Monday, December 14, 2009

KaLauLah MerEka T|Dak Besar-Besar...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:00 AM
Aku selalu berharap sejak dahulu yang mereka tidak akan besar-besar. Biarlah mereka comel-comel terloncat-loncat. Aduhai. Saat ini terasa cepatnya mereka membesar. Masih terngiang-ngiang suara mereka yang sebesar tapak tangan waktu mula-mula di jumpai.

Photobucket

Photobucket


Photobucket

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Dak Utih sudah menjadi garang. Dak Itam selalu di belasahnya. Tengok leher dia. Terbelah bergaduh. Dak Itam pula sudah takut dengan Dak Utih. Mahu balik makan pun takut-takut. Aduhai! Sedih sungguh! Kalau mereka tidak besar-besar. Alangkah serononya hati.

Nota kakitanganku : Kolar terpaksa di buka sehingga luka di leher betul-betul kering!




27 kUs-kUs:

aNiSa hANg tUaH on December 14, 2009 at 11:09 AM said...

tp mereka dh semakin membesar .
:)

NuR on December 14, 2009 at 11:43 AM said...

benda hidup kena besar kan cik tedi?
emm.. garangnya muka dia..
mesti macho di kalangan kucing lain..

blueCITY on December 14, 2009 at 11:47 AM said...

sian dah itam kan
hukhukhuk

tedi cute weh,
bak mai add
kot2 nak hanto sesuatu
huwaaaaaaaaa
lama dah mintak ni taw
huaaaaaaaaaaa

Watierman on December 14, 2009 at 11:52 AM said...

Hidup ni kan dalam satu putaran hayat....mereka membesar...kita pun semakin berusia.....dalam makin besar tu...makin banyaklah dugaan dan halangan.....Itukan pahit manis dalam kehidupan....Sayangi lah mereka seadanya....Sabar je lah dengan kenakalan dan tabiat semulajadi....itu semua dugaan juga!!!

ONE ZABA on December 14, 2009 at 11:53 AM said...

jangan bagi makan banyak2..tak la cepat besar.

~0~ on December 14, 2009 at 12:02 PM said...

mesti diorang pun mkin nakal kan..heheheh

Wanita Itu on December 14, 2009 at 12:07 PM said...

kalu tak besar2 lain lak problem nye nanti kot kan hee..

mEiZ SHA on December 14, 2009 at 12:11 PM said...

ninie takut kucing yg da besar..hhehehhe..kecik xpe..

MaizaC'Joe on December 14, 2009 at 12:17 PM said...

salam

comeynya...... bila kecil bleh jadi kawan.. lompat2 sesama... dah besar tak bleh bertemu pl... siannya luka dia....

LORD ZARA 札拉 on December 14, 2009 at 12:18 PM said...

aigooo~

ganas ni~

=[

maiyah on December 14, 2009 at 12:41 PM said...

nakal kurung je.. tapi nnti tgk le tucing tu akan wat muka kesian hingga luluh hati tuannya :D

Snowwhite Zone on December 14, 2009 at 12:50 PM said...

kalulah......

~** PROFFY **~ on December 14, 2009 at 12:57 PM said...

comel ls dak utih ..
mwahhss...

bergaduh? sobbb

GiGGLe GaL on December 14, 2009 at 1:05 PM said...

ok. mekasih dak utih kerana menghapdet..walaupun aku tau..bos ko yg taipkan..

nasihat aku kepada dak utih..rajin2 le ke masjid..tenangkan hati..jgn panas baran sgt.. musim "bergirlfriend" ni sebulan dan sesekali je.. tapi dak itam tu hari2 ko tengok..jadi..sila la belajar menangani keadaan dgn tenang..

gilekehape aku kasi nasihat kat kucen..ekekek..

ted..tolong bacakan komen aku kat dak utih..moga2 beliaw faham.n thanks..kerana mengubatkan rindu aku pada makhluk yg bernama kucing.

kucing sangat indah.

CIKGU ZAM on December 14, 2009 at 1:11 PM said...

salam,
takpe bile dah besar comel gak klu dibandingkan dengan harimau tua kan, =)

Cik Cookie on December 14, 2009 at 1:34 PM said...

tingat kucing CC.
dah 6tahun mati.
sampai sekarang xmo bela.

sharamli on December 14, 2009 at 1:40 PM said...

kita sama...

xnak anak2 buah membesar..nak bgi kecil sampai bila2..c0mel sket...bleh usik2..heee

sharamli on December 14, 2009 at 1:41 PM said...

kita sama...

xnak anak2 buah membesar..nak bgi kecil sampai bila2..c0mel sket...bleh usik2..heee

mier@merr on December 14, 2009 at 1:55 PM said...

alahai.....

dak utih oi...
kes buli balik ke ni?

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on December 14, 2009 at 1:56 PM said...

gaduh2 manje membawa berkat
hehehe

Softtouch [Hanim] on December 14, 2009 at 2:24 PM said...

semua nak mcm tu kan..xkira pd kucing atau anak tedi...tp kita kene terima hakikat setlagi dia bernyawa dia akan terus membesar n berubah perangainya...

ashie023 on December 14, 2009 at 2:55 PM said...

dak utih dah jadik ganas dah.....aigoo

hans on December 14, 2009 at 3:02 PM said...

mereka dah jadi ganas?
salah asuhan ni
hahahaha

Fatt Chin Choy on December 14, 2009 at 10:28 PM said...

gaduh rebut betina ler tu
huhu

Solehah on December 15, 2009 at 6:18 AM said...

nak tunjuk kejantanan eh bila dh besar

zns on December 15, 2009 at 12:46 PM said...

bila besar..kucing kucing ni nti selalu jer hilang sendiri..:(

林宥嘉yoga on February 9, 2010 at 11:57 AM said...

That's actually really cool!!AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting