaira on October 15, 2009 at 10:05 PM said...

b hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on October 15, 2009 at 10:08 PM said...

aku pilih B dengan syarat aku boleh berpoya2 dengan lelaki lain kalau dia tetap mahu juga~

Maiyah on October 15, 2009 at 10:17 PM said...

soweyy.. sy dah takde pilihan camtu lagik, tapi dpt pahala tau kalo izinkan suami bermadu nih :D

mamai on October 15, 2009 at 10:27 PM said...

tak boleh ,komen nie nanti kena serang pulak hahaha..anyaway pada pakcik refer back to responsiblity...

Ayu on October 15, 2009 at 10:32 PM said...

ermm... even aku dah kawen n even my hubby x terarah ke arah itu namun jawapan aku kepada persoalan mu in ialah E..

erk.. xder jawapan E ke?? oppss sori wrong number hehe..

pe salahnya ted nk dpat payung emas kan..

alahai.. nk tanggung diri sendiri x cukup nk berkawen dua,tiga n empat plak.. pigidaaaaaaaaaa..

(sila rujuk diri sendiri hehe..)

Liliyuli on October 15, 2009 at 10:52 PM said...

aku suka jawapan yg padat dari incek syahbandar itu..tapi ape-ape pun cukup la sekadar seorang isteri sahaja kepada lelaki yg bergelar suami..tuhan pun tidak suka pada org yg tamak..hahaha. lelaki mmg senang bercakap tentang poligami..tapi yg menghadapi ialah wanita yg bergelar isteri. katakan isteri sanggup..tapi tidak 100% isteri sanggup sebenarnya. percaya lah..tolonglah setia pada yg satu wahai sang suami..

tedi..

jawapan aku ialah B.

=)

cheryna zamrinor on October 15, 2009 at 10:53 PM said...

tedi, jawapan aku C.

aku tak taulah org len, tp aku takleh tolak jodoh. kalau aku tiba2 bermadu, aku amik jelah. walaupon aku tau nanti ibu aku sure pelangkung aku...tp aku nak cakap camne kalo dah jodoh.

TAPI!!!

Syaratnya dia kena kenalkan aku dengan 1st wife dia supaya aku leh hidup dalam aman damai. I want to be her friend 1st;)

Macam impossible kan?

nEd~Ya on October 15, 2009 at 10:56 PM said...

sy pilih D buat mase ini,(yg kemudiannya berkemungkinan boleh jadi A, B atau C setelah diberi tempoh utk berfikir atau mengalami sendiri situasinye)
huhu..=)

mak sy pilih A..

die kata nk payung emas..huaahua..

aleena on October 15, 2009 at 11:53 PM said...

salam si tedi:)

for sure B owh..no share-share no

:: eyeNa :: on October 15, 2009 at 11:54 PM said...

mungkin D kot.. aku jenis yg blur sikit. tapi time tak blur aku pilih B dan B dan B.. muktamat

white rose on October 16, 2009 at 12:16 AM said...

c kak...haha...stiap org ade pilihannya...stakat nih sy merelakan tpi bersyarat yg sy ni no 1...haha...teruk jugak sy nih...dh laa, xyah poning2...akak pilih je A...hahaha

Kak Long on October 16, 2009 at 1:04 AM said...

Kalau pilih empat-empat sekali, dapat markah lebih tak?
Huhuhu...
Kalau boleh memang nak pilih B, tapi bila fikirkan, siapalah kita nak menolak takdir..lagipun boleh dapat payun emas,mungkin juga A. dan tentu ada pertimbangan tertentu, maka boleh pilih C..
Tapi....memang mencabar betul soalan ni...buntu, oh buntu....
Kesimpulannya Kak Long nak pilih D lah ya..

PuanPepel on October 16, 2009 at 1:36 AM said...

sokong kak sha... tp sy maw jd yg 1st...hehe.... payung emas tuh...

umi_e on October 16, 2009 at 7:12 AM said...

Soalan sensitif oooooooooooo :P

* rasanya pilih C - mana boleh kasi free je :P kenalah ada syarat2nya ;)

Watierman on October 16, 2009 at 7:57 AM said...

As Salam Tedi....moga dijauhkan Akak dari membuat sebarang percaturan yang sebegini...(Ya Allah....Aku mohon dijauhkan permasaalahan begini...kerana aku terlalu lemah!)

Tapi dari hati & perasaan wanita Akak...tentulah B

Kalau telah tersurat di loh mahfuz....Akak pasrah...!(Hopefully En. Hubby tidak akan pernah terbaca komen ku ini...he is not a blogger!)

myQza on October 16, 2009 at 8:25 AM said...

syahbandar : kita selalunya hanya merancang tetapi tuhan yg tentukan.. terimakasih atas komen!

myQza on October 16, 2009 at 8:25 AM said...

raihan : aku juga mengikut ketahanan mental aku!

myQza on October 16, 2009 at 8:26 AM said...

kakita : ya! sama :P

myQza on October 16, 2009 at 8:26 AM said...

ms lilies : usah buat aku berteka teki :)

myQza on October 16, 2009 at 8:27 AM said...

misroxzy : kadangkala perkara baik lah yg selalu akanmenajdi hidangan!:)

myQza on October 16, 2009 at 8:28 AM said...

miera : yup! kalau masa bercouple dah buat perangai.. kem salam je lah. ekekekekek

myQza on October 16, 2009 at 8:28 AM said...

samaira : kenapa pilih dgn nada ketawa? ekekekek

myQza on October 16, 2009 at 8:29 AM said...

dak zara : apakah syarat2nya?

myQza on October 16, 2009 at 8:29 AM said...

kakmaiyah : betul tu. tapi itulahyg paling sukar

myQza on October 16, 2009 at 8:29 AM said...

mmai : yup! Tanggungjawab!

myQza on October 16, 2009 at 8:30 AM said...

ayus : ekekekekekke.. saba je lah... InsyaAllah. semoga aman sentosa

myQza on October 16, 2009 at 8:31 AM said...

liliyuli : bila bab poligami lelaki akan mengeluarkan segala hadis dan sunnah yg mereka tahu

myQza on October 16, 2009 at 8:31 AM said...

cheryna pires : aduhai... macam tak logik jek.. ekekekekekek

myQza on October 16, 2009 at 8:32 AM said...

nedya : ibu kamu seorang yang kuat dan tabah. :)

myQza on October 16, 2009 at 8:32 AM said...

aleena : confirm ek?

myQza on October 16, 2009 at 8:32 AM said...

aina : kalau dah pilih B tu x blurlah. ekekekekke

myQza on October 16, 2009 at 8:33 AM said...

ekekekek ustazah dylla : C ek? Alhamdulillah...

myQza on October 16, 2009 at 8:34 AM said...

ekekekek kaklong : punya panjang lebar penerangan akhirnya pilih D. yup! segalanya berkemungkinan

myQza on October 16, 2009 at 8:34 AM said...

ha ha ha miera : semua nak jd 1st... sapa nak jd seterusnya?

myQza on October 16, 2009 at 8:34 AM said...

kak e : yup! pk dulu syarat2nya

myQza on October 16, 2009 at 8:35 AM said...

kakwatie : harap mr hubby x baca ek? he he he

Unknown on October 16, 2009 at 11:04 AM said...

tedi..aku x sempat nak masuk ko nye belog ..lambat sgt loadin..berukbeng aku dah jadik mangang lately..ahhaha

ok..jawapan aku adalah C..boleh dipertimbangkan..aku ngan madu aku pong skrg dah aman damai sgt(itu drama lakonan aku ngan sorang member, demi merebut artis..ahahha..abaikan aku)

Softtouch [Hanim] on October 16, 2009 at 11:20 AM said...

sy yakin jwpan sy B....

Alimaz-Kembara Terasing on October 16, 2009 at 11:27 AM said...

jawapan ku tetap sama...aku lebih rela menjanda daripada bermadu...sooo aku memilih BBBBBBBB

@reLong on October 16, 2009 at 12:07 PM said...

Tentu kT pLih B..tnpa ragu2!!

hmm...ada citer gak psL nie..tp nnti kt update blog citer psL bnda myakitkn ni..tntg kaum adam ye ^_^

kuina on October 16, 2009 at 1:30 PM said...

B....
tiada kompromi!

Amal on October 16, 2009 at 2:21 PM said...

aku belum baligh...
tak boleh jawab kan?
hehehe

QuEeN Of 2 Heroes on October 16, 2009 at 4:11 PM said...

confirm B! x bole ubah2,padam2,liquid pun x bole...

myQza on October 16, 2009 at 10:23 PM said...

dak ashie : kalau di alam realiti ko begitu.. Alhamdulillah..

myQza on October 16, 2009 at 10:24 PM said...

hanim : x de talian hayat!

myQza on October 16, 2009 at 10:24 PM said...

alimaz : begitu kondipen sekali! ha ha ha

myQza on October 16, 2009 at 10:24 PM said...

are long : kamu juga B. AKu tunggu

myQza on October 16, 2009 at 10:24 PM said...

kuina : ekekekkeke... kompom b!

myQza on October 16, 2009 at 10:25 PM said...

miss siv : ko sunat jawab

myQza on October 16, 2009 at 10:25 PM said...

queen of 2 heroes : ekekekek B juga ek?

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting