Friday, December 25, 2009

Pan|k

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:30 AM
Pada suatu malam, seorang ayah mendengar anaknya berdoa. "Ya, tuhanku,selamatkanlah Mak, Ayah, Nenek. Selamat tinggal, Datuk".

Si ayah kurang pasti akan maksud doa tersebut, tetapi keesokan harinya si datuk ditemui mati kerana sakit jantung. Pada malam itu, si ayah mendengar anaknya berdoa lagi. "Ya, tuhanku,selamatkanlah Mak dan Ayah. Selamat tinggal, Nenek".

Si ayah terasa amat risau. Keesokan paginya, si nenek pula ditemui mati,juga kerana sakit jantung. Si ayah yang ketakutan mendengar anaknya berdoa lagi malam itu. "Ya,tuhanku, selamatkanlah Mak. Selamat tinggal, Ayah".

Si ayah panik sepanik-paniknya. Dia berjaga sepanjang malam dan pagi-pagi lagi sudah pergi bertemu dengan doktor untuk memastikan bahawa dia sihat. Bila dia pulang ke rumah, isterinya menunggu di depan pintu.

"Bang, abang pergi mana, kalau abang ada pagi tadi boleh jugak tolong tolong, kecoh pagi tadi tau!" Si ayah yang hairan bertanya, "apa yang terjadi pagi tadi?" Isterinya (dengan muka sedih) menjawab "Tukang kebun kita, Pak Mat mati sakit jantung pagi tadi ..."

Si ayah... ?@!%^#=+??

Nota kakitanganku : Tersilap panik!!!




17 kUs-kUs:

Mr PenyuBiru on December 25, 2009 at 1:04 AM said...

haha..kantoi isteri dia buat projek ngan pak mat.

.millalara. on December 25, 2009 at 1:08 AM said...

si ayah patut bsyukur kah? hahaha ;p

ikiqzana on December 25, 2009 at 1:11 AM said...

kelakar2.. salah sangka rupa2 nyer tapi dh tertipu.. hohoho..

Rara on December 25, 2009 at 1:13 AM said...

bkin cuak ajer..kntoi tu bkn anak die..xdpt waris harte..hehe :)

imHepPie on December 25, 2009 at 1:23 AM said...

haha pe lagi sepak trajang bini cpt

miSs s!v on December 25, 2009 at 2:00 AM said...

hahaha.
bengong lah bini die!
kantoi

Wanie-san on December 25, 2009 at 2:05 AM said...

Aku ceraikan ko dgn kesemua talak!!muahahaha.. kantoi giler!hihi

hisham on December 25, 2009 at 2:07 AM said...

wat lawak ek...hehe...susah gak ek tersilap panic ni..hehe

Dak Wan on December 25, 2009 at 2:08 AM said...

Kesian ayahnya.... takder anak :(

maiyah on December 25, 2009 at 2:12 AM said...

mau tak panik pe

mamai on December 25, 2009 at 2:38 AM said...

hahahahaha kantoi saper abahnya yang sebenar..mesti outstation selalu nie

ashie023 on December 25, 2009 at 3:32 AM said...

ahhaa..klako..kantoi ..ada skandal ngan pak mat..kekeke

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 25, 2009 at 6:51 AM said...

kekasih gelap mak dia lah ni !...alahai..

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 25, 2009 at 6:51 AM said...

kekasih gelap mak dia lah ni !...alahai..

eeeda on December 25, 2009 at 7:28 AM said...

Harap2 org doakan kat kita yg elok2 je.....

ber_uwang on December 25, 2009 at 8:12 AM said...

he he ada kah tukang kebun itu ayah si anak sebenar nya???

panik nak fikirkan

::alwaniamalini:: on December 25, 2009 at 9:06 AM said...

ahahaha kantoi wehhh

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting