Thursday, December 03, 2009

|nsaFLah SayanG.. KemBaL| Ke PanGkaL JaLan...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 PM
Aku sayangi kamu sebagai saudara seislam aku. Aku sayangi kamu kerana kamu sama bangsanya dengan aku. Aku sayangai kamu kerana kamu masih punya rasa sayang menyayangi. Cinta mencintai.

Namun kembalilah ke pangkalnya. Kamu di azankan di tepi cuping telinga dan aku pasti kamu mengucap dua kalimah syahadah. Kamu seharusnya bersyukur kerana lahirnya kamu dalam Islam. Yang telah menetapkan bahawa pasangannya Adam itu adalah Hawa. Begitu juga sebaliknya.

Namun kamu tersilap langkah memilih itu.

Kasihanilan kedua ibu bapa kamu. Pandangan masyarakat terhadap seluruh ahli keluarga kamu.

Kehidupan yang kamu pilih ini amat kontra dan di luar tabi'e dengan apa yang telah Allah tentukan.

Aduhai anak. Usah buat ibumu meratap hiba menerima cemuhan dan kecaman manusia. Cinta kamu sesama manusia seperti ini tidak akan membawa kamu pada bahagia di akhirat sana. Betul! Dosa pahala bukan ukuran dan ketentuan manusia. Namun kamu sudah cukup dewasa dan nilailah sendiri.

Mohammed Fazdil Bin Min Bahari a.k.a Fatine. Kamu masih punya waktu untuk pulang. Kembali ke jalan benar di sisi Allah Yang Maha Pengampun.

Kamu semua boleh baca beritanya di sini.

Maafkan aku, aku juga ingin bertanya kepada mereka yang sedang bercinta sesama jenis. Kemanakah hala tujuan kamu sebenarnya? Apakah kamu pasti niat kamu itu akan tercapai? Tidak terfikirkah akan perasaan dan hati ibu dan ayah?


Nota kakitanganku : Nauzubillah... Jauhi ini dari kami semua Ya Allah...








40 kUs-kUs:

LORD ZARA 札拉 on December 3, 2009 at 7:55 PM said...

huhuhu~

moga dia kembali sedar~

sama2 doakan~

Noorlaila Mohamed Nor on December 3, 2009 at 7:57 PM said...

uihhhh
terkejutnya!

Watierman on December 3, 2009 at 8:03 PM said...

Akak dah baca cerita ni masa raya hari tu....dia kahwin di Britain dengan Ian.....entahlah Tedi..dunia di akhir zaman ni segalanya diterima pakai manusia seperti tidak salah aje!!

.sTraWberRycH0c. on December 3, 2009 at 8:06 PM said...

maseh tak faham kenapa nk berchenta sesama jenis.
harap2 dye dan mereka2 yg ada berbuat demikian, kembali ke pangkal jalan..
amin...

Hisham on December 3, 2009 at 8:08 PM said...

i pn xtau nk ckp ape..nk ckp parents slh didik pn xleh gak..sush2..yg mat salleh tu dh tau tu pondan pn nk jugak..cam ahfatt jer...hua3

en_me on December 3, 2009 at 8:10 PM said...

cun gilerr fatine tewww.. ekeke

told la hejauw on December 3, 2009 at 8:15 PM said...

oh..ini seyes..mest bntu dier..huhu

ASYIQ on December 3, 2009 at 8:16 PM said...

Akak ada baca kisah di blog Mazidul dua hari yg lepas rasanya....moga dia kembali semula ke pangkal jalan.

~** PROFFY **~ on December 3, 2009 at 8:18 PM said...

ehehe
susah nak ckp la kan org yg mcm ni

Kak anie on December 3, 2009 at 8:18 PM said...

Semoga dia kembali ke pangkal jalan...sekarang ni bermacam2 perkara yang diluar jangkaan kita berlaku...itu tanda2 akhir zaman...

Snowwhite Zone on December 3, 2009 at 8:22 PM said...

opsss.. br abis baca.. napa le jd gitu ekk?

Solehah on December 3, 2009 at 8:26 PM said...

Aku baru nak buat entry pasal ni td..hehe..ya la tedi..harap hati dia boleh berubah..sama2 doakan.

Hisham on December 3, 2009 at 8:28 PM said...
This comment has been removed by the author.
Hisham on December 3, 2009 at 8:32 PM said...

Ahfatt n boneka msti suke ngn fatine ni...hehe

~sape2 yg dh bace ke blom en3 ni diam2 udah ler..xyah la nk bgtau.."..aku dh base citer ni or en3 ni..",diam2 dh la..ni info..Katekan, kita pnjam kasut kwn g KL tibe2 ade kwn yg lain tegur.."eh..ni kasut si azza kan.."..agak2 ape yg kite rase..kalo dh tau tu kst org lain diam2 je la.. oky..sori..nyibuk jer~(aku ade bace kisah ni kt blog Beruwang yg lepas..)

cahayachenta on December 3, 2009 at 8:41 PM said...

adeiii abg fatine ni la... tpkan weh, cantik dowh... kalah aku beb...

rsnya kan kalo aku berdiri sblh fatine tu, Ian tu tak pndang dh aku...

samalh kita doakan dia akan bertaubat dan kembali ke pangkal jalan...

syaf on December 3, 2009 at 8:42 PM said...

aku nk p terjah jap...kes ape kah??

syaf on December 3, 2009 at 8:48 PM said...

oh no...aku nk pitam
gilo apo budak ni...ayooo

♥ItaJeff♥ @Something To Share on December 3, 2009 at 9:01 PM said...

Astaghfirrullah..nahuzubillah..semoga dia kembali ke pangkal jalan..amin

maiyah on December 3, 2009 at 9:02 PM said...

kalo kita pikirkan kita pun bleh stress ngan keadaan dunia skrg.. mmg perkara org akan kata tiada lagi yg pelik

jadi mari kita sama2 berdoa agar tetapkan iman kita dan dijauhkan bala bencana

..::..ein..::.. on December 3, 2009 at 9:09 PM said...

ein punya sorg kwn yg sedang mengalami bnd ni..dr seorg yg normal, menjadi seorg yg bernafsu songsang..suma nye kerana cinta..kerana diri yg di kecewakan olh psgn..ein sndr dh buntu utk bw dia ke jalan yg btl..

xiiinam on December 3, 2009 at 9:20 PM said...

Ya Allah....
Peliharalah zuriatku....
Lindungilah mereka...




Amin....

miSs s!v on December 3, 2009 at 9:24 PM said...

body die cantik.
erkk.

muga die insaf.
;)

niesz on December 3, 2009 at 9:26 PM said...

nauzubillah..da mcm2 perangai manusia skrg..mmg nampak sgt ari tu da nk dekat..bile semue yg xpatut berlaku..da berlaku..

mamai on December 3, 2009 at 9:47 PM said...

sebenarnya memang aku amat marah sejak baca berita ini tapi aku try cool lagi since dah menjadi hot topic aku terus terang kata yang dia adalah seorang yang paling bodoh di muka bumi ini dan aku tak harap dia kembali....cuma aku harap dosa dia dengan tuhan akan cepat dia sedar

eeeda on December 3, 2009 at 9:48 PM said...

Minta dijauhkan lah... benda2 mcm nie dalam keluarga kita....

ONE ZABA on December 3, 2009 at 9:54 PM said...

kucing pun tau cari lubang yang betul.....uhuuu!!!

zeqzeq on December 3, 2009 at 10:00 PM said...

insaf dan korban serta hijrah..semangat lari dari kawan2

ashie023 on December 3, 2009 at 10:30 PM said...

iyolah tuh,.untuk bersamo lelaki yang dicintai....^$$%^&(*^$what the**^%%&$@..<-alamak terlebih sudah sumpah seranah..

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 3, 2009 at 10:39 PM said...

bee o dee o ... betul..

moga dia sempat taubat.. takut dibuatnya..

cik ian@aH Lian~ on December 3, 2009 at 10:39 PM said...

mudah2an Allah
memberi petunjuk
pada-Nya~

moga2 ia menjadi
peringatan pada kita juga.

MaizaC'Joe on December 3, 2009 at 10:44 PM said...

salam

ish.. ish.. Ya Allah...
moga dia kembali ke pangkal jalan.. tapi macam tak nampak jalan ja... kesian family tanggung malu..

~~siti sofiyah~~ on December 3, 2009 at 11:01 PM said...

walaupn niat dia yg dikatakan "niat suci"....dia tetap mengina Islam dan adat Melayu..
kurang panjang akalnya..
hanya menurut kata hati yg sememangnya memesong..
moga2 dia insaf..

fiD on December 3, 2009 at 11:19 PM said...

tedi, kamu belum dengar lagi kes2 yg mohon murtad kes malaysia nie, beribu-ribu tau. isy! semoga Allah S.W.T melindungi kite dr dosa. amiiinn

Zyma Saad on December 4, 2009 at 12:01 AM said...

Semoga ALLAH memelihara kita.
amin.

;)

iqbalsyarie on December 4, 2009 at 12:32 AM said...

uhuk...erm,sy mas sekolah menengah juga pernah melihat kejadian yg hampir serupa.tapi tak kawin la...akhir zaman...

aZizoL on December 4, 2009 at 1:34 AM said...

uish..lawa..kalo skali tgk mcm pompuan real...

tp mlg x real pon..hahaha

hans on December 4, 2009 at 3:17 AM said...

dah baca dah
itulah
kesian mak ayah dia malu pasal dia

::alwaniamalini:: on December 4, 2009 at 6:58 AM said...

semoga beliau akan sedar suatu hari nnt..dan kembali ke jalan yang betul..sama2la kita doakan saudara kita ni :( Sedih!!!!!!

nauzubillahiminzalik....janganlah kita juga terjebak dengan benda yang sama.

Faarihin on December 4, 2009 at 11:51 AM said...

Salam..
nauzubillah.. minta dijauhkan dari kita semua.. mesti sedih sesangat keluarga dia.. hmm.. duniawi2..

CIK IZ'S on December 4, 2009 at 6:23 PM said...

tanda akhir zaman kan... bersyukurla sama2 kita diberi peringatan..
moga dia diberi petunjuk jua..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting