Pagi tadi sewaktu mahu menutup Akaun Buku Tunai Wang Kerajaan aku baru perasan satu cek untuk KPM belum lagi di jelaskan di bank oleh si penama. Cek bertarikh 28.09.2009. Bimbang cek menjadi Cek Luput aku menelefon bank terlebih dahulu untuk membuat kepastian.
Telefon di angkat oleh telefonis di kaunter khidmat pelanggan mungkin. Disambungkan kepada Si A. Aku memperkenalkan diri dan memberitahu tujuaan aku menelefon, Si A terus sahaja menyambungkan talian kepada Si B.
Kepada Si B juga aku membuka bicara dengan perkara yang sama. Habis sahaja aku memperkenalkan diri Si B menyambung pula talian kepada Si C. Okey! Aku masih mampu bersabar. Aku masih memperkenalkan diri dan menyatakan tujuan. Si C terus berkata ' Hold on please'. Si C menyambungkan pula talian kepada Si D.
W.H.A.T. T.H.E F.I.S.H????
Kepada Si D, aku tidak mengenalkan diri lagi. Aku terus bertanya' Dengan siapa saya bercakap? Bahagian mana? Tuan pegawai ke empat yang mana talian saya di sambung sedari tadi. Perlu di sambungkan lagi kepada orang lain?'
Si D memohon maaf dan bertanyakan tentang bentuk bantuan yang aku perlukan.
Seandainya Si D juga menyambungkan talian aku kepada orang lain, aku akan terus meletak telefon, menelefon semula dan minta bercakap dengan Pengurus Bank terus!!
Sudahlah aku terpaksa menunggu lama untuk tiap talian di angkat oleh penerima. Berulang-ulangkali irama nada dering kedengaran sampai aku sudah naik jelak.
Kepada Telefonis di Meja Khidmat Pelanggan Public Bank Jalan Laksamana, Melaka.
Tolonglah!!!
Di lain kali sambungkan terus talian kepada mereka yang berkenaan. Tidak perlu membuang masa dan membuang air liur pelanggan menunggu dan bercakap perkara yang sama sahaja kepada 3-4 pegawai sebelum tiba kepada pegawai yang sepatutnya.
Nota kakitanganku : Amat S.U.C.K sekali okey?
Telefon di angkat oleh telefonis di kaunter khidmat pelanggan mungkin. Disambungkan kepada Si A. Aku memperkenalkan diri dan memberitahu tujuaan aku menelefon, Si A terus sahaja menyambungkan talian kepada Si B.
Kepada Si B juga aku membuka bicara dengan perkara yang sama. Habis sahaja aku memperkenalkan diri Si B menyambung pula talian kepada Si C. Okey! Aku masih mampu bersabar. Aku masih memperkenalkan diri dan menyatakan tujuan. Si C terus berkata ' Hold on please'. Si C menyambungkan pula talian kepada Si D.
W.H.A.T. T.H.E F.I.S.H????
Kepada Si D, aku tidak mengenalkan diri lagi. Aku terus bertanya' Dengan siapa saya bercakap? Bahagian mana? Tuan pegawai ke empat yang mana talian saya di sambung sedari tadi. Perlu di sambungkan lagi kepada orang lain?'
Si D memohon maaf dan bertanyakan tentang bentuk bantuan yang aku perlukan.
Seandainya Si D juga menyambungkan talian aku kepada orang lain, aku akan terus meletak telefon, menelefon semula dan minta bercakap dengan Pengurus Bank terus!!
Sudahlah aku terpaksa menunggu lama untuk tiap talian di angkat oleh penerima. Berulang-ulangkali irama nada dering kedengaran sampai aku sudah naik jelak.
Kepada Telefonis di Meja Khidmat Pelanggan Public Bank Jalan Laksamana, Melaka.
Tolonglah!!!
Di lain kali sambungkan terus talian kepada mereka yang berkenaan. Tidak perlu membuang masa dan membuang air liur pelanggan menunggu dan bercakap perkara yang sama sahaja kepada 3-4 pegawai sebelum tiba kepada pegawai yang sepatutnya.
Nota kakitanganku : Amat S.U.C.K sekali okey?
30 kUs-kUs:
laki aku selalu kena....terus kena bambu org dlm phone tu muahahaha...main pass2 lak...igt free ke tipon deme tu
mgkn sbb diorg jrg dpt kol.. so saje nak bg sume mmbr merasa jwb kol..
huh~aku pon penah kena gitu...msa kol KPM putrajaya... tu yg rsa bkobar2 nak g bakar jek KPM putrajaya tuh...ekeke
hauhuahuah..
lagu die bagi dengar da la tak besh kan..
ce bg yang kite ley ikot nyayi ke..
ahakss
memang tensen kena cam gitu...huhuhu
tu sebab bank banyak kena rompak.
hehe..sbr2..mmg geram pun..tp kalu ingt nk settlekan mslh kite,terpksalah berdpn gan ngan org2 cmtu..
payah btol jenis camnie...hahahah
Standart le tu mana2 pegi pun...
layan dr dulu sampai sekarang
(Who you known!!!!!)
standard astro gaklah nih...
aku setuju ngan capri...lagu dahlah x best..kalu lagu pop sejaman dier letak situ, bleh gak kite nunggu sambil berkaraoke...ahaha
memang tahan je lah kalau kena hubungi mana2 pejabat~
bleh bikin sakit darah je~
huhuh..benda yg kite pun tak suke..
transfer..transfer..transfer..
skali tutttt..tutttt..
putuss tanpa sempat bertanya nama org yg di call tadi..huhuhu
bekengnyer...dulu ingat govt macamtu, tp swasta pun sama je skang ni.. dah tak mutu dah.. emm..
bekengnyer...dulu ingat govt macamtu, tp swasta pun sama je skang ni.. dah tak mutu dah.. emm..
aduss kalo aku pong hangin satu bdn.. yg di passing segala bagai tu nape.. maleh ape
sungguh penyabar kau yer sesungguhnya aku tidak akan bersabar jika berurusan dengan pihak bank dan juga kerajaan hahahahaha
alahai...kesian...pasni akak memain kan je dorg tuh...
biasalah tu... kalau kak e lah... baru sampai ke C kak e dah hamput dorang tu hehehehehe :p
tu la ...
aku mencik org lambat2 buat kerja ni...
teruk jugak ye? bleh plak main passing2.. igt main bola ke ape..
beramah mesra dgn sume org.
hahaha
sabar ye ted|.
;p
sabar2
mereka perlu di'brainwash'kan.
heeeeeeeeeeeeeeeeeee
he..
kalau aku dah ilang sabar kalau passing2 nih
haih....
bikin darah tinggi tu...
sabor2....
Selalu berada ditalian..ada orang buat aduan..kawan jawab yer yer yer yer..
satu kol je diorg leh share satu ofiz..cam best je gitu..hahaha
Tu bukannya pa kurang2 banyak saksi dapat panggilan & dengar permasalahan tu...so work as a team lah tu...sepakat bawa berkat oooo!
tedi! kita same..harini aku call maxis n di pass2 camni jugak. adei..padahal tu dah ikut directory yg dia bg tu..still nak passing2. bek xyah buat directory...
dah selalu kena
tensen sungguh
kalau terlupa apa nak cakap bagaimana ya? kan susah tu
kakaka
Post a Comment