Thursday, December 03, 2009

Leb|h Ba|k BuanG A|r Kec|L Dar| BuanG Masa!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:38 PM
Pagi tadi sewaktu mahu menutup Akaun Buku Tunai Wang Kerajaan aku baru perasan satu cek untuk KPM belum lagi di jelaskan di bank oleh si penama. Cek bertarikh 28.09.2009. Bimbang cek menjadi Cek Luput aku menelefon bank terlebih dahulu untuk membuat kepastian.

Telefon di angkat oleh telefonis di kaunter khidmat pelanggan mungkin. Disambungkan kepada Si A. Aku memperkenalkan diri dan memberitahu tujuaan aku menelefon, Si A terus sahaja menyambungkan talian kepada Si B.

Kepada Si B juga aku membuka bicara dengan perkara yang sama. Habis sahaja aku memperkenalkan diri Si B menyambung pula talian kepada Si C. Okey! Aku masih mampu bersabar. Aku masih memperkenalkan diri dan menyatakan tujuan. Si C terus berkata ' Hold on please'. Si C menyambungkan pula talian kepada Si D.

W.H.A.T. T.H.E F.I.S.H????

Kepada Si D, aku tidak mengenalkan diri lagi. Aku terus bertanya' Dengan siapa saya bercakap? Bahagian mana? Tuan pegawai ke empat yang mana talian saya di sambung sedari tadi. Perlu di sambungkan lagi kepada orang lain?'

Si D memohon maaf dan bertanyakan tentang bentuk bantuan yang aku perlukan.

Seandainya Si D juga menyambungkan talian aku kepada orang lain, aku akan terus meletak telefon, menelefon semula dan minta bercakap dengan Pengurus Bank terus!!

Sudahlah aku terpaksa menunggu lama untuk tiap talian di angkat oleh penerima. Berulang-ulangkali irama nada dering kedengaran sampai aku sudah naik jelak.

Kepada Telefonis di Meja Khidmat Pelanggan Public Bank Jalan Laksamana, Melaka.
Tolonglah!!!

Di lain kali sambungkan terus talian kepada mereka yang berkenaan. Tidak perlu membuang masa dan membuang air liur pelanggan menunggu dan bercakap perkara yang sama sahaja kepada 3-4 pegawai sebelum tiba kepada pegawai yang sepatutnya.

Nota kakitanganku : Amat S.U.C.K sekali okey?










30 kUs-kUs:

Ms.Lilies on December 3, 2009 at 2:09 PM said...

laki aku selalu kena....terus kena bambu org dlm phone tu muahahaha...main pass2 lak...igt free ke tipon deme tu

Anonymous said...

mgkn sbb diorg jrg dpt kol.. so saje nak bg sume mmbr merasa jwb kol..

PuanPepel on December 3, 2009 at 2:23 PM said...

huh~aku pon penah kena gitu...msa kol KPM putrajaya... tu yg rsa bkobar2 nak g bakar jek KPM putrajaya tuh...ekeke

amie on December 3, 2009 at 2:44 PM said...

hauhuahuah..
lagu die bagi dengar da la tak besh kan..
ce bg yang kite ley ikot nyayi ke..
ahakss

QuEeN Of 2 Heroes on December 3, 2009 at 3:01 PM said...

memang tensen kena cam gitu...huhuhu

ONE ZABA on December 3, 2009 at 3:10 PM said...

tu sebab bank banyak kena rompak.

myLovepatzi on December 3, 2009 at 3:18 PM said...

hehe..sbr2..mmg geram pun..tp kalu ingt nk settlekan mslh kite,terpksalah berdpn gan ngan org2 cmtu..

Unknown on December 3, 2009 at 3:21 PM said...

payah btol jenis camnie...hahahah

eeeda on December 3, 2009 at 3:21 PM said...

Standart le tu mana2 pegi pun...
layan dr dulu sampai sekarang
(Who you known!!!!!)

Unknown on December 3, 2009 at 3:30 PM said...

standard astro gaklah nih...

aku setuju ngan capri...lagu dahlah x best..kalu lagu pop sejaman dier letak situ, bleh gak kite nunggu sambil berkaraoke...ahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on December 3, 2009 at 3:33 PM said...

memang tahan je lah kalau kena hubungi mana2 pejabat~

bleh bikin sakit darah je~

sueanne on December 3, 2009 at 3:37 PM said...

huhuh..benda yg kite pun tak suke..

transfer..transfer..transfer..
skali tutttt..tutttt..
putuss tanpa sempat bertanya nama org yg di call tadi..huhuhu

~mama aiman~ on December 3, 2009 at 3:42 PM said...

bekengnyer...dulu ingat govt macamtu, tp swasta pun sama je skang ni.. dah tak mutu dah.. emm..

~mama aiman~ on December 3, 2009 at 3:42 PM said...

bekengnyer...dulu ingat govt macamtu, tp swasta pun sama je skang ni.. dah tak mutu dah.. emm..

Maiyah on December 3, 2009 at 3:45 PM said...

aduss kalo aku pong hangin satu bdn.. yg di passing segala bagai tu nape.. maleh ape

mamai on December 3, 2009 at 4:03 PM said...

sungguh penyabar kau yer sesungguhnya aku tidak akan bersabar jika berurusan dengan pihak bank dan juga kerajaan hahahahaha

white rose on December 3, 2009 at 4:18 PM said...

alahai...kesian...pasni akak memain kan je dorg tuh...

umi_e on December 3, 2009 at 4:44 PM said...

biasalah tu... kalau kak e lah... baru sampai ke C kak e dah hamput dorang tu hehehehehe :p

Tengku Speki on December 3, 2009 at 4:51 PM said...

tu la ...
aku mencik org lambat2 buat kerja ni...

zaiMi on December 3, 2009 at 4:56 PM said...

teruk jugak ye? bleh plak main passing2.. igt main bola ke ape..

Amal on December 3, 2009 at 5:21 PM said...

beramah mesra dgn sume org.
hahaha
sabar ye ted|.
;p

zhrhtoodem on December 3, 2009 at 5:33 PM said...

sabar2
mereka perlu di'brainwash'kan.
heeeeeeeeeeeeeeeeeee

Anisa on December 3, 2009 at 5:37 PM said...

he..
kalau aku dah ilang sabar kalau passing2 nih

on December 3, 2009 at 6:03 PM said...

haih....
bikin darah tinggi tu...

sabor2....

Relevan on December 3, 2009 at 6:08 PM said...

Selalu berada ditalian..ada orang buat aduan..kawan jawab yer yer yer yer..

JMR on December 3, 2009 at 6:53 PM said...

satu kol je diorg leh share satu ofiz..cam best je gitu..hahaha

Watierman on December 3, 2009 at 6:59 PM said...

Tu bukannya pa kurang2 banyak saksi dapat panggilan & dengar permasalahan tu...so work as a team lah tu...sepakat bawa berkat oooo!

amal on December 3, 2009 at 7:05 PM said...

tedi! kita same..harini aku call maxis n di pass2 camni jugak. adei..padahal tu dah ikut directory yg dia bg tu..still nak passing2. bek xyah buat directory...

lel on December 3, 2009 at 7:23 PM said...

dah selalu kena
tensen sungguh

Anonymous said...

kalau terlupa apa nak cakap bagaimana ya? kan susah tu

kakaka

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting