Monday, October 26, 2009

T|durLah Dak |Tam. UsaH BuaT Hat|ku H|Ba menDengarnyA..

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:56 AM
Aku tutup muka dengan bantal. Beralih posisi, tutup pula telinga dengan bantal. Memekap lama. Kuatkanlah imanku Ya Allah. Janganlah buat hati aku berasa hiba mendengarnya. Aku cuba memekakkan telinga yang tidak pekak. Pura-pura tuli.

Aduhai. Selalunya Dak Itam jarang mengiaw. Satu hari kadang-kadang tidak pernah sekali pun dia mengiaw. Bila malam ini aku letak dia dalam bilik, dia mengiaw-ngiaw ingin keluar rumah.

Maghrib tadi aku terleka sedikit beliau sudah sampai ke tangga rumah jiran selang 2 buah rumah. Nasib baik aku cepat mengambilnya. Dia berjalan pun masih tidak tetap. Meloncat pun tersungkur jatuh. Macam mana aku mahu lepaskan dia?

Mungkin dia rasa sihat sedikit. Itu yang dia mahu berhoye-hoye keluar. Dak Utih pun tiada temankan dia malam ini.

Aduhai... Hibanya hati....

Nota kakitanganku : Maaf Dak Itam. Semuanya demi kesihatan kamu!






24 kUs-kUs:

Elin on October 26, 2009 at 1:11 AM said...

Dak Itam, jgn nakal2! Meh Elin cium sikit..hehe

mamai on October 26, 2009 at 1:21 AM said...

masukkan dia dalam sangkar jgn bagi keluar dulu...

bob ada sebelah aku nak mintak di tidurkan la tu

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:27 AM said...

elin : maceh!! dak itam dah tertdo.. penat mengiaw.. meh aku ciomm kamu!

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:28 AM said...

mamai : x sampai hati letak dlm sangkar. aku letak dalam bilik. tutup tingkap semua... dah tertdo pun .. penat mengiaw

arnamee on October 26, 2009 at 1:35 AM said...

Salam.

akk, dak itam mcm anak remaja, yg tak tahu ibu ayah sygkan dia.mujur ada ibu yg baik, cuma beri masa dia faham.

p/s:semoga dia betul2 sembuh, cepat;p

farah on October 26, 2009 at 1:35 AM said...

setuju ngan mamai,

biar dia berehat dlo dalam sangkar.

biar kaki dia cepat baik.

kesian dak itam.

:(

alvin takda rumah harga 8juta story.... on October 26, 2009 at 1:36 AM said...

tawen kan dak tam tu...

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:39 AM said...

arnamee : dia sudah biasa jalan2 di luar.. bila aku tahan keinginannya.. itu yg dia marah

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:40 AM said...

farah : aduhai.. aku tidak sampai hati..

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:40 AM said...

alvin : erk!! tawen? budak bawah umur

oranglidi on October 26, 2009 at 3:28 AM said...

boleh ganti abu hurairah lu ni.

cintaAnna on October 26, 2009 at 4:29 AM said...

kurung dlm cage..

eheks! Dak Itam...ko ni gersang ke?

baaaa baab...kang..sakit duk dediam...

mier@merr on October 26, 2009 at 6:20 AM said...

aish..xsabar btol dia nk berhoye-hoye kuar...

mna si dak utih pigi...?

sharamli on October 26, 2009 at 7:02 AM said...

sepat2 sembuh dak itam erk

Manusia on October 26, 2009 at 7:44 AM said...

semoga dak itam sembuh ya..

Watierman on October 26, 2009 at 9:08 AM said...

Dia kan kucing...sedangkan anak2 manusia pun...kadang2 susah nak kasi paham...sabar yer...!!

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:36 PM said...

oranglidi : jauh sagt tu :)

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:37 PM said...

anna : dalam cage lgtak tenang aku

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:37 PM said...

miera : selfish betul dak utih tu

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:37 PM said...

sharamli : InsyaAllah.. :)

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:38 PM said...

azuan : terima kasih

sI tEDI on October 26, 2009 at 1:38 PM said...

kakwatie : betul tu.. cuma tak sanggup nak dgr ngiawan dia tu

umi_e on October 26, 2009 at 2:08 PM said...

terpaksalah... kalau tak dia akan keluar lagi dan mungkin membahayakan...

* memang terpaksa keraskan hati...

GiGGLe GaL on October 26, 2009 at 9:48 PM said...

ko bitau la beliaw suh rehat dulu..masih dlm tahanan reman..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting