Sunday, December 13, 2009

D| TanGkaP BasaH D| TeP| PanTai D| Hen|ng sENJa.....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:10 AM
Oh! Tajuk memang tidak menahan. Eh! Boleh juga di katakan seperti tajuk sebuah cerpen. Oh! Abaikan!!

Aku ingin kongsikan pengalaman di tangkap basah seorang kawan aku. Kawan yang aku kenali sewaktu Induksi dulu. Pengakuannya kepada kami, beliau selalu di tangkap basah. 'Selalu??' Wah!! Ayat pertama sudah buat kami terkesima.

'Kamu sudah berkahwin?' Dia gelak sebelum menjawab. Ceritanya...

Orang lain selalu menyalahtafsirkan kemesraan dia dan suami. Mereka seperti pasangan bercinta yang belum berkahwin dan selalu kerluar bertemujanji. Lokasi yang menjadi kegemaran semestinya di tepian pantai, duduk berdua-duaan, bergurau senda, bertepuk tampar dan bermesra-mesraan.

Sudah 2-3 kali dia terkena. Di tegur orang atau pakcik-pakcik berketayap. Setelah di tunjukan Kad Nikah baru mereka berlalu pergi.

Mengapa aku ungkitkan cerita ini? Semalam semasa aku ke Dataran Sejarah terdapat 3 pasangan yang beraksi agar keterlaluan di wakaf berhampiran taman permainan. Ada yang berbaring di pangku sambil si wanita memicit-micit kepala, ada yang duduk sandar menyandar sambil berpeluk pinggang dan juga aksi berpelukan di atas motor.

Aku tidak tahu hubungan mereka. Tapi aku jelik melihatnya kerana perlakuan itu di lakukan di tempat awam dan di khalayak. Jika mereka pasangan suami isteri sekalipun , wajarkah mereka berpelakuan begitu?

Tindakan itu akan menimbulkan syak wasangka contohnya seperti apa yang aku fikirkan waktu itu. Meluat sudah semestinya. Bagi aku, jika kamu suami isteri sekalipun, jangan menunjukkan kemesraan itu dengan cara terlampau. Di depan khalayak pula. Di tempat awam. Di taman permainan kanak-kanak. Aduhai... Berpada-padalah.

Oh! Maaf jika kamu tidak setuju dan tidak sependapat dengan aku. Kamu boleh nyatakan pendapat kamu sendiri.

Nota kakitanganku : Ini bukan kenyataannya berbaur cemburu!! Ha ha ha..





33 kUs-kUs:

Noorlaila Mohamed Nor on December 13, 2009 at 11:41 AM said...

selalunya yg hegeh buat mcm tu xkawen lg
kalau yg dh kawen
dia buat kat rumah ja

cheqna on December 13, 2009 at 11:43 AM said...

betul..
kdang2 meluat tengok
tapi melalui pemerhatian cheqna
kalu suami isteri diorang takkan wat aksi2 cam gitu..
biasanya yang lum kahwin r ni
hehehehehe
(macam stigma je bunyinya kan)

ashie023 on December 13, 2009 at 12:09 PM said...

uh...blom kawen ah tuh..
seeloknye kalu dah kawen, buat kat umah jelah...ok..ok..

Wanita Itu on December 13, 2009 at 12:13 PM said...

te tak wat heeeeee..

malu laaaa....

biar dah halal pun..

malu jugak lalalalala..

NaGih@ on December 13, 2009 at 12:21 PM said...

biasanya yg buat mestila yg belom kawen sebab diorg tak dak port yg baekkk punyer cam suami isteri kan..

so terjadi lah perkara sebegitu..

dunia akhir zaman, makin kita pertikaikan makin berlambak pulak yg berlaku depan mata.

NuR on December 13, 2009 at 12:34 PM said...

kejadian biasa bagi yg belum halal.. emm.. kalo halal kat rumah je kot
atau mungkin sesetengahnya ingin lari dari kenyataan bermesra hanya boleh di rumah. bak kata kanak2 ribena, luar biasakan yg biasa. mungkin...

aku juga setuju dgn pendapat kamu, ia bisa mengundang syakwasangka dari org awam...

mamai on December 13, 2009 at 12:40 PM said...

ohh kreatif sungguh

ONE ZABA on December 13, 2009 at 12:48 PM said...

tengah merenyam gitu la....

hisham on December 13, 2009 at 1:04 PM said...

u x jeleskan...ade gak yg dh kwin wat yg bkn2 coz dorang ckp kt umh x feel...hehe...ntah ye ke tidak...

CIK IZ'S on December 13, 2009 at 1:05 PM said...

doakan mereka diberi petunjuk..

ish..ish.. agak sedeh.. :-(

~** PROFFY **~ on December 13, 2009 at 1:12 PM said...

muehehehehe
aku pun selalu berpelukan dgn bf .. yang merupakan sebuah laptop

ekekekeke

nadirah_nor on December 13, 2009 at 1:15 PM said...

ya btol2...kdang2 tuh mremng tgk..cm tgk antoo yg ada dunia sndiri..:D

LORD ZARA 札拉 on December 13, 2009 at 1:37 PM said...

hehehe~
aigoo~
pening dengan org camtu~

ku pernah kena tangkap basah juga~
hahaha~

umi_e on December 13, 2009 at 1:38 PM said...

kalau pun dah bernikah, biarlah berpada-pada kerana budaya kita berbeza dengan budaya barat...

* berpatutan menunjukkan kemesraan dan kasih sayang beedua-duan tanpa perlu menunjukkan kepada khalayak... :p

.millalara. on December 13, 2009 at 2:22 PM said...

haiyok3.. kita yg menengok ni haa yg rasa malu...

al-lavendari on December 13, 2009 at 2:30 PM said...

memang saya setuju 100% dgn pandangan awak. kekadang tu dia orang buat gitu kat sekitar masjid Putrajaya. pernah dibuat liputan dalam satu akhbar baru2 ni.
agaknya dia orang ingat dapat berkat kot!

ustazah dyLLa on December 13, 2009 at 2:58 PM said...

dorg dh biasa wat mcm 2 kak...urm...bg org yg dh berkawin zman skrg ni kan laen skit...dorg kata dluarkan kena tunjukkan kemesraan...urm...compiuh...

ezzati on December 13, 2009 at 3:09 PM said...

mmg x ptt pon..nak2 kalo mak ayah tgk..malu nk tgk..

mier@merr on December 13, 2009 at 3:12 PM said...

mesra yg da kawen len cket..
tp klu yg blom kawen ni nmpk dia punye thegeh2 tuh...

mukasurat17 on December 13, 2009 at 3:37 PM said...

stuju dgn ko!!
yeah!

Cik Cookie on December 13, 2009 at 4:29 PM said...

Singgah lastik nuff friso
Sayang kamu kalau klik nuff CC balik

anaklaut on December 13, 2009 at 4:29 PM said...

salam...kak.

setuju ngn Noorlaila tu, kalau dah kwin bakpo nak bermesra-mesraan berlebihan di luar, rumah kan ada,..ni dok tepi jalan orang ramau, lalu lalang, budak 2 tengok tak elok.

sapa yang salah dalam hal ni?

miera on December 13, 2009 at 5:43 PM said...

betul2..
berpada-pada dalam setiap kelakuan di khalayak ramai walaupun halal agar tiada yang terikut-ikut secara haram!=D

FatinZol on December 13, 2009 at 6:50 PM said...

besanya lau nmpak couple yg terlebih mesra kt khlayak rmai ni,aku fikir dua ni je ,

a) derang tak kawin lagi
b) derang baru kawin...hangat2 lagi la ni...

tp besanya,aku slalu pilih tuk pk pilihan a) tu la....

hiks3..

alvin takda rumah harga 8juta story.... on December 13, 2009 at 8:57 PM said...

depa tgh blajar kawin la tu...

nursarah87 on December 13, 2009 at 9:07 PM said...

romantikus tu namanya...

Koyuki on December 13, 2009 at 9:31 PM said...

setuju
naik berbulu bijik mata nak tengok
huhu

GiGGLe GaL on December 13, 2009 at 9:54 PM said...

klu aku, aku call je jabatan agama islam.. biar ditangkapnye hidup-hidup. tak bermaruah langsung!

::alwaniamalini:: on December 13, 2009 at 10:19 PM said...

huhuh..panass panasss..

setuju le dengan pndapat ramai. besenye yang merenyam kat taman2, dataran2, soping kompleks tu yg blom kawen...

Faarihin on December 13, 2009 at 10:43 PM said...

salam cik tedi..

hahaha... betul2.. sy pun tak bape gemar tgk aksi2 couple yg berlebihan ni.. wpun dia dah sah uat cam gitu.. tapi agak2lah kan.. tmpt awam.. takkan sume nak ditunjukkan sketsa2 itukan.. memang sy slalu aim mereka2 tu masih tidak sah untuk berbuat demikian..

HonEyBuNNy on December 13, 2009 at 11:14 PM said...

xtau la org skrg..kdg2 xfhm gk..uhuhu

Dak Wan on December 14, 2009 at 12:28 AM said...

Dah halal kat umah hentam jewr ah puas2.. Hehehehe.

@rE-LonG on December 14, 2009 at 8:42 AM said...

emm..tula..
walau da kwin pn..xpyhla nk tunjuk kat org..

xssuai dipandaG oleh msyarakt..huhu..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting