Friday, October 16, 2009

Lelak|.. MahUkah Kamu T|T|skan A|rmaTa?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 AM
Jika semalam aku bertanyakan soalan kepada kaum wanita. Hari ini bagi berlaku adil, soalan untuk kaum lelaki pula. Aku sedar pengunjung blog aku ini majoritinya wanita. Tetapi jika kamu ingin berkongsi titisan airmata lelaki yang paling dekat dengan kamu, silakan.

Mengapakah lelaki menitiskan airmata?
Susahkan airmatanya menitis?
Bilakah kali terakhir beliau menitiskan airmata?

Aku bersahabat dengan seorang lelaki di alam maya kira-kira 7-8 tahun yang lalu. Aku mengenali teman wanitanya juga di alam maya. Tetapi antara mereka sudah saling kerap bertemu muka. Jika mereka ada masalah aku menjadi bahu tempat mereka meluahkan rasa.

Pernah satu malam, aku menghabiskan masa dengan menjadi juri untuk mereka berdua yang sedang bertelagah. Si lelaki nampak begitu hilang semangat sekali. Terdengar getar suaranya dalam tangisan yang cuba di sorokkan. Kami akhirnya sama-sama menangis. Kami bertiga.

Kini mereka bahagia. Amat bahagia sekali. Walau kebahagian mereka dengan insan yang lain.

Nota kakitanganku : Kamu juga pernah menangis sebab aku!





65 kUs-kUs:

Watierman on October 16, 2009 at 11:14 AM said...

AsSalam..Tedi..akak warisi sifat mudah tersentuh ini dari arwah Abah...mudah sekali menitiskan airmata...sedangkan Mak pula keras hati orang nya...

Hubby susah mengalirkan air mata..tapi kami pernah berkongsi kesedihan bersama...

Manusia ...lelaki atau pun perempuan..berbeza-beza sifatnya...oleh itu ada yang mudah mengalirkan airmata...dan ada juga yang payah!

Akak..pernah menangis...sebab baca n3 kamu yang menyentuh hati...!

♥chentaMAYA™ on October 16, 2009 at 11:16 AM said...

erm~
gua xtao nak cakap pe~

tp lelaki pn mudah menagis~
cuma dy xtunjuk~

Alimaz-Kembara Terasing on October 16, 2009 at 11:17 AM said...

hubby saya sensitif dan mudah menangis bila ada cerita pasai anak2 atau org tua...

cHeRyNa PiReS on October 16, 2009 at 11:32 AM said...

aku tak tau...

org kata kalau lelaki menangis, dia akan sedih. tp aku? aku tak rasa apa selagi aku tak tau apa tujuan air mata tuh:)

al-lavendari on October 16, 2009 at 11:34 AM said...

tak susah air mata orang lelaki menitis. macam air mata orang perempuan menitis juga.

itafukada on October 16, 2009 at 11:38 AM said...

ita rs air mata lelaki bukanlah semahal yg disangkakan. mereka juga lebih senang menitiskan air mata jika perkara tersebut benar2 dekat di hati mereka.alahaii..~

suka lihat air mata lelaki.lalala..~

dotblogspotdotkom on October 16, 2009 at 11:43 AM said...

pengalaman telah membuat hati aku kering.... sekering air mata aku.... dah tak de air mata rasa nye nak menanggis.... masa kecil dah terlalu kerap aku menanggis.. terkadang sampai bengkak mata aku nih... tapi bila meningkat dewasa nih... kdg2 langsung tak tersentuh dengan kesedihan.... susah nak menitiskan air mata.... dah macam tak de perasaan plak.. ntah le....

F a N T a S Y on October 16, 2009 at 11:53 AM said...

erm.
laki mmg akan menangis
cume die tak tunjuk.

lelaki susah ditafsir

Raihan on October 16, 2009 at 11:53 AM said...

setakat ni takda lagi lelaki yg bukan muhrim menangis depan aku... selalunya aku g akan menangis dahulu..haha~~~

tapi kalo yg muhrim ada la... abah aku.. di menangis masa mak aku pengsan tetiba... dia ingatkan mak aku kena strok... rupanya mak aku hypo je, kurang gula.. aku pun menangis bertimba2 gak masa tu\...

LuVidA^^ on October 16, 2009 at 12:04 PM said...

laki bole nanges kalau moto die kene rembat..huhukkkk

en.alierostam on October 16, 2009 at 12:08 PM said...

sudah sifat s/jadi lelaki begitu ..kdg2..hti menangis lg hebat dr air mata

ikan emas on October 16, 2009 at 12:39 PM said...

air mata juga anugerah tuhan. Kalau takde air mata maknanya tak cukup sifat...

cuma lelaki nk tunjuk ego >>>ceh !

bkn takde lelaki yg nngis depan ikan emas!!!

chekdenoor on October 16, 2009 at 12:47 PM said...

Salam,

Chekdee susah nak nangis bila melalui perpisahan seperti hantar anak di klia...atau ada saudara terdekat meninggal dunia.....

Tapi
Kalau tengok drama tv...atau af..... waduh...air mata ni bagai mencurah-curah...... esoknya boleh bengkak matalah..... heran gak kan.....

Hubby chekdee...kaum lelaki...dia selalu kawal emosi.....so...tak nampak pun dia nangis...ukhusssss

Ms.Lilies on October 16, 2009 at 12:51 PM said...

ehh ada...
lelaki walau macho macam mana pun, bila sampai satu masa..ditimpa ujian ke hapa2 ke..mesti dia nangis gak...
pakcik hsbd aku body builder..badan tough..muka garang...tp bila adik dia meninggal dia nangis beriya2

Samaira on October 16, 2009 at 1:20 PM said...

ntah tp kbykn ego tinggi dorang mmg susah nk nangis

kuina on October 16, 2009 at 1:29 PM said...

menangis sbb tak leh log in kat blog ada la... hehehe..

ZARA 札拉 on October 16, 2009 at 1:38 PM said...

Salam Kak~
ada je lelaki yang menangis~
aku suka begitu~
maksudnya jiwanya sentiasa mengerti dan peka dengan keadaan~

air mata palsu pon ada~

Solehah on October 16, 2009 at 2:01 PM said...

aku pun jumpa laki yang senang titiskan air mata..tp org ckp org yg senang nangis hatinya lembut..kalau dah lama x nangis hati jadi keras..org la kata..tak tau la..

ashie023 on October 16, 2009 at 2:07 PM said...

ape salah nye lelaki menanges ..dowang pong ader perasaan..

miSs siv on October 16, 2009 at 2:11 PM said...

shah rukh khan selalu menangis..
dan bila tgk die menangis, aku akan menangis..
akhirnya, kami menangis bersama2..
hihihih~~

ex aku pena nangis dulu..
tp tu cuma drama swasta..
buatkan aku tak pecaye dgn airmata lelaki~

mamai on October 16, 2009 at 2:25 PM said...

aku boleh kira berapa kali aku menanggis dalam hidup ini...

[s][u][e][h][a][n][n] on October 16, 2009 at 2:29 PM said...

setahu saya bila lelaki menagis bermakna dia betul2 bersedih..tapi percayalah sekeras mana pun hati lelaki n sepayah mana pun mereka mengalirkan air mata kita tidak akan tahu kesedihan yang terbuku di hati mereka..korang caya x?

actually aku x leh tgk sesiapa pun nangis, baik laki @ pompuan kerana kita sume manusia yang punya hati n perasaan...wawwawawawaw

Faarihin on October 16, 2009 at 2:36 PM said...

susah nak jumpa teman2 maya macam ni.. beruntung sungguh cik tedi de teman2 macam ni.. setiap org pasti akan nangis.. cuma nak tunjuk ataupun tak je kan.. lepas ni leh rujuk cik tedi kalau de problem.. huhuhu.. =P

bertuahnya kalau dapat tengok tangisan seorang lelaki yang tinggi egonya..

siti murni on October 16, 2009 at 3:00 PM said...

mmg susah nak tgk lelaki menangis. tp dlm hidup sy..penah buat sorang lelaki ni menangis..xnak kehilangan sy. tp skrg..masing2 mnjalani hidup spt biasa..lebih2 lg dia. haruskah sy pecaya pd tngisan tu..?hm..smp skrg x de jwpan..

zai on October 16, 2009 at 3:11 PM said...

Salam Tedi..

Disebabkan airmata lelakilah kak zai boleh kawin dengan suami kak zai sekarang..dia mudah jenis mengalirkan airmata dan kak zai pula jenis lembut hati..tak leh tahan tengok orang nangis baik lelaki atau perempuan..mesti kak zai plak nanti yg lebih-lebih menangis..hehehe..

messyremo on October 16, 2009 at 3:35 PM said...

er...

okae ape nngs..
tapi laki mmg payah nk nngs..
kontrol macho la katakan..hehe

QuEeN Of 2 Heroes on October 16, 2009 at 4:09 PM said...

sgt susah nk tgk lelaki menangis...
tp seorg lelaki pernah menangis depan sy slps dia tau yg sy akn jd wife org...tu la...sape suruh lambat2,kan da melepas!

||| PöJìé PööH ||| on October 16, 2009 at 4:30 PM said...

Ohhh lelaki tlalu ego utk menitiskan airmata..
Tetapi andai kehilangan insan yg tsayang, lambat laun pasti gugur jua ego itu bersama² tangisan, biarpun di balik kamar..
Lelaki tlalu ego..
Biarpun hatinya tersentuh, utk menitiskan airmata, sgt payah!
Tp klo tnya ble last POjie menangis?? Erm, semalam kot.. Hahaha, Pojie bhati lembut, macam mak, cepat tsentuh lalu menitiskan airmata..

arnamee on October 16, 2009 at 6:19 PM said...

Salam.

menangis bila perlu.
lelaki rasa ia jarang diperlukan,
perempuan rasa ia benar2 perlu;)

@--- Sueanne ----@ on October 16, 2009 at 8:57 PM said...

pernah tgk adik bongsu lelaki kite form 3 tue nagis..
nak tau sebab ape??

hahaha..kite tertinggi suara kat die..hehehe..lembut lak adik ku sorang tue..hahah

Naff said...

Manusia..rambut sama hitam hati lain2.. wanita menangis sudah fitrahnya sbg satu cara meluahkan perasaan sedih..keciwa dan kdg2 gmbira namun, lelaki menangis amat jarang..namun mereka ada cara sendiri untuk meluahkan rasa kesedihan mereka....tak salah lelaki menangis..

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:39 PM said...

kakwatie : lelaki atau perempuan ada waktu2nya mereka juga perlu menangis. TQ kak :)
.

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:39 PM said...

chentaMaya : menangis dalam hati kot!

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:39 PM said...

alimaz : penyayang. mudah tersentuh

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:39 PM said...

cheryna pires : yup! aku menagis ada tujuan

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:40 PM said...

al-lavendari : ye ke? oOooO.. sama je lah.

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:40 PM said...

itafukada : kenapa apakah suka melihat airmata lelaki!?

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:40 PM said...

pakcik : bila kali terakhir menangis.. :)

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:40 PM said...

fantasy : mungkin sbb ego?

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:41 PM said...

CC : aku kalau dalam situasi ko pun mahu meroyan..

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:41 PM said...

luvida : ekekekke.. klakau...

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:41 PM said...

en alierostam : hati menangis. siapa yg tahu..

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:41 PM said...

ikan emas : ada ya..? aduhai.. camne lah gamaknya.

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:45 PM said...

chekdee : pelik tok chekdee ni. ekekekeke..

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:45 PM said...

ms lilies : aduhai... adik sendiri..

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:45 PM said...

samaira : dalam hati tiada siapa yg tahu.

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:45 PM said...

kuina : dasyat. sbb tu jadi nangis ek?

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:46 PM said...

dak zara : airmata palsu jatuh dr bulu mata palsu ada gak kan?

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:46 PM said...

solehah : org kata yek? tp logik gak!

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:46 PM said...

dak ashie : yup! betul!

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:46 PM said...

miss siv : datuk shah rukh khan.. ekekekke.. ex ko nak jd pelakon kot?

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:47 PM said...

mamai : mahal airmata tu

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:53 PM said...

suehann : betul tu. masing2 ada kesedihan yg terbuku dalam hati. mungkin lelaki lebih ego

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:53 PM said...

faarihin : itu semasa aku zaman remaja2 dulu.. :)

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:53 PM said...

siti murni : masa dan keadaan dapat mengubah manusia.

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:54 PM said...

kak zai : ada hikmah di sebalik airmata lelaki :)

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:54 PM said...

messyremo : macho ke kamu?

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:54 PM said...

queen of 2 heroes : aduhai. tiada jodoh tu!

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:54 PM said...

pojie : kuat nangis ni. :P

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:55 PM said...

anem : lelaki kadang2pun rasa perlu tp x nangis :P

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:55 PM said...

sueanne : garang ni.. takut!!:P

sI tEDI on October 16, 2009 at 10:55 PM said...

naff : betul tu x salah. tapi lelaku yg rasa bresalah bila termenangis.. hilang macho kununya.. ekkeke

capri on October 17, 2009 at 2:29 AM said...

jujur la padakuuuu..
kakaka..
sy jujur,,
sy senang nanges..
laki senang nanges..
juz tanak tunjuk..
laki pon ade prasaan..
siyesly tak suke bile org cakap laki menanges tak macho la ape..
but bile tye gel,,
ip bf nanges sbb korang,,
suke tak..
most of gel akan jawab suke..
nmpk laki tu btl2 nk die la ape..
so y bile tgk laki nanges sbb len nk ckp laki tu tak macho bagai???
laki tade hak kah??
dakni pena nanges po 3 gels..
my mum opkos..
n other my ex n dak gedik..
dakni jugak tak suke tgk org kene hine or pape je la yg makan hati..
ai sgt sensetab okehh..
huahuahua..
abes la kantoi dakni kuat nanges..

ween on October 17, 2009 at 6:01 AM said...

ween suka llk yg berani menangis. jiwa lembut :) tp bkn berjiwa lembut awww awww. heh

klau mnangis krn Allah lg bagus kan :)

ustazah dyLLa on October 17, 2009 at 7:44 PM said...

kecik2 dh puas nangis...bile beso, dh xheran sngt nk nangis...kdg2 wat bodo je...tpi kalo berseorangan je, lps solat/bca alquran, slalu laa nangis...xslh nangis...xslh pun kalo xnangis...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting