Wednesday, December 09, 2009

|maM TerLamPau...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:00 PM
Membaca tajuk-tajuk berita kebelakangan ini, amat menggerun dan mengerikan. Kisah KB Mall. Kisah peragut yang 'membunuh'. Kisah kematian tragis empat beradik. MasyaAllah.

Tengah hari tadi membaca Harian Metro Online. Berita mengenai seorang imam. Boleh di kategorikan sebagai Imam Terlampau. Berita boleh di baca di sini

MasyaAllah. Kelat sungguh wajah aku ketika membacanya. Malu! Itu perasaan pertama aku. Mengapa aku yang malu? Ya! Aku malu jika orang Islam membacanya, apatah lagi jika orang bukan Islam.

Pasti berita ini menjadi bahan sendaan mereka. Maruah Islam pasti akan di persenda. Astagfirulllah... Apa yang mahu terjadi lagi selepas ini? Seorang Imam yang menjadi ketua ketika kita berjemaah rupanya hanya 'plastik' semata-mata.

Tapi perkara ini bukan asing. Sejak aku sekolah rendah lagi cerita-cerita terlampau begini sudah aku dengari. Manusia, setinggi mana pun ilmunya kalah juga dengan nafsu godaan Syaitan!

Sebab itulah, kita selalu di ingatkan,
'Jangan menilai buku dari kulitnya'.

Nota kakitanganku : Dunia ini semakin uzur!






30 kUs-kUs:

Queen on December 9, 2009 at 2:23 PM said...
This comment has been removed by the author.
aNiSa hANg tUaH on December 9, 2009 at 2:24 PM said...

hmm

ttg kejadian kat KB mall tu sume org tak sangke kan
sebab malang tak berbau

hm
macam2 pekare berlaku skrg ni
ttg imam tu
mmg sume tak sangka kan..

dunia~

@rE-LonG on December 9, 2009 at 2:28 PM said...

Tedi..
Ko salah link kan brita imam tu la cayang =)

tu brita psl org lemas tu..

Ms.Lilies on December 9, 2009 at 2:30 PM said...

dunia skrg mcm2 hal...
ngeri2

~0~ on December 9, 2009 at 2:35 PM said...

memacam...huh...

Rowena Chasez on December 9, 2009 at 2:48 PM said...

Ya Allah...
mmg memalukn..
huhuu~

Softtouch [Hanim] on December 9, 2009 at 2:59 PM said...

betul tedi..elok diluar xsemestinya elok di dalam kan...

Dee on December 9, 2009 at 3:07 PM said...

mcm citer di antara garisan..lakonan nor khiriah tu..

[asam]pedas on December 9, 2009 at 3:22 PM said...

aNiSa hANg tUaH: betul tu..perancangan manusia yang ditentukan Allah..

semuanya dah terlampau sekarang ni..melampau jangan ceritalah..betul kate tedi..baik diluar xsemestinya baik didalam:...

maiyah on December 9, 2009 at 3:31 PM said...

mcm2 skrg kejadian ni.. mmg malu pe :(

QieFLy si Dolce on December 9, 2009 at 3:33 PM said...

betol kata kamo kak....dunia kita semakin uzur dgn perkara2 yang dilakukan manusia....

lynn on December 9, 2009 at 3:50 PM said...

hm..nasib jumpe jugak artikel imam tu tedi

Watierman on December 9, 2009 at 4:01 PM said...

Golongan inilah yang sering diduga keimanannya....dan Syaitan sentiasa mengambil kesempatan atas kealpaan manusia.....Ya Allah ya Tuhan ku Peliharalah Teguhkanlah Keimanan Kami...Jauhkanlah kami dari hasutan Syaitan yang direjam!!!!! Amin!

google on December 9, 2009 at 4:08 PM said...

.....20091209074654/Article/index_html" target="_blank" >

hang taruk koding nih-->> target="_blank" kat ujung sebelum tanda nih. >

.....20091209074654/Article/index_html" target="_blank" >

udah nye kamu disable klik kanan.. ate teman x blh nak klik kanan new tab... jadi nye kalu letak tu.. dia akan pop-up new windows...

macam2 kejadian pelik akhir zaman nih....

Eyra Rizal~The Makeup Artist on December 9, 2009 at 4:22 PM said...

UPDATE MAKEUP CLASS:


20/12 : PERSONAL MAKEUP DI S.ALAM

15/1 : PERSONAL MAKEUP DI TERENGGANU
16/1 : PERSONAL MAKEUP DI KELANTAN

23&24 JANUARY : BRIDAL MAKEUP CLASS WITH EYRA RIZAL & AMY-AMEERA (2 DAYS)
TO REGISTER EMAIL: EYRARIZAL@GMAIL.COM/INFO@EYRARIZAL.COM
OR
SMS FULL NAME + IC AND SEND IT TO 016-2128740

HTTP://WWW.EYRARIZAL.COM
HTTP://WWW.LOVESAYSITALL.BLOGSPOT.COM

REGARDS,
EYRA RIZAL =)

MaizaC'Joe on December 9, 2009 at 4:42 PM said...

dunia dah mcm2.... amat memalukan..

nursarah87 on December 9, 2009 at 4:44 PM said...

macam-macam...ntahla no komen..muga merekaa mendpat petunjuk...Amin

Koyuki on December 9, 2009 at 5:49 PM said...

dunia di penghujung

ashie023 on December 9, 2009 at 6:57 PM said...

dunia sudah uzur..

mm..memacam dah skrg..
aku baca post nih aku tingat cite norkhiriah blakon tu lam astro yang ustaz tu akhirnye ditangkap basah dengan adiknye, amani

FatinZol on December 9, 2009 at 7:32 PM said...

layak ke nk pnggil ustaz lgi tuh?...memalukan jee..
mcm2 laa dunia skng...

Fernanda on December 9, 2009 at 7:41 PM said...

Hello,
I invite you to visit my blog.
Kisses.

niesz on December 9, 2009 at 8:37 PM said...

betul2..kite x ley nk tgk org tu dr luaran je kan..niesz skang pon da x caye ngn org yg berketayap ke,serban ke, berjubah ke, berpurdah ke..bg niesz semue same..xde beza..org2 yg mcm ni la yg selalu nyer menutup kejahatan dgn menyamar mcm ni..

||| PöJìé PööH ||| on December 9, 2009 at 9:16 PM said...

Di mana² saja perlu berhati²..
Baik lelaki, perempuan, kanak², org tua..
Ada jer kejadian pelik dan malang yg sedang menanti utk berlaku, silap sikit suratkhabar la tempatnya..
Tp kes org tua tuh mmg xpatut.
Sbb tuh xperlulah nk menyanjung tinggi golongan alim bijak pandai apatah lagi artis² nih..
Mereka juga manusia, cukup sekadar mengambil iktibar dan amik nasihat, yg xelok kita buat sempadan..
Xperlu menilai org melalui luaran..

umi_e on December 9, 2009 at 11:24 PM said...

semoga kita berada di dalam keberkatan...

Alimaz-Kembara Terasing on December 10, 2009 at 1:10 AM said...

salam...dunia la ni..macam2 hal...islam sewenang2nya dipermainkan....

miSs s!v on December 10, 2009 at 5:35 AM said...

betul!
dun judge a book by its cover.

memalukan masyarakat je!

::alwaniamalini:: on December 10, 2009 at 6:46 AM said...

erm..macam2 ;(

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 10, 2009 at 9:10 AM said...

rambut sama hitam tapi hati lain-lain..

nauzubillah... takut dengar berita2 macam ni..

ustazah dyLLa on December 10, 2009 at 9:55 AM said...

masya'Allah...manusia dilanda kemiskinan Iman...ketawaran Akhlak...

Faarihin on December 10, 2009 at 4:05 PM said...

waktu semakin berakhir..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting