Monday, October 12, 2009

AkuLah PereMpuaN |tu....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 AM
Ceh!! Kamu rasa pernah dengar atau tengok tidak tajuk 'entry' di atas? He he he.. !! Itu tajuk Cerekarama malam Sabtu lepas lakonan Fasha Sandha.

Okey! Aku bukan mahu cerita pasal kontroversi demi kontroversi Fasha Sandha. Itu dia punya pasallahkan. Yang penting bagi aku tiap lakonan dia mantap dan berkesan. Eh Eh!! Itu juga bukan apa yang aku mahu cerita. He he he..

Idea ini cuma timbul bila aku menonton drama tersebut.

Soalan yang ingin aku tanya:

Sanggupkah kamu bercinta dengan sesesorang yang sedang menderita sakit berbahaya dan di takdirkan tidak mempunyai jangka hayat yang panjang?

Bagi aku jika di beri pilihan, aku tidak mahu. Aku bukan kejam. Jauh sekali hanya ingin kesempurnaan atau sebagainya. Tetapi aku tidak mahu!! Aku tidak mahu sepanjang hidup aku nanti hanya di selubungi kesedihan. Selamanya akan hidup dalam kenangan-kenangan yang memilukan. Aku tahu aku orangnya yang bagaimana. Jadi aku mungkin tidak sekuat mana untuk menghadapi hari-hari akhir dan hari-hari tanpa insan yang di cintai.

huh! Alasan aku! Okey tidak? Kamu pula bagaimana?

Nota kakitanganku : Aku ingin sehidup dan semati!






44 kUs-kUs:

Raihan on October 12, 2009 at 11:20 AM said...

kalo selepas berkahwin insyaallah aku terima.. ye la suami kan... sapa taknak cium bau syurga..

tapi kalo b4 kawin, aku akan elakkan.. mcm ko gak.. aku tak sekuat tu nak menempuh segala kesedihan... aku dah letih nak menangis lagi... biarla kehidupan aku lepas kawin akan membuatkan aku senyum penuh kebahagiaan..

ewah2... pandai lak ek aku bermadah ni..

by the way, aku tak layan pun citer tu.. sebabnya aku tak suka cik kak tu berlakon... mmg tak leh nak terima la mengadap muka dia selama 2 jam citer tu.. haha...

cHeRyNa PiReS on October 12, 2009 at 11:29 AM said...

soalan yang sama sha tujukan dalam posting sha "when karev cries" - kalau dah tau org itu berpenyakit, kenapa kawen?

sha tak sanggup kerana nanti bila dia mati...kehidupanku takkan sama lagi. sedangkan bercerai kasih pon sakit, inikan pulak bercerai nyawa...tidak!!!

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on October 12, 2009 at 11:32 AM said...

kekadang di sebalik aper yg di lalui itu....pasti ada hikmah nyer..

tak sempat layan drama tu dari mula...dah last2 baru sempat tgk

huhuhu...

ZARA 札拉 on October 12, 2009 at 11:37 AM said...

eerrr...

daku pun taknak~

daku kurang tabah~

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 12, 2009 at 11:43 AM said...

memandangkan KRina dah bersuami maka hidup dan matiku hanyalah untuknya seorang. chewah-chewah..

mintak2 dijauhkan dia dari penyakit yang boleh membawa maut..amin. Insyallah KRina cekal & kuat andainya dugaan datang.

Tinie a.k.a Ibu Fatin on October 12, 2009 at 11:44 AM said...

aku nak sehidup, semati tak mau..
huhu kejam kah daku???
hahahha

@rE-LonG on October 12, 2009 at 11:50 AM said...

kT pn xmO gak..
nk bsedih jer..yg laki tu pn satu..da tau skit..maU cari cinta lg..
xksian kan kat prmpuan ke nnti..huhu

tp letih tgk citer tu..smpai ttido..pdhal lg 10 mnit nk hbis..trus msuk bLik..hahah!

kuina on October 12, 2009 at 12:00 PM said...

ohhh tidak.. bercinta untuk berpisah.. tak sanggup u..

ambik berat sebagai kawan/sahabat tanpa ada loving ok la..

arnamee on October 12, 2009 at 12:10 PM said...

Salam.

tedi sayang, Jika Anem, betullah dah jadi suami, anem jaga sahaja, biar tak semati, tapi beri dier rasa sehidup dengan kita, mungkin kesempatan membahagiakn dier.

tapi, jika kawan, hanya kawan, sayang sebagai kawan, tahu tahap kekuatan diri, jadi tidaklah begitu sanggup.;p

Watierman on October 12, 2009 at 12:11 PM said...

Salam Tedi...kalau lah sekiranya...(Ya Allah minta di jauhkanlah...aku insan yang lemah)...ada dari anakanda Akak yang mahu berkahwin dengan seseorang yang berpenyakit ...Akak serahkan aje pada yang Esa untuk tentukan kerana jodoh & maut ditangannya....tidak dinafikan kakak ipar(biras akak)..sakit jantung berubang...tapi dengan izinnya..jodoh abang ipar akak dengan dia panjang...sekarang masih bertahan...anak dara 2 orang dah nak kerja dah...itu semua kerja tuhan....

ashie023 on October 12, 2009 at 12:16 PM said...

kalu ambe, ambe trime seadanye...berserahlah kepada yang maha berkuasa...semua tu keje Tuhan belaka..

farah on October 12, 2009 at 12:31 PM said...

Ya Allah, tedi.

aku pernah bercinta dgn ssorg yang mempunyai penyakit barah tulang.
tp, phbgn kami tdk kekal lama kerna aku meminta putus dari si dia.

sumpah, aku sedih tp aku terpaksa kerna aku tidak sanggup kehilangan dia di masa yang akan datang.

ketika itu dia terlantar sakit,
dan aku tidak tahu kenapa aku sanggup berlaku kejam ke atasnya.

semoga Tuhan mengampuni dosa-dosa aku.

sekarang ini, si dia sudah berbahagia di samping isteri dan bayi yang baru lahir bbrp bulan yg lepas.

aku bahagia utk dia.

dia insan yang mulia kerna masih menganggap aku sbg seorg teman sdgkan aku berbuat dosa kpdnya.

sedih* :(

miSs siv on October 12, 2009 at 1:11 PM said...

same!!
aku pun tak nak..tp kalau tu yg bahagiakan dia, aku rela! poyo pulak..hehe..
tapi betul lah kan?
=)

miera a.k.a merr on October 12, 2009 at 1:39 PM said...

andai itu takdirnya... ekeke... komen pn nak tajuk cerekarama..hehe...


erm... klu sy..sy timer seadanya mlainkan dia yg pegi tinggalkn sy..sbb sy xpndai mninggalkn....
ape pn.. jodoh pertemuan...ajal maut...sume d tgn Allah.... kite terima dgn redha... ayat pasrah ke ape nih? ehe

Samaira on October 12, 2009 at 2:14 PM said...

x pasti..hehe
selalu kalo dah suka ape pun sanggup
but yg ni x sure plak
kucing aku mati atau hilang pun rasa sgt2 sedey huhu

QuEeN Of 2 Heroes on October 12, 2009 at 2:24 PM said...

kalau da sayang....
itu saja jawapan yg dpt diberikan...

Solehah on October 12, 2009 at 2:28 PM said...

soal hati perasaan ni entahlah..isk3..kalau aku terima denga nredho kot..itu mungkin takdir untuk kita..kalau sihat pun kita tak tau kan ajal maut dia bila..terima dengan redho dan berserah pada Ilahi..bolehkah aku?

ikan emas on October 12, 2009 at 2:32 PM said...

ni laaa..yg dikatakan
jodoh ,pertemuan,ajal maut di tangan Tuhan!!!!!!

tengku_fir21 on October 12, 2009 at 2:39 PM said...

bagi aku senang jer...
takdir itu adalah pilihan ketentuan itu sudah tertulis.
tk kan kita nk bersam org yg hidup hampir sampai waktunya mmg klu kurang berfikir org akan ckp kejam tapi kita bercakap atas dasar masa depan.betul tk..?


*singgah ler ke blog. dah update.

Alimaz-Kembara Terasing on October 12, 2009 at 3:29 PM said...

pasai crita tu dan hal ni...akak ingat la kan....semua tu ketentuan la....kalau akak .....sedih la kalau org yg kita sayang akakn tinggalkan kita.....huhuhuhu...kalau boleh tu tak mo larrrr.....

@--- Sueanne ----@ on October 12, 2009 at 7:38 PM said...

kalau diberi pilihan, memangla tak sanggup..

tapi kalau dah ditakdirkan berjumpa dengan seseorang macam tue, kite akan kuatkan semangat n cube membahagiakannye selagi die masih hidup..kalau benda ni kena kat kite semua, mesti sedihkan..:p

Ayu on October 12, 2009 at 9:13 PM said...

kalau aku?? ermm.. x pat nk pikir skang ni..

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:54 PM said...

CC : kalau dah kawen itu lain ceritanya. he he he..

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:55 PM said...

cheryna pires : yup!! kadang2 cerita dalam lakonan tu nampak senang jek. dalam realiti lom tentu

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:55 PM said...

ekekekekek yanie... x pe.. sipi2

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:55 PM said...

dak zara : aku pun!

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:56 PM said...

InsyaAllah kakrina. miinta di jauhkan!

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:56 PM said...

ekekek tinie.. x kejam.. hak masing2. ekekekke

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:57 PM said...

ekekekek are long.. dalam cerita tu dia macam beri harapan kan?

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:57 PM said...

betul tu kuina. kalah sahabat boleh lg

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:58 PM said...

arnamee : betul tu. jika sudah menjadi suami itu cerita lain. jika bercinta blm kahwin.. aku pun x sanggup

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:59 PM said...

kakwati :Hanya ALlah yang maha mengehtahui. Biras akan mmg seorang yg tabah. berkat kasih sayang keluarga kan kak?

sI tEDI on October 12, 2009 at 10:59 PM said...

okey dak ashie.. kamu mmg kuat!

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:00 PM said...

farah : Alhamdulillah dia bahagia. Mungkin itu rahmatnya dia di tinggalkan.
jgn sesekali menyesali dengan apa sahaja keputusan kamu :)

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:00 PM said...

miss siv : aku takut akan kehidupan selepas ketiadaan dia. :)

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:01 PM said...

miera : ayat redha :)

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:01 PM said...

samaira : betul. kucing aku mati aku macam mati laki :(

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:01 PM said...

queen of 2 hereos : yup! kasih sayang tiada batasa

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:02 PM said...

insyaAllah solehah. kamu mungkin seorang yg kuat!

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:02 PM said...

ikan emas : aku setuju!

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:03 PM said...

fir : kamu mmg kejam. isk isk isk

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:03 PM said...

alimaz : minta di jauhkan dr kita semua

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:04 PM said...

sueanne : Betul. kalau dapat elak. elakkan..

sI tEDI on October 12, 2009 at 11:04 PM said...

ayus : x yah pk

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting