Thursday, December 24, 2009

Kau MeManG |kan!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 AM
Ya! Kau memang sangat jahanamlah. Kau buat projek yang sama tiap-tiap malam!! Kau sangat ikan! Pengecut!! Aku yakin kau orang sama. Sudah membiak-biak perangai bangsat kau! Kau ingat rumah aku ini apa?
Aku tidak rasa orang yang berlainan buat ini. Takkan kau pakat dengan semua orangkan? 'Mari-mari semua. Buang kucing di rumah Tedi!!'

What The Hell sungguh perangai kau ini!! Masuk pagi ini sudah 5 ekor kucing yang kau buang!! Aku yakin kucing-kucing itu tidak akan datang sendiri!! Ada malaun yang tolong tunjukkan arah!!

Tidak semestinya orang yang suka kucing akan suka membela dengan kuantiti yang banyak. Ada juga yang suka gila pada kucing, tapi beliau tidak membela seekor pun!!

Aku tidak mampu macam mana aku mahu membela berpuluh ekor kucing yang akan kau buang seterusnya?
Sebab perangai bangsat kau, kucing-kucing aku yang lain pun jadi mangsa!!

Aku tidak salahkan tuan rumah yang aku duduk ini sebab tegur kucing semakin banyak.

Aku tidak salahkan kucing-kucing yang kau buang sebab mereka tiada akal.

Aku marah dan caci maki kau yang buang kucing-kucing ini.Kau ambil jalan mudah!!! Kau mahu hidup senang tapi beri kesusahan pada orang lain.

Kucing sudah berleluasa di rumah aku!! Menceroboh masuk. Memecahkan pinggan dan cawan. Menterbalikkan periuk. Berak dan kencing merata. Rumah aku terpaksa di tutup 24jam atas serangan kucing-kucing yang kau buang!!! Sudah macam tiada kehidupan duduk berkurung!!

Maaf kepada kamu semua yang membaca.
Memang sangat keji manusia yang ambil jalan mudah ini. Betul! Aku memang suka kucing. Sayang kucing! Tapi ada hadnya. Aku tidak mampu dari segi tempat tinggal dan kewangan . Perangai mereka lagi. Semua memudaratkan aku sampai boleh berselisih faham dengan tuan rumah.

Kalau di beri pilihan, aku akan pilih tuan rumah dari kucing. Kalau ada arahan kosongkan rumah ini dari segala binatang yang di panggil kucing, aku akur. Aku tidak akan sesekali derhaka. Sila faham itu.

Jadi, bila sudah di beri peluang membela 4 ekor sahaja, aku kena manfaatkan peluang itu. Bila sekarang setiap hari jumlah bertambah. Ianya sesuatu yang bertentangan dari perjanjian.

Dan satu tindakan akan di ambil!!

Nota kakitanganku : Siaplah kau! Malam ini aku 'skodeng'!!





31 kUs-kUs:

she_mah on December 24, 2009 at 11:08 AM said...

pasang cctv kak..hehe. senang nak tau siapa. dulu selalu umah sy jd mgsa. tp skrg kucing dh sikit(mlm2 kene kurung,umah mcm xde kcg..) jd xde lg org buang dpn umah.

[z@ck] on December 24, 2009 at 11:23 AM said...

kejam gila buang kucing dpn umah ko..
bt aduan weyh..
hehehe

atyn on December 24, 2009 at 11:26 AM said...

hish ! .sapa lah malaun tuh . belasah je dye sis dengan menggunakan spray nyamuk shieldtox ! ahah . ;)

sabar sabar..

NuR on December 24, 2009 at 11:28 AM said...

cik tedi
nur pun nak jadi spy juga.
jom buat operasi hendap

QieFLy si Dolce on December 24, 2009 at 11:30 AM said...

hurm klu mlm ni dia anta lagik kucing tu mcm mana erk....kak tedi sergah dia lepas tu baling dgn slipar hahahah....

LiNda on December 24, 2009 at 11:33 AM said...

SKODENG ?

nak ikuttt...

boleh bawak ubat nyamuk tak ???

Si budak Aboi on December 24, 2009 at 11:36 AM said...

skodeng? cctv ajelah ..
larat ke nk skodeng cik tedi !

rosma on December 24, 2009 at 11:44 AM said...

huhuhu..dasyat n3 nih..marah tol bunyinyer..sabar2 ek..p skodeng dolu..tgk sape yg kena...

Ms.Independant on December 24, 2009 at 11:46 AM said...

Isk. Jahat giler dorang tuh!
Pe kejadah buang kat umah org!

ini q i L L on December 24, 2009 at 11:47 AM said...

amek kesempatan betol.

eiza in the house.. on December 24, 2009 at 11:48 AM said...

mmg nak kene org tu..kita serang dia ramai-ramai mlm nie..jom..

Nidza on December 24, 2009 at 11:50 AM said...

salam,

mlm tadi pun ada org buang kucing depan umah mak saya..balik je keja ada kotak depan pagar. ingatkan cina sebelah punya kotak.intai-intai ada 3 ekor kucing yg chomel.

mmg kuang ajor org yg letak kucing tu. nasib baik anjing tak gigit.
baby kucing yg chomel..
sian diorg..

[s][u][e][h][a][n][n] on December 24, 2009 at 11:54 AM said...

ko bersiap2 la tuk skodeng k..jgn bagi muka pada orang yang buang kucing tu.. bengong

Watierman on December 24, 2009 at 12:02 PM said...

Kesian kamu Dik...lepas satu-satu ...masalah kucing...sabar lah Dik...family comes first then...baru yang secondary...items tu!!! Goodluck with your plan...kalau kantoii what action will be taken??? Baling batu??? kayu?? Selipar? Tin? Botol?????or pasir najis kucing?????
Good Luck!

Solehah on December 24, 2009 at 12:02 PM said...

isk..ade gak org camtu eh..

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 24, 2009 at 12:10 PM said...

rasanya ni dah bbrp kali kan ?
terjah jer senang citer..takpun letak balik kucen tu kat depan umah dia...

huisssh..melampau betul !

eh-eh..dah berapi pegi tambah minyak tanah pulak kRina ni...hehe..

Koyuki on December 24, 2009 at 12:11 PM said...

suka hati jer main buang kucing kat rumah orang

Hazzy Ishak on December 24, 2009 at 12:11 PM said...

jaat jaat, apa daaa buat cam gituh


btw, umah haz ada banyakkkkkk kucing...hehe

niesz on December 24, 2009 at 12:13 PM said...

jahat tul manusia mcm tu..suke sgt amik jln mudah..xpk ke yg kite ni susah ke..suke ke..ee...cik tedi kene psg perangkap ni..xpon tgk mane tau kucing tu akn balik kat tuan die balik..time tu balun tuan die cukup2..ehe..

Zuewairy on December 24, 2009 at 12:41 PM said...

xde kasih sayang langsng terhadap binatang.. kalo nak buang, g la buang di sekolah ke.. kedai makan ke.. dpt gak edu+makan;)

miSs s!v on December 24, 2009 at 12:49 PM said...

kantoi aku yg buang!
;p

fiD on December 24, 2009 at 12:56 PM said...

perh kesian! nie yg aku emo nie!

GhOsToNe on December 24, 2009 at 1:27 PM said...

kesian..

ak pn shuke bela kucing..

tp ak x suke owg maen buang jewk kucing diew depan umah ak!

rAtu saLju™ on December 24, 2009 at 1:35 PM said...

erk..xde keje ke buang kucen kat umah org..gi buang kat pasar la..aduyai!

iva saionji on December 24, 2009 at 1:47 PM said...

nak itut jadi spy...leh pakai seba hitamkan tedi..heh...

Wanita Itu on December 24, 2009 at 2:44 PM said...

ted|..

kalaulah kita boleh amik sikit kucing dari ko, dah tentu kita amik n tolong jaga..

tapi nazri tak bagi..

n of discussion kan geng..

jahatlah orang yang buang kucing kat umah kamoo..ee geram!!

relevan on December 24, 2009 at 2:56 PM said...

Buang kucing takper..jangan sepak kucing..

@rE-LonG on December 24, 2009 at 4:01 PM said...

cian la ko tedi..
pergi skodeng cepat2..xsbaU rseY nk tau sape yg bg ko keje yg xsudah2 ni..huhu

F.Aminurrashidd on December 24, 2009 at 5:53 PM said...

Cik Tedi, Ader org buang ank kucing kat umah aku dengan cara baik punyaa..

waktu malam, time famili aku semua dk tido, depa pi bukak sangkar anak kucing yg duk kat luar rumah aku, then depa buang ler dlm sangkar tuh.

maka esoknya dari 3 ekor ank kucing sedia ada yang duk dalam sangkar tuh dah bertambah sekor. teros Jadi 4 ekor dah. haih!
(-_-")

Naz on December 25, 2009 at 12:23 AM said...

huhu depa igt umah u tu tempat pembuangan kucing gamak nyer!

i lurveeeeeeeeeee cats tu.. dulu rajin la bawak balik anak kucing yang terbiar di jalananan.. tapi setelah kena sound ngan ibu ku (sbb aku ada asthma), maka activity sedemikian diberhentikan.. huhuhu..

anyway, salam kenal & salam singgah!

GiGGLe GaL on December 25, 2009 at 9:53 AM said...

da dpt ke skodeng org tu?keji betul perbuatan org tu kan.. ape dia ingat ko ni asrama kucing kehape... hishh...

sabar la ted.. ada hikmahnya ni.. pelan2 ler ko hantor kucing tu ke tempat yg layak.

da skodeng, dpt tau..ko post kat blog eh..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting