Saturday, December 26, 2009

26 D|semBer..... 5 TahuN YanG LaLu....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 AM
"Terkini : Takziah kepada semua mangsa kemalangan Bas Ekpress di Ipoh. Melalui akhbar online 10 orang terkorban setakat ini. Allahuakbar. Tragedi berulang kembali. Takziah kepada keluarga. "

Ianya datang tanpa tanda. Tanpa amaran. Tanpa peringatan. Semestinya juga tanpa di undang. Mahu atau tidak ianya telah berlaku dan bila-bila sahaja bakal berlaku lagi.

Bila mula-mula di khabarkan tentang ini, serius aku tidak begitu percaya.
'25 orang sudah meninggal!" Jawab aku ' Eh! 2 orang saja, lebih itu cedera!'

Aku tertinggal jauh rupanya. Setiap detik rupanya meragut puluhan ribu nyawa di seluruh dunia. Di Malaysia sahaja hampir 67 orang mangsanya.

Puisi ini aku coretkan pada malam sebelum kejadian. Ayat 'lautan yang tak kelihatan daratan' seolah-olah membayangkan tragedi ini. Secara kebetulan sahaja!

Aku kongsikan bersama kamu di sini.

Photobucket

Al-Fatihah untuk semua mangsa Tragedi Tsunami 26 Disember 2004.
Takziah untuk keluarga!

Nota kakitanganku : Berat mata memandang...






22 kUs-kUs:

zaradgreat on December 26, 2009 at 8:56 AM said...

Tuhan lebih tahu apa yang direncana kan tedi..
moga-moga ada hikmah disebaliknya..
ada jugak pengajaran nya..

takziah..

ashie023 on December 26, 2009 at 9:07 AM said...

al fatihah buat arwah ..mangsa tsunami..kejadian yang x dapat dilupakan..

zella on December 26, 2009 at 9:18 AM said...

al-fatihah.....

Budak Kuning on December 26, 2009 at 9:31 AM said...

takziah;

maut tidak mengenal usia.. berhati2lah ketika memandu. ingatlah org yg tersayang..

[z@ck] on December 26, 2009 at 9:36 AM said...

ak br pasan hari ni anniversary tsunami..

Softtouch [Hanim] on December 26, 2009 at 9:37 AM said...

alfatihah untuk mangsa tsunami..takut bila teringat2 kan balik...

cheqna on December 26, 2009 at 9:42 AM said...

alfatihah...

::alwaniamalini:: on December 26, 2009 at 9:44 AM said...

Al-Fatihah buat mangsa kemalangan bas tu.. Tol Jelapang..rasa macam dah selalu sangat tempat ni meragut nyawa orang..hmmm

Al-Fatihah juga buat mangsa tsunami dulu. Peristiwa yang takkan satu dunia lupakan...

cikmemy on December 26, 2009 at 9:55 AM said...

semoga roh mereka dicucuri rahmat.
awak salah sorg mangse ke ?

cikmemy on December 26, 2009 at 9:55 AM said...

semoga roh mereka dicucuri rahmat.
awak salah sorg mangse ke ?

imam on December 26, 2009 at 10:19 AM said...

takziah buat semua keluarga mangsa..
kita yang bertuah ni jangan lah leka dengan urusan duniawi..ingat lah bahawa kita hanya singah di dunia yg nyata...maka beringat2 lah..

eeeda on December 26, 2009 at 10:41 AM said...

Al-fatihah. Sekarang nie di Malaysia org tak takut dgn AIDS...
tapi takut berada di jalan raya....
Paling ramai terkorban akibat kemalangan...

aNiSa hANg tUaH on December 26, 2009 at 10:47 AM said...

al fatihah

kejadian yg menyedihkan kita semua

tengku_fir21 on December 26, 2009 at 10:49 AM said...

1 sejarah yang harus direnungi secara sainstifik dan rohani

Si budak Aboi on December 26, 2009 at 10:57 AM said...

sejarah yg pahit =(

jane on December 26, 2009 at 10:59 AM said...

takutnya bila ingat balik...
dulu ms kena, sume insapppp skjp

skrg buat balik mksiat
manusia mmg mudah lupa

pepun......alfatihah buat smua

Jard The Great on December 26, 2009 at 11:59 AM said...

kematian adalah pasti...

tp bygkan..... beribu-ribu org meninggal kat seluruh dunia..... tp pada masa yg sama beribu-ribu gak baby yg baru dilahirkan..

=)

ije on December 26, 2009 at 12:28 PM said...

bila reflect balik.. insaf. =)

Rowena Chasez on December 26, 2009 at 12:34 PM said...

takziah...
semoga roh mereka dicucuri rahmat..

Al-fatihah..

PinQib on December 27, 2009 at 4:20 PM said...

orang ckap,
sebab 25 krismas,
26 mesti ALLAH turn bala
ingat x??


takziah

deena awanis on December 29, 2009 at 2:13 PM said...

my student's cuzzys are 2 of those yg meninggal dlm tragedi bas baru2 ni..al-fatihah..

林宥嘉yoga on February 9, 2010 at 11:58 AM said...

That's actually really cool!!AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting